Permalänk

@KKay: tänkte mer på ungdomar som inte röker som vill ha ecigg för egen del så tycker jag att för unga inte ska ha ecigg men när man är 15 kan man ta egna beslut tycker jag man får köra moppe man är straffmyndig det är min åsikt

Permalänk
Proffsmoddare

Oh yes Fredag=Vapemail!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jaså så det är du alltså?

Satan vad länge du har hållit på

Yes, har hållt på ett tag

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Oh yes Fredag=Vapemail!!

Klarar du dig helgen iaf? Har gått åt mindre än 0.5ml på 24 timmar där jag tagit några djupa blås så fort analog-djäveln börjat påminna sig. Sugen att prova lite andra smaker men då blir det inte oftare än var fjärde dag när mini nautilusen vill ha mer i denna takt. 2 veckor på 20 ml är inte als farligt och med 5st extra atomizers tycker jag att ett sånt här startpaket är riktigt prisvärd.

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Var köper du dessa? Finns de i Max VG 3mg?

Permalänk
Medlem

@lap87: Den är riktigt nice! Thank you mate.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Var köper du dessa? Finns de i Max VG 3mg?

Epiclouds serien är Max vg det hade du sett om du kollat på flaskorna och dom finns enbart i 0,3 och 6mg

www.namberjuice.com Gratis frakt med

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fick min Eleaf iJust2 för ett tag sen. Men det bränns och känns torrt. Samt blir yr efter bara några korta inandning. Då ddet bränns i halsen, så kan inte ta långa bloss. Ska det vra på detta vis från början, innan man vänjer sig?
Ejuicen är Red Mix USA 6mg nikotin.
Vad man man göra för det ska inte brännas i halsen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Fick min Eleaf iJust2 för ett tag sen. Men det bränns och känns torrt. Samt blir yr efter bara några korta inandning. Då ddet bränns i halsen, så kan inte ta långa bloss. Ska det vra på detta vis från början, innan man vänjer sig?

Du kanske är lite intolerant mot PG eller någon essens i juicen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tycker det låter som problem med coilen, byt ut den.
Och när du stoppat i nya så droppa ett gäng droppar direkt inuti coilen, i bomullen (när du ser att bomullen är blöt i juicehålen på utsidan så behövs inge mer juice inuti den). Fyll tanken och låt den sen stå o dra åt sig juice i typ en kvart innan du tar första blosset. Och dra bara korta bloss första fjärdedelen av tanken.

Dessa coils är väldigt knepiga innan de blivit "inkörda" så det kan smaka metalliskt första tanken. Men det låter snarare som att du får dry-hits, dvs att bomullen bränner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av XPerion:

ha du primat coilen ? om du gort det prova med en rinigare ejuice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

@lap87: Den är riktigt nice! Thank you mate.

Np Iglum ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tycker det låter som problem med coilen, byt ut den.
Och när du stoppat i nya så droppa ett gäng droppar direkt inuti coilen, i bomullen (när du ser att bomullen är blöt i juicehålen på utsidan så behövs inge mer juice inuti den). Fyll tanken och låt den sen stå o dra åt sig juice i typ en kvart innan du tar första blosset. Och dra bara korta bloss första fjärdedelen av tanken.

Dessa coils är väldigt knepiga innan de blivit "inkörda" så det kan smaka metalliskt första tanken. Men det låter snarare som att du får dry-hits, dvs att bomullen bränner.
Har inga andra coil att byta ut och använder den som medföljer Ijust2 som är 0.3ohm. Testat som du rekommenderar och dessutom stuckit hål i bomullen enligt en youtube video. För inte få dry hits, men blir samma sak.

Skrivet av Stainlees:

ha du primat coilen ? om du gort det prova med en rinigare ejuice

Ny inom vaping. Vad menas med prima coilen?

Då min arbetsplats förbjuder total rökning från början nästa år. Skulle vara bra om jag får det att fungera, men som det är nu är det omöjligt att vänja mig med e-cigg. Då det bränns som fan och omöjligt att ta ett bloss ens.
Hur ska jag göra för det inte ska bli så varmt när ska ta ett bloss? Eller hur ska jag göra för minska ner "styrkan"? Köpa nya 0.5 ohm coils? Om man vill minska ner styrkan, är det högre ohm eller lägre ohm coils man ska ha då?
Det här med ohm, watt, volt är rena grekiskan för mig.

Eller är det bättre om jag köper typ denna Joyetech EVic Mini Express Kit: http://www.gearbest.com/starter-kits/pp_232173.html?wid=1

Så jag kan ställa in vilken styrka man vill för det ska inte kännas så varmt när tar ett bloss?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: du måste förblöta bomulen som sitter i coilen annars får du så kakkade dry hit eller så bräner du bomulen och måste byta coil prova byta coil och sen blöt bomulen först innan du stopar in den

Permalänk
Medlem

Och bara för att vara övertydlig, dun ska blöta ner bomullen med e-juicen

Du kanske använder fel teknik? Med Ijust2 ska man använda sig av "direct lung" bloss, alltså att man drar ner ångan direkt i lungorna som man gör när man röker vattenpipa. Man ska dra ganska kraftigt.

Men byt coil och gör som jag sa innan du testar igen, inte bra att dra i sig massa bränd bomull.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Får väl ta beställa hem nya coils och samt ny Kit. Men om bomullen är bränd, måste jag vill också köpa nytt bomull och byta ut den också?
Då sambon ska en och jag också.
Men om man vill ha lägre styrka, vilken ohm på coilen ska man ha? Lägre eller högre ohm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Får väl ta beställa hem nya coils och samt ny Kit. Men om bomullen är bränd, måste jag vill också köpa nytt bomull och byta ut den också?
Då sambon ska en och jag också.
Men om man vill ha lägre styrka, vilken ohm på coilen ska man ha? Lägre eller högre ohm?

Det är alltså hela förbrännaren du ska byta ut, den innehåller både coilen och bomullen. De kallas för enkelhetens skull bara "coil" när det gäller såna här tanks med utbytbara coils Se länk.
Är coilen du använder nu bränd så är det bara att kasta. Bomullen blir hur som helst alltid dålig till slut så det är förbrukningsvaror.

Tycker du att det är för mycket fart i den så är det högre motstånd du ska ha, dvs högre ohm. Jag gissar på att den du kör med nu är på 0.3?
Här har du 0.5ohm: http://esmokes.se/coils-ijust-2-melo-melo-2?search=ijust

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är alltså hela förbrännaren du ska byta ut, den innehåller både coilen och bomullen. De kallas för enkelhetens skull bara "coil" när det gäller såna här tanks med utbytbara coils Se länk.
Är coilen du använder nu bränd så är det bara att kasta. Bomullen blir hur som helst alltid dålig till slut så det är förbrukningsvaror.

Tycker du att det är för mycket fart i den så är det högre motstånd du ska ha, dvs högre ohm. Jag gissar på att den du kör med nu är på 0.3?
Här har du 0.5ohm: http://esmokes.se/coils-ijust-2-melo-melo-2?search=ijust

Oki, tack. Beställde nu 5st 0.5ohms och ska testa på nytt igen när dom kommer. Räcker det att man droppar ejuicen i hålen för blöta ner bomullen(finns små hå runt om bomullen)l eller ska man ta ut bomullen? Om det nu går att ta ut bomullen?

Visa signatur

Permalänk

@XPerion: nej du ska bara blöta ner den ta inte ut den

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Oki, tack. Beställde nu 5st 0.5ohms och ska testa på nytt igen när dom kommer. Räcker det att man droppar ejuicen i hålen för blöta ner bomullen(finns små hå runt om bomullen)l eller ska man ta ut bomullen? Om det nu går att ta ut bomullen?

Det som är så bra med att droppa på bomullen uppifrån/inifrån är att man kan se när bomullen är mättad genom att bomullen som syns i juicehålen på sidorna är blöt, men det går såklart att droppa där med om man känner för det. Tänk bara på att inte dränka den totalt, hålet som går genom coilen/bomullen måste vara fri från vätska.
Och glöm inte att låta den stå och dra sig i tanken när du monterat ihop och fyllt en kvart innan du börjar puffa.

Gör du detta och tar kortare bloss i början (ca. en halv tank) så ska den fungera precis som tänkt när den är inkörd.

Edit: Och som ovan säger så ska du inte ta ur bomullen, då får du aldrig tillbaka den igen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

De flesta av er har säkert redan sett på facebook, men här är iaf en bild på en RX200 som det slutat illa med.
Men man vet inte riktigt orsaken till detta än, men bara en upplysning att vara försiktigt med RX200 tills man vet orsaken till detta.

Permalänk
Medlem

@Locnox: Jävlar nu blev man inte så sugen på att köra hårt med sin rx200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

@Locnox: Jävlar nu blev man inte så sugen på att köra hårt med sin rx200.

Det sägs att det inte var gifta batterier personen använde.
Men det är bara rykten än och inget bekräftat, jag har inte hittat något bekräftat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det sägs att det inte var gifta batterier personen använde.
Men det är bara rykten än och inget bekräftat, jag har inte hittat något bekräftat än.

Det kan väl inte vara annat än skadade/billiga batterier som är boven i dramat?

Otäckt hur som helst.

Permalänk

Sen en sak med baterier att om dom är frecelliga så ska man inte ladda dom med vanliga laddare utan balansladdare för om en cell är låg och andra är högre och man snvänder en laddare som bara kollar på watt och volt i heleheten kommer bara trycka in lika mycket ström i båda så en kanske blir överladdad och en underladdad så dom encelliga baterierna man kan köpa är ok men ladda alltid lipo life och inbyggda baterier med balansladdare

Permalänk
Medlem

Enligt det senaste så har det att göra med att ett av batterierna inte var "gift" med de andra.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Sånt där blir man ju lite orolig över :S

Något man ska tänka på för att slippa spränga fingrar och ansikte i bitar???
Använder ett Kanger subbox mini med 0,5 coil och brukar köra på 16w-18w. Jag använder ett Samsung INR18650 25r 2500mah flat top battery batteri.

Brukar sätta den på laddning över natten, finns det en risk att man "överladdar" då och riskerar sånt här? Är det farligt att använda den om batteriet är lågt? typ 25% och under?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Använder ett Kanger subbox mini med 0,5 coil och brukar köra på 16w-18w. Jag använder ett Samsung INR18650 25r 2500mah flat top battery batteri.

Brukar sätta den på laddning över natten, finns det en risk att man "överladdar" då och riskerar sånt här? Är det farligt att använda den om batteriet är lågt? typ 25% och under?

Om du laddar den i en laddare gjord för 18650-batterier så behöver du förmodligen inte vara orolig. Den här snubben har gjort något galet.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare

To Coil or not to Coil....

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Så länge det är encelliga baterier som det är i en kangar subbox och en laddare som stänger av ladninger går det bra är bara med lipo och life som man inte ska tömma helt