Blev precis uppring utav dolt nummer, hjälp av ta tag i de. Belöning ges!

Permalänk
Avstängd

Blev precis uppring utav dolt nummer, hjälp av ta tag i de. Belöning ges!

Hej, under denna dag blev jag uppringd utav dolt nummer (11-03-13 klockan 2:01) och dumt nog av en vana så svarade jag. Jag kan själv tala flytande persiska och förstod genast att det hördes att " Det är en man" (fast på persiska, en manlig röst), dock kan detta vara en illution men jag vet vad jag hörde sedan fortsatte jag att höra tills personen la på (mer kunde jag inte höra). Jag bor i en lägenhet där det finns ett par iranier men jag pekar dock inte ut då men jag vill ta fast de f¨ttorna som beter sig så jäkla orespekta idioter som försöker få tag på en tjej genom att ringa (kan i värsta fall gå mot en rape:ning. Jag måste hitta de och ta detta med de öga för öga och lära upp de omogna jävlarna att bete sig normalt innan jag ta det med polisen. Så jag har en uppgift till er, hur ska jag spåra detta dolt nummer?

Den som hjälper till en lösning får 200kr överfört till sin bank.

Förlåt om jag ta det lite för mycket men jag vill så gärna läxa upp dessa jävlar när de är så orespekterade. Får ta och läxa upp de.

Främst av allt, du är inte inblandad i detta det är lungt!

MVH

Permalänk
Medlem

Kontakta din operatör för att få reda på vem som ringt med dolt nummer. Det brukar kosta en extra slant. Spårning eller nummerpresentatuon brukar det heta. Vet inte om det fungerar i efterhand.
Annars, om du starkt misstänker våldtäktsförsök så ska du ju polisanmäla.
Men det verkar som att det är lite på lösa grunder baserat på hur du beskriver't.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Go to the Police, i have sent a pm for you before so check on it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Hej, under denna dag blev jag uppringd utav dolt nummer (11-03-13 klockan 2:01) och dumt nog av en vana så svarade jag. Jag kan själv tala flytande persiska och förstod genast att det hördes att " Det är en man" (fast på persiska, en manlig röst), dock kan detta vara en illution men jag vet vad jag hörde sedan fortsatte jag att höra tills personen la på (mer kunde jag inte höra). Jag bor i en lägenhet där det finns ett par iranier men jag pekar dock inte ut då men jag vill ta fast de f¨ttorna som beter sig så jäkla orespekta idioter som försöker få tag på en tjej genom att ringa (kan i värsta fall gå mot en rape:ning. Jag måste hitta de och ta detta med de öga för öga och lära upp de omogna jävlarna att bete sig normalt innan jag ta det med polisen. Så jag har en uppgift till er, hur ska jag spåra detta dolt nummer?

Den som hjälper till en lösning får 200kr överfört till sin bank.

Förlåt om jag ta det lite för mycket men jag vill så gärna läxa upp dessa jävlar när de är så orespekterade. Får ta och läxa upp de.

Främst av allt, du är inte inblandad i detta det är lungt!

MVH

Är du tjej? Trodde du var kille...
I alla fall så kommer inte din operatör att spåra numret. Har en klasskompis som blev uppringd från dolt nummer och frågade sin operatör om de kunde spåra numret men de hänvisade henne till polisen, så vill du försöka få numret spårat så får du gå till polisen.

Permalänk
Medlem

Kunde du tyda va han sa ? Har ingen aning hur man kan spåra ett nummer men är inte hot och liknande olagligt ? , skulle bli jävligt förbannad om nån ringde mig så där kl 2 på natten ;s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Är du tjej? Trodde du var kille...
I alla fall så kommer inte din operatör att spåra numret. Har en klasskompis som blev uppringd från dolt nummer och frågade sin operatör om de kunde spåra numret men de hänvisade henne till polisen, så vill du försöka få numret spårat så får du gå till polisen.

Nej jag är inte en tjej. Innan la man inte en tanke på våltäktigheter så mycket men när man själv blir uppringd blir det en helt annan sak. Man får upp massa tankar. T.ex. att personen skulle rape:a ens syster eller till och med ens dotter då får man ju en del av den känslan själv. Då blir man illa mående och försöker få tag på personen som utför detta.

Skrivet av Xenoz:

Kunde du tyda va han sa ? Har ingen aning hur man kan spåra ett nummer men är inte hot och liknande olagligt ? , skulle bli jävligt förbannad om nån ringde mig så där kl 2 på natten ;s

Jag kunde endast höra att personen sa " Det är en man ". Du skulle bara ana, jag är redo att få tag på honom oavsett hur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Kontakta din operatör för att få reda på vem som ringt med dolt nummer. Det brukar kosta en extra slant. Spårning eller nummerpresentatuon brukar det heta. Vet inte om det fungerar i efterhand.
Annars, om du starkt misstänker våldtäktsförsök så ska du ju polisanmäla.
Men det verkar som att det är lite på lösa grunder baserat på hur du beskriver't.

fick snarligt pm utav Kal El för ett litet tag sedan, men tack så mycket

Skrivet av Kal El:

Go to the Police, i have sent a pm for you before so check on it.

Thanks, i got it.

Permalänk
Avstängd

Nu när man tänker efter så undrar man hur han har fått tag på mitt nummer, då jag har inte gjort en flytt anmälning dvs folkboförning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Nu när man tänker efter så undrar man hur han har fått tag på mitt nummer, då jag har inte gjort en flytt anmälning dvs folkboförning.

Nån full omogen polare?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Nån full omogen polare?

nje, tror inte det. Kan inte vara helt fel heller faktiskt.

Permalänk
Medlem

Du får alltså en samtal mitt i natten, och drar slutsatsen att någon kommer våldtas?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara ett gäng vanliga tjuvar som kollar om det är någon hemma i huset/lägenheten? Händer mig ett par gånger om året.

Permalänk
Medlem

Skall du göra kaos med honom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H-can:

Du får alltså en samtal mitt i natten, och drar slutsatsen att någon kommer våldtas?

nope men man får den tanke

Skrivet av Itchago:

Kan det inte vara ett gäng vanliga tjuvar som kollar om det är någon hemma i huset/lägenheten? Händer mig ett par gånger om året.

Mycket möjligt

Skrivet av SUMITOMO:

Skall du göra kaos med honom?

Jadu

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ett jota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag fattar inte ett jota.

Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alltså det är väl lite otydligt skrivet, men jag gissar på att han hör några i bakgrunden mumla att det var en man som svarade, typ i stil med "det är en man, provar igen" eller något, därav våldtäktsslutsatsen. Sen om den är rimlig är väl en annan fråga, men skulle tro att det är så Alle menar iaf.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av.

Det jag menar är att stoppa honom till att fortsätta att ringa runt och hålla på, det är inte lika kul att bli uppringd på det sättet heller.

Skrivet av NoAim:

Alltså det är väl lite otydligt skrivet, men jag gissar på att han hör några i bakgrunden mumla att det var en man som svarade, typ i stil med "det är en man, provar igen" eller något, därav våldtäktsslutsatsen. Sen om den är rimlig är väl en annan fråga, men skulle tro att det är så Alle menar iaf.

Exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det jag menar är att stoppa honom till att fortsätta att ringa runt och hålla på, det är inte lika kul att bli uppringd på det sättet heller.

Vad vi försöker säga är "chill". Någon har ringt dig på fel tid, uppträder lite konstigt och du drar slutsatsen att det försiggår planer på våldtäkt.
Vad som faktiskt har hänt är att någon har ringt fel nummer och istället för att komma till sin kära syster i utlandet Borlänge vilken han hade lovat ringa innan han åker till jobbet, så kom han till Alle22, mästerdetektiv, Värnamo.

EDIT: Om du är tillräckligt säker på att en våldtäkt eller dylikt är på gång ska du ringa polisen. Men du är inte säker, så gör inte det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Signaturmaterial right here

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Här runtomkring kollar dom om man är hemma, är man inte det så är lägenheten tom inom någon minut.

För någon vecka sedan blev en uppringd när han var på jobbet, tänkte inte mer på det men när han kom hem stod polisen hemma hos honom.
Tjuvarna åkte fast väldigt snabbt, mitt på ljusa dagen.
Våra lokala stjärnor som fick en idé, men tänkte väl inte att dom är ökända i byn, det var mitt på ljusa dagen och grannen var hemma och skottade snö..

Och bonus för att dom glömde ställa in "visa ej nummer".

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Märklig trådstart med våldsinsinuationer på lösa grunder. Låt polisen hantera detta, inte SweClockers. Se §8 i SweClockers regler.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.