Permalänk
Medlem

Alternativ IPTV-box till Bahnhof?

Hej!

Har bahnhof som tv/internetlevarantör hemma, men jag har lite svårt för den sunkiga iptvboxen de erbjuder. (Motorola VIP 1963) Dåligt interface och besvärliga menyer mm.
Är det någon som har något bra alternativ, någon som har testat någon annan inspelningsbar HDbox som fungerar med Bahnhof?
Frågade Bahnhof om alternativ, men de gav bara en lista på boxar som INTE fungerar:

Alla telias boxar (operatörslåsta)
Boxer-boxar (för marksänd TV)
CA-moduler (för programkort, 'inbyggda boxar')
ADB HD PVR 5720SX
Samsung DCB-P770ZS
Samsung DCB-B270Z
Samsung SMT-C7160
Motorola VIP1920
Sagem HD103-C / ICD 81
Sagem HD PVR 101-ST
Sagem HD DST-78
Sagem HD 106-S
Sagem HD PVR 102-CT
Sagem HD104-C
Kjaerulff C1201CX

Tacksam för svar!

mvh!
/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av masugn72:

Hej!

Har bahnhof som tv/internetlevarantör hemma, men jag har lite svårt för den sunkiga iptvboxen de erbjuder. (Motorola VIP 1963) Dåligt interface och besvärliga menyer mm.
Är det någon som har något bra alternativ, någon som har testat någon annan inspelningsbar HDbox som fungerar med Bahnhof?
Frågade Bahnhof om alternativ, men de gav bara en lista på boxar som INTE fungerar:

Alla telias boxar (operatörslåsta)
Boxer-boxar (för marksänd TV)
CA-moduler (för programkort, 'inbyggda boxar')
ADB HD PVR 5720SX
Samsung DCB-P770ZS
Samsung DCB-B270Z
Samsung SMT-C7160
Motorola VIP1920
Sagem HD103-C / ICD 81
Sagem HD PVR 101-ST
Sagem HD DST-78
Sagem HD 106-S
Sagem HD PVR 102-CT
Sagem HD104-C
Kjaerulff C1201CX

Tacksam för svar!

mvh!
/M

Det finns inga alternativa boxar för IPTV än de boxar som leverantören tillhandahåller. Vill du inte sniffa multicast strömmar, göra spellistor och bygga dig en egen ihophackad stb så är du tyvärr utlämnad till vad bahnhof erbjuder.

Permalänk
Medlem

Egen STB

Man behöver ju inte skruva ihop en komplett STB från grunden yakido ... MythTV med DVB-IPTV (förut kallat DVB-IPI) borde ta en ganska nära slutmålet, för jag antar att Bahnhof också kör DVB?!? ... verkar dock finnas en del kvar att fixa ... EPG kan ju vara trevligt att ha tex

Permalänk
Medlem

Viaplay boxen?
Den som strömmar via internet.

Inte inspelningsbsr men har möjlighet att gå tillbaka några timmar på de flesta kanalerna samt tillgång till viaplayboxen utbud med serier och filmer, samt möjlighet att hyra filmer om man vill.
Liten smidig och tyst Box, 179 kr månaden tror jag det kostar.

Jag saknar dock 5an och 9an i paketet. Dock får man alla visplays filmkanaler istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden..
Jag har just nu viaplayboxen som ska läggas ner i mitten på april. Har kollat runt lite på någon annan iptv-leverantör som finns att välja på framtidensbredbands sida (fibernätet jag har i Göteborg).
Det som känns intressantast är Bahnhofs eller Alltele. Om jag fattat det rätt levererar de Canal Digitals iptv-utbud.
På Bahnhofs sida kan man välja att man redan har en iptv-box eller köpa deras för 1695:- (då får man en motorola/arris vip-1103 utan inspelning). Hos Alltele får man en Dilog Dip-701 med inspelning och då måste man ha en bindningstid.
Grejen är att jag tycker att kanalerna hos Bahnhof är bättre fast jag vill ha en Dilog-box eller liknande.

Det går inte att använda boxar som är knutna till Telia, Comhem eller Canal Digital (och säkert fler).

Vart skaffar man iptv-boxar som inte är bundna till leverantörer?

Något som är grymt störande är att viaplayboxen har/hade en funktion där man kan backa i tablån och kolla på program som är upp till 4 timmar gamla, något som ingen annan verkar ha. Närmast är Telia som har ett play-bibliotek. Gissar att det suger iaf då man inte lägger upp alla program pga rättighetsskäl. Telia har jag dock ingen lust att skaffa då de vill att man även skaffar internet-abbonnemang hos dem. Vill ha kvar Bahnhof på den biten..

Permalänk
Medlem

Eller så kan man tolka Bahnhofs information på deras sida som att "jag har redan box" till att man fått en box av sitt bostadsbolag som redan är knuten till nätet fast inte leverantörsbunden. Huvudvärk.

Permalänk
Medlem

IPTV är krypterat så du är begränsad till vad operatören erbjuder. Det styrs generellt sett av stads/fibernätet vad du kan välja för något. Hos Telias öppna nät är det t.ex. bara Telia och Viasat som erbjuds. Hos framtidens så ser du ut att vara begränsad till AllTele, Bahnhof, Bredbandsbolaget, Comhem och Viasat med bredband och TV från samma.