Rösta om SweClockers jullogga 2013!

Permalänk
Medlem

Lite väl fega val av redaktionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

10721a;14154412]Ja det är väl inte så konstigt, först å främst är det ju samma text för alla bidrag och förmodligen så måste varje bidrag följa ett visst mönster i båda teckensnitt och färg just för att representera SweC (dvs grå och orange). Man får ju inte skena iväg allt för långt och då blir dem väldigt lika men jag tycker ändå att det är en tydlig skillnad mellan varje bidrag. Personligen valde jag mellan 5 och 6, och min röst landa på 5 för den var mera "glad" i sin design.[/QUOTE]
Julen handlar väl ändå om mer än kallt väder och snö? Kommer inte ihåg ifall det var tvunget att smälta ihop med bakgrunden, men det går lätt att fixa. Dom kan du göra texten av ljus som är tända. Eller varför inte något som hänger i en julgran? Finns ganska mycket mer saker att göra än att bara ha en text över en kall is.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Blev 5:an som fick min men oavsett om 5 eller 6 vinner är jag nöjd!

Permalänk
Medlem

Röstade på nummer 5 , stod mellan 5 & 6 för min del.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

1 - Fin men för skarpa kanter, ser inklippt ut.
2 - För grådassig.
3 - Lite otydlig, döljer för mycket av bokstäverna.
4 - Fin men lite intetsägande, sticker inte ut från tidigare års bidrag.
5 - Egentligen lite plåttrig och rörig men samtidigt tydlig nog i texten. Speciell och sticker ut. Fick min röst
6 - Tydlig och ganska fin men den blå bakgrunden är lite väl intensiv och skär sig mot resten av sidan.

Inget bidrag var fult, jag hade inte kunnat bidra med nåt bättre själv, men man måste ju vara lte kritisk.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

3:an fick min röst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Lite väl fega val av redaktionen

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker jag sett alla loggorna förut... Valde den som stog ut mest.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Alla bidrag känns mer eller mindre som förra årets.

Permalänk
Medlem

5:an får min röst!

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Tycker det var extra svårt i år, samtliga 6 var riktigt bra men den som för mig stack ut lite var faktiskt nr 6. Vet inte riktigt vad det var som tilltalade mig men den blåa bakgrunden tillsammans med det "enkla" alltså inte så "plottrigt" med en massa paket mm. Den känns ren å städad samtidigt som den inger julkänsla

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det stod mellan bidrag 3 och 6, blev dock nummer 6 som slutligen segrade!

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att inga paintbidrag får vara med

men som sakt jag har lagt min röst!

Permalänk

rösta

röstar på 6an

Permalänk
Medlem

heja femman!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker nummer sex var riktigt fin. Kan bero på att jag starkt förknippar jul med vinter, mörker och snö. Bra jobbat allihop!

Permalänk

6 får min röst

Permalänk

Ettan, clean som fan.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

6an fick min röst eftersom den ser lite annorlunda ut till skillnad mot de andra. Tycker det är ett väldigt genomgående och konstant tema, skulle vara roligt med lite mer variation.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenzz:

Varför inte?

1. Julen är en hednisk tradition - inte kristen
2) Kyrkan symboliserar religion
3) Religion är det värsta som finns

Men det finns en positiv sak med kyrkor - de är fina xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Fan vad lika de är föra årets bidrag...

och året före det och året före det ad infinitum

Det hade vart mer intressant och mer variation om Sweclockers tillät att hela bannern kunde ändras. Alltså även delen vid 'sök innehåll' och inloggningsuppgifterna

Permalänk

6an såg mysig ut

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

10721a;14154412]Ja det är väl inte så konstigt, först å främst är det ju samma text för alla bidrag och förmodligen så måste varje bidrag följa ett visst mönster i båda teckensnitt och färg just för att representera SweC (dvs grå och orange). Man får ju inte skena iväg allt för långt och då blir dem väldigt lika men jag tycker ändå att det är en tydlig skillnad mellan varje bidrag. Personligen valde jag mellan 5 och 6, och min röst landa på 5 för den var mera "glad" i sin design.[/QUOTE]

lika här stog i valet mellan 5&6 men blev en 5a

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd

Gillade bidrag 1 och 6 men rösten föll på sexan.

Permalänk

Sexan är så sjukt snygg med det blåa i bakgrunden!

Men varför inte till nästa år, något fint med typ norrsken eller något liknande? Tycker det är lite tråkigt att bara köra in massa julgranar o skit.

Permalänk

Så här tänkte jag:

1. Var lite rund och såg lite komisk ut enligt mig, var svårt att inte välja den...

2. Ser alldeles för mycket "ios 7" aktigt ut, liksom platt, fattas 3D och färgerna var konstigt.

3. Här var det bra 3D, men fortfarande lite konstiga färger, ser liksom lite för tråkigt ut.

4. Valde fyran eftersom den hade lagom mycket saker i bilden och gav ett "juligt" in tryck, även om jag saknar solen och det mörka julen. Annars bra färger och så vidare.

5. För mycket grejer men definitivt mycket välgjort, kanske för välgjord vilket gjorde att jag inte valde den. Kan vara för att det ser mera ut som höst och inte vinter.

6. Konstiga färger igen, inget speciellt förutom M;et i slutet. Nä, tyckte inte denna var duglig.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Blev 6an för jag tycker snögubben i O'et va grym

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Säger bara nummer ett ftw

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Permalänk
Medlem

5 och 6 fastnade jag för! Men man ska rösta på en så 5:an blev det!

Visa signatur