Asus Sabertooth fx990 R2 och Amd Fx-8350 problem hjälp!!!!

Permalänk

Asus Sabertooth fx990 R2 och Amd Fx-8350 problem hjälp!!!!

tjena alla glada tänkte höra lite med er om det är någon av er som haft problem med att komma åt alla kärnor på sitt sabertooth.
Och hur ni gjord för och lösa det hela för jag kommer bara åt 2 ???

Min burk:
Asus sabertooth Fx990 R2,0
Amd Fx-8350
corsair H60
gigabyte HD 7850
corsair 1600 minnen 8gb

Permalänk
Avstängd

kolla så dom inte är avstängda i bios loada setupdefult i bios så skall den hitta dom

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ellenochemy:

tjena alla glada tänkte höra lite med er om det är någon av er som haft problem med att komma åt alla kärnor på sitt sabertooth.
Och hur ni gjord för och lösa det hela för jag kommer bara åt 2 ???

Min burk:
Asus sabertooth Fx990 R2,0
Amd Fx-8350
corsair H60
gigabyte HD 7850
corsair 1600 minnen 8gb

Har du senaste bios? Är det ställt att endast köra 2 kärnor i msconfig?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

har provat bios 1802 och 1101 blir ingen skillnad på någon av dom tror det ska vara dom senaste.
har vart inne i msconfig och där vissas endast 2 processorer .
har vart inne och testat load default men ingen skillnad heller har även testat att låsa upp processorn och köra alla 8 manuellt istället för auto men blir inte heller någon skillnad blir tokig på det här skiten har använt moderkortet i 2 veckor med en phenom 545 och det har ju funkat men inte den nya som jag fick idag fx-8350an.
Har även testat gpuz,core temp och amd overdrive men ser bara 2 kärnor där med men han känner av att det är en 8350a.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ellenochemy:

har provat bios 1802 och 1101 blir ingen skillnad på någon av dom tror det ska vara dom senaste.
har vart inne i msconfig och där vissas endast 2 processorer .
har vart inne och testat load default men ingen skillnad heller har även testat att låsa upp processorn och köra alla 8 manuellt istället för auto men blir inte heller någon skillnad blir tokig på det här skiten har använt moderkortet i 2 veckor med en phenom 545 och det har ju funkat men inte den nya som jag fick idag fx-8350an.
Har även testat gpuz,core temp och amd overdrive men ser bara 2 kärnor där med men han känner av att det är en 8350a.

Syns kärnorna i bios?
En ominstallation av Windows verkar ev vara en lösning.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

oki testar det med nu har ju ändå inget bättre för mig så återkommer med svar ..:)

Permalänk

Nae ingen skillnad fler idéer någon ???

Permalänk
Medlem

Om du ej ominstallerat Windows sedan du skaffade din FX8350 ligger felet där. För några år sedan när många uppgraderade från två till fyrkärniga processorer var detta fel tämligen vanligt. Om du googlar lite hittar du garanterat lösningen (ominstallation av windows är ej nödvändigt).

Permalänk

Konstigt nog kommer jag åt 6 kärnor nu efter en ominstallation och kör endast 6 kärnor manuellt kan det vara så att processorn e trasig ??

Permalänk

Problemet löst fick stänga av turbon sen funka det .