ÖSBKs egna DayZ Origins Private Hive server

Permalänk
Medlem

ÖSBKs egna DayZ Origins Private Hive server

Hej alla Clockers! Postar denna tråd för att göra lite smått reklam för våran egna DayZ Origins server.
Till skillnad från alla andra Origins-servrar så är detta en private-hive, detta gör att det inte finns några serverhoppare, och eftersom att servern drivs privat så har vi väldigt mycket större friheter när det gäller fordon och andra in-game funktioner.
Eftersom att vi kör de läckta filerna så finns det dock några buggar som återstår (dock jobbar jag på dessa).

Just nu så har vi några stammisar och brukar ligga på cirka 20 spelare, men eftersom att Taviana är en relativt stor karta så behövs det ju mer spelare för att det ska vara action hela tiden.

Servern finns på: 195.67.252.96:2305 - Denna IP-adress kan läggas till i DayZCommander alternativt i Arma2's multiplayermeny.

http://www.gametracker.com/server_info/195.67.252.96:2305

Har ni några frågor/förslag/requests till servern så kan in antingen lägga ett inlägg här, alternativt skicka ett PM.

Hoppas vi ses ute i Tavianas skogar!

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Hur många fordon finns de på servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodsbane:

Hur många fordon finns de på servern?

Just nu cirka 450 st.

Visa signatur

ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

spelat på den här serven ett par dagar nu måste säga att den är väldigt bra och activa admins^^

Permalänk

Loggade in nyss och det verkar bara vara ryssar där (som är väldigt aktiva i side chatten dessutom...) brukar det vara så?

edit: Märkte dessutom att jag inte kunde se mitt vapen i 3rd person samt att det inte verkar gå att sikta in som vanligt med högerklick, ska det vara så? (Har aldrig kört taviana/origins förr)

edit2: Kan nu se min pistol och kan sikta in som vanligt, vet inte riktigt vad som hände

Permalänk
Medlem
Skrivet av t_obbes2025:

Loggade in nyss och det verkar bara vara ryssar där (som är väldigt aktiva i side chatten dessutom...) brukar det vara så?

edit: Märkte dessutom att jag inte kunde se mitt vapen i 3rd person samt att det inte verkar gå att sikta in som vanligt med högerklick, ska det vara så? (Har aldrig kört taviana/origins förr)

edit2: Kan nu se min pistol och kan sikta in som vanligt, vet inte riktigt vad som hände

en väldigt vanlig bugg i DayZ, kräver bara att du står stilla och trycker på skjutknappen en gång, då plockar karaktären av sig det osynliga "geväret" och plockar fram pistolen, brukar vara väldigt många ryssar men hade även ett gäng svenskar inne tidigare idag.

Visa signatur

Permalänk

Bad server version eller nått får jag om ja försöker joina.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av Pandayoyo:

Till skillnad från alla andra Origins-servrar så är detta en private-hive, detta gör att det inte finns några serverhoppare, och eftersom att servern drivs privat så har vi väldigt mycket större friheter när det gäller fordon och andra in-game funktioner.

Ursäkta men har än så länge inte hittat en endaste Central/Global Hive server i Origins, vanliga DayZ visst men inte Origins- känner du till några får du gärna dela med dig av dem.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Nu är visserligen servern inte på, men vi körde en version som inte kördes på de officiella företagen som har licensen att få hosta en origins server.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.