Permalänk

Köpte en Lost Vape Epetite DNA40 mod idag. Fick den för 300:- med lite rabattkod och bonuspoäng jag hade hos Esmokes. Ska bli intressant att prova TC. Köpte även Ti 26G grade 1-spole också

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Är officiellt med på DB brasberry mint tåget nu.. var skeptisk innan jag fick hem den.. men riktigt smutt.. tar nog ett tag innan jag kommer till flaskan med planet cracker

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Någon som har en evod eller ego som vet hur länge en clearomizer skall hålla?

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Var skaffade du den ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Var skaffade du den ifrån?

I en FB grupp

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

I en FB grupp

Alltid dessa fb-grupper Vi som FB-vägrar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Alltid dessa fb-grupper Vi som FB-vägrar då?

Då blir ni utan mycket fina grejer

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare

Nielsen hantverk ftw!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Då blir ni utan mycket fina grejer

ja, verkar så. Inget livsnödvändigt men ser ut som en smidig pryl att ha..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

ja, verkar så. Inget livsnödvändigt men ser ut som en smidig pryl att ha..

Man missar även en helt underbar vape community och en köp/sälj sida med brutala deals varenda dag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Ok, kanske man ska överväga att gå med iaf..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Ijust2 är rätt trevlig, oslagbar för pengen

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, svårt att rekommendera något annat för de som vill prova subohm-vejpa och är på en budget. Använder den själv ofta då jag vill "stealth subohma" tillsammans med en liten rda, om det nu är möjligt då molnen oftast avslöjar en.. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nielsen hantverk ftw!!!

Oh yes! Nu har jag dock en fråga till dig! När batterierna börjar bli dåliga hur kan jag se det? Kommer den ha lägre Volt vid full laddning?

Skrivet av retro123:

ja, verkar så. Inget livsnödvändigt men ser ut som en smidig pryl att ha..

Livsnödvändig är den inte men som Wolv sa så är det en skön community och en underbar köp/sälj grupp Där jag handlat både min Mandala och min Nielsen box

Skrivet av retro123:

Ok, kanske man ska överväga att gå med iaf..

Join the community!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Oh yes! Nu har jag dock en fråga till dig! När batterierna börjar bli dåliga hur kan jag se det? Kommer den ha lägre Volt vid full laddning?
Livsnödvändig är den inte men som Wolv sa så är det en skön community och en underbar köp/sälj grupp Där jag handlat både min Mandala och min Nielsen box
Join the community!

Vilket community är det vi pratar om på facebook? Hur hittar man dit? Hittar bara sidor som var aktiva för två år sedan med en post per år.. Känns lite som det motverkar syftet om det här är svårtillgängligt. Att vejpa borde tvärtom vara så lättilgängligt som möjligt.

Laddar de inte upp till 4.2 så skulle jag bytt ut dem. Är de äldre än ett år skulle jag bara bytt dem "bara för att" de är gamla. Batterier är billiga, mycket mer så än än brand eller sjukhusvistelse.

edit: inga problem, är det så hemligt så är det så...lol, känns som om man vore sju år igen och frågar om lösenordet till hemliga klubben... Jag klarar mig nog bra utan att bli insläppt, är ju "lite" äldre än sju nuförtiden så kommer inte gråta tårar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vilket community är det vi pratar om på facebook? Hur hittar man dit? Hittar bara sidor som var aktiva för två år sedan med en post per år.. Känns lite som det motverkar syftet om det här är svårtillgängligt. Att vejpa borde tvärtom vara så lättilgängligt som möjligt.

Laddar de inte upp till 4.2 så skulle jag bytt ut dem. Är de äldre än ett år skulle jag bara bytt dem "bara för att" de är gamla. Batterier är billiga, mycket mer så än än brand eller sjukhusvistelse.

edit: inga problem, är det så hemligt så är det så...lol, känns som om man vore sju år igen och frågar om lösenordet till hemliga klubben... Jag klarar mig nog bra utan att bli insläppt, är ju "lite" äldre än sju nuförtiden så kommer inte gråta tårar..

Det är invite som gäller från vänner eller att "begära" att få komma in då admins och communityn försöker hålla det över 18+

Drar ett PM till dig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Det är invite som gäller från vänner eller att "begära" att få komma in då admins och communityn försöker hålla det över 18+

Drar ett PM till dig

ok, låter bra

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Oh yes! Nu har jag dock en fråga till dig! När batterierna börjar bli dåliga hur kan jag se det? Kommer den ha lägre Volt vid full laddning?
Livsnödvändig är den inte men som Wolv sa så är det en skön community och en underbar köp/sälj grupp Där jag handlat både min Mandala och min Nielsen box
Join the community!

Den är ju inte till för att kolla om batterierna är dåliga den är ju till för att hålla koll på volt Om du använder meck eller om du har batterier liggande och du inte vet om dom är laddade eller inte. Ibland kan det vara lite svårt att avgöra om man kör meck hurvida det är dags att ladda eller inte med denna behöver du aldrig undra

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Vilket community är det vi pratar om på facebook? Hur hittar man dit? Hittar bara sidor som var aktiva för två år sedan med en post per år.. Känns lite som det motverkar syftet om det här är svårtillgängligt. Att vejpa borde tvärtom vara så lättilgängligt som möjligt.

Laddar de inte upp till 4.2 så skulle jag bytt ut dem. Är de äldre än ett år skulle jag bara bytt dem "bara för att" de är gamla. Batterier är billiga, mycket mer så än än brand eller sjukhusvistelse.

edit: inga problem, är det så hemligt så är det så...lol, känns som om man vore sju år igen och frågar om lösenordet till hemliga klubben... Jag klarar mig nog bra utan att bli insläppt, är ju "lite" äldre än sju nuförtiden så kommer inte gråta tårar..

Svenska RBA gruppen är mina absoluta favoritgrupp den är för lite mer erfarna användare inga ego kit och ce4or där. Underbar grupp med sjukt mycket trevligt folk vi kör ofta hangouts på helgerna där det ofta blir öl och vapesnack långt ut på småtimmarna

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nidas:

Är officiellt med på DB brasberry mint tåget nu.. var skeptisk innan jag fick hem den.. men riktigt smutt.. tar nog ett tag innan jag kommer till flaskan med planet cracker

Måste testa den juicen med den har ju hypats galet mycket av Plumes of hazard

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Den är ju inte till för att kolla om batterierna är dåliga den är ju till för att hålla koll på volt Om du använder meck eller om du har batterier liggande och du inte vet om dom är laddade eller inte. Ibland kan det vara lite svårt att avgöra om man kör meck hurvida det är dags att ladda eller inte med denna behöver du aldrig undra

Absolut men tänkte om det går att se när batterierna börjar bli dåliga

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Absolut men tänkte om det går att se när batterierna börjar bli dåliga

Det tydligaste tecknet är ju att batterierna tappar laddning fortare än vad dom borde. Sen har ju de festa nyare regulerade mods en varning när batterierna är förbrukade.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det tydligaste tecknet är ju att batterierna tappar laddning fortare än vad dom borde. Sen har ju de festa nyare regulerade mods en varning när batterierna är förbrukade.

Regulated? What is this you talking about?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Regulated? What is this you talking about?

aha, är man tuffare med mech mods? Tror det kommer straffa sig, de som vejpar låser in sig i slutna grupper osv och utesluter nybörjare. Inget för mig. Att få rökare att börja med e-cigg borde vara större än att komma med i en sluten självutnämnd "elitistgrupp" bestående av en stor del savanter snarare än av före detta rökare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

aha, är man tuffare med mech mods? Tror det kommer straffa sig, de som vejpar låser in sig i slutna grupper osv och utesluter nybörjare. Inget för mig. Att få rökare att börja med e-cigg borde vara större än att komma med i en sluten självutnämnd "elitistgrupp" bestående av en stor del savanter snarare än av före detta rökare.

Nu förstår jag inte vad du babblar om Gruppen på Fb är ingen sluten grupp för vejpelitister, lika bra stämning där som här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

En tanke som slog mig... till kaffet och ölen är det ju tyvärr "gott" med en cigg till det. Att köra nån jordgubbssmak eller colasmak till det känns lite som en konstig grej. Vad för smak ska man köra till det? För när man sitter där med kaffekoppen eller pilsnern så kommer ju vanan göra sig påmind...

Ni som vart rökare tidigare förstår nog exakt vad jag pratar om och har säkert en bra lösning på ett för mig framtida bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En tanke som slog mig... till kaffet och ölen är det ju tyvärr "gott" med en cigg till det. Att köra nån jordgubbssmak eller colasmak till det känns lite som en konstig grej. Vad för smak ska man köra till det? För när man sitter där med kaffekoppen eller pilsnern så kommer ju vanan göra sig påmind...

Ni som vart rökare tidigare förstår nog exakt vad jag pratar om och har säkert en bra lösning på ett för mig framtida bekymmer

Jag kör uteslutande RY4 från LV och har inte blivit sugen på cigg en enda gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

aha, är man tuffare med mech mods? Tror det kommer straffa sig, de som vejpar låser in sig i slutna grupper osv och utesluter nybörjare. Inget för mig. Att få rökare att börja med e-cigg borde vara större än att komma med i en sluten självutnämnd "elitistgrupp" bestående av en stor del savanter snarare än av före detta rökare.

Absolut inte, jag gillar bara form faktorn på tube mechs mer, men jag har även med mig en VTC mini på jobbet

Som sagt så är ju grupperna "stängda" för att förhindra att det kommer in folk under 18. "It would do more harm then good"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En tanke som slog mig... till kaffet och ölen är det ju tyvärr "gott" med en cigg till det. Att köra nån jordgubbssmak eller colasmak till det känns lite som en konstig grej. Vad för smak ska man köra till det? För när man sitter där med kaffekoppen eller pilsnern så kommer ju vanan göra sig påmind...

Ni som vart rökare tidigare förstår nog exakt vad jag pratar om och har säkert en bra lösning på ett för mig framtida bekymmer

Försök hitta en "fyllig" custard eller en tobaks smak som du gillar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zpnk: 10 ml håller 2-3 dagar för mig på 6mg/ml fast då kör jag dripper (RDA)

Kangerbox+sub tank eller en istick 60w med lämplig tank .......folk pratar sig varma över Rose v2 i tråden ......själv kör jag på en kayfun ....båda funkar för å komma igång .. kan kosta lite dock.

Alternativ 2 är å gå rakt på mina favoriter RDA's fast då får du lära dig mecka coils å wicka bomull samt att det kommer gå åt mer juice , men det är bättre drag i dem .......jag gillar rejäla bloss även om min kayfun får göra inhopp ibland när jag känner för å bara sitta å småpuffa lite.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT