Permalänk
Medlem

Så här ser nya reglerna ut.
http://support.esmokes.se/knowledge-base/vad-innebar-tobaksdi...

Reglerna gäller alla vejp-produkter, eller delar av produkter som innehåller eller kan innehålla nikotin.
Max volym för e-juiceflaskor med nikotin kommer vara 10 milliliter.
Max volym för patroner/tankar kommer vara 2ml.
Max nikotinstyrka är satt till 20mg/ml
Tankar, patroner och flaskor skall vara barnsäkra, påfyllning skall kunna ske utan läckage och behållarna skall vara skyddade mot skada.
Produkter skall ha en bipacksedel med information enligt direktivet. Flaskor och förfyllda patroner/tankar skall ha en innehållsförteckning och en lagstadgad varningstext.
Vejpprodukter måste registreras hos myndigheterna sex månader innan de får släppas för försäljning. För att godkännas skall detaljerad information om innehåll, utsläppstester och toxikologisk information bifogas.
Mottagande myndighet får ta ut en avgift för registreringen.
Betald reklam/marknadsföring för vejpprodukter är inte tillåten.

Tankar vill man ju få upp ett lager av. vad tycker ni ?

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Så här ser nya reglerna ut.
http://support.esmokes.se/knowledge-base/vad-innebar-tobaksdi...

Reglerna gäller alla vejp-produkter, eller delar av produkter som innehåller eller kan innehålla nikotin.
Max volym för e-juiceflaskor med nikotin kommer vara 10 milliliter.
Max volym för patroner/tankar kommer vara 2ml.
Max nikotinstyrka är satt till 20mg/ml
Tankar, patroner och flaskor skall vara barnsäkra, påfyllning skall kunna ske utan läckage och behållarna skall vara skyddade mot skada.
Produkter skall ha en bipacksedel med information enligt direktivet. Flaskor och förfyllda patroner/tankar skall ha en innehållsförteckning och en lagstadgad varningstext.
Vejpprodukter måste registreras hos myndigheterna sex månader innan de får släppas för försäljning. För att godkännas skall detaljerad information om innehåll, utsläppstester och toxikologisk information bifogas.
Mottagande myndighet får ta ut en avgift för registreringen.
Betald reklam/marknadsföring för vejpprodukter är inte tillåten.

Tankar vill man ju få upp ett lager av. vad tycker ni ?

Bra för läkemedels och tobaksindustrin.

För konsumenten och småföretag? Heh, ja vad ska man säga...

Permalänk
Medlem

@AmdX2:

Detta kommer inte att påverka mig nämnvärt då jag blandar egen juice och endast köper tankar från Kina.
Jag köper dock nikotinvätskan från EU så det blir nog att köpa en liter 100mg/ml tills att jag hittar en billig och bra leverantör utanför EU.

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Medlem

Hej hej! Vet inte om detta är rätt tråd men jag är ute efter någon slags vape, det enda jag vill att den ska göra är att skapa mycket rök och smaka gott. Är det de jag får om jag köper en https://www.vapes.se/produkt/startkit/eleaf-ijust/ till exempel och juice till? Eller innehåller det nikotin? Är helt ny när det gäller sånt här så frågorna kanske låter dumma haha

Permalänk

@Voxine:

Personligen hade jag lagt mina pengar på något annat, exempelvis denna:

http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/smok-micro-one-k...

Då har du bättre möjligheter att kontrollera din puffning beroende på vad för coils och vilken tank du använder.
Medföljande tank är dessutom ganska hyffsad, finns även ett RBA-kit att köpa om man blir sugen på att bygga egna coils.
När det kommer till juicer är det ju ganska individuellt, personligen gillar jag Drops of Eden.
Ganska vettig prislapp och bra kvalité.

http://esmokes.se/e-juice-i-lager/drops-of-eden-sverige

@retro123:

Om du har essenser som du inte använder så är jag sugen på att köpa om du är villig att sälja
Om så är fallet kan du vill PM:a en lista till mig på sånt som möjligtvis kan tänkas säljas.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Tack för svar, men den känns lite för dyr eftersom jag aldrig har haft en innan och jag vet inte ens om jag kommer gilla det. Vet inte heller vad coils och RBA kit är så förstod inte allt de du skrev haha.

Permalänk
Medlem

Har Autism spektrum och är pågrund av det då vissa som har det får att det blir väldigt lång text och är strulig att läsa och fått veta av andra som har det att det finns tyvär inget att göra så om ni ej orkar läsa lång text så strunta i att ens försöka läsa det. Ville bara varna att demens-ish bieffekt av elchocker och autism spektrum ihop med adhd samt dyslexi kan göra det lite svårt att förstå samt att det kan vara riktigt svår läst. Riktig curse att ha svåra talproblem pga stamning sen svårt utrycka sig i text sen ett huvud som vill bara prata och skriva ut riktigt bra saker men man håller käften dygnet runt och man skriver som en fem åring. Men som man säger det kunde varit mycket värre kunde fötts till en mask och äta upp det som jag her ut BARA EN LITEN VARNING
tack Mvh

Skrivet av Voxine:

Hej hej! Vet inte om detta är rätt tråd men jag är ute efter någon slags vape, det enda jag vill att den ska göra är att skapa mycket rök och smaka gott. Är det de jag får om jag köper en https://www.vapes.se/produkt/startkit/eleaf-ijust/ till exempel och juice till? Eller innehåller det nikotin? Är helt ny när det gäller sånt här så frågorna kanske låter dumma haha

Redigerar in det här i inlägget. Jag har beställt från Eciggbutik.se ca 30-35 gånger alltid fått välpaketerat och paketet grymt fort. Sen personalen är så gudomligt trevliga råkade en gång inte hinna ändra min order på en 100ml 12 nikotinbas råkade beställa 18mg istället. Men fick 2 dagar efter gratis 2 essenser och den nikotinbasen jag ville ha. Sen inte en enda order har varit fel någonsin. Samt har de riktigt bra priser på allt och extremt proffsiga. beställt tex en gång från lyf.se och då beställde jag coils fick coils av ett helt annat märke så vart riktigt fel så haft otur med 5 andra ecigg affärer i sverige eller enda är väll att det tagit längre tid oxå från alla för få det upp hit nära umeå.

Men ijust start här med flera färger 269kr http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-ijust-start...
Sen såg jag en rekomendation på Mini smok den kostar 599kr på eciggbutik http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-micro-one-kit.html finns svart vit och rostfri
Sen gillar du litet och bekvämt samt melo 3 automizern är helt annars jämfört med melo 2 som jag oxå har så för under 500kr rekomenderar ajg helt klart istick pico 75w har ss o de vanliga tc sakerna sen bypass och watt sen det jag älskar mest tcr hittar man rätt nummer som är lätt räkna ut med en uträknare på internet. Sen iveckan kom rba coilen till melo 3 minin som kostar 25kr så du kan göra egen coil till den. Beställde en idag för poäng jag sparat in för varje 10kr man köper för så får man 1kr att köpa sen för eller betala frakt om du inte beställer ovanför fraktfritt. Med istick pico kör du inte o matar 0.5 coilen i 75w så räcker batteriet helt klart iaf en dag jag brukar köra på runt 40-50w. Melo 3 jämfört med tfv 4 micro är att micron är 0.5ml större hade tänkt köpa den själv men då jag hade vanliga tfv4 som jag kör ibland till min cuboid 200w men vet inte för den som gillar färdiga coils kan den ju vara bra med alla alternativ men har man provat köra rdta eller tex the griffin så använde jag som aldrig tfv4an. Men alla gillar olika. Det som är bra med melo3n är att det går inte misslyckas byta coil eller driptip samt att det hela syns knappt i fickan väger ingenting sen finns i massa färger kör ett vtc 4 batteri som kostar 79kr på eciggbutik men jag tror jag ska prova köra lg batteriet dom har så man får 3000mah inte lika hög Amp men jag vet det där lg batteriet är bra och det borde klara av 75w med som lägst 0.15ohm Nämen om du inte är just ute efter en rund modell eller vill slösa över 300kr så är ijust start duglig men du kommer vara 3 gånger gladare med picon eller smoken. Men allt beror på budget.
Well färdig redigerat här har du en länk till picon den är minimal hehe Tack för mig här under står det lite juicer ska du köpa picon eller smoken så rekomenderar jag typ endå den 29kr ejuicen jag tyckte om mest sen antingen funfetti eller nana dream finns länkar. Picon är hur simpel som helst önska jag haft chans prova på smoken men jag tror dom båda är bra helt klart. vet inte måtten på smoken elelr har ej kollat dem men jag ville ha en liten med ss o tcr läge senf ör 499kr perfekt du får 2 coils med sen köp rba grejjen som finns under nyheter oxå ifall du vill starta med göra egen billig coil blir i princip gratis Länk iaf : http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-istick-pico... Just ja fri leverans från 499kr så med picon får du gratis leverans oxå just on the spot! Jag har 8 smoke machines och 1 cigarr och en epipe 618 och jag måste säga jag älskar picon den använder jag mest. Dock på 75w drar den typ 3 gånger mer ejuice än på 45w och juicerna jag rekomenderat där nere med 70vg får du bra rök med bara 45w o mycket smak. Sen vill du ha mkt rök köp magic ohms vet inte vad den smakar men den smakar gott samt går en del av inkomsterna till cancer forskning och sådana saker sen helt klart den köpta ejuicen jag köpt som ger mest rök. För känna hur den smakar mest prova andas ut genom näsan genom munnen eller ut genom båda för känna hur du vill röka allra helst.
Fan nu får texten vara nog! Slutsuttit vid datorn! Nu har jag packning för husflytt på G! http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-istick-pico... Där är länken till picon

Köpte en till frugan tills vidare och hon har haft 4 olika vape produkter eller 6 när jag tänker på det om man ska räkna in eleaf ikit som ser ut som en cigarett ungefär lika stor som en den smågillade hon då jag blandade diy tobaks juicer mde rätt hög pg. fick henne känna det som att hon rökte vanlig cigarett endå. MEn var lite för lite power på den fast för 100kr från sverige så. Men beställde en Ijust start inte start + åt henne tänkte som hon kan få röka smaker i tills jag köper en istick pico rosa med en protank 4 mest troligt. Men hon använder den faktiskt för det låga priset får man helt klart rök är inte som ijust2 då ijust start kör på gs 0.75ohms coils tror jag. Men är man osäker och vill ha en lätt o billig börjans produkt så kan jag säga jag som typ halvsamlar på allt inom vape även tatueringar "har blivit allmänt galen bara tror jag". Denndrar verkligen inte mycket juice du kan röka rätt mkt på en tank och jämfört i rök mot en ce4 eller liknande så är ce4 en tändsticka medans i start är en liten skog som brinner o ger rök. Jag trodde den skulle vara skit helt klart värdelös men jag är end¨smått impad av den för priset. Sen om du köper en 30ml juice så räcker den nog nå månader känns det som Gillar du en födelsedagstårta med grädde o strössel o en typiskt åttaårings födelsedagstårta så rekomenderar jag stort Funfetti från Eciggbutik.se jag som är en gotte gris är helt beroende av den frun tyckte den var för söt för hon hatar söta saker men hon kunde faktiskt röka den mot alla odds så en juice med söthet har jag inte smakat nått bättre jämfört mot min gamla favorit NaNa juice så gillar jag den här nog 5 gånger mer. Tror den finns i nikotinfri om du ej vill ha nikotin i annars feströker du bara så kör på 3mg. Jag som slutade snusa o röka samtidigt började subohma på 18mg juicer men nu för mig allt över 6mg är för starkt för mig. Gillar du laktris och vill ha en helt godkänd lakris som kostar 29kr för 10ml så sök på lakris på sökfliken. De har även fått in nyligen någon joytec men såg den kostade 499:- ifall du gillar just den där stilen med en pinne istället för en lådeliknande variable watt mod. Men kommer in snart en för 269kr:- den här

As an all-in-one device, Kanger EVOD PRO Starter Kit is designed for mouth to lung vaping. With 4ml juice capacity, it utilizes one 18650 battery and CLOCC coil.

Parameters
Tank diameter: 22mm
Juice capacity: 4ml
Battery: single 18650 cell with at least 20A discharge (batteri köps separat, vi rekommenderar Sony IMR VTC4)
Charging: Micro USB port/DC5V/1000mA
CLOCC coil: 0.15ohm to 2.5ohm

EVOD PRO Kit comes with
1 x EVOD PRO (batteri köps separat, vi rekommenderar Sony IMR VTC4)
1 x CLOCC coil
1 x Micro USB cord
1 x Manual

All in one design
Designed for mouth to lung vaping
4ml e-liquid capacity
Top filling
Compatible with CLOCC coil
Replaceable single 18650 battery (batteri köps separat, vi rekommenderar Sony IMR VTC4) - See more at: http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/kangertech-evod-pro.html...

Kan vara skönt ha bytbart batteri sen för den där behöver du inte en vtc4 batteri för utan kör på deras lg 3000mah stort istället för sonys 2000mah eller om det är 2100mah. Räcker batteriet längre

Men anyways för priset och jag provat själv så duger ijust start som en bra instegs iallafall det är som bara trycka och röka och coilsen är inte dyra. Ser många klagat på glaset går sönder på just start + men jag har provat dunka lite på glaset på tjejens ijust start och den håller nog lika bra som vilket annan automizer med glas kanske lite tunnare är det men du ska ha otur om det ska just landa en kant på glaset.

Sen lite länkar till ejuicer för olika smaklökar jag kan rekomendera

budget versioner smo är faktiskt god för priset smakar som lite dyrare ejuicer men är inte riktigt premium.

Laktris finns nikotinfritt om du väljer det smakar helt klart god lakris enda lakrisen som är godare är copsas göra det själv artic black enligt mig
men - http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/lakrits.html 29kr för 10ml och räcker till många påfyllningar iaf på ijust start är 50pg50vg
(Vg skapar mer rök och är mer smooth för halsen medans pg gör lite troath hit det bränner till lite mer i halsen men den får smaken att smaka mer. Har dock bara rökt ijust start med 70vg30pg juicer men tror på dem där spelar det ingen roll är inte exakt cloudchaser aparat är mer chill rökning

Mint / Mentol / Vicks blueish finns nikotinfri samma som ovan 29kr http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/blue-owl.html Ruskigt nice när man är förkyld eller man har pollen allergi rensade luftvägarna och hjälpte halsen som en halstablett Riktigt fräsh smak blir som kallt i halsen lite kul att röka för priset

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/fabulicious.html Den där smakar raspberry kommer inte på vilket bär det smakar nu men smakar riktigt riktigt färskt och är riktigt god fick mamma att röka den och gilla den och hon har aldrig rökt nått i sitt liv samma 29kr 10ml Jag rekomenderar den där!

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/cola.html Helt okey cola speciellt för priset det smakar som du kan anta det smakar Cola alla dessa är budget juicer men bra att börja med iallafall sen du kan kolla under deras ejuicer gott och blandat där har du lite blandat.

Annars de som kostar lite mer men innehåller 3 gånger så mycket och som är 70vg 30pg. Du får kanske inte ut riktigt all rättvisa av ejuicen men dom håller länge och jag provade drip treats blueberry deligt i ijust starten och min fru tokröker den iallafall man känner helt klart smaken av blåbärspajj eller glass med färska blåbär osv. Bästa blåbärs smaken jag smakat första dragen kan man bli lite förvirrad men sen efter ett tag känner man bara hur smaken sitter fast på tungan efter man rökt och i gommen och det är som man ätit blåbärs pajj

Annars Nana dream ( http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/nana-dream.html ) från hardcore love drops den är ett säkert kort tjejen som hatar banan älskar den tilloch med har väll rökt över 300ml av den juicen för den var min favorit till jag fann funfetti (http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/funfetti.html ) men för funfetti måste du gilla tårta tex eller bakelseaktigt det är grym ejuice. Dock dessa är inga nikotinfria utan är amerikanska ejuicer men i apparater från 400kr o uppåt nya eller en ijust 2 så skulle dem vara värda att köpa. Men börja kanske med att prova på dem där 29kr färdiga juicerna att börja med. Du kan ju pma om du vet vad du bestämt dig för att köpa om jag hittar min 30 påse som ajg har nånstanns i flyttkaoset i lägenheten med 5ml juice flaskor så kan jag posta dig några goda ejuicer prover gratis om du betalar för frakten och om jag finner dem någerst tex 3st 5ml flaskor o 2 10ml flaskor kan ju inte behöva mer än 2 frimärken och ett kuvert tycker man.

Sorry jag skriver så långt och otydligt osv är visst ett grovt drag av autism spektrum en del människor får finns inga medeciner eller så mycket att göra åt det :/ så ska skriva längst upp om de som inte orkar lång text utan bra språk så skippa läsa.

Mvh

Ändrade till en säker stor webbutik som jag välbeställt ifrån och alltid blivit rätt samt mkt billigare! gratisfrakt från 499kr! Tar in nya saker så fort dem bara kan!
Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

Någon som funderar på ett lite billigare paket med bra grejer kan ju skicka ett pm istick 100w med tobeco kemnedy v4 competition. Tycker den varit riktigt trevlig men ska försöka sluta vejpa också

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Länge sedan man skrev här men när man får en sådan fin vapemail så kan jag ju inte låta bli!

Sen på med en Nextiny tank också! Måste få till ett bra Mesh bygge bara men som det är nu så beundrar jag bara setupen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Länge sedan man skrev här men när man får en sådan fin vapemail så kan jag ju inte låta bli!

http://i.imgur.com/XpmTOcv.jpg

Sen på med en Nextiny tank också! Måste få till ett bra Mesh bygge bara men som det är nu så beundrar jag bara setupen

http://i.imgur.com/a4MTG60.jpg

Riktigt snyggt, kul med ovanligare designade mods.

Permalänk
Medlem

Lite godsaker... ;)

Det var ett bra tag sen jag gjorde några inlägg här...

Föll tillbaks på vanliga cigaretter ett tag men har bestämt mig nu för att verkligen försöka igen. ^^

Prylar jag köpte:

Wismec Reuleaux RX200S VW/TC mod
Aspire Cleito + ersättnings förbrännare(5 pack)
3st Sony VTC 5 batterier
1st 60ml Cosmic Fog "Neon Cream" 6mg e-juice
1st 30ml Ripe Vapes "Key Lime Cookie" 6mg e-juice

Alla dem problemen som föregångarna till RX200S hade sägs vara löst. Återstår att se... Batterierna är på laddning just nu så har inte kunnat använda den ännu.

Köpte denna för batteritidens skull. 3st 18650 lär ju räcka ett tag... Hade definitivt inte tänkt att köra den i 200W. Skulle jag vilja börja bygga egna coils igen så finns det nog med kraft så det räcker och blir över.

Tänkte använda för vardagligt bruk. I hemmet, på väg till jobbet osv.

Samlingsbild...

Från sidan...

Framifrån...

Wide bore drip-tip

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Tänkte höra, Till min underbara lilla resemaskin jag köpte en vit Istick pico följde det med en melo 3 mini automizer avgudar den hade kvar nå coils som ni200 0.15ohm och några 0.3ec coils samt beställde en rba coil oxå till den. Men ska till prag i 10 dagar och melo 3 mini har bara 2ml skulle haft någon liten tex 3-4ml automizer till den funderar på en Wotofo - The Serpent Mini (RTA) tror jag skulle kunna vara fin göra färdigt några coils hemma att ta med dem är 3 ml och är hel rba har jag för mig. Någon som har den stora Serpenten eller lilla och kan säga nå bra eller dåligt om dem?

Annars är jag som sugen på Eleaf Lyche kan vara skönt att det följer med en rba samt att man kan köra coils på dem notch coils då jag tror Wotofon är ren rba? http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-lyche-w-rba...
http://esmokes.se/avancerat-atomizer/rta/wotofo-serpent-mini
där är dem båda
Vilken skulle ni tagit och varför? Ska springa runt på vape shopparna där borta tänkte jag och köpa massa roliga ejuicer

Avgudar verkligen min pico av mina 9 mods jag har. Men måste införskaffa en dna 200 känner jag bara får bli efter resan för efter man rest så brukar man ha så jädra ont så man ligger en månad ungefär så då vill man bara ligga och vaepa och lira steamlink ^^

Tack för om någon kan garantera eller om nån har någon av dem o kan säga + -

Ha en underbar kväll! Mvh Ulf

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Det var ett bra tag sen jag gjorde några inlägg här...

Föll tillbaks på vanliga cigaretter ett tag men har bestämt mig nu för att verkligen försöka igen. ^^

Prylar jag köpte:

Wismec Reuleaux RX200S VW/TC mod
Aspire Cleito + ersättnings förbrännare(5 pack)
3st Sony VTC 5 batterier
1st 60ml Cosmic Fog "Neon Cream" 6mg e-juice
1st 30ml Ripe Vapes "Key Lime Cookie" 6mg e-juice

Alla dem problemen som föregångarna till RX200S hade sägs vara löst. Återstår att se... Batterierna är på laddning just nu så har inte kunnat använda den ännu.

Köpte denna för batteritidens skull. 3st 18650 lär ju räcka ett tag... Hade definitivt inte tänkt att köra den i 200W. Skulle jag vilja börja bygga egna coils igen så finns det nog med kraft så det räcker och blir över.

Tänkte använda för vardagligt bruk. I hemmet, på väg till jobbet osv.

Samlingsbild...
http://i67.tinypic.com/335bclu.jpg
Från sidan...
http://i63.tinypic.com/fkw96p.jpg
Framifrån...
http://i68.tinypic.com/w15wua.jpg
Wide bore drip-tip
http://i67.tinypic.com/x21o4i.jpg

Riktigt fina saker. Alltid undrat om den där automizern. ÄR det en subohm eller en mouth to lunga? Finns det någon rba coil till den? Måste försöka hinna köpa så många automizers över 2ml jag bara kan. Funderar på göra mig av med lite oxå typ nå mods och nå automizers samt ejuicer från min blog sen bara ha kvar dem jag verkligen faller mig in för Den där går väll uppgradera till 250w samt har jag för mig att det är samma chip i dem här som i min cuboid. Är riktigt kul sätta dit egna logos jag anvädner cartman från southpark på min nu hehe har prövat röka min ijoy tornado med 4st ss316l coils i 160w men tyckte det fasen blev för varmt tror man knappt tror man behöver någonsin mer än 130w känns det som. MEn bra köpta saker

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sea_man:

Riktigt fina saker. Alltid undrat om den där automizern. ÄR det en subohm eller en mouth to lunga? Finns det någon rba coil till den? Måste försöka hinna köpa så många automizers över 2ml jag bara kan. Funderar på göra mig av med lite oxå typ nå mods och nå automizers samt ejuicer från min blog sen bara ha kvar dem jag verkligen faller mig in för Den där går väll uppgradera till 250w samt har jag för mig att det är samma chip i dem här som i min cuboid. Är riktigt kul sätta dit egna logos jag anvädner cartman från southpark på min nu hehe har prövat röka min ijoy tornado med 4st ss316l coils i 160w men tyckte det fasen blev för varmt tror man knappt tror man behöver någonsin mer än 130w känns det som. MEn bra köpta saker

Det är en Sub-Ohm tank och ja det finns att köpa till en tillsats så man kan bygga egna coilar och då rymmer den 5ml istället för 3.5ml. ^^ Riktigt stora moln på fullt luftflöde speciellt med 0.2ohm brännaren. Stäng av lufthålen till typ hälften av hälften och den smakar som en gud. Topfill på den så det gör allt enklare när man är på resande fot...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Jag kör för tillfället på en eGo one tank med återanvändningsbara 1.0 ohm atomizers som jag regelbundet fixar upp, och som mod har jag en Eleaf iStick på 30W som nu är inne på sista versen.

För att slippa köpa en ny mod igen om ett halvår/år så letar jag efter en mod med utbytbara batterier som kan laddas via usb i själva enheten. Någon som har tips på bra alternativ?

Edit: Jag kan punga ut ca 400-600 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiDX:

Hej allihopa!

Jag kör för tillfället på en eGo one tank med återanvändningsbara 1.0 ohm atomizers som jag regelbundet fixar upp, och som mod har jag en Eleaf iStick på 30W som nu är inne på sista versen.

För att slippa köpa en ny mod igen om ett halvår/år så letar jag efter en mod med utbytbara batterier som kan laddas via usb i själva enheten. Någon som har tips på bra alternativ?

Edit: Jag kan punga ut ca 400-600 kr

http://esmokes.se/eleaf-istick-pico
plus batteri typ 500kr

riktigt liten och smidig också

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på en bra våg för DIY juice?
Har kollat lite på youtube, jänkarna verkar ha en jävligt populär en, med kalibrering via vikter, ingen auto-off funktion, samt precision på 0.01g - finns det någon modell som är erkänt bra här i sverige/eu?

Permalänk
Skrivet av Slabb^:

Någon som har koll på en bra våg för DIY juice?
Har kollat lite på youtube, jänkarna verkar ha en jävligt populär en, med kalibrering via vikter, ingen auto-off funktion, samt precision på 0.01g - finns det någon modell som är erkänt bra här i sverige/eu?

http://esmokes.se/vag-for-diy-ejuice

Funkar fin-fint för mig!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Tur i oturen nu när lagen kommer att jag ska flytta och sälja hälften man äger så man kan lagra upp deluxe! Men jag förstår fasen inte varför vi ska envisas med EU vi kan behålla snus men ingen kamp för vejping. lite ledsen över det. Fann vejpingen som lyckan o hobbyn i mitt liv och det enda som fick bort mitt 35 i medel blodsocker + sockersug så min diabetes har senaste året inte legat så bra sen när man började vejpa. Sen ska dom riktigt förstöra det! Men aja hämta parhus nyckel idag med allt utom internet som ingår med en hyra på 3200kr jämfört med en lägenhet i ett "ghetto" som kostar 4700kr utan allting.
Men ska åka till prag nästa söndag kommer dom gnälla över ejuice om jag kommer hem med lite sovenirer i form av ejuice mån tro? Verkar finnas 5 vettiga vejp affärer runt hotellet vi ska bo i :S Anyways är någon sugen byta en epson hemmabio projektor jag fick av fruns mamma honh ar nog kvitto från nån svensk affär dock ingen låda skulle lätta byta den mot nån liter nikotin haha Såg samma epson projektor fanns på säljtråden här i sweclockers. vet dock inte vad dom är värda men riktigt bra bild är det ^^ Börjar låta som en junkie som behöver få trappa ner på vape i 5 år eller nått bygga lager :] Frun sa vi kunde skippa hennes 25års resa som vi fick av hennes mamma och skippa hotellet oxå skulle vi lägga alla pengar på essenser nikotin och automizers över 2ml samt ejuicer jag bara ska röka på helger. Men kändes som ajg hade varit djävulen om jag gått med på det. Men hon månar sig om mig iallafall :] true love!

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

@Viochee: Ser bra ut, tack för tipset

Permalänk
Proffsmoddare

En god vän beslutade sig för att bjuda mig på lite nya vapeprylar

RX200S
Limitless RDTA
3st Sony VTC5
En Paket Notch coils
3 paket Fiber Freaks
och en rulle fused clapton från wick&wire

Man har rätt jävla nice polare minsann

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiDX:

@Viochee: Ser bra ut, tack för tipset

Har kört med den nu i ca 3 veckor, enda nackdelen är att tanken bara är på 2ml

kör med en Uwell Crown tank istället som rymmer 4ml, räcker hela dagen, har ett 20A 2500mAh batteri som räcker 2 dagar utan laddning, helt ok

Anledningen till att jag köpte den var att nu på sommrarna har man inte jacka, och min andra mod iTaste MVP3.0 Pro är för stor att ha i fickorna, denna ryms betydligt bättre i fickan

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

En god vän beslutade sig för att bjuda mig på lite nya vapeprylar

RX200S
Limitless RDTA
3st Sony VTC5
En Paket Notch coils
3 paket Fiber Freaks
och en rulle fused clapton från wick&wire

http://i.imgur.com/TElpB0b.jpg

Man har rätt jävla nice polare minsann

Hoppas du blir nöjd med din RX200S! Riktigt lång batteritid med 3st 18650 faktiskt. Min räcker i typ 3-4 dagar beroende på hur mycket jag vejpar på 0.4-0.5ohm/40-50w vardagligt...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Hoppas du blir nöjd med din RX200S! Riktigt lång batteritid med 3st 18650 faktiskt. Min räcker i typ 3-4 dagar beroende på hur mycket jag vejpar på 0.4-0.5ohm/40-50w vardagligt...

well jag har ju haft den vanliga RX200 i eviga tider och såvitt jag kan se är det samma modd med annan skärm så risken att jag skulle bli missnöjd var ju mikroskopisk både rx200 och rx200s är fucking awesome och ger mer bang for the buck än något annat som existerar på marknaden just nu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

well jag har ju haft den vanliga RX200 i eviga tider och såvitt jag kan se är det samma modd med annan skärm så risken att jag skulle bli missnöjd var ju mikroskopisk både rx200 och rx200s är fucking awesome och ger mer bang for the buck än något annat som existerar på marknaden just nu

Håller med dig till hundra procent. Man får riktigt mycket för pengarna...

Dom släppte nyligen en uppdatering på mjukvaran till RX200S: http://www.wismec.com/software/

Det står inte exakt vad uppdateringen gäller men jag kan gissa att det är för att göra den ännu mera stabilare.

Det jag har märkt är att innan uppdateringen så låg spänningen på 4.05V med fullt laddade batterier med en 0.4ohm brännare. Nu ligger den på 4.1V och ökar lite i taget ju mera batterierna laddar ur i VW. Den verkar dock inte gå högre än 4.2V.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Kunde inte redigera mitt citat så jag skriver här igen på nytt...

Mätte spänningen med en voltmätare och det som står på skärmen verkar stämma. Den drar 4.2V över 3 batterier.

Ligger på 37% just nu och separat så är dom 3.67V, 3.53V och 3.67V. Den I mitten verkar dra lite mera än dom andra. Fullt laddade låg alla tre på ca: 4.2V.

Den verkar inte ha någon spänningsfall "Voltage drop". I alla fall inte med 0.4ohm brännaren. Det som står på skärmen det är det man får ut.

Rätt så imponerad faktiskt. Inte perfekt men den verkar ha väldigt stabil spänning. Gjorde tyvärr ingen mätning innan jag uppdaterade mjukvaran så har inget att jämföra med.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

@Viochee: Verkar bra! Kan batteriet laddas via usb i själva modden? Man behöver inte en extern laddare att sätta batteriet i?

Permalänk
Medlem

@MiDX: du laddar via usb porten med vanlig usb kabel från dator eller mobil laddare, tror det följde med en kabel också, behöver inte ta ur batteriet

Permalänk
Proffsmoddare

Fick lite vapemail idag

En Indulgence MutationX V5 grymt nice atty som ger en valet att antingen köra med velocity poster eller köra helt postless

Blir galet snyggt och prydligt med postless däck

och till sist en liten handcheck med attyn på min patinerade Manhattan koppar meck

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Länge sedan man skrev här men när man får en sådan fin vapemail så kan jag ju inte låta bli!

http://i.imgur.com/XpmTOcv.jpg

Sen på med en Nextiny tank också! Måste få till ett bra Mesh bygge bara men som det är nu så beundrar jag bara setupen

http://i.imgur.com/a4MTG60.jpg

Så vacker.