Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Jag kör uteslutande RY4 från LV och har inte blivit sugen på cigg en enda gång

Skickades från m.sweclockers.com

Googlade lite på vad RV4 är... är den inte för söt och karamelliknande? RV3 kanske vore ett bättre alternativ om man får gissa hejvilt utan att ens ha provat

Verkar dock bara finnas RV4 hos LV

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZOiDVOiD:

@Zpnk: 10 ml håller 2-3 dagar för mig på 6mg/ml fast då kör jag dripper (RDA)

Kangerbox+sub tank eller en istick 60w med lämplig tank .......folk pratar sig varma över Rose v2 i tråden ......själv kör jag på en kayfun ....båda funkar för å komma igång .. kan kosta lite dock.

Alternativ 2 är å gå rakt på mina favoriter RDA's fast då får du lära dig mecka coils å wicka bomull samt att det kommer gå åt mer juice , men det är bättre drag i dem .......jag gillar rejäla bloss även om min kayfun får göra inhopp ibland när jag känner för å bara sitta å småpuffa lite.

Inte en aning vad ni pratar om... är på tok för ny på den här fronten

Beställde några till juicer, bl.a. en RV4. Så nu är det bara till att prova. Återkommer ikväll med åsikter och tankar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Googlade lite på vad RV4 är... är den inte för söt och karamelliknande? RV3 kanske vore ett bättre alternativ om man får gissa hejvilt utan att ens ha provat

Verkar dock bara finnas RV4 hos LV

RY4:an från Liquidvoyage har inte speciellt mycket karamell tycker jag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Haha satan vilket drag det var i ijust2 kittet om man jämför med Nautilus mini!
Dock lite fail att slänga in en helt obeprövad juice i den. (Måste steepa mina nya, luktar/smakar väldigt starkt)
Inget som verkade behövas med juicer från Liquid Voyage (iaf inte med Strawectapear)

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Måste testa den juicen med den har ju hypats galet mycket av Plumes of hazard

mjo och den är riktigt trevlig med fräsch smak.. påminner lite om polkagris i brist på annat att jämföra med.. men min har inte steepat alls

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Entusiast

En sak jag är lite nyfiken på är hur många som var icke-rökare och har börjat med e-cigg? I såna fall undrar jag varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En sak jag är lite nyfiken på är hur många som var icke-rökare och har börjat med e-cigg? I såna fall undrar jag varför?

Rökare som gick över till el-cigg för ca 3 veckor sedan.
Rökte ett paket om dagen och tyckte det var dags att lägga utav.

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Entusiast

Då får vi hoppas att man är rökfri då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

http://imgur.com/Tot1XFV.jpg

Kul lycka till

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Har kollat en massa reviews och liknande på hur man ska göra. Såg en review på just den e-cig jag köpte där personen säger att man ska börja på låg volt. Tyckte inte alls det hände nåt i början även om man sög mer än jenna jamesson. Men plötsligt så kändes det mycket bättre... Då hade jag råkat vrida upp volten från 3,3 till 4,3. Exakt vad är det som händer då?

Förbrukas mer juice? Bränner coilen mer? Osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har kollat en massa reviews och liknande på hur man ska göra. Såg en review på just den e-cig jag köpte där personen säger att man ska börja på låg volt. Tyckte inte alls det hände nåt i början även om man sög mer än jenna jamesson. Men plötsligt så kändes det mycket bättre... Då hade jag råkat vrida upp volten från 3,3 till 4,3. Exakt vad är det som händer då?

Förbrukas mer juice? Bränner coilen mer? Osv osv

Högre spänning betyder mer och varmare ånga eftersom coilen blir varmare Den drar även mer juice.
De som sagt att man ska börja på lägre spänning tänker nog på inkörningsperioden kan jag tänka mig, då det är större chans att bomullen inte hinner med i början

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Då börjar den långa väntan på en http://www.obsnsmoke.com/pro_details.asp?ID=174 från FT... (OBS Crius V3)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Vapemail idag igen!
En äkta Rig mod v2 copper + 10st VTC4 som jag inte orkade ta kort på.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Lycka till! Började med en sådan för två månader sen, och har varit rökfri sedan dess!

Skrivet av Zpnk:

Har kollat en massa reviews och liknande på hur man ska göra. Såg en review på just den e-cig jag köpte där personen säger att man ska börja på låg volt. Tyckte inte alls det hände nåt i början även om man sög mer än jenna jamesson. Men plötsligt så kändes det mycket bättre... Då hade jag råkat vrida upp volten från 3,3 till 4,3.

Jag körde med max volt samt max airflow direkt, funkade bäst för mig.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som testat denna?

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-ijust-2.htm...

Funderar på att köpa den då jag inte riktigt orkar sitta med RBA's men denna verkar som något trevlig mellanting mellan min BCC mini tank och en RBA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Någon som testat denna?

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-ijust-2.htm...

Funderar på att köpa den då jag inte riktigt orkar sitta med RBA's men denna verkar som något trevlig mellanting mellan min BCC mini tank och en RBA.

Jajemän, som jag skrev i ett tidigare inlägg så är den oslagbar för sitt pris. Den ångar på riktigt bra
Byggkvaliten är inget att hänga i granen dock, men det kan man nog inte förvänta sig för priset.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vapemail idag igen!
En äkta Rig mod v2 copper + 10st VTC4 som jag inte orkade ta kort på.
http://i.imgur.com/CRzAhvK.jpg
http://i.imgur.com/GNJ4Abw.jpg

Fan va shiny den är, vad kostar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Fan va shiny den är, vad kostar den?

jag köpte den för 137$ ink.frakt från USA, däremot med 10% rabatt annars så kostar den 150$+frakt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bli ett kvälls bygge också. Kommer aldrig igen göra om det medans jag har problem med nacken och huvudvärk..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jajemän, som jag skrev i ett tidigare inlägg så är den oslagbar för sitt pris. Den ångar på riktigt bra
Byggkvaliten är inget att hänga i granen dock, men det kan man nog inte förvänta sig för priset.

Då blir det en sådan, hur menar du med bygg kvaliten dock? Är det något problem i att den skulle läcka eller något sådant? Hur som, lagt en beställning på den nu för den verkar absolut som en uppgradering från min Eleaf Mini BCC och jag vill gärna ha RBA känslan utan att behöva krångla med mods då jag inte känner att jag vill sätta mig in på det där.

Permalänk
Proffsmoddare

Gårdagens Leveranser av brevbäraren var både high tech och välsmakande

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Då blir det en sådan, hur menar du med bygg kvaliten dock? Är det något problem i att den skulle läcka eller något sådant? Hur som, lagt en beställning på den nu för den verkar absolut som en uppgradering från min Eleaf Mini BCC och jag vill gärna ha RBA känslan utan att behöva krångla med mods då jag inte känner att jag vill sätta mig in på det där.

Halvtaskig kvalitetskontroll så har man otur så kan man få en tank med problem. Men det jag syftade på var knappen och gängorna, knappen är plastig och vobblar och hängorna på min passar rätt dåligt.
Ett tips är att rengöra tanken ordentligt innan du kör igång också då det kan vara rester från produktionen kvar i tanken.
Mer än det så har jag inte haft något problem med den

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

RY4:an från Liquidvoyage har inte speciellt mycket karamell tycker jag

Tyckte den var riktigt bra faktiskt!

En jag köpte smakade som en kombination av banan och honungsmelon... vidrig

Sen i onsdags kväll har jag rökt typ två vanliga cigaretter... går åt rätt håll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Tyckte den var riktigt bra faktiskt!

En jag köpte smakade som en kombination av banan och honungsmelon... vidrig

Sen i onsdags kväll har jag rökt typ två vanliga cigaretter... går åt rätt håll

Kul att höra! Kommer ihåg hur lätt det var att sluta när man väl vågade kasta bort ciggen, man ska bara över den där tröskeln

Låter som att du har ungefär samma smak som mig, gillar inte heller dom här fruktiga eller söta smakerna riktigt. Har stora problem med att hitta något annat att puffa på än LV RY4, inte ens RY4 från andra tillverkare duger haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

RV4 och Cookie Custard var faktiskt helt ok smaker. Dessa två kommer införskaffas i större format

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

RV4 och Cookie Custard var faktiskt helt ok smaker. Dessa två kommer införskaffas i större format

Måste ta och testa Cookie Custard. Vilka mer smaker har du hunnit prova?

Permalänk
Medlem

Idag dimper det in ett paket med en massa Wismec Releaux RX200 mods och LG HG2 batterier, gonna be fun

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Ska köpa ett nybörjarkitt kan ni lista vad jag behöver huvudfokus ligger på mycket rök och stabil e cigg/vape kommer inte köpa en till senare 500 till 1000 kr har jag och lägga ner vill handla i sverige kan köpa lite tillbehör osv senare men vill ha en stabil vape/e cigg att ha så majoriteten av budgeten till det och sen vad är det för underhåll till dom och vill gärna ha så msn inte måste fylla på konstant storlek inge problem fråga gärna på mer saker jag glömt

Edit jan tänka mig nått som eGo ONE Mega i Rostfritt stål

Permalänk