Permalänk
Medlem

Min väns budgetdator

Hejsan skulle bygga en dator åt en polare på en budget så här har ni det !

Moderkort M5A97 R 2.0
Grafikkort Geforce GTX 660 Twin Frozr
Ramminne Kingston 1600 mhz gb
SSD Kingston v300 120 gb
Nätagg CX600 Corsair
Chassi Corsair 200R
Prolle Amd fx 6300 3.5 (3.9 boost)

Min väns budgetdator

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Avstängd

Grattis du har köpt världens sämsta nätdel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Tackar

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Sämsta? Utveckla gärna vad som är så dåligt med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Jag tror du blandar ihop det här med en gammal CX-serie, Corsairs nya CX serie är riktigt bra och bland annat fått utmärkt i betyg av Sweclockers för bara någon vecka sedan.

Skrivet av Emil98:

Sämsta? Utveckla gärna vad som är så dåligt med den.

Jag tror bara han är okunnig och otrevlig, en äldre serie CX-agg ifrån Corsair var rätt dåliga, långt ifrån sämst, var inte Ace kvalitet direkt, men väldigt mycket sämre än man borde kunna vänta sig ifrån ett märke som Corsair.
Men den här nya serien ska vara riktigt bra.

Eller så syftar han på något annat och jag är ute och cyklar, men det är vad jag tror iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tror du blandar ihop det här med en gammal CX-serie, Corsairs nya CX serie är riktigt bra och bland annat fått utmärkt i betyg av Sweclockers för bara någon vecka sedan.

Jag tror bara han är okunnig och otrevlig, en äldre serie CX-agg ifrån Corsair var rätt dåliga, långt ifrån sämst, var inte Ace kvalitet direkt, men väldigt mycket sämre än man borde kunna vänta sig ifrån ett märke som Corsair.
Men den här nya serien ska vara riktigt bra.

Eller så syftar han på något annat och jag är ute och cyklar, men det är vad jag tror iaf.

Och den Allra första CX "serien" (var bara ett agg) från Corsair var bland det absolut bästa i sin prisklass när det såldes

http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-CX400W-Power-S...

Sedan så är det ju i princip alltid fel att resonera i sämst och bäst om man inte lägger till ett epitet om vad det är sämst eller bäst till. De värsta ACE aggen var bland de allra bästa på sin tid på att ta med sig flertalet andra komponenter i datorn när kodningarna small Sedan glömmer många bort att vi även haft en hel del andra lågvattenmärken på psu sidan av olika anledning tex Hantol, Bestec, vissa Hiper etc etc.

On Topic så tycker jag TS komponentval är helt ok. Jag hade inte valt exakt samma men det är absolut inget att anmärka på i sig, mer än att nätagget om möjligt är lite onödigt stort. Vilket ju dock ger mer utrymmer för att uppgradera framöver. Jag tycker absolut att kompisen kan var nöjd med hjälpen han fått

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Och den Allra första CX "serien" (var bara ett agg) från Corsair var bland det absolut bästa i sin prisklass när det såldes

Sedan så är det ju i princip alltid fel att resonera i sämst och bäst om man inte lägger till ett epitet om vad det är sämst eller bäst till. De värsta ACE aggen var bland de allra bästa på sin tid på att ta med sig flertalet andra komponenter i datorn när kodningarna small Sedan glömmer många bort att vi även haft en hel del andra lågvattenmärken på psu sidan av olika anledning tex Hantol, Bestec, vissa Hiper etc etc.

Jag har bestämt för mig att det var problem och dåliga värden på vissa av corsairs CX agg, jag minns att folk klagade på det och att jag kollade upp det lite.
Men har ingen riktigt koll så jag kanske minns fel?

On Topic så tycker jag TS komponentval är helt ok. Jag hade inte valt exakt samma men det är absolut inget att anmärka på i sig, mer än att nätagget om möjligt är lite onödigt stort. Vilket ju dock ger mer utrymmer för att uppgradera framöver. Jag tycker absolut att kompisen kan var nöjd med hjälpen han fått :)[/QUOTE]

Det tycker jag också.
Jag hade själv valt ett mindre nätagg och något bättre processor, men det är bra grejer som jag tror han kommer vara nöjd med rätt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

On Topic så tycker jag TS komponentval är helt ok. Jag hade inte valt exakt samma men det är absolut inget att anmärka på i sig, mer än att nätagget om möjligt är lite onödigt stort. Vilket ju dock ger mer utrymmer för att uppgradera framöver. Jag tycker absolut att kompisen kan var nöjd med hjälpen han fått

Skrivet av Kilroy:

Jag har bestämt för mig att det var problem och dåliga värden på vissa av corsairs CX agg, jag minns att folk klagade på det och att jag kollade upp det lite.
Men har ingen riktigt koll så jag kanske minns fel?

Det tycker jag också.
Jag hade själv valt ett mindre nätagg och något bättre processor, men det är bra grejer som jag tror han kommer vara nöjd med rätt länge.[/QUOTE]

Hade valt 500 w nätagg först men precis när vi skulle beställa så var det rea på 600 w nätagget (Samma serie) så det var endast 40 kr dyrare. Så blev att välja det även bra senare som sagt för att kunna uppgradera till ett bättre grafikkort som kräver lite mera ström

Visa signatur