Permalänk
Medlem

mekanisk mod är bara" ett metallrör med en knapp som du har ett löstagbart batteri i som du får ladda upp i en separat laddare, tanken" tar strömmen direkt från batteriet, det finns ingen ställbar elektronik som i en automatisk mod, det finns automatiska mods med eller utan löstagbart batteri, dom brukar kallas VV/ eller VW variabel volt/watt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

Har inte exprimenterat så mycket med Juice utan är ganska "rookie", började vejpa för en månad sen ganska exakt. Började med ett Ego-T batteri med CE4. Hållit mig från ciggen ett bra tag nu. Kände jag ville gå upp lite i vejpen så skaffade Evod Twist 1100mah och en protank. Denna setup krånglade något ofantligt så fick min X.1 idag och är galet nöjd då jag kört CE4 sen min protank checkade ut.

Något jag inte helt förstått är det mer avancerade vejpandes terminologi i stil med RBA som jag antar är rebuildable tanks? Har aldrig förstått vad det faktiskt är. Sen vet har jag aldrig förstått vad en mekanisk och en elektronisk mod är. Samt drippers som du nämner har jag tyvärr ingen suck om vad det är...

Du har rätt RBA är rebuildable tank atomizer det betyder helt enkelt att istället för att köpa färdiga coils som du gör till en clearomiser så lindar du dina coils själv och vekar dom med tex bomull. Fördelen blir att du får coils som tål mycket mer hetta och som kan leverera mycket mer smak och ånga. en rba har även en tank som du fyller med vätska på samma sätt som clearon. En rba bliur även mycket billigare i drift då du kan köpa Kanthaltråden till coilsen och bomullen galet billigt 50meter 28gauge kanthal kan du få för en hundring varje coil du bygger kanske tar 15cm kathal så det blir en del coils för den hundringen. En dripper (RDA) är samma sak som RBA fast minus tanken Du bygger din coil vekar med bomull och droppar vätskan ner på coilen och vapar. Detta ger bäst smak men är mer omständigt då du måste ha en flaska juice och droppa ner i rda efterhand som du vapar.

Skillnaden mellan mekansika och regulerade moddar är helt enkelt att en mekansik mod inte har någon elektronik alls det är i stort sett bara ett rör med en on/off switch i änden. Med en mekanisk mod har du inga inställningsmöjligheter alls utan du får bygga dina coils med olika motstånd för att få ut olika effekt. Du har heller inga skydd emot kortslutningar, lågt batteri eller liknande så mekansika mods är mer för den erfarne. Det finns dock något som kallas för kickmodul som du kan använda i vissa mekaniska mods detta är ett litet chip som du sätter mellan batteriet och anslutningen till din rba då kan du få en regulerad vape upp till 15 watt och få batteriskydd. En sak till som är värd att nämna om mekansika är att du har en märkbar batteri dropoff om du kör helt mekansikt för så fort du börjar vapa så minskar ju volten i batteriet och vapen blir långsamt sämre, du måste då lära dig att känna av när batteriet har nått så låg volt att du måste ladda.

Regulerade mods som tex Vamo, Evic, vtr och en massa andra erbjuder dig möjligheten att ställa in styrkan du vapar på elektroniskt med antingen volt eller watt regulering (oftast båda) Regulerade mods kan regulera volten uppåt (eller neråt) så att du kan få ut mer power ur batteriet än vad det igentligen kan leverera. Detta gör att det blir mindre viktigt hur du bygger dina coils (sålänge du håller dig inom vad moden klarar) De flesta regulerade mods tar ifrån runt 1,4ohm upp till 3ohm Förutom vissa mer extrema versioner som anväder chip som tex dna30 eller sx330 mfl där kan du gå ner till 0,5 ohm. En regulerad mod ger dig även en jämnare vape tex ställer du in 10watt så kommer du ha exakt 10watt i varje bloss tills dess att batteriet är så lågt att det inte klarar det länge och då säger moden ifrån dags att ladda.

Vill du testa med något lite mer avancerat så skulle jag föreslå att du testar en Vamo V5 den är inte dyr och ger dig massor av funktionalitet du kan dessutom fortsätta att använda din X1 utan problem enda skillnaden är att den kommer leverera mer

*edit*

Holy crap det blev en hel jävla novell

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14718892']Du har rätt RBA är rebuildable tank atomizer det betyder helt enkelt att istället för att köpa färdiga coils som du gör till en clearomiser så lindar du dina coils själv och vekar dom med tex bomull. Fördelen blir att du får coils som tål mycket mer hetta och som kan leverera mycket mer smak och ånga. en rba har även en tank som du fyller med vätska på samma sätt som clearon. En rba bliur även mycket billigare i drift då du kan köpa Kanthaltråden till coilsen och bomullen galet billigt 50meter 28gauge kanthal kan du få för en hundring varje coil du bygger kanske tar 15cm kathal så det blir en del coils för den hundringen. En dripper (RDA) är samma sak som RBA fast minus tanken Du bygger din coil vekar med bomull och droppar vätskan ner på coilen och vapar. Detta ger bäst smak men är mer omständigt då du måste ha en flaska juice och droppa ner i rda efterhand som du vapar.

Skillnaden mellan mekansika och regulerade moddar är helt enkelt att en mekansik mod inte har någon elektronik alls det är i stort sett bara ett rör med en on/off switch i änden. Med en mekanisk mod har du inga inställningsmöjligheter alls utan du får bygga dina coils med olika motstånd för att få ut olika effekt. Du har heller inga skydd emot kortslutningar, lågt batteri eller liknande så mekansika mods är mer för den erfarne. Det finns dock något som kallas för kickmodul som du kan använda i vissa mekaniska mods detta är ett litet chip som du sätter mellan batteriet och anslutningen till din rba då kan du få en regulerad vape upp till 15 watt och få batteriskydd. En sak till som är värd att nämna om mekansika är att du har en märkbar batteri dropoff om du kör helt mekansikt för så fort du börjar vapa så minskar ju volten i batteriet och vapen blir långsamt sämre, du måste då lära dig att känna av när batteriet har nått så låg volt att du måste ladda.

Regulerade mods som tex Vamo, Evic, vtr och en massa andra erbjuder dig möjligheten att ställa in styrkan du vapar på elektroniskt med antingen volt eller watt regulering (oftast båda) Regulerade mods kan regulera volten uppåt (eller neråt) så att du kan få ut mer power ur batteriet än vad det igentligen kan leverera. Detta gör att det blir mindre viktigt hur du bygger dina coils (sålänge du håller dig inom vad moden klarar) De flesta regulerade mods tar ifrån runt 1,4ohm upp till 3ohm Förutom vissa mer extrema versioner som anväder chip som tex dna30 eller sx330 mfl där kan du gå ner till 0,5 ohm. En regulerad mod ger dig även en jämnare vape tex ställer du in 10watt så kommer du ha exakt 10watt i varje bloss tills dess att batteriet är så lågt att det inte klarar det länge och då säger moden ifrån dags att ladda.

Vill du testa med något lite mer avancerat så skulle jag föreslå att du testar en Vamo V5 den är inte dyr och ger dig massor av funktionalitet du kan dessutom fortsätta att använda din X1 utan problem enda skillnaden är att den kommer leverera mer

*edit*

Holy crap det blev en hel jävla novell

Wow, vilket exeptionellt svar! Enda jag tänker på är topicen av tråden "ecigg helt ENKELT".

Nej men en rba och någon Vamo eller liknande låter ju inte allt för omöjligt att införskaffa snart. Känns dock som jag rusar igenom vejp världen till mest avancerade direkt, men gillar ju vejpande så varför inte köra. Fortfarande sparat pengar senaste månaden gentemot min rökning...

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

Wow, vilket exeptionellt svar! Enda jag tänker på är topicen av tråden "ecigg helt ENKELT".

Nej men en rba och någon Vamo eller liknande låter ju inte allt för omöjligt att införskaffa snart. Känns dock som jag rusar igenom vejp världen till mest avancerade direkt, men gillar ju vejpande så varför inte köra. Fortfarande sparat pengar senaste månaden gentemot min rökning...

Jag köpte min första vapesetup den 23 Januari i år så jag vet inte om du rushar direkt Jag är bara den typen av snubbe som gärna vill veta så mycket som möjligt om saker jag gör så jag har experimenterat och läst på utav bara H-vete Vaping är helt underbart och väl värt att lägga tid på och fördjupa sig i Hela mitt vapingäventyr startade i denna tråden går man igenom sidorna så kan man se vartenda steg jag tagit

KOllade upp det och mitt första inlägg här gjordes 2014-01-14, 02:24 Jag frågade om råd angående Evod kit eftersom jag då skulle köpa min allra första riktiga e-cig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Vapemail från Zeus Juice!

Fick tydligen en Medusa Juice på köpet! En miniflaska!
De andra innehållet: Blueberry muffin, Aphrodite's Affair, Black Cherry, Zeus Juice, Green Apple

Permalänk

Jag fick min nya taifun gt bas idag från fasttech idag! Men jag byggde en coil på 1.02 ohm men tycker det smakar riktigt illa. Nästan lika dåligt som min trasiga taifun bas som har brända isolatorer. Jag var riktigt sugen på att äntligen få igång den

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag fick min nya taifun gt bas idag från fasttech idag! Men jag byggde en coil på 1.02 ohm men tycker det smakar riktigt illa. Nästan lika dåligt som min trasiga taifun bas som har brända isolatorer. Jag var riktigt sugen på att äntligen få igång den

Testa göra en med högre ohm. Börja på 1.5 ohm o gå neråt tills du får smaken du letar efter. Antagligen hinner inte juicen suga upp till coilen så smakar det bränt. Provat lägre watt?

Permalänk
Medlem

Så då var jag inne på mitt andra dygn med endast vejping, hoppas ni här hejar på mig! det gör jag
Tobaksciggen är en svår kämpe att möta, iaf för mig.

Tack o lov var jag smart nog att gömma dom askar jag hade kvar i källarförrådet, som ligger längst ifrån mig, bor både högst o längst bort från det och sen är det omständigt att plocka fram nyckeln med(borde kanske gömma den med)
Gick till nya gymmet på min gatan igår med o tränade för första gången på över minst 10år, återstå o se om det var övermod att ta sig ann 2 stora grejer precis samtidigt, behöver gå ner 30kg :/
Jag sa faktiskt det till några chefer på mitt förra jobb, då vi brukade röka samtidigt, att jag tänker börja på gym o sluta röka, för måste ha nåt annat med mena jag att fylla tomrummet när man slutar, -"samtidigt, utbrast dom" -Jadå svarade jag.
Har visserligen gått ned 25kg innan för 20år sen, och gick inte upp igen på många år, och slutat röka med ett par ggr under rätt många år då man träna mkt o så.
Önskar Alla en trevlig onsdag!!

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Testa göra en med högre ohm. Börja på 1.5 ohm o gå neråt tills du får smaken du letar efter. Antagligen hinner inte juicen suga upp till coilen så smakar det bränt. Provat lägre watt?

Jag brukar ha runt 1ohm på min taifun så därför jag var så fundersam. Det visade sig att den bara bar riktigt skitig från tillverkningen antar jag. Lät den ligga i vodka över natten och gjorde rent den med varmt vatten imorse. Smakar perfekt nu Tack

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag brukar ha runt 1ohm på min taifun så därför jag var så fundersam. Det visade sig att den bara bar riktigt skitig från tillverkningen antar jag. Lät den ligga i vodka över natten och gjorde rent den med varmt vatten imorse. Smakar perfekt nu Tack

Kul o höra att det löste sig!

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens bygge Stacked Quadcoil 4x2mm 24gauge @0.22ohm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som vet:
-kan jag te.x använda mobilens eller joyetechs usb wallplugg för att ladda min innokin itaste v.3.0 (den har bara usbladdare) vill slippa ladda den vid datorn utan istället kunna sitta i köket som vanligt, 5v står det på dom alla,men datorns usbuttag har 1 Ampere, och joyetechs 500mah och mobilens 850mah, men samtliga 5-5.2volt.
Nån som har koll?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur min Aspire BDC Glassomizer kan ha fått kraftigt bränd smak efter bara 1dag, eller vad det kan bero på? satt i ny coil nu och ingen bränd smak längre, har sköljt den gamla i vatten och blåst ur och låta den torka,se om det går att återanvända den..
Såg en kille på youtube som hade problem med bränd smak i aspire nautilus, om det kan vara vanligt för dom??
Hans aerotank hade original coilen i än när 6 coils var bytta i hans nautilus, ungefär samma för min aerotank mini,sitter samma coil i som den kom med och den levererar som en rockstar än, trots att den låg tömd o isärplockad osköljd i över 2v tidigare.
Ska försöka att inte gå under halv tank på aspire bdc:n och se om det kan skona den något, för 1 coil om dan kan inte va korrekt.
??

Permalänk
Medlem

Hmm, har ett till dilemma, min innokin v.3 håller bara batteriet en halv dag, så undrar om nån kan rekommendera nån bra, men hyffsat billig(iaf) att komplettera med, med ungefär samma prestanda(och även storlek??) Vejpar på 3.8v och 7w.

Permalänk

@ Lejon74: Det ska gå utmärkt, kolla bara att mobilladdaren säkert slutar ladda runt 4,2 volt, vilket den ska göra.

@Wolverine: hah, vi började vejpa nästan på dagen samtidigt. Snubblade över tråden under julens stilla släkthäng & blev hookad. Hade iofs en dush med de tidiga cigglilnande skröpgrejjerna våren 2011, men den vidriga skiten tröttna jag fort på.
Oklart om jag sparar pengar, men fan så mycket bättre mår jag.
Förövrigt, om rökningbibte var farligt skulle jag aldrig sluta, älskade smaken & vejo smakar ännu bättre. Helt perfekt, nu väntar jag bara på att npb studie ska visa att det ör skitfarligt så man tvingas tillbaka till det tråkiga snuset,

Tills dess: happy vapeing!

Edit: mobilbrowsern & forumets formatering verkar inte lira väl ihop, redigerar från hemmet trygga härd senare.

Edit2: Lejon, lika bra att blåsa på fullt, köp en dna 30klon så har du bland det värsta som går att få tag på, idag. Typ 350 spänn, denna har inbyggt batteri, finns även som tar 18650 & massa olika färger.
http://www.fasttech.com/products/1411/10007864/1754700-hana-m...

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Proffsmoddare

VAPEMAIL!!!

30mm kayfun ett MONSTER finns inget annat sätt att beskriva den Sitter fint på min Hades 26650 dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

najs!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Fundrar på att köpa en provari när lönen kommer? Någon som tycker dom e bra,eller inte, och varför isåfall inte?
Finnsa det nåt annat att jämföra dem med? så upplys mig gärna tack!
Gillar in te att det bara går å ställa volt men inte watt.
Sen att den är avrundad upptill gör det svårt med sömlösa clearotanakar mm?

Vad tycker ni rävar här i tråden, är den nåt att fundera på för mig?
tack på förhand/J

Permalänk
Medlem

annan fråga bara, Anyvape peakomizer kank den va nåt?
3.5ml
topfill
19mm tror jag den var.
5steg airflow
ska passa samtliga bdc huvud på marknaden, troligen nautilus med då(?)?
lågt pris 260kr

Permalänk
Medlem

är det nån go själ som kommer i håg vilken video det var antingen P Busardo, eller Rip Trippers som hade en poster med vad som händer med kroppen efter tid när man går över till vejping (skulle vara kul att skriva av den)
Tack på förhand om nån hittar den

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

Fundrar på att köpa en provari när lönen kommer? Någon som tycker dom e bra,eller inte, och varför isåfall inte?
Finnsa det nåt annat att jämföra dem med? så upplys mig gärna tack!
Gillar in te att det bara går å ställa volt men inte watt.
Sen att den är avrundad upptill gör det svårt med sömlösa clearotanakar mm?

Vad tycker ni rävar här i tråden, är den nåt att fundera på för mig?
tack på förhand/J

Enligt mig är Provarin den absolut mest idiotiskt prissatta och överhypade moden som existerar. Du betalar helt absurda sumor för ett variabelt voltrör med undermålig display. Som en liten jämförelse så kollade jag vad billigaste provarin på pink mule kostade och den landar på 278 dollar jag kollade sen vad du kan få för 278 dollar på fasttech och detta är resultatet.

För 275 dollar får du följande på fasttech

1st HANA MODZ Pack DNA 30 Style Mod
1st Nemesis Style Mechanical Mod (Copper)
1st Mixed Hades Style Mechanical Mod
1st Sigelei Kick modul
1st Vamo V5
1st Kayfun 3.1 es
1st Taifun GT
1st Kayfun lite 30mm (till hades)
1st Zenith v2 rda
1st Stillare 28,5mm (till hades)
1st Brass Monkey rda

Så vi har detta

VS

detta....

You be the judge........

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo du har en poäng i de!

blev bara så kåt när jag såg den i mini och drake design.

det jag gillar med den är att den verkar välbyggd och enormt robust.

displayen, och framförallt menysystemet verkar inte kul, alls, tex såg ja nån som fingra på den i nån video och sa, "för att ändra denna inställningen så trycker du bara 13ggr på knappen och gör ditt val och väntar sedan 4sec så är din ändring klar, hmf...men det är kanske en vanesak, p bursado sa att det var inte så illa som han trodde, men vet inte hur gammal den video reviewn var...

nån får gärna ge mig fler förslag, det är batteritiden, smidigheten/formfaktorn!! och robust bygge jag tittar efter isf.
/J

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

jo du har en poäng i de!

blev bara så kåt när jag såg den i mini och drake design.

det jag gillar med den är att den verkar välbyggd och enormt robust.

displayen, och framförallt menysystemet verkar inte kul, alls, tex såg ja nån som fingra på den i nån video och sa, "för att ändra denna inställningen så trycker du bara 13ggr på knappen och gör ditt val och väntar sedan 4sec så är din ändring klar, hmf...men det är kanske en vanesak, p bursado sa att det var inte så illa som han trodde, men vet inte hur gammal den video reviewn var...

nån får gärna ge mig fler förslag, det är batteritiden, smidigheten/formfaktorn!! och robust bygge jag tittar efter isf.
/J

Av all vapegear jag någonsin testat så finns det bara 2 saker som verkligen har fungerat 100% och hållt mig nöjd och glad dygnet runt och det är Cloupors Dna30 med en Kayfun 3.1 på Denna kombon står för 98% av det jag vapar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det noteras helt klart:)!
Men kayfun får nog bli i framtiden för mig, det är för avancerat i dagsläget.

provarin har ja 1000spänn rabatt på samt 10% på de, skulle bara vart smart och köpt när dom hade crazy mod week med 25%, drake gravyren har bara 1 handlare i Sverige tror jag så dom e väl lite unika med.

Som sagt söker litet...robust o så bra batteritid som möjligt med hänsyn till storlek, så får ju bli med lösa batterier hur som...

DNA 30 är ju högintressant, då dom verkar egentligen mer vettiga, samt kanske mer aktuella, får se vad som blir över i lönekuveret, hmf..

i nuläget verkar jag föredra 3.8v/7w, har provat öka på, på min itaste till 5v 11w men ville hellre gå tillbaka.

Funderar på Anyvape tanken istället för en större aerotank då den ska vara universal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14727774']Enligt mig är Provarin den absolut mest idiotiskt prissatta och överhypade moden som existerar. Du betalar helt absurda sumor för ett variabelt voltrör med undermålig display. Som en liten jämförelse så kollade jag vad billigaste provarin på pink mule kostade och den landar på 278 dollar jag kollade sen vad du kan få för 278 dollar på fasttech och detta är resultatet.

För 275 dollar får du följande på fasttech

1st HANA MODZ Pack DNA 30 Style Mod
1st Nemesis Style Mechanical Mod (Copper)
1st Mixed Hades Style Mechanical Mod
1st Sigelei Kick modul
1st Vamo V5
1st Kayfun 3.1 es
1st Taifun GT
1st Kayfun lite 30mm (till hades)
1st Zenith v2 rda
1st Stillare 28,5mm (till hades)
1st Brass Monkey rda

Så vi har detta
[img]http://imageshack.com/a/img849/8223/50ix.jpg[/img.]

VS

detta....
[img]http://imageshack.com/a/img820/8780/xrmp.jpg[/img.]

You be the judge........

Mycket prylar måhända men stödjer ingen av dem som tagit fram de ursprungliga prylarna. en klon här eller där kan jag ta att man köper men den här tråden har bara spårat ur i en klon-orgie av rang...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan någon rekommendera ett komplett "startpaket" för någon som ska sluta röka?
Jag röker i snitt ett paket på två dagar, om detta skulle vara notervärt.
Leveranstider spelar ingen roll, samt vill gärna ha bra saker med hög kvalitet.
Det är också viktigt för mig att "e-ciggen" är någorlunda "normalstor",
dvs. vill inte ha något stort som MVP. men något i en cigarrstorlek funkar bra!
Kostnaden får inte överstiga 1000kr, men ser helst att jag får det till ett så billigt pris som möjligt!
Kan även tänka mig köpa alla delar separat och sen bygga/moda ihop själv!
Men vill då ha en komplett lista på vad som ska inhandlas.
Har sett mycket vad [WP@]Wolverine postat och är mycket imponerad.
De gigantiska vapormolnen ser fruktansvärt läkra ut och skulle gärna vilja ha något liknande

Jag är extremt tacksam för alla svar jag kan få.
Vill passa på att tacka i förväg och önska alla en trevlig fortsatt sommar.

Permalänk
Medlem

Crimson-

jag avslutar precis min 5:e dag helt utan cigg, och jag var/är bigGG de la boom på cigg, kunde inte hålla andan för att dricka ett halvt glas vatten för 5dgr sen...men vejpar som en hus tomte istället!!

vill du ha bauta moln får du nog ha typ,,dom grejorna som används i respektive klipp, tror nog inte man ska börja på mekanisk mod iofs(?)

Om ingen annan tipsar om nybörjar grejor kan ja försöka, men finns dom som har bättre koll än mig här.
Fast jag viss. köpt grejer (ecigg mm) för 5-10 000 sen start... hmf

Permalänk
Medlem

nidas-

Jag försvarar ingen tillverkare, varesig org eller annan (upphovsrätts debatten om ecigg eller hela världen kan vi kasnske ta en annan gång för allas värdighets skull, särskilt julia roberts som väl gjort ca 15-20 films sen hon tog sig in på 200milj. kr/per film rulle på 6v. kamera man o assistent, ljus tekninker mm mm har vad jag vet inga royaltis utan engångs lön) detsamma gäller små band etc. etc. dom som inte kan komma fram idag pga nät tjänster kom inte 5meter för 20e årsen heller..

-Så, då vann jag den debatten som inte hände!

Och var nu vänliga alla(nidas inkl.) att fylla på med inlägg om icke kloner med, och berika med mångfald med!

Skumt att det ska vara igenmulet väder just natten som det är sk. super-måne! tror det är nån som mörkar nåt, "-en slump är aldrig en tillfällighet, om inte nån planerat det"

Permalänk
Medlem

Om nån vill köpa 20 förp. e-juice från e-puff.com, alla frukter o drycker 24mg alla öppnade en del fulla andra inte, ej signature utan standard, 4 stora ice mint oöppnat, spearmint, menthol stora 30ml(?) 2 smak tillsats ice mint oöppn/öppn.

Vet ej nypris kolla sidan.

Behövs ej då jag ej kan använda PG,
tror det är 70/30 eller 50/50

Vill ej byta mot juice om det inte är VG 100%
Prylar kan gå(?)

Skickas i postens spypåse 20 eller 30 spänn har för mig den går på.
Har stått ett tag.
Lägg bud.
Säljes eller bytes mot rimligt bud
/J