Vad kräver GTA V för Xbox 360?

Permalänk

Vad kräver GTA V för Xbox 360?

Hej har köpt en Xbox 360 4gb

Såg att man måste ha 8 gb för gta v

Hur gör jag då kan man använda usb minne på något sätt?

Har ett 8gb minne

Permalänk
Skrivet av oscaronlir:

Hej har köpt en Xbox 360 4gb

Såg att man måste ha 8 gb ram för gta v

Hur gör jag då kan man använda usb minne på något sätt?

Har ett 8gb minne

8GB ram tvivlar jag på, men du behöver nog lagringsutrymme. Det ska gå bra med ett usb-minne som har hastigheten 15Mbit/sek. Sen om det går smidigt och laggfritt vet jag ej.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

8GB ram tvivlar jag på, men du behöver nog lagringsutrymme. Det ska gå bra med ett usb-minne som har hastigheten 15Mbit/sek. Sen om det går smidigt och laggfritt vet jag ej.

Oj skrev fel räcker 8 gb? har ett 15mbit/sek?

Permalänk
Skrivet av oscaronlir:

Oj skrev fel räcker 8 gb? har ett 15mbit/sek?

Eftersom du redan äger det kan du ju testa. Ska nog gå med 8GB.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Förståg inte riktigt gta v vilken skiva ska man installera på den då?

Permalänk
Medlem

http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200188398-...

Citat:

For Xbox 360, Grand Theft Auto V will ship on two discs; Disc 1 will be used for a one-time mandatory install and Disc 2 will be used to play the game. After the install, players will be able to enjoy both Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online without any need to switch discs.

This initial install will require an Xbox 360 Hard Drive or an external 16GB USB flash drive with at least 8 GB of free space. If using a USB flash drive it must be at least USB 2.0 with a minimum 15mb/s read speed and formatted for Xbox 360 use. A new USB flash drive is recommended to ensure optimum performance.

Permalänk

Den det står install disc på ?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Hur installerar jag det på usben då?

Permalänk

Det är bara köra igång spelet så kommer den be dig att installera spelet först via install disc varpå du får välja var du vill installera spelet, sen är det bara vänta. Jag tror dock att ett 8gb är lite litet då det oftast inte är just exakt 8gb på dem utan snarare 7,7gb eller liknande och spelet kräver nästan precis 8! Men det är bara testa och i värsta fall får du åka köpa en på 16, värt att nämna är att ubs minnet ska helst ha en skriv/läs hasighet på ca 10-15 mb/s eller högre så du inte bara köper de billigaste du hittar.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

Fan beställde hem ett 8 gb usb minne

Permalänk

Har annars en 500 gb hårdisk funkar det?

Permalänk
Skrivet av oscaronlir:

Lite sent svar, men ja det borde fungera bra med en extern hårddisk också! Om jag inte minns fel så kan man inte utnyttja mer än 16gb åt spel/sparningar, men kan ha fel, i vilket fall borde det vara tillräckligt.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaronlir:

Ja men den kommer formatera den

Permalänk
Medlem

oscaronlir - funkade det med 8 Gb sticka...?
Sonen får hem sitt GTA V imorrn (troligtvis) o jag har en 8 GB sticka liggande.
Eller kanske ngn annan vet om det lirar med bara 8 Gb?

Permalänk
Skrivet av elp:

oscaronlir - funkade det med 8 Gb sticka...?
Sonen får hem sitt GTA V imorrn (troligtvis) o jag har en 8 GB sticka liggande.
Eller kanske ngn annan vet om det lirar med bara 8 Gb?

Själv behövde jag 16gb för den tog ungefär 12gb

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Fakk!
=(
Kanske lika bra att investera i en extern hdd istället då eftersom det är så begränsat med 4 Gb inbyggt lagringsutrymme...
Går det att finna ngnstans vilka externa diskar som lirar med Xbox 360?
Tänker då främst på att den ska få tillräckligt med ström via usb-porten för jag vill inte använda en hdd med extern strömförsörjning.

Permalänk
Skrivet av elp:

Fakk!
=(
Kanske lika bra att investera i en extern hdd istället då eftersom det är så begränsat med 4 Gb inbyggt lagringsutrymme...
Går det att finna ngnstans vilka externa diskar som lirar med Xbox 360?
Tänker då främst på att den ska få tillräckligt med ström via usb-porten för jag vill inte använda en hdd med extern strömförsörjning.

finns interna hårdiskar o köpa men dom har ett specielt hölje runt sig

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1