Permalänk
Medlem
Skrivet av Stainlees:

Så länge det är encelliga baterier som det är i en kangar subbox och en laddare som stänger av ladninger går det bra är bara med lipo och life som man inte ska tömma helt

Hur vet man att laddaren stänger av laddningen? Jag kör med usb-sladden som följde med modden. Den har ju inget eget nätagg utan går via datorns usb. Har kopplat den till en av de portar som är aktiva även när datorn är avstängd, så att jag kan ladda den över natten.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Hur vet man att laddaren stänger av laddningen? Jag kör med usb-sladden som följde med modden. Den har ju inget eget nätagg utan går via datorns usb. Har kopplat den till en av de portar som är aktiva även när datorn är avstängd, så att jag kan ladda den över natten.

Då är det din mod som ska se över när laddningen är klar. Personligen hade jag inte vågat ladda den över natten

Vill du känna dig mer säker så är Nitecore Intellicharger riktigt bra och dessutom väldigt billiga. Den laddar alla möjliga batterier och övervakar varje slot separat.
De finns med två eller fyra slots, med eller utan LCD-skärm. i2/i4 och d2/d4 (LCD).

Men att ladda utan översikt är aldrig bra, riktigt brandfarliga batterier om det går fel. Vill du ändå göra det så finns det brandresistenta ladd-påsar man kan använda, dom får du lättast tag på i en hobbybutik som håller på med RC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Näe, det blir nog till att ladda på dagarna, under uppsikt, framöver. Känns mindre kul att stå och suga på en potentiell sprängladdning.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Näe, det blir nog till att ladda på dagarna, under uppsikt, framöver. Känns mindre kul att stå och suga på en potentiell sprängladdning.

När man laddar så så ger du bateriet ström hela tiden oavsett om det är fulladat eller ej om kangertech inte skriver annat på hemsidan så skaffa en riktig laddare till den istället så du vet att dom laddar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Man får oftast en förvarning innan det går snett, om den börjar pysa eller bli varmare än vanligt är det bara att kasta så långt man kan
Och kom ihåg att batterier är förbrukningsvara, byt gärna ut dom varje år iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Läst på lite av det jag kunde finna på google. De batterierna jag hade slumpmässigt valt visade sig vara ett av de bättre (deras "catastrophic failure" var "mindre explosivt"... tryggt att höra såklart..).

Man bör, om möjligt, ladda batterierna när de når 50% av sin kapacitet. Ska börja köra på det. Brukar ha ca 75%-50% kvar när jag kommer hem från jobbet så det är lugnt.

Beställt en sån laddare som rekomenderades här ovan och ska börja använda den.

Kunde inte hitta någonstans att KangerTech mini hade ett inbyggt system för att avsluta laddning vid fullt batteri. Dock hade den en hel del funktioner som stänger av strömmen om den känner av en kortslutning eller att den blir för varm. Den stänger även strömmen om man drar 10sek+ bloss. Det känns tryggt att veta att det finns lite säkerhetssystem inbyggda ändå.

Kunde inte hitta några kända fall av exploderade fall av min mod. Känns bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Läst på lite av det jag kunde finna på google. De batterierna jag hade slumpmässigt valt visade sig vara ett av de bättre (deras "catastrophic failure" var "mindre explosivt"... tryggt att höra såklart..).

Man bör, om möjligt, ladda batterierna när de når 50% av sin kapacitet. Ska börja köra på det. Brukar ha ca 75%-50% kvar när jag kommer hem från jobbet så det är lugnt.

Beställt en sån laddare som rekomenderades här ovan och ska börja använda den.

Kunde inte hitta någonstans att KangerTech mini hade ett inbyggt system för att avsluta laddning vid fullt batteri. Dock hade den en hel del funktioner som stänger av strömmen om den känner av en kortslutning eller att den blir för varm. Den stänger även strömmen om man drar 10sek+ bloss. Det känns tryggt att veta att det finns lite säkerhetssystem inbyggda ändå.

Kunde inte hitta några kända fall av exploderade fall av min mod. Känns bra!

Den har mest troligt något slags system för att läsa av när den når max spänning, men min erfarenhet av modden är att den är dålig på att läsa av aktuell spänning, så tycker helt klart du gör rätt i att investera i en riktig laddare

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Halvtaskig kvalitetskontroll så har man otur så kan man få en tank med problem. Men det jag syftade på var knappen och gängorna, knappen är plastig och vobblar och hängorna på min passar rätt dåligt.
Ett tips är att rengöra tanken ordentligt innan du kör igång också då det kan vara rester från produktionen kvar i tanken.
Mer än det så har jag inte haft något problem med den

Stort tack för tipset om Ijust 2, fick hem den idag och har kört på för fullt med den och måste säga, wow vilken upplevelse det blev med en sån, har testat en RBA innan och denna är inte långt ifrån, detta är utan tvekan en latmans RBA och är sjukt nöjd med den!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WareZ:

Måste ta och testa Cookie Custard. Vilka mer smaker har du hunnit prova?

Sry för lite sent svar...

RY4 och Cookie Custard var klockrena och har beställt större versioner av dessa
Double Rainbow V2 var ok, men testar hellre nån ny.
Teddy Berries var väl så där, inget jag beställer mer av.
StrawPearDew smakade rövskägg...

Skrivet av n0rp:

@jkrx: Grymmt, vet jag vart jag ska vända mig och vilka möjligheter som finnes. Måste säga att jag är positivt överraskat och har hittat sweetspoten på 3/4 av luftflödet och 3.8v annars river nikotinet något för mycket vid utandning 12mg RY4 hade varit perfekt.
Känner redan att det här kan va ett värdigt substitut för analog-cigg vid lite invänjning.

Kör samma e-cigg och 12mg RY4. För mig var det perfekt på 4.3 och 2/4 på luften.
Har rökt kanske 10 cigg på snart 2 veckor, nästan bara för att det funnits tillgängligt. Frugan har beställt samma e-cigg och snart finns det inga tobakscigg här hemma

Skrivet av Stainlees:

Såg sen att den inte hade justerbart luftflöde men jag tror nog jag hittat vad jag vill ha annars http://www.lightyourfire.se/evic-vtc-mini-60w-mod-body?search... eller från annan butik om det finns billigare i sverige sen http://esmokes.se/kanger-subtank-mini-v2 sen http://esmokes.se/sony-vtc5?search=18650 sen blir det väll nån random juice får se om detta är nått jag kommer köpa är inte rökare sen tidigare och har ganska lågt med pengar just men en sak slog mig är att det måste vara lätt för ungdomar och köpa e cigg på internet till och med från svenska butiker vad tycker ni om ungdomar som röker nicotin fri ecigg ?

Måste få fråga varför du funderar på detta om du inte är rökare sen innan? Om man nu absolut ska börja "röka" så är det väl givetvis bättre med e-cigg. Men det absolut bästa är väl att inte göra det alls? Saknas ekonomin för det så ser jag inte varför du ska påbörja en vana som innebär ett konstant utflöde av pengar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Stort tack för tipset om Ijust 2, fick hem den idag och har kört på för fullt med den och måste säga, wow vilken upplevelse det blev med en sån, har testat en RBA innan och denna är inte långt ifrån, detta är utan tvekan en latmans RBA och är sjukt nöjd med den!

Vad kul

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@Zpnk: på grund av att jag vill ha någon hobby som tar lite tid bara som tidsfördriv har trötnat på saker som flugbindning låsdyrkning bara för att jag med flugbindning fick inte se resultaten när jag var fördig utan efter mer än en vecka och låsdyrkning var bara almänt tråckigt och för svårt sen en hel del annat vill ha en hobby som her mig nånting direckt eller som att göra en coil sen så kan man prova det snabbt och även nått som håller mig borta från godis eller annat

Permalänk
Medlem

Får inte till SS 317L alls... Funkar bra på typ 17W men så fort man närmar sig 19 W så smakar det bränt! Subtank rba är det jag bygger i.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

@Janne1: testa att prima bomulen och sen om det inte funka organiskt bomull och kolla lite på youtube om hur du ska bygga och hur bumullen ska se ut och koilen kan vara bra och veta volt och vilken mod du har

Permalänk
Medlem

@Stainlees: Jag kör muji Och jag primar alltid coilsen. testat pankake wick dessutom utan bättre resultat. Mindre och mer bomull, ja allt man kan tänka sig. Allt funkar hur bra som helst om jag har kanthal i men SS vägrar den.
Evic VTC mini. 0.6 ohm å ja, nej inte över 19W för då blir det äckligt...

Visa signatur

hej hej

Permalänk

@Janne1: annan tråd ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stainlees:

@Janne1: annan tråd ?

Kanthal funkar men den smakar ju urk jämfört med SS

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Proffsmoddare

Mera Coils i drippern boys!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

RY4 och Cookie Custard var klockrena och har beställt större versioner av dessa
Double Rainbow V2 var ok, men testar hellre nån ny.
Teddy Berries var väl så där, inget jag beställer mer av.
StrawPearDew smakade rövskägg...

Kör samma e-cigg och 12mg RY4. För mig var det perfekt på 4.3 och 2/4 på luften.
Har rökt kanske 10 cigg på snart 2 veckor, nästan bara för att det funnits tillgängligt. Frugan har beställt samma e-cigg och snart finns det inga tobakscigg här hemma

Provade Signature som e aldeles för söt få ta o prova Cookie Custard med. Letar RY4 med lite annorlunda eftersmak/doft.

E uppe i 4.3 nu med och 2/4 av luften som är mera likvärdig motståndet man har med analog cigg.

Aspire'n får jag nästan rengöra 2ggr dagligen med tops tycker det blir en hel del e-juice som lägger sig från brännaren uppåt och gott är det inte om man får det i munnen.
Största nackdelen e o ta isär Mini Nautulis'en riktigt svårt o få bra grepp. Har verktyg men då finns väl risken o skada kuggarna istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

Provade Signature som e aldeles för söt få ta o prova Cookie Custard med. Letar RY4 med lite annorlunda eftersmak/doft.

E uppe i 4.3 nu med och 2/4 av luften som är mera likvärdig motståndet man har med analog cigg.

Aspire'n får jag nästan rengöra 2ggr dagligen med tops tycker det blir en hel del e-juice som lägger sig från brännaren uppåt och gott är det inte om man får det i munnen.
Största nackdelen e o ta isär Mini Nautulis'en riktigt svårt o få bra grepp. Har verktyg men då finns väl risken o skada kuggarna istället.

Har du Facebook så kan du ju kika in i gruppen "E-cigarett Sverige", Jan Reivall's RY4 är ganska populär.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Tungur Vejpur Mejlur igår...

Ytterligare ett startpaket så frugan kan slippa dessa hemska cigaretter...

Två 10ml som följde med startpaketet samt två större flaskor. RY4 och Cookie Custard

Permalänk
Proffsmoddare

Fick oväntat tillskott i attysamlingen idag Le Magister rda en riktigt nice smakatty

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Fick oväntat tillskott i attysamlingen idag Le Magister rda en riktigt nice smakatty

http://i.imgur.com/MWmtzi3.jpg

Ooh nice

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Har själv fått tillskott i familjen. SMPL mod och Velocity

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

@jkrx: Kunde inte släppa blicken från dammet på tangentbordet alltså där har du ju bomull så det blir över haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@jkrx: Kunde inte släppa blicken från dammet på tangentbordet alltså där har du ju bomull så det blir över haha

Förmodlingen sant. Orkar fan inte städa skrivbordet bara...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

FAAN nu åkte ijusten i golvet.. Tanken sprack direkt

Permalänk
Proffsmoddare

Lite Julepyssel i min vapelair

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@jkrx: Kör på samma! Bra skit.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är inget "fan" av custards men efter att ha provat Nicotickets Custards Last Stand så är jag såld, iaf på den, helsike vilken underbar smak i den, vanilj i både inandning och utandning och en otroligt trevlig eftersmak, nästan smörkola. Helt såld på den och jag rekommenderar starkt att ni som gillar custards testar den och säger vad ni tycker, om det finns någon som kan mäta sig med den. Nicoticket finns att köpa på Eciggbutik.se vet inte om det är någon annan återförsäljare som säljer den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

@jkrx: Kör på samma! Bra skit.

Indeed. Slår bra, fin smak och bra ånga.

Visa signatur