Permalänk

Antec HTPC

Hej!

Roat mig med att bygga en htpc. Tyckte inte alls om hur den såg ut från början med grått chassi och massa onödiga usb portar i fronten. Så gjorde om den lite efter vad jag själv tycker bör finnas tillgängligt.

Roade mig även med att fixa lite finare inne i chassit även fast det inte är något man ser. Det skulle iofs störa mig enormt om jag visste att insidan såg ut som ett råttbo!

För tillfället får denna vikariera som stationär dator då jag håller på och uppdaterar med nytt chassi och så på den vanliga.

Komponenter:

Chassi: Antec ISK 110 VESA
CPU: AMD A6 5400K 3,6 Ghz FM2
Ram: 2 * Corsair Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
Moderkort: MSI FM2-A75IA-E53 mITX
Nätagg: integrerat på 90w
Hårddisk: Intel Intern SSD 330 Series 60GB SATA 2.5
CPU-kylare: Noctua NH-L9a Low profile CPU Kylare

Hoppas ni gillar det!
Kommentera!

Antec HTPC

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än originalet! Bra jobbat!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk

Jävligt snyggt! 5P!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snyggt det blev! Spacklade du bara över portarna eller vadå?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jäklar vad snyggt det blev! Spacklade du bara över portarna eller vadå?

Japp, spacklade och slipade ett antal ggr. Trodde inte det skulle bli bra först, var mest ett test. Men blev jättenöjd med resultatet!

Skrivet av filipcombat:

Jävligt snyggt! 5P!

Tack tack

Skrivet av star-affinity:

Mycket bättre än originalet! Bra jobbat!

Kan bara hålla med. Tyckte storleken på den var perfekt, däremot såg den ut som något massproducerat till ett kontor eller dylikt. Nu fick den lite mer ett "hemma" utseende

Permalänk
Medlem

riktigt stiligt och snyggt.

ända jag skulle ändrat på är att måla I/O plåten svart. det är ju inget stort men skulle ändå höja utsendet.

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Skrivet av Janzzze:

riktigt stiligt och snyggt.

ända jag skulle ändrat på är att måla I/O plåten svart. det är ju inget stort men skulle ändå höja utsendet.

Jag funderade faktiskt lite på det, men det kändes som det skulle bli fulare. Asrock har ändå rätt snygga i/o plåtar.

Permalänk
Medlem

Fett snygg! Får man fråga vad en sån här maskin klarar av? T.ex vad för spel i vad för inställningar och lite sånt där utan att den brinner upp?

Permalänk
Skrivet av vompen:

Fett snygg! Får man fråga vad en sån här maskin klarar av? T.ex vad för spel i vad för inställningar och lite sånt där utan att den brinner upp?

Har inte testat så mycket. Har kört Tomb Raider på Low 1920*1080 utan att gå in och pilla så mycket, och då rullar det riktigt bra. Till och med så man kan spela en stund utan att svära över varken grafik eller lagg Har dock bara testat en liten stund. Syftet med denna burk är verkligen inte spel, då hade jag satsat på ett lite större chassi där man kan klämma in ett grafikkort iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieKreuger:

Har inte testat så mycket. Har kört Tomb Raider på Low 1920*1080 utan att gå in och pilla så mycket, och då rullar det riktigt bra. Till och med så man kan spela en stund utan att svära över varken grafik eller lagg Har dock bara testat en liten stund. Syftet med denna burk är verkligen inte spel, då hade jag satsat på ett lite större chassi där man kan klämma in ett grafikkort iaf

Ah men det låter ju faktiskt riktigt bra! Ska nämligen försöka plocka ihop en dator till min lillebror utan att behöva punga ut för mycket pengar, och då kan ju ett sånt här system vara väldigt vettig, iom att han inte ska spela typ BF3 eller sånna spel, utan enklare spel

Permalänk
Skrivet av vompen:

Ah men det låter ju faktiskt riktigt bra! Ska nämligen försöka plocka ihop en dator till min lillebror utan att behöva punga ut för mycket pengar, och då kan ju ett sånt här system vara väldigt vettig, iom att han inte ska spela typ BF3 eller sånna spel, utan enklare spel

Tänkte slänga in far cry 3 och se hur det rullar. Har lite dålig koll hur krävande spel är, men klarar den far cry 3 med ett grafikläge där man åtminstone kan urskilja fienden är jag nöjd!

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga in far cry 3 och se hur det rullar. Har lite dålig koll hur krävande spel är, men klarar den far cry 3 med ett grafikläge där man åtminstone kan urskilja fienden är jag nöjd!

Haha ah men typ! Lycka till iaf! Så får jag se ifall man kan hitta något liknande och gärna begagnat

Permalänk
Medlem

Har ett likadant chassi till min server! Riktigt bra, dock är USB-uttagen där fram i vägen inuti själva chassit, beroende på hur moderkortets layout ser ut,

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Har ett likadant chassi till min server! Riktigt bra, dock är USB-uttagen där fram i vägen inuti själva chassit, beroende på hur moderkortets layout ser ut,

Det är därför det är rätt skönt att dem är bortplockade
Perfekt size, eller hur?!

Permalänk
Medlem

Pra joppat! halvstark 5a

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Skrivet av s____87:

Pra joppat! halvstark 5a

Tur för dig! Haha

Permalänk
Medlem

ser ut som ett usb minne på gallaeri bilden

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av hurrai:

ser ut som ett usb minne på gallaeri bilden

OK?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är därför det är rätt skönt att dem är bortplockade
Perfekt size, eller hur?!

Jepp, bara att skruva bort skiten!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Vad får du för temperaturer på cpu:n i idle samt load (prime95)?

Permalänk
Skrivet av TheBergqvist:

Vad får du för temperaturer på cpu:n i idle samt load (prime95)?

Har faktiskt inte hunnit kolla. Hade core temp men den ville inte alls lira ihop med processorn.
Måste hitta något annat program sen ska jag testa.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte hunnit kolla. Hade core temp men den ville inte alls lira ihop med processorn.
Måste hitta något annat program sen ska jag testa.

Du får jättegärna kolla upp temperaturerna. Är själv sugen på ett liknande system. Kanske det finns lite utrymme för att klocka grafikdelen lite till och med?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Peking:

Du får jättegärna kolla upp temperaturerna. Är själv sugen på ett liknande system. Kanske det finns lite utrymme för att klocka grafikdelen lite till och med?

Idle vill den inte alls vara med, visar helt fel.
Men den lägger sig på 65-66 grader stadigt efter c:a 1 timme med prime95.
Men jag kör ju med adaptern man får med noctua fläkten så den går inte på högvarv direkt.

Permalänk
Medlem

Idle vill den inte alls vara med, visar helt fel.
Men den lägger sig på 65-66 grader stadigt efter c:a 1 timme med prime95.
Men jag kör ju med adaptern man får med noctua fläkten så den går inte på högvarv direkt.

Tack för svaret. Inte alls så dåligt med andra ord. Klart godkänt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0