Ska vi skänka en "JulDator" i år också?? (Donationstråden)

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har en 17" ACER skärm som är Widescreen och platt, Dock endast VGA anslutning. Och den samlar bara damm hos mig, och kan tänka mig att skänka den för välgörande ändamål till dom behövande.

Jag befinner mig i Sundsvall, så om någon har vägarna förbi söderut och åker förbi denna stad så får ni mer än gärna plocka upp den!

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en Fujitsu-Siemens-maskin ståendes. En P4 (maskinen är från 2005 och var en del av ett högt specat personalköpspaket då med bla SoundBlaster Audigy Z2). Finns inga hårddiskar men RAM-minnet är uppgraderat till 6 GB om jag minns rätt. Klarar SATA-diskar. En licens för Windows XP medföljer men jag har ingen DVD med operativsystemet.

Den finns i Uppsala och jag kan leverera den inom Uppsala eller eventuellt strax utanför.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Jag har inte somnat för den som undrar Är pappaledig med en kille på 14 månader som är lite bångstyrig med att sova

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14144708']Jag har inte somnat för den som undrar Är pappaledig med en kille på 14 månader som är lite bångstyrig med att sova

De är lika bångstyriga när de är 14år fast på ett annat sätt! Tro mig!
Ta det i en takt som fungerar...

KONTAKTUPPGIFTER TILL ER SOM DONERAR SKULLE UPPSKATTAS SÅ JAG KAN KOMMA I KONTAKT MED ER! FÖLJANDE BEHÖVS; NAMN, ADRESS, MAIL OCH TELEFONNUMMER!!
Skicka via PM här på SWEC eller till min mail: nilhe1@hotmail.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Kom igen nu Sweclockers! Ett sista ryck! Leta i garderoben nu

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14145144']Kom igen nu Sweclockers! Ett sista ryck! Leta i garderoben nu

vad fattas?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

vad fattas?

Bara fyll på med komponenter du har liggandes Vi kanske inte behöver allt men där kanske är något som kan komma till användning!

Just nu jobbar ett par användare med att "bygga" ihop systemen. Så fort vi får spec från dem så vi se hur landet ligger...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Har troligtvis från och med imorgon kväll även DDR2 2X1GB

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

***********22:00 den 2/12 avslutar vi donationerna!!***********

Så titta på listan i post#1 och se om du har något liggande hemma som du kan avvara och det ser ut att råda brist på!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

hej

jag har lite razer prylar kanske 2-4 "nya" möss. Något blackwidow tangentbord, ska även kolla delar men vet att ja har en psu som är ny på 700w tror ja, kanske någon 19" skärm också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

vad fattas?

På rak arm:
- DDR3 minnen
- Nätdelar >400w
- Ett AM3-mobo
- Ett 775-mobo
- Kylare till 1155/1156 2st, 1366 1st, ev 3-4st AM3 (Okända fästen till kylare under "Övriga")
- Optiska enheter

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av The_smiley:

Jag är i kramfors nu, men åker till göteborg på fredag kväll. så kan ta med mig psu'n om den skall till göteborg.

Om det blir så att den ska till gbg, då funkar det ju fint

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

På rak arm:
- DDR3 minnen
- Nätdelar >400w
- Ett AM3-mobo
- Ett 775-mobo
- Kylare till 1155/1156 2st, 1366 1st, ev 3-4st AM3 (Okända fästen till kylare under "Övriga")
- Optiska enheter

Jag har 1x socket 775 mobo (ddr2), 1x 1155 stock-kylare och 1x 775-stock kylare.
Har även några 1gb DDR2 stickor om det behövs.

Finns i Stockholm.

Permalänk
Medlem

775-pryttlar

Hej,

jag har:

1x 8400 Core 2 Duo + orginalfläkt (oanvänd)
1x Asrock xxxx moderbord till ovanstående
2x2 gb Corsair DDR2 till ovanstående

Allt skall funka utan problem. Har nog lådorna kvar också.

Jag bor i Karlstad men kan skicka sakerna. Skicka ett PM om sakerna behövs och vart jag skall skicka dem.

Med vänlig hälsning,

Tobias

Permalänk

När listan är genomgången och alla bitar fallit på plats kommer PM skickas ut till dem som ska skicka grejer. Donationerna avslutas ikväll 22:00 och därefter dröjer det nog några dagar innan vi vet vart alla delar skall hanma.

Listan ligger uppdaterad på sidan 7 för tillfället för den som vill kolla!

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

Då var första donationen av fraktpengar gjord av kass_best! 300 kronor till i potten. Det tackar vi för!

Tänk på att alla bidrag räknas!

Totalt i potten: 600kr.

Fördelning och utbetalning återkommer jag med när vi vet hur allt ska skickas!

/ Dick

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

Gott folk, tänk nu inte att nivån är 300 kronor.

50 spänn är en bra summa det också! Så känner man att man fått bidra till något positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kass_best:

Gott folk, tänk nu inte att nivån är 300 kronor.

50 spänn är en bra summa det också! Så känner man att man fått bidra till något positivt.

Även transporter som kan skötas lokalt i de olika "grupperna" är av värde. Bara ta kontakt med den huvudansvariga på orten och hör om behov finns. Likaså om man har kontakter inom fraktsektorn och kan ordna rabaterade priser o.dyl!
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

****************ETT FÖRSLAG!*********************

För att ytterliggare öka legitimiteten och förtroendet bland de som skänker föreslår jag att varje bygge åtföljs av en mer eller mindre omfattande bygglogg i "galleriet"! Varje bygglogg avslutas med en bild vid överlämnandet av datorerna till Kvinnojouren!

På så sätt ser donatorerna att just deras komponenter faktiskt hamnar i byggena som skänks och inte hos någon bättre behövande byggherre...!

Är detta en rimlig tanke eller bara jag som går till överdrift??
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

****************ETT FÖRSLAG!*********************

För att ytterliggare öka legitimiteten och förtroendet bland de som skänker föreslår jag att varje bygge åtföljs av en mer eller mindre omfattande bygglogg i "galleriet"! Varje bygglogg avslutas med en bild vid överlämnandet av datorerna till Kvinnojouren!

På så sätt ser donatorerna att just deras komponenter faktiskt hamnar i byggena som skänks och inte hos någon bättre behövande byggherre...!

Är detta en rimlig tanke eller bara jag som går till överdrift??
// Henrik

Bygglogg kanske är lite mycket, men i alla fall färdiga byggen samt överlämnings bild.

En annan tanke är att sälja överblivna delar och donera pengarna till samma välgörenhet??

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

****************ETT FÖRSLAG!*********************

För att ytterliggare öka legitimiteten och förtroendet bland de som skänker föreslår jag att varje bygge åtföljs av en mer eller mindre omfattande bygglogg i "galleriet"! Varje bygglogg avslutas med en bild vid överlämnandet av datorerna till Kvinnojouren!

På så sätt ser donatorerna att just deras komponenter faktiskt hamnar i byggena som skänks och inte hos någon bättre behövande byggherre...!

Är detta en rimlig tanke eller bara jag som går till överdrift??
// Henrik

Låter mycket vettigt tycker jag, kanske inte bara ur säkerhetssynpunkt utan för att det faktiskt också är lite kul att se sin komponent i händerna hos någon mer behövande

Edit: Kan kanske räcka med någon bild i tråden också från överlämningstillfället, kanske inte nödvändigt att göra ett helt galleri eller en separat bygglogg.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

förstår inte behovet av o skaffa en dator till någon som lever på existensminimum. jag gör själv det o har barn men om jag vill ha en dator har jag råd o köpa det själv om jag inte slösar pengarna på annat onödingt skit. får man 9000 i månaden som jag, har en hyra på 4400 så är det över 4000 o leva på. 2000 räcker utan problem till mat om man handlar ekonoimiskt så har då 2600 kvar o slösa på vad jag vill. varför gör ni inte en dator o skickar ner till lettland eller något annat land där folk faktist inte har råd?? är inte så jobbigt o ha ekonimiskt bistånd som många tror går utmärkt om man kan tahand om sin ekonomi o inte slösar pengar på onödiga saker som cigg o godis o sånt. dock mycke skyst gjort av er! man ser inte ofta så bra människor i dagen samhälle!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, de som skriver upp sig, är de villiga att donera till vem som helst som säger till, eller endast till TS?

Om alternativ 1, min mor skulle verkligen behöva en ny dator och hon har inte riktigt ekonomin till det. Jag skulle bli son of the year om jag kunde langa fram en, och jag skulle tacka donerande något enormt.

Edit: såg nu att delarna ska sättas ihop och skänka till kvinnojouren. Lycka till!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberrys:

förstår inte behovet av o skaffa en dator till någon som lever på existensminimum. jag gör själv det o har barn men om jag vill ha en dator har jag råd o köpa det själv om jag inte slösar pengarna på annat onödingt skit. får man 9000 i månaden som jag, har en hyra på 4400 så är det över 4000 o leva på. 2000 räcker utan problem till mat om man handlar ekonoimiskt så har då 2600 kvar o slösa på vad jag vill. varför gör ni inte en dator o skickar ner till lettland eller något annat land där folk faktist inte har råd?? är inte så jobbigt o ha ekonimiskt bistånd som många tror går utmärkt om man kan tahand om sin ekonomi o inte slösar pengar på onödiga saker som cigg o godis o sånt. dock mycke skyst gjort av er! man ser inte ofta så bra människor i dagen samhälle!

Jag förstår inte!
Du är alltså ensamstående med flera barn, har en inkomst på 9000:-/månad, hyra på 4400:-, mat för 2000:- och har därefter 2600:- att slösa på vad du vill?? Räkningar?, Kläder till barnen och dig själv? Vilka pengar använder du till det??
Det spelar nu ingen roll egentligen! Jag är bara glad att det fixar sig för er!

Kvinnojouren blev det i år för att det finns ett stort behov! Nästa år kanske det blir Lettland, vem vet??
// Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Låter mycket vettigt tycker jag, kanske inte bara ur säkerhetssynpunkt utan för att det faktiskt också är lite kul att se sin komponent i händerna hos någon mer behövande

Edit: Kan kanske räcka med någon bild i tråden också från överlämningstillfället, kanske inte nödvändigt att göra ett helt galleri eller en separat bygglogg.

Dokumention från bygget skall väl gå att ordna, och någon form av "bevis" från överlämnande - ett brev från mottagande kvinnorjour eller något. Bilder kan kanske vara känsligt - vi talar ändå om kvinnor och barn som lever under pressade förhållanden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Dokumention från bygget skall väl gå att ordna, och någon form av "bevis" från överlämnande - ett brev från mottagande kvinnorjour eller något. Bilder kan kanske vara känsligt - vi talar ändå om kvinnor och barn som lever under pressade förhållanden.

Absolut inte på kvinnorna! Men bara något enkelt som när man överlämnar till ansvarig på kvinnojouren el. dyl.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Skrev förut att jag hade ett gammalt grafikkort övet, finns med på listan på första sidan. Kortet är ett Asus 7200GS.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade även den gamla hårddisken som jag skrev att jag hade och den fungerar tyvärr inte.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Har ett 775 socket moderkort med cpu fläkt, DDR2 2X1GB RAM och I/O plåt att skänka bort i Stockholm om det behövs

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har lite delar som inte är till någon nytta

1 Sapphire 5670 512mb
1 Xfx 5870 2gb
1 Labtec tangentbord
1 Logitech mus
1 5-portars gigabit switch

Asus barebone med Amd cpu, 2gb ddr 2, 160 gb samsung, Pioneer dvd-brännare.

Visa signatur

WS: Lian-li pc-750, Gigabyte G1 sniper 3, I7 3770K, 16gb 1600MHZ, Asus gtx 680 4gb, OCZ agility 3 120gb, 300gb WD velociraptor.
HTPC : Xtreamer sidewinder
Server: FD define r4, Gigabyte Ga-ma770, Amd 6000+, 4gb ddr2, 160+2*1tb lagring.

Permalänk
Medlem

Har en HP laptop 6360b med en i5 någonting, 8 gig ram och en 320 gigs hårddisk i fullt fungerande skick som jag inte behöver.
Skulle förmodligen även kunna hjälpa till att bygga i Göteborg om det skulle behövas.

Visa signatur

not so fast