Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

En rysk mjöd från Medovarus. Söt, frisk och god, kanske inte skulle dricka mer än några få under en och samma kväll p.g.a sötman. Framträdande ton av klassisk glögg och juletider tack vare kryddnejlikan, apelsin, kanel och kardemumman

Avnjutes självfallet ordentligt nedkyld i ett passande dryckesglas med asaguden Tor som motiv från den klassiska serien Valhall.

Ger den 4 av 5 åskviggar.

Permalänk
Medlem

Bodegas Garzon Tannat Reserva 2017, trevligt rött från Uruguay.

Permalänk
Medlem

GT på tanqueray och för lite is...

Permalänk
Medlem

HK aka Höga Kusten

Permalänk
Medlem

GT på Canning's

Permalänk
Medlem

Under kvällen har följande förtärts: Pomologik Gravenstein Ice Ice Baby, Stigbergets x Northern Monk DIPA, Brewdog Mail Order Martian samt Lost Abbey Brett Devo - samtliga har levererat!

Permalänk
Medlem

Provar denna! Postade i den icke-alkoholhaltiga tråden först x)

Permalänk
Medlem

MSI SKT1 vs. G2 följs med spänning tillsammans med denna goding.

Permalänk
Medlem

Blev tipsad om en brandy som skulle vara god o smutta på. Har aldrig köpt det tidigare. Sippar på den nu, & måste säga att jag gillar den starkt.Jag som annars mest dricker rom, gillar den helt klart. Den har romens sötma. samt eklagrade smak.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den här drack jag igår.

Mikkeller Northern Trails, exklusiv för SAS och finns alltså bara på flygen vad jag vet.
Är brygd för att smaka bra på flyget i luften 😁

Permalänk
Medlem

@Loxus: Stressade i mig en sån på ett 2h flyg från Stockholm till Frankfurt för drygt ett år sen. Vevade efter flygvärdinna (värdist, värdör!?) så fort bälteslampan gick av. Var ju tvungen att hinna prova innan landning igen. Undrar hur de kom fram till att den gör sig bra på hög altitud..

Ikväll:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Den här drack jag igår.

Mikkeller Northern Trails, exklusiv för SAS och finns alltså bara på flygen vad jag vet.
Är brygd för att smaka bra på flyget i luften 😁

Skrivet av gibbon_:

@Loxus: Stressade i mig en sån på ett 2h flyg från Stockholm till Frankfurt för drygt ett år sen. Vevade efter flygvärdinna (värdist, värdör!?) så fort bälteslampan gick av. Var ju tvungen att hinna prova innan landning igen. Undrar hur de kom fram till att den gör sig bra på hög altitud..

Ikväll:

Man har forskat rätt mycket i det där varför maten inte smakar något vidare på flygplan, och konstaterat att en stor bidragande orsak är att den tunnare och torrare luften i ett flygplan gör doftsinnet mindre mottagligt. Förmågan att smaka sött och salt påverkas också.

Kan bara anta att samma sak gäller öl.

Det vore i övrigt skoj att testa de där ölsorterna på marken. Kommer de bli helt underbara smakbomber, eller blir de bara helt obalanserade?

En manlig flygvärdinna kallas i övrigt helt enkelt flygvärd. De kommer inte heller bli ledsna om du kallar dem steward eller purser, även om detta rent formellt inte är helt korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Ikväll:
https://swec.mths.se/IMG_1205.jpg

Jag flög 4 timmar så jag hann utan problem 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Man har forskat rätt mycket i det där varför maten inte smakar något vidare på flygplan, och konstaterat att en stor bidragande orsak är att den tunnare och torrare luften i ett flygplan gör doftsinnet mindre mottagligt. Förmågan att smaka sött och salt påverkas också.

Det vore i övrigt skoj att testa de där ölsorterna på marken. Kommer de bli helt underbara smakbomber, eller blir de bara helt obalanserade?

En manlig flygvärdinna kallas i övrigt helt enkelt flygvärd. De kommer inte heller bli ledsna om du kallar dem steward eller purser, även om detta rent formellt inte är helt korrekt

Mhm.. Jag skulle även villja jämföra deras mat med en matlåda från Findus. Se ifall deras ursäkter håller vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Mhm.. Jag skulle även villja jämföra deras mat med en matlåda från Findus. Se ifall deras ursäkter håller vatten.

Hehe, det var därför jag nöjde mig med "stor bidragande orsak". Portionsförpackad cateringmat kommer aldrig vara nåt gourmetalternativ, varesig i luften eller på marken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Just det har jag faktiskt läst om men inte funderat vidare på. Kanske därför jag ogillar heiniken och Carlsberg så skarpt.. smakar fan bara bröd/malt på ett surt sätt..
Har bara druckit de sorterna på flygplan de senaste åren (ofta det som finns)

Har också svårt för käk generellt på flygningar.. Sötsaker, nötter, sprit och rödvin funkar bra däremot

Lufttrycket är inte så extremt lågt i moderna flygplan. På 10 000m så brukar min klocka visa runt 1000m över havet i atmosfäriskt tryck. Säkert kan den låga luftfuktigheten påverka mycket också

Får forska vidare om detta på egen hand

Permalänk
Medlem

Denna goding

Permalänk
Medlem

Whisky: Ardbeg An Oa. GT: G Gin (Skåne destillerierna)

Ni som dricker GT, testa den. 330kr för 500ml.

Permalänk
Medlem

Just nu Tres Hombres Ed. 22 Porto Dominicano XVIII. En rom slutlagrad på portvinsfat, mycket trevlig

Permalänk
Medlem

Carslberg Export 5% funderar på Hof nästa gång, kom på att bästa ölen är typ +4% upp till 5%, starkare så mår jag dåligt och svagare är för blaskigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Carslberg Export 5% funderar på Hof nästa gång, kom på att bästa ölen är typ +4% upp till 5%, starkare så mår jag dåligt och svagare är för blaskigt

Finns god alkoholfri öl Det är inte % som spelar roll

Permalänk
Medlem

Founders CBS, fantastisk Stout!

Permalänk
Medlem

Beerbliotek - A Moment of Clarity

Permalänk
Medlem

Här dricks det fagerhult. Mycket trevligt , även fast jag är själv

Permalänk
Medlem

Låter som en toffel men ibland får man ställa upp för husfridens skull. Black Tower rosévin dricks just nu. Men jag har öl på kylning inför spelandet inatt. 🍻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glad Ardbeg day!

Permalänk
Medlem

Visst fan, det var ju ardbeg day igår! Missade det
... och har ingen Ardbeg hemma heller

Så det fick bli en Bruichladdich Bere Barley idag som substitut/tröst. Funkar, även om den är lite speciell.

Permalänk
Medlem

Är inne i en falconperiod, tycker smaken passar många tillfällen. Skål.

Permalänk
Medlem