QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Provade tejp-modden för att få bort lite blb, men blev ingen större skillnad tyvärr. Kan vara så att metallramen är böjd, men det vågar jag mig inte på att försöka fixa nu. Den var dock väldig enkel att öppna, bara fyra skruvar och en skruvmejsel för att bända upp plastramen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iRob:

Hmm ok, vissar verkar ju ha 3x3 W och andra 5x5 W men det kanske inte är någon väsentlig skillnad?

watt kan du i princip strunta fullt i vad gäller ljudkvalite. vad gäller om högtalarna är bra så skulle jag tippa på att det är bättre än inget men absolut inte mer. det som gör högtalare så olika är hur lådan är byggd och vad jag förstått det som så är dessa skärmar billiga just för att de är lite halv taskigt ihopsatta (vad jag menar är ju inte att kablarna sitter löst..) så jag tolkar detta som att högtalarna inte är något att ha, dock så har jag inte en utav dessa så detta är vad jag tror.

Permalänk
Medlem

Senaste på min skärmfront - Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Har nu packat upp skärmen och konfigurerat den med min gamla med hjälp av Display Fusion. BOSH! Arbetsutrymme. Jag ser ingen skillnad mellan min LGIPS234V och denna skärm (Qnix QX2710 EVII), är det skillnad är den inte stor. Inga döda pixlar som jag märkt än. Det enda problemet är att jag inte listat ut hur jag tar av skärmens fot. Lyckades på något vis tappa bort manualen :s Bortsett från det har den även back light bleed vilket ska kunnas fixa med att öppna den och göra något. Ska även överklocka den någon dag!

EDIT: Skillnaden när det kommer till färger är stor efter att ha användit den ett par timmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Provade tejp-modden för att få bort lite blb, men blev ingen större skillnad tyvärr. Kan vara så att metallramen är böjd, men det vågar jag mig inte på att försöka fixa nu. Den var dock väldig enkel att öppna, bara fyra skruvar och en skruvmejsel för att bända upp plastramen.

Ett litet tips för BLB-fix. Om det blir bättre av att du trycker lite lätt på skärmen där du har bleed så kan du ta en liten bit vanligt skrivarpapper, klipp en remsa som är lika lång som området du har bleed och ca en centimeter bred. Vik den på mitten två gånger i längsled (så den blir fyra lager och väldigt smal) och peta in den under plastkanten på skärmen så att den trycker in panelen. Det går att få upp den innanför ramen så den inte syns och det fixar allt BLB som blir bättre om du trycker in panelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Har nu packat upp skärmen och konfigurerat den med min gamla med hjälp av Display Fusion. BOSH! Arbetsutrymme. Jag ser ingen skillnad mellan min LGIPS234V och denna skärm (Qnix QX2710 EVII), är det skillnad är den inte stor. Inga döda pixlar som jag märkt än. Det enda problemet är att jag inte listat ut hur jag tar av skärmens fot. Lyckades på något vis tappa bort manualen :s Bortsett från det har den även back light bleed vilket ska kunnas fixa med att öppna den och göra något. Ska även överklocka den någon dag!

Sitter en sorts vingmutter på undersidan av foten, när den är borta så är det bara att dra av foten.

Skrivet av era909:

Ett litet tips för BLB-fix. Om det blir bättre av att du trycker lite lätt på skärmen där du har bleed så kan du ta en liten bit vanligt skrivarpapper, klipp en remsa som är lika lång som området du har bleed och ca en centimeter bred. Vik den på mitten två gånger i längsled (så den blir fyra lager och väldigt smal) och peta in den under plastkanten på skärmen så att den trycker in panelen. Det går att få upp den innanför ramen så den inte syns och det fixar allt BLB som blir bättre om du trycker in panelen.

Fick ett ryck nyss och öppnade upp skärmen igen, tejpade alla kanter och nu blev det bättre Men bra tips! kanske får bort det sista med den metoden. Fick dock en smärre hjärtattack när jag skulle ställa tillbaka den, lyfte upp skärmen och hörde något stort löst föremål i den. Tänkte att jag har lyckats lossa något kretskort eller liknande och såg mina 2500 kronor flyga iväg. Öppnade upp den och hittade min lilla ficklampa

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Sitter en sorts vingmutter på undersidan av foten, när den är borta så är det bara att dra av foten.

Ojdå, jag menade hela benet. Det verkar inte som att den är fastskruvad på något sätt. Måste man öppna upp skärmen och skruva någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Ojdå, jag menade hela benet. Det verkar inte som att den är fastskruvad på något sätt. Måste man öppna upp skärmen och skruva någonstans?

Jaha okej, jo då måste man nog skruva lite. Står inget i instruktionsboken, men detta kanske är till hjälp: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0EMm... Vid 07:22 tar han bort benet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Senaste på min skärmfront - Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY

Det verkar minsann vara som du sa tidigare i tråden att våra skärmar åker med samma transport!
Min kom till Leipzig, tyskland kl 17.14 idag.
Vi kan nog räkna med att ha dom här tills på torsdag

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på dessa två?
är det bara att den ena är matt?
http://m.ebay.com/itm/221356407785?nav=SEARCH&sbk=1

och

http://m.ebay.com/itm/321300835630?nav=SEARCH&sbk=1

riktigt sugen på att lägga en order

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

och

Jag skulle tro det, samt att priset skilljer ett par hundra. Personligen valde jag en matt skärm. Ogillar starkt när solljus med mera speglar sig i skärmen.

Det verkar även som att den som är matt har fri frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

och

Båda är matt (står längre ner i beskrivningen). Den ena inkluderar frakt, den andra inte. Det är bara olika auktioner på samma skärm upplaggda med olika valutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Det verkar minsann vara som du sa tidigare i tråden att våra skärmar åker med samma transport!
Min kom till Leipzig, tyskland kl 17.14 idag.
Vi kan nog räkna med att ha dom här tills på torsdag

Det stämmer nog våra åker tillsammans. Hoppas iallafall se den innan fredag. Det var ju express frakt som vi fick i priset, så jag räknar att ha skärmen innan helgen

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Fick hem min qx2710 från storewithstory, super nöjd. Inga döda pixlar eller nån BLB. Han satte ner priset till 100 utan att jag bad han göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nub:

Fick hem min qx2710 från storewithstory, super nöjd. Inga döda pixlar eller nån BLB. Han satte ner priset till 100 utan att jag bad han göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså så pass lågt som 100? Jag bad honom sätta 200.
Vad fick du betala i skatt när du hämtade ut skärmen?

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Jasså så pass lågt som 100? Jag bad honom sätta 200.
Vad fick du betala i skatt när du hämtade ut skärmen?

164kr moms, 100kr uppläggsersättning
264kr totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nub:

164kr moms, 100kr uppläggsersättning
264kr totalt.

Det var som tusan

Jag bad dom bara sätta ned priset. Har ingen aning vad slutklämmen blir. Det blir spännande. Jag mailade först och frågade om de kunde sätta ned innan jag la beställningen men orkade inte vänta på svaret så jag la och bad om nedsättning. Svaret jag fick var att dom brukade sätta ned och kryssa i som gåva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Piinmu - Snart har vi våra skärmar

Departed Facility in STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 09:11

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Piinmu - Snart har vi våra skärmar

Departed Facility in STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 09:11

Min verkar tyvärr ha fastnat i Malmö :/
15 Tullbehandling klar på MALMOE - SWEDEN MALMOE - SWEDEN 08:20

14 Tullhändelse

Visa signatur

Citat av en här på swec:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Min verkar tyvärr ha fastnat i Malmö :/
15 Tullbehandling klar på MALMOE - SWEDEN MALMOE - SWEDEN 08:20

14 Tullhändelse

Ajdå

Min var aldrig i Malmö? Kom tydligen direkt till Stockholm. Hoppas på det bästa iallafall. Den är ju iallafall i Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Ajdå

Min var aldrig i Malmö? Kom tydligen direkt till Stockholm. Hoppas på det bästa iallafall. Den är ju iallafall i Sverige

Kan vara så att du slapp tullbehandlingen då kanske?
Ja förr eller senare borde den komma fram..

Visa signatur

Citat av en här på swec:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Kan vara så att du slapp tullbehandlingen då kanske?
Ja förr eller senare borde den komma fram..

Ja, det var ju konstigt att våra tog olika väg i Sverige.

Såg nu på DHL: Forwarded for delivery ARLANDA - SWEDEN 11:30

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Ja du måste öppna skärmen för att skruva loss benet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabba puckar - Fick precis min skärm Kollade hur mycket jag åkte på (hade som sagt var ingen aning om hur mycket de skulle sänka). kalaset blev precis som Nub Summan blev 264:- Så allt kostade med express frakt 2 647:- Inte dåligt.

Nu ska jag plocka fram den också och se om jag har fått nån bra exemplar.

Edit: Beställde "Perfect pixel"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Snabba puckar - Fick precis min skärm Kollade hur mycket jag åkte på (hade som sagt var ingen aning om hur mycket de skulle sänka). kalaset blev precis som Nub Summan blev 264:- Så allt kostade med express frakt 2 647:- Inte dåligt.

Ja jädrar vad det gick undan i Sverige då
Tyvärr verkar jag haft otur med vår svenska tullhandel då mitt paket nu står som "Shipment on hold - MALMOE,SWEDEN".

Alltid är det något...

Visa signatur

Citat av en här på swec:

Permalänk
Medlem

Har fått upp den på väggen och har kollat snabbt. En liten, liten vit pixel uppe i högra hörnet. Inget man tänker på i normalt användandet. Lite blb nere i högra hörnet. Får se om jag gör något åt det eller ej. Inget man tänker på.

Supernöjd hittills

Nu mäste man bara vänja sig vid upplösning och storleken Herregud vad brett det blev

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är nu i farten att överklocka skärmen. Använder mig av Custom Resolution Utility. Problemet ät att jag inte verkar kunna välja en klockfrekvens på över 80Hz. Profilerna skapas under detailed options/resolution (eller vad det nu står).Timing är satt på LCD - Standard. Det vill inte visas i Windows inställningar för upplösning och frekvens. Om jag ersätter den nuvarande med en på t.ex. 96Hz så flippar skärmen ut efter omstart och låser sig till 1080x1920. har någon annan stött på detta problem?

Har ett Radeon-kort btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Ja jädrar vad det gick undan i Sverige då
Tyvärr verkar jag haft otur med vår svenska tullhandel då mitt paket nu står som "Shipment on hold - MALMOE,SWEDEN".

Alltid är det något...

Knepigt ... undrar varför?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har klockat den till 96Hz. Har inte prövat mer. Är nöjd så här. Kommer nog testa vid senare tillfälle hur högt jag kan gå. Men fortfarande supernöjd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Edit: Beställde "Perfect pixel"

Hur vet du hur mycket moms du ska betala? Satt det nåt papper på kartongen?