HJÄLP - Logitech G19s slutar fungera mn fortsätter lysa

Permalänk

HJÄLP - Logitech G19s slutar fungera mn fortsätter lysa

Hej.

Jag har ett myckt irriterande problem. Mitt g19s tangentbord slutar plötsligt att fungera. G-knapparna fungerar men inga andra tangenter. Tittar jag i enhetshanteraren ser jag tangentbordt först eftr att ha klickat "visa dolda enheter". Den vill inte installeras. Under tangentbordflikn finns bara några HID tangentbord. Jag hade samma problem med mitt g19 som jag nu har med mitt g19s. Logitech support mnar på att det är nåt md datorns plug n play. Tangenterna fortsätter lysa men slutar fungra. Har nån samma problm? Har suttit flra dagar nu och kollat googl men inte hittat något.

All hjälp uppskattas myckt.

Nån som har någon ide? Finns logitech gaming software som uppackade inf filer någonstans så man kunde välja "disk finns".

Som sagt tack för all hjälp i förskott.

jag skull kunna bifoga msinfo32 och dxdiag men jag vet inte hur man lägger till filer här.

Permalänk
Medlem

Vilket Os kör du så blir det lättare att hjälpa dej?

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk

Förlåt glömde skriva. Jag använder windows 7 ultimate svensk utgåva x64.

Permalänk

Där är 4 HID keyboard poster under keyboard fliken. Men Logitech HID Gaming device är dold och ej installerad. Jag har ominstallerat windows x flera med olika OS. Jag har bytt USB portar. Jag har ominstallerat gaming software från logitech.

Här är svaret jag fick från dom:

Tack för att du har kontaktat Logitech kundsupport.

Vi har nu analyserat de logfiler som du har skickat in.

Vi har funnit flera fel på din dator som kan orsaka detta. Windows felrapport innehåller flera uppdateringsfel för Plug n Play drivrutiner bland annat.

Jag har också fött följande saxat från vår nivå 2 avdelning från dina logifler:

"USB\VID_05CA&PID_0414&MI_01\6&35AC0B87&0&0001 The drivers for this device are not installed.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-ha...

one of the answers for this kind of issue on the microsoft forum
A quick search of the Internet seems to direct you to a "driver update" system known as DriverMax. These type of all in one driver update application should be avoided at all cost. They really do not do anything but possibly cause 'irrecoverable" Windows 7 problems. They will only find the first "named" driver and not necessary the driver your need."

Vänligen notera; om vi inte hör något från dig inom 1 vecka så kommer vi anta att din serviceförfrågan är löst och ändra dess status till "löst" i enlighet med detta. Om så är fallet kommer en enkätundersökning skickas ut till dig som ber om din feedback.

Permalänk
Lego Master

Har du provat tangentbordet på en annan dator? Det verkar ganska klarlagt att det är din dator som är problemet, men det kan ju vara skönt att få bekräftat att tangentbordet funkar som det ska på andra datorer.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Tyvärr har jag inga andra datorer att testa på Men jag har fått mitt gammla g19 utbytt 3 ggr för samma problem så det är nog min dator. fattar bara inte vad det är som e fel

Kan oxå tillägga att när tangenterna slutar fungera så fungerar ändå G-Knapparna???!!? Suck... jag vet verkn in eller ut.

Om jag bara kunde hitta uppackade drivrutiner så att jag manuellt kunnat installera den dolda HID gaming keyboaret så hade det kanske funkat. Men allt som finns är logitechs dryga installer. den packar inte upp drivrutinerna nånstanns. Nån som vet var man kan hitta detta?

Permalänk
Medlem

Om G-knapparna fungerar, men inte resten så skulle jag vilja döma ut datorn. Installera om Windows och se om det fungerar bättre

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Lego Master
Skrivet av HuskyPeter:

Tyvärr har jag inga andra datorer att testa på Men jag har fått mitt gammla g19 utbytt 3 ggr för samma problem så det är nog min dator. fattar bara inte vad det är som e fel

Kan oxå tillägga att när tangenterna slutar fungera så fungerar ändå G-Knapparna???!!? Suck... jag vet verkn in eller ut.

Om jag bara kunde hitta uppackade drivrutiner så att jag manuellt kunnat installera den dolda HID gaming keyboaret så hade det kanske funkat. Men allt som finns är logitechs dryga installer. den packar inte upp drivrutinerna nånstanns. Nån som vet var man kan hitta detta?

Att G-knapparna funkar betyder egentligen bara att den delen av tangentbordet som går genom Logitechs drivrutiner fungerar, medan den generiska delen som hanteras av Windows egna drivrutiner bråkar. Det låter väldigt mycket som att din drivrutinsdatabas i Windows är korrupt eller på nåt sätt bruten.

Ju mer du pillar med custom-drivisar desto sämre kommer datorn må i slutändan, eftersom du troligen inte kommer kunna åtgärda själva roten till problemet den vägen.

Ominstallation.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Tanka ner drivrutiner för moderkortet (chipset), USB-kontroller och för tangentbordet. Sen installerar du dem i ovan nämnda ordning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag pluggade in tangentbordet direkt i moderkortets usb port. och nu funkar det. fattar ingenting men glad är jag.

Permalänk
Medlem

Ibland kan det bli för lång väg för en del utrustning om man har interna USB kablar som skall till front eller dyl. Då brukar installation av USB utrustning fungera bra att göra direkt mot USB porten på MB. Men kan ofta därefter flyttas till front igen.