Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Måste säga att jag är inget "fan" av custards men efter att ha provat Nicotickets Custards Last Stand så är jag såld, iaf på den, helsike vilken underbar smak i den, vanilj i både inandning och utandning och en otroligt trevlig eftersmak, nästan smörkola. Helt såld på den och jag rekommenderar starkt att ni som gillar custards testar den och säger vad ni tycker, om det finns någon som kan mäta sig med den. Nicoticket finns att köpa på Eciggbutik.se vet inte om det är någon annan återförsäljare som säljer den.

Testa http://www.vapingking.co.uk/kings-custard.html Bästa jävla custarden jag smakat. Tyvärr har jag blivit en aning allergisk mot PG så blir inte ofta jag beställer den längre.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Någon här som har koll på om det finns att köpa någon form av förslutningsbar stor(minst 250ml iaf) flaska med "dropper", alltså typ twist-top flaskor är vad jag söker, i någon av de större matbutikerna eller någon annanstans man kan ta sig till lätt(även online i Sverige är intressant).

Behöver nämligen något att ha vg/pg i

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Testa http://www.vapingking.co.uk/kings-custard.html Bästa jävla custarden jag smakat. Tyvärr har jag blivit en aning allergisk mot PG så blir inte ofta jag beställer den längre.

Har funderat på att testa vaping king ett tag, kanske man skulle testa nu när de erbjuder "Max VG" (föredrar åtminstone 70/30 VG/PG i mina E-juicer).
Frågan är väl nu vad nu deras variant av vapingvärldens mest luddiga term Max VG innebär i faktisk ratio av VG/PG?...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Vapemail! En styck SXK Nebula Zero Mini. Fin liten sak i rostfritt stål på 60 watt.

Permalänk

Vapemail! Ett stycke Velocity-klon.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Fick hem nu 0.5 coils till iJust2, doppade bomullen först och nu funkar det mycket bättre. Inte för varmt eller bränns i munnen. Men när blåser ut så känns det torrt i halsen och vet inte om jag vänjer mig med det.
Men iallafall är det mycket bättre än förut och får avvakta om ska fortsätta med ecigg i fortsättningen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Fick hem nu 0.5 coils till iJust2, doppade bomullen först och nu funkar det mycket bättre. Inte för varmt eller bränns i munnen. Men när blåser ut så känns det torrt i halsen och vet inte om jag vänjer mig med det.
Men iallafall är det mycket bättre än förut och får avvakta om ska fortsätta med ecigg i fortsättningen.

Kör på 0.3 ohm på min ijust 2 och jag får inte för varma bloss på den O.o, tror du drar för långa bloss på den om du får varm ånga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Fick hem nu 0.5 coils till iJust2, doppade bomullen först och nu funkar det mycket bättre. Inte för varmt eller bränns i munnen. Men när blåser ut så känns det torrt i halsen och vet inte om jag vänjer mig med det.
Men iallafall är det mycket bättre än förut och får avvakta om ska fortsätta med ecigg i fortsättningen.

Kul att det fungerar bättre! Vad är det för juice du kör med?

Skrivet av Destromath:

Kör på 0.3 ohm på min ijust 2 och jag får inte för varma bloss på den O.o, tror du drar för långa bloss på den om du får varm ånga.

Han skrev att han inte får för varma bloss

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kul att det fungerar bättre! Vad är det för juice du kör med?

RY4/Red USA Mix. 6mg nikotin/12mg nikotin.
Känns torrt i halsen efter några bloss. Ska beställa ejuice utan nikotin och se om det blir bättre. Finns det möjligt att få det inte kännas torrt i halsen efter några bloss? Typ VG/PG % eller typ av ejuice?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kul att det fungerar bättre! Vad är det för juice du kör med?

Han skrev att han inte får för varma bloss

Meh läskunnigheten när man är trött är inte alltid på topp .

Skrivet av XPerion:

RY4/Red USA Mix. 6mg nikotin/12mg nikotin.
Känns torrt i halsen efter några bloss. Ska beställa ejuice utan nikotin och se om det blir bättre. Finns det möjligt att få det inte kännas torrt i halsen efter några bloss? Typ VG/PG % eller typ av ejuice?

Måste nog säga att kolla på lite mer "utmärkande" produkter, dom som faktiskt sticker ut en del från mängden, vad jag kan förstå det som så kör du på låg budget vätskor och jag kan hålla med dig i att man blir torr i halsen av dom för det blev jag på mina första vätskor med innan jag gav mig på lite mer intressanta produkter. Som jag sa tidigare i tråden, rekommenderar starkt Nicotickets juicer, speciellt deras custard, smakar i min mening lite som smörkola med vanilj och får en att vilja ha mer och mer, den gör inte att jag blir torr i halsen heller.

Ta en titt på deras juicer på http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/e-juice/nicoticket/index... du hittar säkert något som lockar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

RY4/Red USA Mix. 6mg nikotin/12mg nikotin.
Känns torrt i halsen efter några bloss. Ska beställa ejuice utan nikotin och se om det blir bättre. Finns det möjligt att få det inte kännas torrt i halsen efter några bloss? Typ VG/PG % eller typ av ejuice?

Är det Liquid Voyage's RY4?
Vad är det för VG/PG i juicerna du använder? Kort sagt kan man säga att VG står för ångproduktion och PG ska ge lite riv i halsen, för mycket PG i dim juice kanske?

Och sen så är ju PG uttorkande, testa dricka vatten när du vejpar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Meh läskunnigheten när man är trött är inte alltid på topp .

Måste nog säga att kolla på lite mer "utmärkande" produkter, dom som faktiskt sticker ut en del från mängden, vad jag kan förstå det som så kör du på låg budget vätskor och jag kan hålla med dig i att man blir torr i halsen av dom för det blev jag på mina första vätskor med innan jag gav mig på lite mer intressanta produkter. Som jag sa tidigare i tråden, rekommenderar starkt Nicotickets juicer, speciellt deras custard, smakar i min mening lite som smörkola med vanilj och får en att vilja ha mer och mer, den gör inte att jag blir torr i halsen heller.

Ta en titt på deras juicer på http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/e-juice/nicoticket/index... du hittar säkert något som lockar .

Ny inom vaping, så vet inte vad som är bra eller dålig. Beställde bara det som hade mest positiv reviews. Så det blec Hangsen RY4 och USA Red Mix. Får väl beställa hem nya och fortsätta testa, om vaping är nåt för mig. Min sambon verkar inte vänjas sig vid det, hon hostar efter varje bloss och är rädd för andas in.

Skrivet av KKay:

Är det Liquid Voyage's RY4?
Vad är det för VG/PG i juicerna du använder? Kort sagt kan man säga att VG står för ångproduktion och PG ska ge lite riv i halsen, för mycket PG i dim juice kanske?

Och sen så är ju PG uttorkande, testa dricka vatten när du vejpar

Skickades från m.sweclockers.com

Oki, då förstår man mera. Det är Hangsen RY4/USA Red Mix med 70% PG/30%VG. Får testa beställa nya med mindre PG och se hur det fungerar.

Tack igen för alla med råd.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

De flesta brukar köra 70 VG så 70PG låter väldigt mycket
Rekommenderar Liquid Voyage, svensk juice med hög kvalitet, eller Yaelic som görs i Israel och är en prisvärd juice som många gillar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag rekommenderar Cloud Vapors Juicer, Speciellt Moabi och Kasai smakerna, Lite dyra men sjukt lena i halsen. (Speciellt Moabi och Iroko, Kasai är lite mörkare i smaken vilket kan göra att den uppfattas som starkare "rispig" i halsen)
Yaelic Bazooka Bubble Gum, har sjukt stark lukt den luktar igenom plast, och tar över alla smaker som finns i din vejp samt är den super söt..
Yaelic Coffee Milkshake är en smak som jag kört typ 3ml om dagen på nu den senaste veckan, fastnat på den just nu.

Jag köper mina produkter Cigoteket, och även ifrån massa andra butiker då det finns så många juicer så måste testa mig fram

Dock köper jag inga juicer med etanol eller som är utspädda med vatten, min kropp gillar icke dom. Typ Colinss och Vapros eller pink-fury åker bort direkt, så om någon vill ha dom så har jag 3st som kan skänkas.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

hej mina damer och herrar! nån här inne som nyligen gjort beställningar direkt från yaeliq och fått problem med tullen och fått tullat? tänkte lägga en beställning men ville bara kika innan.. va länge sen jag va inne nu och skrev men senaste så uppfattade jag det som att folk hade haft lite strul. tänkte plocka hem runt litern juice..

mvh

Permalänk

@kalleteodor: dom kan ju inte hindra dig om det gåt att få tag på lagligt i sverige alltså om du kan länk till afär i sverige som säljer kan dom inte neka

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

hej mina damer och herrar! nån här inne som nyligen gjort beställningar direkt från yaeliq och fått problem med tullen och fått tullat? tänkte lägga en beställning men ville bara kika innan.. va länge sen jag va inne nu och skrev men senaste så uppfattade jag det som att folk hade haft lite strul. tänkte plocka hem runt litern juice..

mvh

Tull avgift kan du få, men om du ska handla så mycket så skapa ett wholesale konto så borde du slippa tull?

Skrivet av Stainlees:

@kalleteodor: dom kan ju inte hindra dig om det gåt att få tag på lagligt i sverige alltså om du kan länk till afär i sverige som säljer kan dom inte neka

Neka nej men eftersom det är utanför EU så kan dem lägga på tullavgift samt moms beroende på kostnad.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

@Zippeer: menade som bevis på att det inte överstiger viss summa pengar osv

Permalänk
Medlem

Jag hade inte beställt från Yaelic i dagsläget, sett alltför många som som fått strul med tullen, ibland har dom även hävdat att det inte skulle vara lagligt att föra in i Sverige. Inte värt det potentiella strulet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

jag beställer via yaeliq wholesale. 500 ml flarror. Har aldrig haft nå problem med tullen. Dock när jag beställt från den vanliga sidan i israel så har det fastnat några ggr.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Proffsmoddare

Juicemail!!!

DB Liquids - Brasberry mint
DB Liquids - Them Apples
Cloud Vapor - Moabi
Cloud Vapor - Kasai
DRPN Donuts - Blueberry

Mycket Mums!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

hej mina damer och herrar! nån här inne som nyligen gjort beställningar direkt från yaeliq och fått problem med tullen och fått tullat? tänkte lägga en beställning men ville bara kika innan.. va länge sen jag va inne nu och skrev men senaste så uppfattade jag det som att folk hade haft lite strul. tänkte plocka hem runt litern juice..

mvh

Jag beställde från Yaeliq senast i mars i år och åkte då på att betala tull..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Hejsan allihop, så jag behöver lite hjälp av några proffs när det kommer till vape/e-cig. Så för några veckor sen beställde jag en Kanger subox mini starter kit för att ha något lite mer större att börja med en dom här ego som finns, Men fick den föra veckan köpte LG 18650-HG2 3000mAh 20A batterier till den köpte smak hos liquidvoyage.eu. Men nu efter några inhales så tycker jag att det smakar bränt kollat massa olika tips och guider vad det kan vara men smakar fortfarande bränt. Testat både tanken och RBA sättet man får med, vad kan det var som som gör att det smakar bränt? :/ gör jag något fel eller vadå?

Permalänk

@Gwaren: primat bomullen ? sen kanske du har för lite airflow och för hög watt o volt

Permalänk
Medlem

@Stainlees: jag har primat bomullen, jag har största airflowet på tanken, vapar på 15Watt 1.5ohm med 4.7 volt har jag för mig

Permalänk
Medlem

Några tips vart man kan köpa e-liquid utan att betala shipping på 70-100 kr från us?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

Några tips vart man kan köpa e-liquid utan att betala shipping på 70-100 kr från us?

Lite mer specifikt vad för juice/märke?

https://namberjuice.com/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Vill hitta lite nytt har bara 2 smaker atm så håller på att leta nytt och testa på lite, så vill mest bara veta några sidor man kan skaffa sig lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

@Zippeer: Vill hitta lite nytt har bara 2 smaker atm så håller på att leta nytt och testa på lite, så vill mest bara veta några sidor man kan skaffa sig lite mer

beyondvape.se finns ju också, Så som jag förstått så ska dem ha samma utbud som deras sida i USA.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

@Zippeer: Vill hitta lite nytt har bara 2 smaker atm så håller på att leta nytt och testa på lite, så vill mest bara veta några sidor man kan skaffa sig lite mer

Det finns ju en hel del bra juicetillverkare här i Sverige om du vill testa nytt och billigt.
Eller ska det bara vara juicer tillverkade i US?

btw, löste du det med att det smakade bränt?