Bra program för videosamtal (ej skype)

Permalänk
Medlem

Bra program för videosamtal (ej skype)

Önskar tips på bra och pålitligt program/app för videosamtal som fungerar på både PC (win8) och android. Har försökt med Skype, men efter att ha prövat på tre telefoner ger jag upp då det på alla lyckades orsaka sådana krascher att enda sättet att få telefonen att fungera normalt igen var att ta ur batteriet.
Så finns det istället något annat som kan rekommenderas?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Provat google hangout?

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Märkligt, kört med Skype på Note1/2, dator + TV och aldrig kraschat för mig med video samtal. Annars kan testa med Tango, fast det har fungerat halvdant med video samtal, fast då har det funkat halvdant för 1-2 år sen och kanske dom har förbättrats sen dess.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Märkligt, kört med Skype på Note1/2, dator + TV och aldrig kraschat för mig med video samtal. Annars kan testa med Tango, fast det har fungerat halvdant med video samtal, fast då har det funkat halvdant för 1-2 år sen och kanske dom har förbättrats sen dess.

Jag är iaf inte själv med problem, för läser man de senare recensionerna på Google play är det flera som upplever det. Märkte även skype slöade ner hela telefonen, både att starta andra appar och kameran gick mycket slöare. Omedelbar skillnad när skype avinstallerades igen.
Det är alltså enbart androidversionen jag menar då. Skype i min vanliga dator har jag kört i många år utan några problem alls.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)