Permalänk
Skrivet av marxdaskapital:

Min mor vill börja använda E-Cigg, men själv röker jag inte och hon vet inte riktigt var hon ska börja. Det finns så många olika alternativ.

Finns det något enkelt paket eller liknande som "bara funkar"? Det behöver alltså inte vara någonting fancy överhuvudtaget, utan en enkel E-Cigg som gör det den ska och inte så mycket mer. En fördel är ju om den håller också, och inte krånglar.

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket
Kolla lite här. Ett litet tips är att inte köpa den billigaste, då de är oftast skräp.
Kan varmt rekomendera en 1300 Spinner + en glastank. Typ den här: http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/el-cigg-sta...
Glöm inte att köpa till E-juicer. Eftersom hon är nuvarande rökare rekomenderar jag E-juice med nikotin. Hur mycket nikotin som ska väljas beror på hur mycket hon röker i nuläget.
6mg = Light
12mg = Normalt
18mg =Högt
24mg eller högre = Extremt högt (Rekomenderas ej, då det är oftast för starkt o juicerna förlorar sin smak i mitt tycke)
Jag själv brukar vejpa på 6-12mg. Man trappar ner med nikotinet med tiden. Jag började med 24mg och hoppade snabbt ner till 18mg och senare till 12/6mg nikotin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Kolla lite här. Ett litet tips är att inte köpa den billigaste, då de är oftast skräp.
Kan varmt rekomendera en 1300 Spinner + en glastank. Typ den här: http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/el-cigg-sta...
Glöm inte att köpa till E-juicer. Eftersom hon är nuvarande rökare rekomenderar jag E-juice med nikotin. Hur mycket nikotin som ska väljas beror på hur mycket hon röker i nuläget.
6mg = Light
12mg = Normalt
18mg =Högt
24mg eller högre = Extremt högt (Rekomenderas ej, då det är oftast för starkt o juicerna förlorar sin smak i mitt tycke)
Jag själv brukar vejpa på 6-12mg. Man trappar ner med nikotinet med tiden. Jag började med 24mg och hoppade snabbt ner till 18mg och senare till 12/6mg nikotin.

Kan du rekommendera några E-juicer med 6-12mg ? Beställde precis startpaketet du länkade med Menthol Mist 18 mg, hoppas det blir bra

Permalänk
Skrivet av magnusvmt:

Kan du rekommendera några E-juicer med 6-12mg ? Beställde precis startpaketet du länkade med Menthol Mist 18 mg, hoppas det blir bra

Kul! Jag tar några juicer från deras sida som jag gillar. Juicer är väldigt personligt. Jag gillar fruktiga citrussmaker, och lite annat såklart.
Lemon Ice (Min all day favoritvejp)
Strawberry milkshake
Toffee apple

Beställ några smaker som du tror din mor tycker om. Finns även andra hemsidor med E-liquid.
http://eciggs.se/ har ett ganska stort utbud på E-juice.
http://www.zeusejuice.com/ har ett fint utbud på premium E-juice. (på engelska)
www.mtbakervapor.com har också ett bra utbud, de har lite dyrare frakt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av magnusvmt:

Min erfaraenhet är att om man röker normalt så duger inte 6-12mg i början är det jävligt viktigt att man verkligen får sitt nicotin annars kommer man aldrig att sluta med ciggen. Jag skulle definitivt starta med iallafall 18mg. För det har visat sig iflera gånger att folk som inte lyckats sluta har misslyckats just pga för låg nic halt.

http://vaporstore.se/sv/home/157-kangertech-evod-e-cigarett.h...

Detta är kitet jag startade med och jag har inte rört en cigg sen dess (23e Januari i år) Jag hoppade dock snabbt vidare till bigger and better things men Evods är en bra start. När det gäller smakerna i början så brukar milda tobakssmaker fungera bäst då det är smaken som en rökare är van vid. Jag började med En-juice blue ridge mountain(lightyourfire) som är en mild lite söt tobakssmak som jag gillade som fan i början.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14700443']Min erfaraenhet är att om man röker normalt så duger inte 6-12mg i början är det jävligt viktigt att man verkligen får sitt nicotin annars kommer man aldrig att sluta med ciggen. Jag skulle definitivt starta med iallafall 18mg. För det har visat sig iflera gånger att folk som inte lyckats sluta har misslyckats just pga för låg nic halt.

Detta är kitet jag startade med och jag har inte rört en cigg sen dess (23e Januari i år) Jag hoppade dock snabbt vidare till bigger and better things men Evods är en bra start. När det gäller smakerna i början så brukar milda tobakssmaker fungera bäst då det är smaken som en rökare är van vid. Jag började med En-juice blue ridge mountain(lightyourfire) som är en mild lite söt tobakssmak som jag gillade som fan i början.

Trodde verkligen du hade hållit på längre med elcigg med tanke på din expandering Jag är vejpare sen förra sommaren

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14700443']Min erfaraenhet är att om man röker normalt så duger inte 6-12mg i början är det jävligt viktigt att man verkligen får sitt nicotin annars kommer man aldrig att sluta med ciggen. Jag skulle definitivt starta med iallafall 18mg. För det har visat sig iflera gånger att folk som inte lyckats sluta har misslyckats just pga för låg nic halt.

Jag behöver bli anställd på samma ställe som du tror jag Hade gärna lagt lika mycket på ecigg som du, men dina bilder och reviews får det att kännas lite lättare

EDIT:

Jag är riktigt sugen på antingen en Evic Supreme eller en Hana Modz dna30 klon. Har någon testat supreme än?

Permalänk
Medlem

Supreme har jag inte testat, men Joyetech gör riktigt bra produkter.
Jag äger en vanlig Evic och det var min go-to ecigg fram tills jag nyligen fick tag på hana modz dna30 klonen.
Formfaktor är ju valet, vill du ha en tube-mod eller en boxmod?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Jag äger en vanlig Evic och det var min go-to ecigg fram tills jag nyligen fick tag på hana modz dna30 klonen.

Var köpte du din Hana dna30 klon?

Permalänk
Skrivet av lap87:

Jag vet inte riktigt vad jag föredrar. Jag tycker att Supreme har mer att erbjuda men klarar inte riktigt lika låga byggen. Dock har jag ju hört mycket mer om hana modz och hur många älskar den.

Skrivet av TeknikHemmet:

Var köpte du din Hana dna30 klon?

Det finns en klon på fasttech. Vet inte hur bra den är för det finns rätt många som klagar på 510-connector på den.

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag vet inte riktigt vad jag föredrar. Jag tycker att Supreme har mer att erbjuda men klarar inte riktigt lika låga byggen. Dock har jag ju hört mycket mer om hana modz och hur många älskar den.

Det finns en klon på fasttech. Vet inte hur bra den är för det finns rätt många som klagar på 510-connector på den.

Tänkte beställa den här: http://esmokes.se/listor/kommer-snart/cloupor-cana-mod
Undviker gärna att köpa mods och batterier från Fasttech. Sen så tar det någon månad och få det man beställt..

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur mycket de förbättrat eVic iom. Supreme men jag kan inte rekommendera den vanliga eVicen längre.
Min gick sönder efter ungefär ett halvårs normalt användande, hela huvudet sprack och började glappa i botten och tillslut sprack den ytterligare i toppen så att den inte längre hittade vad man nu satte för *mizer på den.
Joyetech hävdar att det inte är ett garantiärende eftersom de omöjligt kan veta om det är ett fabriksfel eller om den blivit tappad/misshandlad så det var i princip tusen spänn åt helvete, trots att det finns mängder med trådar på nätet som beskriver felet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

E-cigg är förbrukningsvaror (förutom mekaniska mods), så man får räkna med sånt. Min funkar fortfarande men den blev ju också rätt trasig av vardagligt användande i över 6 månader.

Jag köpte min och många andras Hana modz direkt från cloupor i ett gruppköp, så jag kan tyvärr inte peka någon i en särskild riktning

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens vapemail !!!! Underbart med måndag

Nemesis i koppar
Kayfun 3.1es black
Stillare Storm 28,5mm rda
Fullt pmma kit till kayfun
samt 4 driptips

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14702561']Dagens vapemail !!!! Underbart med måndag

Nemesis i koppar
Kayfun 3.1es black
Stillare Storm 28,5mm rda
Fullt pmma kit till kayfun
samt 4 driptips

http://imagizer.imageshack.us/a/img850/6828/dw66t.jpg

Beställde du det från Fasttech? Hur länge fick du vänta isf?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Beställde du det från Fasttech? Hur länge fick du vänta isf?

Jepp det är fasttech all the way tog ca 2 veckor som det oftast gör

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

btw Pmma kitet blkev riktigt nice Udda look men nice

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14703509']btw Pmma kitet blkev riktigt nice Udda look men nice

http://imageshack.com/a/img856/9752/s12j.jpg

Spännade, minst sagt! Lite udda driptip, men jag gillar det Vad är det för driptip?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Spännade, minst sagt! Lite udda driptip, men jag gillar det Vad är det för driptip?

Det är denna driptipen

https://www.fasttech.com/products/1550704

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ut som en aktiv tråd om folk är intresserade joina svenska vejp forumet där vi pratar lite strunt builds mods/meks hjälper nybörjare och folk som vill lära sig, svenska butiker är aktiva där och ger ibland ut rabatt till forums medlemmar.

Jag har en avancerad coil build review/guide på många val och 2 egna coils jag uppfunnit http://www.svejpa.se/viewtopic.php?f=19&t=557 Välkomna dit och vejp on gott folk

www.svejpa.se klicka gärna på denna länk om ni vill joina oss det hjälper oss att hamna längre upp på google search

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Aceor:

Ser ut som en aktiv tråd om folk är intresserade joina svenska vejp forumet där vi pratar lite strunt builds mods/meks hjälper nybörjare och folk som vill lära sig, svenska butiker är aktiva där och ger ibland ut rabatt till forums medlemmar.

Jag har en avancerad coil build review/guide på många val och 2 egna coils jag uppfunnit http://www.svejpa.se/viewtopic.php?f=19&t=557 Välkomna dit och vejp on gott folk

Är medlem där, trevlig community Jag heter ''Vape''

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Är medlem där, trevlig community Jag heter ''Vape''

Tjena vape och vad kul hoppas lite mer folk kan joina oss då

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Aceor:

Tjena vape och vad kul hoppas lite mer folk kan joina oss då

Har reggat mig nu och btw din dragoncoil är inte en dragoncoil (i övrigt mycket nice inlägg ) Det som gör en dragoncoil är det speciella sättet man vekar den på Bomullen virar sig som 2st drakar runt coilsen därav namnet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14704188']Har reggat mig nu och btw din dragoncoil är inte en dragoncoil (i övrigt mycket nice inlägg ) Det som gör en dragoncoil är det speciella sättet man vekar den på Bomullen virar sig som 2st drakar runt coilsen därav namnet

Välkommen ja just ja glömde bort det. De är när man lindar runt bomullen runt coilen har inte gjort denna coilen på så länge hade glömt bort det så många coils och hålla reda på haha ska ändra det med detsamma efter jobbet idag med nya bilder tack för att du påpeka det

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Aceor:

Välkommen ja just ja glömde bort det. De är när man lindar runt bomullen runt coilen har inte gjort denna coilen på så länge hade glömt bort det så många coils och hålla reda på haha ska ändra det med detsamma efter jobbet idag med nya bilder tack för att du påpeka det

Nemas problemas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14704220']Nemas problemas

Har ändrat den nu så det ska vara rätt, nu ska jag sova haha godnatt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aceor:

www.svejpa.se klicka gärna på denna länk om ni vill joina oss det hjälper oss att hamna längre upp på google search

Verkar som trevlig sida/forum. Ska leta efter ett par roliga byggen att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Verkar som trevlig sida/forum. Ska leta efter ett par roliga byggen att testa

Ja vi är en snäll bunt där, ska uppdatera 2 nya coils kommer ligga upp vid 23-24 tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

6mg = Light
12mg = Normalt
18mg =Högt

En sak att jag märkt är att hög nikotinstyrka ändå får ger dålig effekt om eciggen är kass. Varm rök biter bättre.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

något bra tips till atomizer? köpte en V-tank då den verkade helt ok med bra betyg och kittades med vissa av de färdiga mod kitten så kändes som ett bra nob val men visade sig att den va ren skit bara rinner in vätska in i sugröret så man suger i sig majoriteten obränd vätska hela tiden...

inte provkört den mer än några sug men kan inte köra för de smakar ve å helvete om den iom att hela sugröret blir typ fyllt med vätska.

läcker även ner genom röret ner på batterikontakten så de står typ en sjö i kontakten...

även provat me skitlite vätska i tanken tänkte om de bara va så lätt att ja fyllde för mycket men inte äns me typ 1mm på botten funkar det

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

något bra tips till atomizer? köpte en V-tank då den verkade helt ok med bra betyg och kittades med vissa av de färdiga mod kitten så kändes som ett bra nob val men visade sig att den va ren skit bara rinner in vätska in i sugröret så man suger i sig majoriteten obränd vätska hela tiden...

inte provkört den mer än några sug men kan inte köra för de smakar ve å helvete om den iom att hela sugröret blir typ fyllt med vätska.

läcker även ner genom röret ner på batterikontakten så de står typ en sjö i kontakten...

även provat me skitlite vätska i tanken tänkte om de bara va så lätt att ja fyllde för mycket men inte äns me typ 1mm på botten funkar det

Har ett tips på clearomizer. En Nautilus Aspire är något jag rekomenderar. Mycket bra smak och adjustable airflow.