Permalänk

Min MSI uppe i nästan 100 grader!

Hej!

Jag köpte en MSI GE70 2OE för ungefär en månad sen, och jag är nöjd!
Dock finns det ett problem - Den blir oerhört varm när jag spelar. Så fort det är ett spel som kräver någorlunda CPU-kraft, så är den uppe i 95 grader på mindre än 5 minuter. Detta är med kylplatta, och fläktarna i datorn på max. Min GPU går upp i ungefär 80 grader.

Jag har uppdaterat all mjukvara, inklusive flashat mitt BIOS till det senaste. Inget jag gjort att gett något speciellt resultat.

Vad ska jag göra? Ska jag öppna datorn och byta kylpastan (som ungefär 90% säger att man ska göra så fort en laptop blir lite varm), eller ska jag vara rädd om garantin och lämna in den på okänd tid? Kan vara värt att nämna att jag kommer behöva den mycket om två veckor, då jag börjar högskola, och laptop är väldigt viktigt att ha.

Är sjukt tacksam för snabba svar, då jag börjar känna av stressen lite.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Skrivet av SkatanCarlbom:

Hej!

Jag köpte en MSI GE70 2OE för ungefär en månad sen, och jag är nöjd!
Dock finns det ett problem - Den blir oerhört varm när jag spelar. Så fort det är ett spel som kräver någorlunda CPU-kraft, så är den uppe i 95 grader på mindre än 5 minuter. Detta är med kylplatta, och fläktarna i datorn på max. Min GPU går upp i ungefär 80 grader.

Jag har uppdaterat all mjukvara, inklusive flashat mitt BIOS till det senaste. Inget jag gjort att gett något speciellt resultat.

Vad ska jag göra? Ska jag öppna datorn och byta kylpastan (som ungefär 90% säger att man ska göra så fort en laptop blir lite varm), eller ska jag vara rädd om garantin och lämna in den på okänd tid? Kan vara värt att nämna att jag kommer behöva den mycket om två veckor, då jag börjar högskola, och laptop är väldigt viktigt att ha.

Är sjukt tacksam för snabba svar, då jag börjar känna av stressen lite.

Den går nog varm pga att tillverkaren använder dålig kylpasta som stelnar snabbt samt på tok för mycket vilket även kommer göras om du lämnar in den.

Men det bästa vore väl att skicka in den då du vill ha kvar garanti, jag antar att det är InfoCare som dom använder och dom brukar vara snabba vid liknande ärenden men dom är urusla tekniker och har ofta sönder mer än dom fixar. Och då måste du ju skicka in den igen.
Om du har otur så har dom sönder massa saker och vägrar fixa dom gratis som i mitt fall efter ett moderkortsbyte då dom hade sönder tangentbord, touchpanel, och hade brutit upp datorn så att de små plastbitarna som håller ihop laptopen hade gått av vilket gjorde att den var öppen och glipade lite här och var..

Permalänk
Medlem

Min MSI GE60 cpu temp brukar ligga på 99 grader när jag spelar bf3...

Permalänk

Har också haft med InfoCare att göra. Totalt värdelösa på det stället! Jag fattar inte hur dom får ha kvar sitt företag.

Permalänk

Skicka ett mail/ring Msi och fråga ifall en repaste skulle "voida" din garanti, bara att tuta och köra annars Finns det inga "warranty Void" stickers på skruvarna till GPU och CPUs heatsinks så kommer det ändå inte märkas att du har skruvat, så länge du gör ett snyggt jobb!

Det kan sitta sånna klistermärken på skruvar till t ex ställen där hårddiskar och RAM sitter men dessa få du bryta.

Permalänk
Medlem

MSI's Egna forumdel

Du kan alltid vända dig hit

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Har du "turbofan" knappen på din MSI? Vad blir tempen om du har den aktiverad..... (om du nu har någon som sagt)

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M