DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

har 8 tmmar spelat i standalone
http://gyazo.com/72eccf4fb2b29250d5ae74dd5a4ab902.png

Har nästan 300 timmar i bf4 så har hunnit hittat riktigt många buggar (Även om endel av dom jag hittade i början kan ha patchats nu..)

Men både crash per timme och buggar hittade per timme är högre i bf4 än i standalone (rätt mycket högre också)

edit : har inte spelat jättemycket bf4 dom senaste 2 veckorna (ca 12 timmar kanske) så det kan ju ha blivit bättre nu (men tvivlart på det)

edit 2 : har hittat 2 buggar i standalone kom jag på nu (hittade inga servrar först, utan var tvungen att klicka att jag ville sortera servrarna efter namn för att ens se några servrar)

Seriöst? Det är asmånga buggar i spelet. Osynliga zombies och zombies som går under och igenom hus! 2 timmar har jag lirat...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Kör på högsta inställning och 1080p men tycker allt ser lite suddigt ut ...allt i distans osv.
Nån som vet vilken inställning jag behöver ändra för detta?

Post Proccessing!
Det är den som ger DoF effekten.

Skrivet av lolflakes:

Seriöst? Det är asmånga buggar i spelet. Osynliga zombies och zombies som går under och igenom hus! 2 timmar har jag lirat...

Det är inte direkt gamebreaking, har sett någon Z i golvet, men inga "osynliga"...
Spelet är relativt buggfritt, de flesta core funktionerna fungerar mycket bra.

Till skillnad från ett retail spel jag lagt 100h på sedan launch och det spelet har dött en gång i timmen, minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Äh, det ska vara så! Alphan är nästan buggfri!

Permalänk
Avstängd

Funderar på att köpa det här när pengarna kommer in nu senare i vecken eller i nästa.

Har aldrig lirat DayZ innan, så är heeeelt lost och jag kä'nner inga som spelar. Jag tycker det verkar riktigt intressant!
Är det värt att köpa även fast man inte känner nån som spelar? Kanske finns någon som också är ny till DayZ som vill lira ihop med mig när jag får pengar och köper det?

Va säger ni? Tycker nästan spelet låter för bra för att vara sant!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag personligen avstår från att köpa Alpha. Håller inte riktigt med att de tar pengar för att vi ska vara beta testers.
Gjorde misstaget med Arma 3 och gör inte om det.

Saken med Arma 3 är ju att man ska lira med en community/clan och köra seriöst. Det är det bästa köpet jag gjort på flera år. Kan t.ex. inte säga att jag lirar något som jag fått så mycket glädje av sen jag lirade BF2. Allt där efter är bara framtaget så snabbt som möjligt för att företagen ska tjäna så mycket pengar som möjligt på kort tid. Kan dock hålla med om att de släppte ett spel utan alla funktioner men trots det så är det den bästa releasen på länge om man vet hur det ska spelas!

Kan dock tycka att de skulle gjort standalone på Arma 3 motorn ist.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Funderar på att köpa det här när pengarna kommer in nu senare i vecken eller i nästa.

Har aldrig lirat DayZ innan, så är heeeelt lost och jag kä'nner inga som spelar. Jag tycker det verkar riktigt intressant!
Är det värt att köpa även fast man inte känner nån som spelar? Kanske finns någon som också är ny till DayZ som vill lira ihop med mig när jag får pengar och köper det?

Tänk dock på att det är första alpha verisionen

Finns tex 4(?) skjutvapen, inga fordon ännu, alla byggnader är inte helt färdiga osv

Inte så svårt att hitta folk att spela med heller

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Använder det vac eller battleye? Tycker VAC är bättre då jag är van vid färre hackare med det systemet.Säger inte att Battleye är dåligt,tycker dom gjorde sitt jobb okej men tycker VAC är bättre.så vet nån om Dayz använder VAC?

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

och än idag så är yxan en pistol som kan få gastankar att sprängas

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

Använder det vac eller battleye? Tycker VAC är bättre då jag är van vid färre hackare med det systemet.Säger inte att Battleye är dåligt,tycker dom gjorde sitt jobb okej men tycker VAC är bättre.så vet nån om Dayz använder VAC?

Gissar på Battleye då det är vad som används i Arma 2, och det är helt värdelöst. Men det ska tydligen vara svårare att fuska i DayZ.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Titta genom youtube eller diverse streams innan du lägger ner pengarna, du betalar för ett spel som inte har något release datum.
Du får en tidig version av spelet som lider av flertal buggar och som saknar väldigt mycket om man jämför med modden till Arma 2.

Personen bakom modden och spelet sa följande igår via Twitter:
"Please do not just buy the game because you heard it was cool. Many streamers are now streaming. Visit this and view the (many) bugs first"

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag ska ställa in "Video memory" till med ett 3GB 7970? Kan välja antingen 2GB eller "Auto".

Permalänk

Är det någon som har lyckats att sova i spelet än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Titta genom youtube eller diverse streams innan du lägger ner pengarna, du betalar för ett spel som inte har något release datum.
Du får en tidig version av spelet som lider av flertal buggar och som saknar väldigt mycket om man jämför med modden till Arma 2.

Personen bakom modden och spelet sa följande igår via Twitter:
"Please do not just buy the game because you heard it was cool. Many streamers are now streaming. Visit this and view the (many) bugs first"

Jo jag förstår att det kommer vara en massa buggar, det är ju en Alpha release

Har kollat lite folk som spelat modden till Arma 2 och det verkar ju helt underbart om man har några att spela med Och det med buggarna, det kan ju bara bli bättre! Vad jag har förstått så har det redan hänt mycket på den här tiden. Men kanske är värt att vänta nån månad eller två så jag har tid och kolla streams/youtube osv o bestämma mig då Är bara riktigt sugen på hitta några sköna lirare o kötta zombies med

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Inget bestämmt men räkna med 6 månader iaf

minst 1 år enligt deras hemsida https://store.bistudio.com/dayz

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Poiarn:

minst 1 år enligt deras hemsida https://store.bistudio.com/dayz

Låter rimligt, Det är ju trots allt väldigt mycket som ska fixas och läggas till innan det blir ett "riktigt" spel så att säga

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Nån som fått CFX att funka?
Såg en på reddit som har samma cpu och klock som mig, med två 7970s och han påstog att han hade laggfritt på max, vilket jag inte har..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Såg en på reddit som har samma cpu och klock som mig, med två 7970s och han påstog att han hade laggfritt på max, vilket jag inte har..

Spelet verkar ju bara använda 2 kärnor (precis som rocket sa)
vad är laggfritt? (och vart?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Bara jag som dör hela tiden av törst? Har hänt nu 3 gånger i rad nu, och pga unconscious tillståndet måste man sedan ha någon som hjälper en annars ligger man där förevigt. Kanske bara har varit de senaste serverna jag spelat på med dålig loot, men det verkar ändå svårt att hitta vatten eller annan dricka i spelet ^^

Hur ska den andra personen göra då för att få en att komma ur unconscious tillståndet?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Men vad om definieras som "laggfritt" är också olika för olika personer. Han kanske springer runt och har 30fps som medelsnitt och tycker det är "laggfritt", fast för andra personer är det olidligt liksom.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Spelet verkar ju bara använda 2 kärnor (precis som rocket sa)
vad är laggfritt? (och vart?)

Jo, men då borde ju en 3570k @ 4.8ghz "orka med"... Utan att de ska lagga konstant?
Ja jag vet att de inte gjort några player optimizations än, hoppas de kommer

http://www.reddit.com/user/xxLurker <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Jo, men då borde ju en 3570k @ 4.8ghz "orka med"... Utan att de ska lagga konstant?
Ja jag vet att de inte gjort några player optimizations än, hoppas de kommer

http://www.reddit.com/user/xxLurker <-

Berors ju på vad man tycker är laggigt
Han som skrev det där har inte 60fps i cherno iaf.. (Zelenogorsk verkar vara extremt laggigt också)
eller möjligtvis att han kör i 640*360

Eller så har han moddat ini filen något brutalt, kan tänka mig att det skulle kunna funka om man kör med scenecomplexity på 10k istället för 500k

Visa signatur

Permalänk

Herrejävlar vilket gnäll. Det är en tidig alpha, det skulle vara konstigt om dessa buggar inte fanns om spelet nu ska kallas för en tidig alpha!

Jag tror att DayZ SA blir ett guldkorn som kommer hänga med i XX antal år. Devsen är också underbara med en enorm ambition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Herrejävlar vilket gnäll. Det är en tidig alpha, det skulle vara konstigt om dessa buggar inte fanns om spelet nu ska kallas för en tidig alpha!

Precis, därav "gnället" som du uppfattar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Köp det inte då, har inte spelat en sekund DayZ innan men tycker det är kul att kuta runt med kompisar i SA.

Skrivet av Dallebull:

Inte kollat om CFX går igång men att spela i 1080p med allt på high/veryhigh flyter på utan problem för mig, skulle uppskatta 60+ hela tiden.

2700k @ 4 ghz just nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Köp det inte då, har inte spelat en sekund DayZ innan men tycker det är kul att kuta runt med kompisar i SA.

Inte kollat om CFX går igång men att spela i 1080p med allt på high/veryhigh flyter på utan problem för mig, skulle uppskatta 60+ hela tiden.

2700k @ 4 ghz just nu bara.

Spela inte spelet då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"DayZ har slutat att fungera...."

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Absolut ingen logik i ditt inlägg, good job!

Skrivet av Mimematis:

Spela inte spelet då.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du att du tillför något till tråden?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Absolut ingen logik i ditt inlägg, good job!

Tycker du att du tillför något till tråden?

Ingen logik i inlägget?
Vet du ens vad en Alpha är till för att göra?
Vi testare ska hitta dessa buggarna och rapportera dom så att spelet kan gå över till nästa fas.
Ingen logik i det inte..

Svarade lika dumt som personen svarade mig.
Vissa personer tror att man kan använda sig utav "okej men spela inte det då" som svar till vilket inlägg som helst.

Permalänk

I skogen ligger jag på 72 fps som max, städer brukar gå ner till 32-40. EXTREMT mycket bättre än Modden.

Har skrivit en liten guide på hur man får högre FPS.

Sänk sceneComplexity för att få ut lite mer, visuellt så märker man ingen skillnad nästan.

Specs: Phenom 955, 6870, 2x4gb 1600mhz osv osv

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Skrivet av Dustforce:

I skogen ligger jag på 72 fps som max, städer brukar gå ner till 32-40. EXTREMT mycket bättre än Modden.

Har skrivit en liten guide på hur man får högre FPS.

Sänk sceneComplexity för att få ut lite mer, visuellt så märker man ingen skillnad nästan.

Specs: Phenom 955, 6870, 2x4gb 1600mhz osv osv

Whaat? Jag har likadan cpu som dig, men bättre gpu, och kan ligga på 20-25 fps till skogen.

Visa signatur