Sony vill sälja tre miljoner Playstation 4 till årsskiftet

Permalänk
Melding Plague

Sony vill sälja tre miljoner Playstation 4 till årsskiftet

Nästa generations spelkonsoler står för dörren och Sony har stora förhoppningar inför julhandeln. Målet är att tre miljoner Playstation 4 ska hitta nya ägare under 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de inte glömmer att orda kapacitet för deras onlineversion. Om det funkar felfritt så kommer jag definitivt att köra PS4. Men återstår att se, kommer stå mellan vem som har best online lösning, xbone eller ps4.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jadu, jag hoppas det går bra för Sony nu men jag själv kommer inte köpa en nu.
Klarar mig på PC plus Wii U i ett tag till.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

kanske, kanske, kanske en PS4 OM Destiny håller vad det lovar och blir fenomenalt fantastiskt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

PS4 är den konsol som jag anser vara mest intressant. Jag kommer dock inte att köpa en vid launch, kanske senare.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

PS4 är den konsol som jag anser vara mest intressant. Jag kommer dock inte att köpa en vid launch, kanske senare.

Samma här, väntar tills det finns fler än en handfull spel till konsolen

Permalänk

Köper ps4 hoppas bara att handkontrollen är bra annars så blir det xbox one. Hatar ps handkontroller. Inget motstånd i stickorna och fel placering. Nu ska det vara lite bättre avstäng och mer tröga.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Okej. Då vet vi. Du vill alltså ha utopi.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Ouya Har en fast det blir nog en Ånsgtröm maskin av den när tiden räcker till

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nej tack!!! Jag vill kunna spela mina CD skivor, och gärna mina PS3 spel, och streama annat. Om detta inte kommer i en mjukvaruuppdatering så blir det inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ouya Har en fast det blir nog en Ånsgtröm maskin av den när tiden räcker till

Nu vart jag nyfiken. Ångström?

Edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m_distribution Kan jag väl passa på och fråga varför just ångström? (så att kommentaren inte är helt bortkastad även fast den är OT ).

Edit 2: Jaha steam machine -.-

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.

Permalänk

Saknar svarsalternativet:
Jag ska köpa både Xbox One och PS4 :/

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Kommer ej köpa nu iaf,klarar mig bra med min ps3 och pc.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Undra:

Nu vart jag nyfiken. Ångström?

steam machine

Permalänk
Medlem

Vilken god smak alla SweCare har Ps4thewin (fanboy? nooo )

Dock lär jag nog avboka min PS4a eftersom jag helt enkelt inte har råd just nu. 4500kr för PS4 + Killzone är lite mkt nu innan julen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Då är inte kvalitativ upplevelse och optimering något för dig.

Det finns redan annat som attraherar din målgrupp, dator.

Permalänk

När jag skaffar blir det en Playstation 4 för jag har alltid föredragit Playstation över de andra. Säljs tre miljoner konsoler ska nog Sony klara av att göra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Nej tack!!! Jag vill kunna spela mina CD skivor, och gärna mina PS3 spel, och streama annat. Om detta inte kommer i en mjukvaruuppdatering så blir det inget

Har svårt att se PS4 klara av att emulera PS3-spel, så ingen PS4 för dig.

Permalänk
Medlem

Bara 3miljoner?
Tycker det låter oerhört lite med tanke på hur många som troligen kommer få det i julklapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undra:

Nu vart jag nyfiken. Ångström?

Edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m_distribution Kan jag väl passa på och fråga varför just ångström? (så att kommentaren inte är helt bortkastad även fast den är OT ).

Edit 2: Jaha steam machine -.-

Skrivet av RoughRamblin:

steam machine

Nej har inget med steam machine att göra överhuvudtaget (varför gissade ni steam machine om ångström och en ARM distro?), har använt Ångström på många embeded enheter i många år, tycker det fungerar bra och är bekväm med Ångström och det är min favorit ARM distro. Skall jag förklara just vad som gör Ångström distron till min favorit blir det ett par A4 sidor offtopic så jag låter bli
Sen är tanken att jag skall importera PND support så jag kan köra allt från OpenPandora repo.

Edit: Förstog nu, ni tänkte Ångström = Steam? De har noll med varandra att göra, ångström distron har bra mycket mer år på nacken än det projectet och är i första hand för ARM.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

... och gärna mina PS3 spel...

DET kan du ju glömma. En fungerande PS3-emulator skulle kräva väldigt mycket bättre hårdvara än så.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Inaktiv

Nej tack! Konsoler blir svindyra i längden samtidigt som nya spel kör sämre allteftersom.

Permalänk
Skrivet av som99:

Nej har inget med steam machine att göra överhuvudtaget, har använt Ångström på många embeded enheter i många år, tycker det fungerar bra och är bekväm med Ångström och det är min favorit ARM distro. Skall jag förklara just vad som gör Ångström distron till min favorit blir det ett par A4 sidor offtopic så jag låter bli
Sen är tanken att jag skall importera PND support så jag kan köra allt från OpenPandora repo.

jaha, fick Ånsgtröm maskin till steam machine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoughRamblin:

jaha, fick Ånsgtröm maskin till steam machine.

Ingen fara Nu fattar jag jur ni tänkte, ångström = steam? nej då de har inget med varandra att göra

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kommer eventuellt köpa PS4 men inte före Sony officiellt bekräftar stöd för DLNA och Audio-CD. Använder PS3:an till detta och tänker inte ha två maskiner under TV:n

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Då är inte kvalitativ upplevelse och optimering något för dig.

Optimering kan jag hålla med om men "kvalitativ upplevelse" my ass… Tycker du att det är kvalitet att spela BF4 i 20-30FPS i 720p till exempel?

Sen att PS4 och Xbox One kommer att köra i CoD Ghosts i 720p är katastrofalt det med och det finns många titlar från främst Xbox One som kommer köras i 720p eller sub-1080p.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag ska ha en ny konsol - men det blir allt en ångmaskin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Bara 3miljoner?
Tycker det låter oerhört lite med tanke på hur många som troligen kommer få det i julklapp.

Låter mer som att dom inte får ut mer än tre miljoner innan jul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Optimering kan jag hålla med om men "kvalitativ upplevelse" my ass… Tycker du att det är kvalitet att spela BF4 i 20-30FPS i 720p till exempel?

Sen att PS4 och Xbox One kommer att köra i CoD Ghosts i 720p är katastrofalt det med och det finns många titlar från främst Xbox One som kommer köras i 720p eller sub-1080p.

Fast PS4 kör ju BF4 i 900p i 30fps (eller var det 60? tror det var 30) och även COD Ghosts går i 1080p fast i 60fps. Så medan det inte slår en rejält specad gamingburk så är det bra mycket bättre än siffrorna du angav.

Källa:
http://www.gamereactor.se/nyheter/130284/Call+of+Duty%3A+Ghos...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch