Android eller Windows till oteknisk 67 åring?

Permalänk
Medlem

Android är inte svårförståt. Min 67 år gamla farmor klarade av en galant efter ungefär en månad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Herregud kära användare, TS har två gånger påpekat att han inte är intresserad av iOS och det är hans tråd, han behöver inte komma med någon större förklaring till varför. Håll er till ämnet som handlade om Windows vs. Android, men nu verkar handla om vilken Android platta det ska bli.

Skrivet av Pe_Er_79:

Jag har bestämt mig, det blir Android. Frågan är vilken enhet, men den frågan ställer jag i en ny tråd.

Skapa inte en ny tråd, det funkar bra att fortsätta på denna då din nya vore för snarlik och skulle falla under vår regel om korspostning.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Jag har bestämt mig, det blir Android. Frågan är vilken enhet, men den frågan ställer jag i en ny tråd.

Kör på en Xperia Tablet Z. Gamla gubbar kan ha lite dålig koordination och då är det bra att plattan tål att hällas vatten och dylikt på

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 220volt:

Kör på en Xperia Tablet Z. Gamla gubbar kan ha lite dålig koordination och då är det bra att plattan tål att hällas vatten och dylikt på

...eller använder plattan som skärbräda ..

Till sak:
Jag misstänker att spel... i synnerhet de avancerade 3D-spelen... inte är på tal? I så fall behöver man kanske inte en platta med GPU-kraft, utan det skulle kanske räcka med en enklare modell? Det finns budget-modeller som fungerar riktigt bra för surf, enkla spel och "vardagliga" Internet-sysslor.
Kanske någon riktigt billig modell som man inte gråter blod över om olyckan är framme? Kolla vad de stora kedjorna såsom MediaMarkt har.

Det man behöver titta på är mängden RAM och batteritid. Android är trots allt rätt krävande på RAM-minne (För att vara ett mobilt OS). Ju mer den får, desto bättre flyter det på. 512 MiB är för lite. 1 GiB eller mer.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Om du nu tvunget ska ha android rekommenderar INTE plattor med egna system så som touchwiz/sense på. Jag gissar att så Vanilla som möjligt är att föredra då det isåfall finns färre program som gör samma sak och därmed färre interface att lära sig. Se fram emot uppförsbacke om du måste demonstrera tre appar som gör ungefär samma sak på olika sätt.

Anekdotalt kan jag säga att svärfar troligen är ungefär så datorinvalid som det är möjligt att vara och han kastade sin nya androidtelefon efter att ha testkört iOS en enda gång. Vi gjorde även ett test på sambons mormor som var 90+ och aldrig hade använt en dator någonsin, tog fem min att få igång henne på min iPad och efter en vecka fattade hon fortfarande inte samsungplattan hon hade fått av sina barn.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Då du är ute efter Android så föreslår jag Sony Experia Z, Samsung Note 10.1 eller Nexus 10.

Skickades från m.sweclockers.com