DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Whaat? Jag har likadan cpu som dig, men bättre gpu, och kan ligga på 20-25 fps till skogen.

Se min guide och försök! Hårddisken har även en liten funktion, kör med SSD och hade vanliga mekaniska innan, stor skillnad!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Är de sant att de inte finns nå fordon i spelet än?

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Är de sant att de inte finns nå fordon i spelet än?

Fordon existerar inte än.
Dean Hall skriver att fordon omarbetas och kommer att komma, ej säkert om det kommer att släppas föränn väldigt sent in i Alphan.
Däremot tror jag att cyklar kommer att introduceras lite tidigare med påtryckningar från Reddit

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Skrivet av Dustforce:

Se min guide och försök! Hårddisken har även en liten funktion, kör med SSD och hade vanliga mekaniska innan, stor skillnad!

Yeah, har kollat in den. Märkte knappt någon skillnad. Jag har också en SSD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Can opener måste vara spelets mest värdefulla sak. Jag är beredd att döda vem som helst för att få det. Jag går runt med 10 burkar mat på mig men kan inte äta något av det för jag har ingen öppnare... snart svälter min gubbe ihjäl.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att komma in på servrar just nu ? För mig står det bara "waiting for host" :/

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Fan vilka jävla människor det finns. Bara klagar utifrån personliga åsikter utan att kolla fakta, samtidigt som ni tror att eran åsikt betyder ett jack. Skäms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Någon mer som har problem med att komma in på servrar just nu ? För mig står det bara "waiting for host" :/

Steamauthentication är nere atm, alla har samma problem (är man inne på en server så funkar det dock)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Steamauthentication är nere atm, alla har samma problem (är man inne på en server så funkar det dock)

Skit att jag gick ur servern jag va inne på haha... Vet du när det kommer fungera igen ?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Skit att jag gick ur servern jag va inne på haha... Vet du när det kommer fungera igen ?

Haha samma här! Håll ett öga på Rockets twitter, han uppdaterar ständigt om det!

https://twitter.com/rocket2guns

Edit: Finns även om problemet på forumet, http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/154505-servers-no...

Permalänk

Nån som vet vad "confirmation of changes connecting failed restart" beror på?
Får det på varje server jag försöker komma in på :/

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Haha samma här! Håll ett öga på Rockets twitter, han uppdaterar ständigt om det!

https://twitter.com/rocket2guns

Skrivet av joakim_hansson:

Nån som vet vad "confirmation of changes connecting failed restart" beror på?
Får det på varje server jag försöker komma in på :/

Citatet svarar på ditt inlägg.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Citatet svarar på ditt inlägg.

Hur då?
Vilka changes? Har precis installerat det och verifierat integriteten hos spelcache. Kanske du kan utveckla ditt svar?

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

varför hittar jag inte servrar?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Har oxå att jag får "wait for host"...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ofan....Det står typ 5 inlägg längre upp

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Can opener måste vara spelets mest värdefulla sak. Jag är beredd att döda vem som helst för att få det. Jag går runt med 10 burkar mat på mig men kan inte äta något av det för jag har ingen öppnare... snart svälter min gubbe ihjäl.

Ska vara fixat nu, ska gå öppna cans med kniv, skruvmejsel och bajonett.

Svalt ihjäl en gång redan för att jag inte hittade en can opener...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

bara jag som bara kan vara tjej? händer ingenting när jag försöker ändra till man

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Ska vara fixat nu, ska gå öppna cans med kniv, skruvmejsel och bajonett.

Svalt ihjäl en gång redan för att jag inte hittade en can opener...

Det fungerar även med yxa!

Permalänk
Medlem

Ja vad är då ens uppfattning nu efter första timmarna spelade. VILKET HELVETES JÄVLA SKRÄP. Så sjukt besviken.
Det kommer ta år att fixa detta, som är en sämre kopia än vanliga DayZ när det var nytt.

Kört en 5-6timmar nu ikväll/natt med 3 andra för att ge det en rättvis bedömning, men alla av oss var sjukt besvikna.
Många tänker nu "men det är bara en Alpha", JA DET ÄR BARA EN JÄVLA ALPHA MEN MAN MÅSTE VARA LITE REALISTISK OCKSÅ

Mycket frustration och svordomar har hörts genom mumble kan man säga. Allt det gick ut på var att leta mat och dryck, sen när man hittat det och splittat upp så var det leta mat och dryck igen. Sen leta blod, sen blodtestare för att se vilken blodgrupp, sen vitaminer för att inte se suddigt osv osv.
Vet att detta kan fixas någorlunda lätt men fyfan i längden om det kommer vara såhär alltså.
Meleeing var ett skämt det också. Då det är en Standalone så hade jag förväntat mig lite av en ny känsla vid combat osv.
Allt det som var så sjukt buggit i början på DayZ verkar han snott med sig till SA också. Zombies som går genom väggar, under golv och helt plöstligt slår en medvetslös från ingenstans. Bra jobbat. Trodde han hade lärt sig något men icke.

Skulle kunna vräka ur mig hur mkt skit nu som helst men då blir folk här bara än mer upprörda än vad dem redan är om dem läst mitt gnäll.

Hade önskat det kommit en mod baserat på Arma 3 istället för den här försenade skiten som aldrig kommer bli bra (säger det i hopp om att jag har grovt fel)

Så mitt råd till er som inte köpt det, KÖP INTE SKITEN FÖR NI KOMMER BARA BLI BESVIKNA. Kör DayZero istället, kommer ge er mer njutning för tiden ni lägger ner.

Hade skyhöga förväntningar på detta spelet och är nog den releasen jag väntat mest på någonsin, men en Alpha som är i detta stadiet nu kommer dröja lääänge innan det blir någorlunda spelbart och kan övergå till en Beta, om nu inte Dean kan trolla.

Fan så besviken jag är, och till er som säger att jag har fel eller att det bara är en alpha, kul för er att ni har mer nöje med SA än vad vi hade iaf.

Permalänk
Medlem

"Det kommer ta år att fixa detta" dom har ju sagt det tar ca 1 år innan betan kommer ut.. sen kan man ju bara gissa hur långt tid betan kommer vara ute innan spelet släpps.. så det lär dröja flera år innan det kommer ut ändå

och zombies som går igenom väggar etc.. tror jag inte är det svåraste och fixa.. borde bara göra kontrollerna extra noggranna.. men visst jag slogs med zombies i typ 5 min innan jag slogs ner.. då stog jag och slog med en hammare. tydligen dog jag inte för nästa gång jag loggade in så var zombina borta och jag levde.. så möter man en zombi så är det bara logga ut och logga in igen? inte testat allt för mycket.. men verkar vara det ända sättet att komma undan..

Permalänk
Medlem

Har skapat 2 karaktärer än så länge och båda har dött utav svält...

Är ju alpha som sagt men lite mer spawns av mat och vatten är att önska. Och möjligheten att öppna konserver med andra verktyg än konservöppnare. Man borde för fan kunna öppna en med t.ex. en stor slägga. Förslagsvis så går en viss del av maten till spillo om man öppnar med slägga men det borde gå iaf.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Är ju alpha som sagt men lite mer spawns av mat och vatten är att önska. Och möjligheten att öppna konserver med andra verktyg än konservöppnare. Man borde för fan kunna öppna en med t.ex. en stor slägga. Förslagsvis så går en viss del av maten till spillo om man öppnar med slägga men det borde gå iaf.

du kan öppna med tex en skruvmejsel men du förlorar tgex 20% (kan vara att burken eller mejseln är skadade kanske(?))

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

bara jag som bara kan vara tjej? händer ingenting när jag försöker ändra till man

Du måste clicka i "Set to deafult".

Skrivet av BostonGurkan:

Saker och ting respawnar inte, så joinar du en server som varit uppe 2-3timamr så är Cherno totalt rensat.
Nu så ska det gå att öppna konserver med olika verktyg med (patchades alldeles nyligen).
Vatten är lättast att få från en kran utomhus.

Kom ihåg att när du spawnar så är du VÄLDIGT låg på mat/vatten mätaren.

Ät och drick tills din mage är full om du hittar överflödigt med vatten/mat så klarar du dig väldigt länge samt så kommer du regenerera ditt blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Pulma-:

Ja vad är då ens uppfattning nu efter första timmarna spelade. VILKET HELVETES JÄVLA SKRÄP. Så sjukt besviken.
Det kommer ta år att fixa detta, som är en sämre kopia än vanliga DayZ när det var nytt.

Kört en 5-6timmar nu ikväll/natt med 3 andra för att ge det en rättvis bedömning, men alla av oss var sjukt besvikna.
Många tänker nu "men det är bara en Alpha", JA DET ÄR BARA EN JÄVLA ALPHA MEN MAN MÅSTE VARA LITE REALISTISK OCKSÅ

Mycket frustration och svordomar har hörts genom mumble kan man säga. Allt det gick ut på var att leta mat och dryck, sen när man hittat det och splittat upp så var det leta mat och dryck igen. Sen leta blod, sen blodtestare för att se vilken blodgrupp, sen vitaminer för att inte se suddigt osv osv.
Vet att detta kan fixas någorlunda lätt men fyfan i längden om det kommer vara såhär alltså.
Meleeing var ett skämt det också. Då det är en Standalone så hade jag förväntat mig lite av en ny känsla vid combat osv.
Allt det som var så sjukt buggit i början på DayZ verkar han snott med sig till SA också. Zombies som går genom väggar, under golv och helt plöstligt slår en medvetslös från ingenstans. Bra jobbat. Trodde han hade lärt sig något men icke.

Skulle kunna vräka ur mig hur mkt skit nu som helst men då blir folk här bara än mer upprörda än vad dem redan är om dem läst mitt gnäll.

Hade önskat det kommit en mod baserat på Arma 3 istället för den här försenade skiten som aldrig kommer bli bra (säger det i hopp om att jag har grovt fel)

Så mitt råd till er som inte köpt det, KÖP INTE SKITEN FÖR NI KOMMER BARA BLI BESVIKNA. Kör DayZero istället, kommer ge er mer njutning för tiden ni lägger ner.

Hade skyhöga förväntningar på detta spelet och är nog den releasen jag väntat mest på någonsin, men en Alpha som är i detta stadiet nu kommer dröja lääänge innan det blir någorlunda spelbart och kan övergå till en Beta, om nu inte Dean kan trolla.

Fan så besviken jag är, och till er som säger att jag har fel eller att det bara är en alpha, kul för er att ni har mer nöje med SA än vad vi hade iaf.

Vet inte riktigt vad du förväntat dig, självklart får du ha din egna åsikt och du måste ju inte spela om du inte vill men tycker du blåser upp det ganska mycket och sedan tror jag inte detta spel riktar sig mot dig om jag ska vara ärlig.
Målet med detta är ju att tvinga folk att samarbeta, mat och dryck är huvudsaken man ska söka, DayZ modden hade way för mycket loot, camps, handel och att jobba i team kommer vara av värde. Jaga i DayZ modden var bara random om man hade trist, här blir det en nödvändighet, att inte leva på cola utan hitta vatten och first aid som har vattenrenare för att undvika sjukdom, blod blir en bristvara, det är en fråga om överlevnad och inte bara titta jag hitta en AK7, nu springer jag ut och skjuter alla jag ser.
Dock förhindrar det inte heller den typen av game play men det blir att man faktiskt skjuter folk av nödvändighet för mat, vatten m.m. och du måste nästan hitta iaf några som du pratar med ibland för att klara dig om du t.ex. tar en kula eller blir sjuk.

Ja just nu är Alphan full av buggar, anser dock inte att det är värre än modden men det är andra saker som buggar, de har ju jobbat om stora delar av kartan, älskar det nya landskapet som känns mer som att det faktiskt har varit levande. Zombies håller på att jobbas om helt för att bli bättre, olika vapen är olika effektiva mot dem speciellt i melee men nu är de iaf ett hot jämfört med förut när iaf jag sket fullständigt i dem.
Utseendet och den grund de har lagt fram anser jag pekar mot att det kommer bli en kanon spel när det väl når fram, gillar starkt att det finns en enorm mängd saker man kan göra, skapa m.m.
Gissar att DayZ standalone kommer bli väldigt poppis, dock inte bland de som spelade DayZ modden med inställningen att griefing är kul game play, helt ärligt hoppas jag det kommer fram en hel del RP servrar eller att de plockas upp en del på vanliga för det är något jag tror detta skulle passa sig väldigt väl till.

Som sagt kan inte ändra din åsikt av det, men skulle rekommendera dig att ge dig in i spelet med en polare eller två och försöka bygga upp något tillsammans och testa spelet så istället för att bara slänga det åt sidan. Stör du dig på vissa buggar vänta ett tag men bortsett från vissa clipping problem som gjort att jag temporärt fastnat i låsta rum, i väggar och sedan fått spamma V för att komma ur så har jag inte upplevt några större problem?.

När det kommer till Alpha och realistiskt så måste du nog inse hur mycket jobb det är bakom ett spel, även när de jobbar med något som en grund så de har skrivit om och ändrat så mycket att självklart blir det strul och de har inte satt någon orealistisk tid för tiden det kommer ta att fixa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Det går att göra, har öppnat med kofot, yxa m.m.
Du måste ha den i händerna för att få fram alternativet i inventory, ska spela in och visa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Förresten är det någon som kommit på hur fan man faktiskt lagar maten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förresten är det någon som kommit på hur fan man faktiskt lagar maten?

Försökte koka ris förut, citerar mig från den andra tråden:

Skrivet av Boozfob:

någon som har lyckats använda gas cookern?
Hade en gas cooker, en gas behållare och en cooking pot (alla prestine)
Lyckades sätta ihop dom men lyckades inte hälla i vatten och/eller ris i(står att det brukar kokas i vatten i item beskrivningen,allt var prestine iaf, dock var flaskan bara 67% full)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Försökte koka ris förut, citerar mig från den andra tråden:

Du kan dock knapra i dig riset okokt också

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599