Vilken firmware version är bäst till Asus RT-N66U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Vilken router rekommenderar du? Som inte kostar skjortan?

Precis som mobiltelefoner har konsumentroutrar dragit iväg i pris. De som ligger i en rimlig prisklass enligt mig är på väg bort eller har slutat få uppdateringar.
Jag tror att någon annan svarar bättre på frågan om du är ute efter att köra VPN på routern. Om det finns någon billig lösning på detta har jag inget svar på.

Permalänk
Medlem

Vet att det snackas WiFi men för 3-4 år sedan fipplade jag med Tomato, Merlin, DD-WRT mfl men en sak som jag hade problem med gällande N66U var att ingen FW förutom Asus egna som kunde ge mer än 180Mbit throughput via tråd. Vissa var till och med nere på 120Mbit

Kanske blivit bättre med nyare versioner av annan FW eller så spelar det ingen roll om du inte har mer än 100Mbit.

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Attans, låter ju inget vidare då. Får kanske punga ut lite mer pengar då för en vettig router om jag skall få VPN via den. För jag kan inte få VPN på min Apple Tv på annat sätt va via NordVPN som jag köpt av nu? Har installerat det på datorn och på mobilen.

Kanske funkar att vara ansluten till mitt WiFi med mobilen, sen dra igång Nord VPN på mobilen och göra en hotspot och låta Apple-TVn ansluta till mobilens hotspot. Låter ju dock långt ifrån optimalt det.

Visa signatur

Intel NUC :(