[BF4] Vad är det som händer när matcher försvinner från Battle log?

Permalänk
Medlem

[BF4] Vad är det som händer när matcher försvinner från Battle log?

Satt just och spelade en oändlig omgång tog säkert två timmar (händerna började krampa), tillslut hoppas man nästan att andra laget skall lyckas sätta bomben så man får vila lite.

Tillslut vinner motståndarna och man får se allt man har låst upp och alla ribbons osv...

Jag väljer quit och spelet kraschar (inte helt ovanligt). Går in på battle log för att se vad det var jag låst upp, jag kanske inbillar mig men först tyckte jag att jag hade fått min nya lvl och allt jag låst upp och sedan när det blev reload på sidan så var allt borta, de senaste matcherna finns det inte ett spår av.

Och till alla som tänker "man spelar väl för att det är kul inte för statistiken!" Visst det hade jag kunnat köpa om det inte vore för att man skall låsa upp så oändligt mycket saker och när matcher försvinner hela tiden och man inte kommer närmare vapnet man vill spela med då känns det lite snopet. Särskilt när man har begränsat med speltid.

Vad är det som händer när det blir sådär? Gör de restore på databasen? Spelar det någon roll att klienten kraschade? Ska man passa sig för vissa servrar som inte laddar upp stats? Någon som känner någon som vet något som kan förklara vad det är som händer?

Permalänk
Entusiast

Se min post...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu efter ett tag så har valda delar av statistiken trillat in (igen) men inte några Battle reports.

Men det är väl bara buggigt inte mer med det.

edit: Hahaha unlocks som jag spelat matcher med har plötsligt försvunnit, vad händer?!

Permalänk
Medlem

Jag spelar tydligen med auto pilot också, stog i duschen och kommer tillbaka till datorn och ser att jag hade en ny battlereport som var 4 minuter gammal, då var det säkert 2 timmar sen jag spelade och hade då inte spelat i den servern eller den banan på den dagen.
Troligtvis så var det en report som var lite seg med att dyka upp bara.

Slutsats: Battlelog är efterbliven ibland, du lär få din report inom 1-9999 dagar.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Ja ok, verkar vara många som har problem idag. Roligaste är att nu har vissa saker kommit in från den senaste matchen men unlocks som jag har spelat med från den näst senaste har försvunnit. Känns nästan som de har backat databasen och sedan försöker läsa in sakerna på nytt.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Permalänk
Entusiast

Nu ploppade rapporterna upp...