Råd? Budget dator för gaming

Permalänk
Medlem

Råd? Budget dator för gaming

Hallå!

Letar ny dator och hade först tänkt köpa mig en stationär, men då den tar upp ganska mycket plats så tänkte jag "fuck it".. orkade inte det + skönt att kunna sitta vart som helst i huset.

Hur som helst så kollar jag på denna:
http://cdon.se/hemelektronik/17inch_dell_inspiron_17r_se-7720...

för 5990kr

Hur kommer den klara av spel som tex. wow / lol ? Värd pengarna eller ska jag kolla vidare? Min budget ligger runt 6000kr.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

tjo , tittar oxå efter en bärbar och

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_...m_2gb-22885637

med KOD:xYde9ze6 är ju fruktansvärt prisvärd.
dock så står de att den bara har 10/100mbit nätverk, undrar om de stämmer.

Visa signatur

Smarta saker som sagts i samma sal som snortare !

Permalänk
Skrivet av AldrigJa:

Hallå!

Letar ny dator och hade först tänkt köpa mig en stationär, men då den tar upp ganska mycket plats så tänkte jag "fuck it".. orkade inte det + skönt att kunna sitta vart som helst i huset.

Hur som helst så kollar jag på denna:
http://cdon.se/hemelektronik/17inch_dell_inspiron_17r_se-7720...

för 5990kr

Hur kommer den klara av spel som tex. wow / lol ? Värd pengarna eller ska jag kolla vidare? Min budget ligger runt 6000kr.

verkar vara en väldigt prisvärd dator och kommer klara av att spela de spelen men räkna inte med maxade inställningar

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Den kommer klara WoW och LoL alldeles utmärkt! Även bf3 och mer avancerade spel helt OK.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Beställde en idag, och nu är den "Tillfälligt Slut", men hoppas du lyckades få tag på en, med koden så lyckades man få ner den till 6000kr.

Permalänk
Medlem

Fan, det retar mig något kopiöst att jag egentligen inte behöver dellen för 6k. Det är en så jäkla bra deal.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte nog köpa en bärbar inför sommaren så att man kan sitta ute i solen och nörda medans man t.ex. farmar på olika MMOs. Såg billigaste bärbara de hade på Alina här: http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=C4X99EA%23UUW

Fungerar den som en gaming dator? (skiter i inställningar så länge man kan spela med bra FPS) eller ska jag sikta en aning högre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Jag tänkte nog köpa en bärbar inför sommaren så att man kan sitta ute i solen och nörda medans man t.ex. farmar på olika MMOs. Såg billigaste bärbara de hade på Alina här: http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=C4X99EA%23UUW

Fungerar den som en gaming dator? (skiter i inställningar så länge man kan spela med bra FPS) eller ska jag sikta en aning högre?

Nej, den kommer vara för dålig. Ska du dessutom sitta ute i solen så behöver du en dator med bra skärm (en matt, ljusstark rackare).

Permalänk
Medlem

Jag köpte den Kollat runt lite på ebay etc och de tar 1050-1100 usd för denna där. Det vi betalade blir omkring 900 usd så det vart en riktigt bra deal!

Tror det är mycket möjligt att jag fick det sista exet. Jag köpte den och jag f5 sidan direkt efter, då vart det slutsålt.

Men blir lite nojig om det är i7 eller i5 versionen vi kommer få? Tror ni cdon kör en fuling?

Btw! Någon som vet om denna stödjer 2 hårddiskar? Så man kan fixa en ssd till den också.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kollade idag på cdon.se och där var min order som "Ej levererad", dessutom vart datorn borta ifrån deras sida.. så jag blev lite nojjig och kontaktade supporten för att se vad som pågår.. Då blev jag skickad till någon som skulle svara mig på mailen inom kort.. tydligen fanns det en risk att min order var avbokad.

Men nu kom datorn upp igen på cdon (dyrare såklart).. fy fan vad typiskt att man äntligen hittat en dator som passar både budget och prestandamässigt så ska säkert något fuckas upp

Datorn stödjer förresten 2 diskar.

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Kollade idag på cdon.se och där var min order som "Ej levererad", dessutom vart datorn borta ifrån deras sida.. så jag blev lite nojjig och kontaktade supporten för att se vad som pågår.. Då blev jag skickad till någon som skulle svara mig på mailen inom kort.. tydligen fanns det en risk att min order var avbokad.

Men nu kom datorn upp igen på cdon (dyrare såklart).. fy fan vad typiskt att man äntligen hittat en dator som passar både budget och prestandamässigt så ska säkert något fuckas upp

Datorn stödjer förresten 2 diskar.

De som man hittar nu om man söker är äldre modeller med 3610QM istället för 3630QM. Inte samma dator. Hade det varit det hade det varit riktigt fult, eftersom det stod att erbjudandet gällde till den 8:e eller så långt lagret räckte.

Permalänk

Jag köpte den också igår. Min är heller inte levererad. Börjar också nojja nu när du skriver att det finns risk att din är avbokad.
Har du hört något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

De som man hittar nu om man söker är äldre modeller med 3610QM istället för 3630QM. Inte samma dator. Hade det varit det hade det varit riktigt fult, eftersom det stod att erbjudandet gällde till den 8:e eller så långt lagret räckte.

Dessutom har den "nya" 1,5 Tb istället för 1 TB.. men snacka om att jag blir besviken om jag inte får datorn >.<
Dock står det att denna kostar 7990kr (ord:9990kr) har för mig att den andra hade typ 6590kr (ord 7990kr) eller något? Känns ju också lite mysko med tanken på att denna är sämre, men kostar mer?

Ni tror inte det är i5 versionen vi "köpte"?

Skrivet av Magandlin:

Jag köpte den också igår. Min är heller inte levererad. Börjar också nojja nu när du skriver att det finns risk att din är avbokad.
Har du hört något mer?

Nej, kontaktade dem kl 12 idag och inte fått något mer svar på mitt ärende.. hoppas jag får något imon.

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk

Min order blev annullerad :'( beställde några timmar innan FBGKimpan.

Citat:

Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LX | Intel i5 3570k @ 4.2 GHz | Corsair Vengeance 8 GB | Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landaverde:

Min order blev annullerad :'( beställde några timmar innan FBGKimpan.

Fan va surt... samma dator finna hos cdon fast med 1.5tb hde istället och för 7990kr..
EDIT: Hemma nu så kan länka: http://cdon.se/hemelektronik/17inch_dell_inspiron_17r_se_7720...

står det fortfarande ej levererad eller annullerat?

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av AldrigJa:

Fan va surt... samma dator finna hos cdon fast med 1.5tb hde istället och för 7990kr..
EDIT: Hemma nu så kan länka: http://cdon.se/hemelektronik/17inch_dell_inspiron_17r_se_7720...

står det fortfarande ej levererad eller annullerat?

Mjo men inte lika fin för det priset Haha, stod ju först "ej levererad" å sedan blev den annullerad.

Surt..

Visa signatur

Asus P8Z77-V LX | Intel i5 3570k @ 4.2 GHz | Corsair Vengeance 8 GB | Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Usch fy tusan, vi skulle ha en ny familjedator här hemma - men den här var ju så pass bra att jag fundera på att köpa denna "bara" till mig och sen fick familjen något annat...
Den tog slut över natten, då man velade...