Har du problem med tearing/artefakter/grafikbuggar i BF4?

Permalänk
Medlem

Har du problem med tearing/artefakter/grafikbuggar i BF4?

Hej

Jag står i valet o kvalet att göra en RMA på mitt Asus 280x DCII Top då jag har stora problem med artefakter i BF4. Har under helgen provat olika drivrutiner från 13.8 till 13.11 och den enda som funkar någorlunda är 13.11 Beta 9.2. Jag får dock fortfarande grova artefakter som kan komma helt utan förvarning och försvinner inte förrän jag startat om datorn.

Tänkte först att det säkert har o göra med att BF4 multiplayer är så instabilt i nuläget så det löser sig nog med tiden men igår lirade jag campaign och stötte på artefakter samt vad jag förmodar är nån konstig färgbugg.

För övrigt är kortet stabilt i Heaven och visar inga tecken på artefakter.

Har du haft stött på något liknande eller är det mitt kort som är kasst? Alla svar uppskattas även om frågan främst riktas till dem som har AMD-kort då jag gärna löser detta utan att skicka in kortet.

Singleplayer (kan vara vissa spoilers så kolla på egen risk.)

Färgbuggen

Artefakter

Multiplayer

Permalänk
Medlem

Idag hade jag lite problem med multiplayer-artifakter, har dock ett 7970ghz, men det är ju i princip samma kort. Jag är glad att jag inte är ensam! Har dock inte kört singleplayer så jag vet inte om jag har det där! Mina artifakter är en blandning av allihop, dock inte på samma gång! Hoppas det kommer någon uppdatering eller liknande som fixar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudo:

Idag hade jag lite problem med multiplayer-artifakter, har dock ett 7970ghz, men det är ju i princip samma kort. Jag är glad att jag inte är ensam! Har dock inte kört singleplayer så jag vet inte om jag har det där! Mina artifakter är en blandning av allihop, dock inte på samma gång! Hoppas det kommer någon uppdatering eller liknande som fixar det!

Känner samma sak Läste att AMD+W8 är orsaken till RSOD (red screen of death) som många har problem med. Kanske är samma sak här?

Har hittat en kille till på overclock.net som har samma problem. I övrigt har jag inte läst något annat om det.

Edit: vad för drivrutiner funkar för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Känner samma sak Läste att AMD+W8 är orsaken till RSOD (red screen of death) som många har problem med. Kanske är samma sak här?

Har hittat en kille till på overclock.net som har samma problem. I övrigt har jag inte läst något annat om det.

Edit: vad för drivrutiner funkar för dig?

Har inte testat så många, kör 13.11 Beta9.2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudo:

Har inte testat så många, kör 13.11 Beta9.2!

Samma här, det verkar komma o gå lite slumpmässigt. Har nyss avslutat en BF4-session på drygt 2-3h o märkte bara av lite artefakter i loading screen på en bana och lila färger i en match under typ 5 sekunder.

Permalänk
Medlem

Det var nog ett drivrutinsproblem då jag ej upplever samma problem längre.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har just köpt ny dator. Intel i5 4670k msi z87 -gd65 och asus r9 280x cuII top. Stor anledning till köpet var att spela BF4. Men nu när jag kör det, har bara provat singleplayer ännu, så får jag rätt så mycket artefakter. Massa linjer o blinkande o annat skumt. Annars flyter spelet riiktigt nice på högsta inställning. Kollade temp på kortet direkt när jag stängt av spelet och det låg på drygt 50 grader bara. Har inte överklockat mer än vad det är som standard ännu. Minnet på grafikkort på 1600 o gup 1070 mhz. Jag har läst om andra som har samma problem. Verkar vara flest med just ASUS grafikkort. Men är det grafikkortet eller är det buggit spel? Håller i skrivande stund på att installera andra spel för o prova. Har ju hört att BF4 buggar rätt mkt. Tråkigt att behöva skicka tillbaka kortet direkt

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP