Asus Transformer Book TX300, HDD till SSD?

Permalänk
Medlem

Asus Transformer Book TX300, HDD till SSD?

Hej alla!

Jag har nu börjat kolla på en ny laptop till studierna när min gamla Amilo Pro börjar säga upp kontraktet. Har lite falligt för transformer book;en pga skärmen och processorn i relation till priset (billigare än andra asus ultrabooks), och även för att man kan laga den till en tablet. Vi har mycket kursböcker som pdf så det skulle vara enklare att läsa dokument på den.

Men nu till frågan, om någon vet eller har gjort det själv. Alltså går det att byta ut hårddisken som finns i tangentbordet för att sätta in en SSD istället? Enligt bilder som jag sett på bottnet verkar det bara vara några skruvar.

Om man skulle byta den så borde man ju i princip förlänga batteritiden när den inte behöver snurra hårddisken iaf.

Tacksam för all svar som kan leda en vidare

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Jepp svarar för mig själv här då ifall någon undrar på samma. Det går enkelt att ta bort bottnet på tangentbordet, finns ett par gömda skruvar under de bakregummitassarna. Med en liten flatmejsel får man enkelt bort dem, mejseln skall skjutas in ungefär där hörnet av gångjärnet är.

Själva disken är sen en sak jag inte kunde byta med en ssd jag hade liggandes (den var för tjock), men ifall man hittar en tunn variant så skall det gå utan problem

Annars är jag jätte nöjd med mitt köp!

Ha det bra!

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|