Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nice Kör också med juice från LV med OCC coilen i väntan på ny bomull o grejer.
Vilken smak tycker du om bäst? Jag fastnade för cookie custard.

Beställt färdiga coils till RBA-delen, någon som har koll på om man måste rengöra dom och/eller bränna dom innan man använder dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Var beställde du dem från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nice Kör också med juice från LV med OCC coilen i väntan på ny bomull o grejer.
Vilken smak tycker du om bäst? Jag fastnade för cookie custard.

Beställt färdiga coils till RBA-delen, någon som har koll på om man måste rengöra dom och/eller bränna dom innan man använder dom?

Jag kan inte riktigt bestämma mig, men Peaches & Cream V2 och Apricots Passion V2 ligger relativt nära hjärtat. Teddy Berries med.

Inväntar/måste hämta mina juicer från Namberjuice Ligger på posten och lökar.

Beställde även en Vapeston Maganus Tank igår. Kul att prova "Ska" klara 150W. Någon som testat den tanken?

Du ska väl inte behöva rengöra coilsen, i med bomull och se glad ut?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jävlar, FT order sorteras på posten. Jag beställde Fan förra tisdagen
Nu kommer jag ha mina saker på min semester

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Var beställde du dem från?

Elekcig 40 stycken borde räcka ett tag hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Elekcig 40 stycken borde räcka ett tag hehe

Ska inte behöva dry burna dem. 40 kommer räcka dig grymt länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jävlar, FT order sorteras på posten. Jag beställde Fan förra tisdagen
Nu kommer jag ha mina saker på min semester

Samma här! Alla tre paket hamna idag hos postens sorterings terminal...hoppas de släpper dem imorgon..bara synd att man inte har fått sina batterier från nkon.nl än
Har du beställt från nkon.nl? Om så, vet du ungefär hur länge det tar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

http://i.imgur.com/1OJG8MP.png

Samma här! Alla tre paket hamna idag hos postens sorterings terminal...hoppas de släpper dem imorgon..bara synd att man inte har fått sina batterier från nkon.nl än

Ja jag behövde 3 nya batterier som jag beställde sent den 14:e. Dom kom den 20:e så ungefär 4 dagar tog det för mig.
Har också beställt innan och då tog det längre tid kanske 1-2 veckor.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Ja jag behövde 3 nya batterier som jag beställde sent den 14:e. Dom kom den 20:e så ungefär 4 dagar tog det för mig.
Har också beställt innan och då tog det längre tid kanske 1-2 veckor.

La min order den 16:de så man får väll hålla tummarna då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

http://i.imgur.com/1OJG8MP.png

Paketen redan släppta, ligger på min lokala ica :D. Synd bara att man jobbar till 7

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Paketen redan släppta, ligger på min lokala ica :D. Synd bara att man jobbar till 7

I hear you, mina paket är på väg till ombud nu..de brukar få post runt 14 tiden..tror jag flexar idag men ipv3:an kommer inte användas tills mina gifta batterier kommer så hoppas innerligt att nkon beställningen dymper ner i postlådan oxå.

Permalänk
Medlem

Väldigt snabb leverans från Fasttech denna gång!

Dax att ge mina atties ett bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Ska inte behöva dry burna dem. 40 kommer räcka dig grymt länge!

Den som var monterad från fabrik funkade kanon för mig, men sen när jag bytte till den andra man fick med så smakade det skit rent sagt Tror inte det berodde på mina skills när det gäller att "veka" heller.
Monterat en av de jag beställt nu, får hoppas dom funkar bättre

Btw, Liquidvoyage har 20 procent rabatt på juice idag med koden "baby"

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay: det var därför jag frågade var du köpte de nya...har själv varit med om kanthaltråd som haft maskinolja på sig (Kina grejer)..brukar i regel "torcha" mina trådar innan jag gör coils..lättare att forma när man gjort det..."pulsa" gärna coilen innan du sätter in veken också för att se till att den glöder inifrån och ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@KKay: det var därför jag frågade var du köpte de nya...har själv varit med om kanthaltråd som haft maskinolja på sig (Kina grejer)..brukar i regel "torcha" mina trådar innan jag gör coils..lättare att forma när man gjort det..."pulsa" gärna coilen innan du sätter in veken också för att se till att den glöder inifrån och ut.

Okej ska tänka på det nästa gång. Tack

Edit: Är det någon inkörningsperiod på coils? Borde man köra med lägre watt i början?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay: Vissa säger att det är..men jag tycker inte det...däremot ni200 tråd (nickel) har en burn in period..om jag pulsar coilsen på en mod brukar jag sänka watten om det är väldigt tunn tråd 28-34 awg...tjockare tråd tar lite längre att glöda så då kan man behöva höja watten...men när de väll är på plats och wickade är de bara att köra (förutsatt att man kör lämpliga inställningar för den ohm man har ).

Permalänk
Medlem

Äh men det är ju strålande...vaping gudarna måste vara glada med mig....fick Mr & Mrs Samsung för 30 min sen..nu kan man använda ipv3:an

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Btw, Liquidvoyage har 20 procent rabatt på juice idag med koden "baby"

Tack för tipset, fick bli ytterligare en juice beställning!
Väntar nu på att Aspire Odyssey Kit ska släppas, förbeställt det..
Fick aldrig min kanger subtank mini att sluta läcka så väntar på en ny. Antar att det var handhavandefel,,
Sen får det vara nog för ett tag på hårdvarufronten..bara använt e-cigg en vecka och redan mitt tredje kit beställt..

edit: ytterligare en fråga: när jag öppnar batteriluckan på min subox mini efter att ha vejpat och sätter näsan på några centimeters avstånd så känner jag en svag doft av "bränd elektronik" (bästa sättet jag kan beskriva det på) har ett Efest 2500mAh 3.7V. Är det som det ska vara?

Permalänk

Har hämtat ut mina juicer från Liquid Voyage och även min Goblin Mini.. Men stöter direkt på problem med min Goblin Mini :/
Dom två yttersta skruvarna i basen gick att lossa på utan problem, dom två i mitten sitter så pass hårt att skruvmejseln är nära på att gå av.
Har inga andra verktyg alls för att försöka få bort dom på andra sätt.

Verkar som att det blir att kontakta 1life.dk kundtjänst och se vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tack för tipset, fick bli ytterligare en juice beställning!
Väntar nu på att Aspire Odyssey Kit ska släppas, förbeställt det..
Fick aldrig min kanger subtank mini att sluta läcka så väntar på en ny. Antar att det var handhavandefel,,
Sen får det vara nog för ett tag på hårdvarufronten..bara använt e-cigg en vecka och redan mitt tredje kit beställt..

edit: ytterligare en fråga: när jag öppnar batteriluckan på min subox mini efter att ha vejpat och sätter näsan på några centimeters avstånd så känner jag en svag doft av "bränd elektronik" (bästa sättet jag kan beskriva det på) har ett Efest 2500mAh 3.7V. Är det som det ska vara?

Bränt eller "värmd" doft?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yogiblod:

Bränt eller "värmd" doft?

Svårt att beskriva dofter i ord men skulle nog definiera det som bränt faktiskt, får dock hålla näsan nära polerna för att känna det..
Kan det vara problem att jag kör aspire nautilus mini med den i alla fall? Kör dock bara på 11.5W.

Edit: avaktar nog med att använda subox till jag får hem min nya subtank mini..kanske bättre att ta det säkra före det osäkra. Har ju Aspire CFVV+ som jag kan använda så länge och fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Svårt att beskriva dofter i ord men skulle nog definiera det som bränt faktiskt, får dock hålla näsan nära polerna för att känna det..
Kan det vara problem att jag kör aspire nautilus mini med den i alla fall? Kör dock bara på 11.5W.

Ta ut batteriet och inspektera den..är krympplasten på batteriet intakt (inga repor, hål eller andra slitningar?) Kolla om batteriet buktar ut eller har andra deformationer. Hur ser det ut på själv kontakterna? Jag tvivlar stark på att det har med dina vaping inställningar..jag antar att du inte sub ohmar lågt så OM det är något galet så skulle det antingen vara defektivt batteri eller lödning i suboxen...men i ärlighetens namn så tror jag att allt är som det ska vara....en bra indikator är värme...blir batteriet ovanligt varmt, eller suboxen för den delen?...tror du nojjar lite Det kan vara så att när den blir varm värmer den upp epoxylimmet i modern och det kan ha en ganska frän lukt...speciellt om du sticker mässan i batteri luckan

Permalänk

Jag röker inte men sambon i lägenheten har nyligen köpt e cigaretter och röker inomhus.. Jag tycker att det svider lite i ögonen eller är det jag som inbillar mig? Är det normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag röker inte men sambon i lägenheten har nyligen köpt e cigaretter och röker inomhus.. Jag tycker att det svider lite i ögonen eller är det jag som inbillar mig? Är det normalt?

Du kan vara känslig för pg halten i hennes ejuice. Det där låter som pg allergi..vad är det för juice hon använder?

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Du kan vara känslig för pg halten i hennes ejuice. Det där låter som pg allergi..vad är det för juice hon använder?

Mint smak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Mint smak

Mer specifikt, Vad står det på flaskan? Märke, PG/VG? t.ex 50/50

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yogiblod:

Ta ut batteriet och inspektera den..är krympplasten på batteriet intakt (inga repor, hål eller andra slitningar?) Kolla om batteriet buktar ut eller har andra deformationer. Hur ser det ut på själv kontakterna? Jag tvivlar stark på att det har med dina vaping inställningar..jag antar att du inte sub ohmar lågt så OM det är något galet så skulle det antingen vara defektivt batteri eller lödning i suboxen...men i ärlighetens namn så tror jag att allt är som det ska vara....en bra indikator är värme...blir batteriet ovanligt varmt, eller suboxen för den delen?...tror du nojjar lite Det kan vara så att när den blir varm värmer den upp epoxylimmet i modern och det kan ha en ganska frän lukt...speciellt om du sticker mässan i batteri luckan

haha, kanske ska sluta sticka in näsan där.. Nej, inga av de defekter du beskrev, varken deformationer eller värme. Ahh, lugn igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

haha, kanske ska sluta sticka in näsan där.. Nej, inga av de defekter du beskrev, varken deformationer eller värme. Ahh, lugn igen..

Bra där!

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Mer specifikt, Vad står det på flaskan? Märke, PG/VG? t.ex 50/50

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/mentol-tobak.html

E-Juice / Från Nordic eJuice

Styrka 12 mg volym 10 ml

Permalänk

Var snäll ta bort administrator , dubbelpost

Permalänk
Medlem

@Flexiblus: tyvärr är inte det så mycket att gå efter..de specificerar inte sammansättningen i deras ejuicer...jag kan bara gissa att det är 50pg50vg eller 60pg40vg med tanke på hur du reagerar (om det skulle vara så att det är pg allergi det rör sig om).