DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Skrivet av Slarr3n:

OMGOMGOMGOMG

Lugnt nu, andas in och andas ut

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Jag är helnöjd, har inte hittat nå vapen än dock, o tog mig till devils castle

Såg sacriels stream igår o han hade hittat mycket smått o gott på balota (olivgrön suit, m4, m.m)

Själv har man hittat 5 tomma deerstands....

Tur det är dåligt med Zombies, dom är rätt svåra nu.. Hade gärna hittat något skjutvapen dock så man kände sig lite tryggare i skogen...

Så zombies är ännu svårare än förr? Vilket skämt , de kan lika väl ge vapen till zombies så att de kan döda från distans.

Permalänk
Skrivet av batman:

... Vadå tar pengar?
Du förköper spelet för en mindre summa än vad de kommer vara vid release och du får Alpha och Beta access för att om du vill vara med under spelets gång att bli det spel du förköpt. Jag förstår faktiskt inte varför det är så många som inte förstår vad det är du betalar för eller varför folk gnäller.
Det är ju knappast folk som gnäller på när man måste betala extra för att få beta access exempelvis som med Payday 2.
Och här får du både alpha, beta och riktiga spelet för en mindre summa än vad de kommer bli när spelet är klart, förstår inte riktigt vad som är problemet??

Jag har i alla fall den inställning att jag köper hellre en någonlunda färdigt produkt än att lägga pengar för att hjälpa företag att skappa ett spel.
Kolla med Arma 3 , devs skiter fullständigt i att optimera spelet och det blir ju värre för varje patch som släpps ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så zombies är ännu svårare än förr? Vilket skämt , de kan lika väl ge vapen till zombies så att de kan döda från distans.

Svårare och svårare, tack vare nya zombie pathing så kan de sänka hastigheten på zombies så de inte springer som i moddet och tack vare att de någorlunda kan gå inomhus så blir de ju såklart svårare på dessa sättet med eftersom man inte är helt skyddat så fort man går in i ett hus som på moddet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Antar att han precis som mig stör sig på att man numer måste betala för att vara alpha/beta testare, och att detta på något konstigt sätt har blivit accepterat av majoriteten av spelare.

Varför inte släppa 2 versioner, en som är gratis att alpha testa, men du inte får tillgång till beta/slutprodukt och en som kostar att få alpha versionen men på samma gång även få ta del av beta/slutprodukt för samma pris.

Har tidigare själv varit mycket aktiv alpha/beta testare men på sista åren har intresset svalnat en hel del, eftersom man numer måste betala för att få testa ett ofärdigt spel och hitta buggar.

Se inte alpha som något som kostar utan mer som en bonus du får om du förköper fullständiga spelet.

Permalänk
Skrivet av batman:

Se inte alpha som något som kostar utan mer som en bonus du får om du förköper fullständiga spelet.

Så kan man ju se på det också. Men jag tänker inte betala för att buggtesta ett spel. Speciellt inte ett spel som alpha versionen skulle släppas för 1 år sedan och med ETA på beta 1 år framåt.
Gissar på att slutprodukten (om spelet inte skrotas helt) släpps q2-q3 2015

Skulle detta varit en Beta med ETA för slutprodukt på ett halvår kanske jag skulle kunna överväga ett köp.
Men 24€ för en alpha med beta ETA om ett år? nej tack.

Och så kommer vi även tillbaks till mitt tidigare inlägg... Varför inte släppa en alpha version gratis som inte ger tillgång till beta/slutprodukt?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Håller med DrAg00nEn , tycker att det hela verkar väldigt tunt och oprofessionellt.

Permalänk
Medlem

Så kan man ju se på det också. Men jag tänker inte betala för att buggtesta ett spel. Speciellt inte ett spel som alpha versionen skulle släppas för 1 år sedan och med ETA på beta 1 år framåt.

Skulle detta varit en Beta med ETA för slutprodukt på ett halvår kanske jag skulle kunna överväga ett köp.

Och så kommer vi även tillbaks till mitt tidigare inlägg... Varför inte släppa en alpha version gratis som inte ger tillgång till beta/slutprodukt?

Vad spelar det för roll om det står alpha eller beta i main menu?

sen så är det DayZ som släpptes nu inte det som skulle släppts för ett år sedan
Det som skulle släppas för ett år sedan var moden med en egen .exe och lite större ändringar

Skulle du få testa spelet så skulle du nog också bli förvånad att dom har hunnit gjort det på lite över ett år
Nya chernarus är så mycket snyggare än det gamla, animationerna är mer än 10ggr bättre enligt mig osv
Alla föremål (speciellt kläderna) är extremt mycket bättre osv

förövrigt, spelar väll ingen roll om betan och full release släpps om ett halvår eller om 5år

Köper du spelet nu så kan du ju testa det lite nu, sen köra det när "final verision" släpps (Och desutom spara en slant om du köper det nu)

edit : spelet är ju förövrigt mer färdigt nu än vad tex BF4 är (och bf4 är ju final verision)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

För att tjäna pengar givetvis. I mina ögon är det knappast gynnsamt för slutprodukten att släppa spelet såhär. Vilka incitament har han att göra en vettig produkt vid release när han redan tjänat säkert flera hundra miljoner på den från alphastadiet?. Hur dåligt spelet än är nu går det alltid att försvara det med "men det är bara en alpha, lugn, det kommer fixa sig till release". Med tanke på hur oseriös rocket verkar och hanteringen av alla tidigare datum då det skulle släppts ger jag inte mycket för Dayz nu.

Permalänk
Medlem

Det var då ett jävla tjat om att alphan är försenad och att betan inte kommer förrens om ett år. Kan inte direkt påstå att Battlefield 4 är något annan än en alpha om man jämför med den här versionen av DayZ. Det tar tid att utveckla ett spel och det är ett stort lyft ifrån modden det lilla jag har testat hittills.

Tycker det är mycket bättre att de satsar på att göra det bra än att släppa en hög med skit var och vartannat år som vissa utvecklare gör. Ska ni klaga så klaga på något som inte fungerar istället för att klaga på att det tar tid att utveckla ett spel.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

Tycker ni att grafiken håller när spelet kommer att släppas lite innan 2015?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Lite konstig fråga, men ja

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vad är det du inte förstår? Du betalar inte för alphan. Du betalar nu så kan du spela alphan nu, och få spelet senare när "slutprodukten" kommer. Antagligen är det så den här modellen fungerar, utan att ha en massa folk som testar alphan och tror att det skulle avspegla slutprodukten, som om det vore ett demo.

Mycket har hänt på 1 år, och Rocket hade helt andra planer när moddet fanns för ett år sedan jämfört mot vad det har utvecklats till nu. Han kunde mycket väl ha släppt det för ett år sedan, men då hade det sett helt annorlunda ut.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Skrivet av MystiX:

För att tjäna pengar givetvis. I mina ögon är det knappast gynnsamt för slutprodukten att släppa spelet såhär. Vilka incitament har han att göra en vettig produkt vid release när han redan tjänat säkert flera hundra miljoner på den från alphastadiet?. Hur dåligt spelet än är nu går det alltid att försvara det med "men det är bara en alpha, lugn, det kommer fixa sig till release". Med tanke på hur oseriös rocket verkar och hanteringen av alla tidigare datum då det skulle släppts ger jag inte mycket för Dayz nu.

Exakt därför jag inte betalar för att vara alpha testare.
Har alpha/beta testat fler spel än vad jag själv kan hålla koll på, och har hittills aldrig betalat för det. Och tänker inte börja betala för det heller.

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem

Exakt därför jag inte betalar för att vara alpha testate.
Har alpha/beta testat fler spel än vad jag själv kan hålla koll på, och har hittills aldrig betalat för det. Och tänker inte börja betala för det heller.

Du köper spelet men får tillgång till alphan och betan

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Vad är det du inte förstår? Du betalar inte för alphan. Du betalar nu så kan du spela alphan nu, och få spelet senare när "slutprodukten" kommer. Antagligen är det så den här modellen fungerar, utan att ha en massa folk som testar alphan och tror att det skulle avspegla slutprodukten, som om det vore ett demo.

Mycket har hänt på 1 år, och Rocket hade helt andra planer när moddet fanns för ett år sedan jämfört mot vad det har utvecklats till nu. Han kunde mycket väl ha släppt det för ett år sedan, men då hade det sett helt annorlunda ut.

Var någonstans skriver jag att jag inte förstår? Det är bara min åsikt. Eller tror du att du på något sätt kan få mig att börja betala för att vara alpha testare?
Det är så modellen fungerar, ja. men JAG tänker ändå inte betala för att vara alpha testare även om jag får tillgång till spelet i ett senare skede.
Att du gör det bryr jag mig inte om, det är upp till var och en att göra som dom själva vill.
Man kan fixa alpha testare via signups/invite only också. I många av spelen jag varit alpha/beta testare åt måste man även verifiera att man alpha/beta testat andra titlar också före man får en chans att få en invite.

Skrivet av Boozfob:

Du köper spelet men får tillgång till alphan och betan

Jepp. Jag köper spelet jo. Vilket i DayZs fall innebär tillgång till en 1års alpha, troligtvis lika lång beta, för att om 1½-3 år kanske få tillgång till den färdiga produkten. För 24€? inget för MIG. Har andra, färdiga, titlar att lägga pengarna på istället.

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Vad spelar det för roll om det står alpha eller beta i main menu?

edit : spelet är ju förövrigt mer färdigt nu än vad tex BF4 är (och bf4 är ju final verision)

Förklara gärna vad du menar med att det är mer färdigt än BF4?

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Grafiken är helt okej Men det finns ju så klart en hel del optimeringar som måste göras

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Förklara gärna vad du menar med att det är mer färdigt än BF4?

Ända buggen jag vet om i standalone är den när man svimmar och inte vaknar
Har inte crashat någonting ännu

bf4 crashar (dock bara 1 gång per 10:e timme nu istället för 3ggr i timmen som i början för mig)
Bf4 buggar (Finns massor..)
Server tick rate/server fps är alldelles för dåligt (därför netcoden klagas på tror jag(?))

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har ganska mycket problem med att hitta saker, Speciellt mat och dricka? Det verkar vara mycket mindre nu jämfört med vanliga dayz i alla fall. Min character har liksom dött 2 gånger av svält/törst när jag förgäves letat efter loot i typ 40 minuter.

Jag vet inte, jag kanske bara har haft otur, men jag hoppas det blir lättare. Jag vet att spelet handlar om att överleva, men det skulle liksom vara trevligt att kunna göra något annat än att konstant behöva leta efter mat/dricka.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Är det bara jag som har ganska mycket problem med att hitta saker, Speciellt mat och dricka? Det verkar vara mycket mindre nu jämfört med vanliga dayz i alla fall. Min character har liksom dött 2 gånger av svält/törst när jag förgäves letat efter loot i typ 40 minuter.

Jag vet inte, jag kanske bara har haft otur, men jag hoppas det blir lättare. Jag vet att spelet handlar om att överleva, men det skulle liksom vara trevligt att kunna göra något annat än att konstant behöva leta efter mat/dricka.

Jag själv har hittat överflöd av mat och vatten

Däremot verkar inte loot respawn vara påslaget / fungera som det ska. så att leta i cherno, electro eller berezino kanske inte är så bra

Edit : du "behöver" inte äta/dricka direkt när det står med vit text att du är hungrig eller törstig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ända buggen jag vet om i standalone är den när man svimmar och inte vaknar
Har inte crashat någonting ännu

bf4 crashar (dock bara 1 gång per 10:e timme nu istället för 3ggr i timmen som i början för mig)
Bf4 buggar (Finns massor..)
Server tick rate/server fps är alldelles för dåligt (därför netcoden klagas på tror jag(?))

Ja jag tror nog att du får spela Dayz lite mer än 4h (antar att du inte spelat alphan innan det släpptes igår) för att veta om det är fullt av buggar eller inte.

Tråkigt att du tycker att Dayz Alphan är ett mer färdigt spel än BF4. Jag stöter dock inte på nämnvärt många buggar i BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Ja jag tror nog att du får spela Dayz lite mer än 4h (antar att du inte spelat alphan innan det släpptes igår) för att veta om det är fullt av buggar eller inte.

Tråkigt att du tycker att Dayz Alphan är ett mer färdigt spel än BF4. Jag stöter dock inte på nämnvärt många buggar i BF4.

har 8 tmmar spelat i standalone

Har nästan 300 timmar i bf4 så har hunnit hittat riktigt många buggar (Även om endel av dom jag hittade i början kan ha patchats nu..)

Men både crash per timme och buggar hittade per timme är högre i bf4 än i standalone (rätt mycket högre också)

edit : har inte spelat jättemycket bf4 dom senaste 2 veckorna (ca 12 timmar kanske) så det kan ju ha blivit bättre nu (men tvivlart på det)

edit 2 : har hittat 2 buggar i standalone kom jag på nu (hittade inga servrar först, utan var tvungen att klicka att jag ville sortera servrarna efter namn för att ens se några servrar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det är svårare att hitta mat och dricka nu, vilket jag personligen tycker är toppen. Det ökar svårighetsgraden och det tvingar också spelarna till att utforska kartan på ett annat sätt och inte bara dra till Cherno när man ska ha lide nattamad. Hur som helst, tipset jag kan ge dig är att var mer noggrann när du lootar ett hus, eller byggnad. Det är lätt att missa en burk eller två när man springer i den fördömda världen.

För övrigt, vad tycker ni om looting systemet? Älskar att det är svårt, nu kommer man verkligen få tillbaka känslan att man inte vill dö! Och hur glad blir man inte när man hittar ett grannt vapen?

Permalänk
Avstängd

Tack för svaret och förlåt för sen svaren , nån som på att lira ikväll ?

Permalänk
Medlem

Bara jag som dör hela tiden av törst? Har hänt nu 3 gånger i rad nu, och pga unconscious tillståndet måste man sedan ha någon som hjälper en annars ligger man där förevigt. Kanske bara har varit de senaste serverna jag spelat på med dålig loot, men det verkar ändå svårt att hitta vatten eller annan dricka i spelet ^^

Permalänk
Medlem

Ja, asså vill man inte betala lite mindre för spelet nu och få spela det under beta och alphastadie (Som är jävligt buggfri tbh, bara funktioner som saknas, ex bilar).
Så kan man ju vänta tills det släpps o sluta bitcha i den här tråden. Betala mer för spelet när det är klart och ni mer om det, vi som vill spela det nu nu nu betalar gärna för det nu och får spela det tills det släpps, om 1 år, eller ett halvår, vem vet?

Gjorde likadant med Arma 3, spelade under alpha och beta där med, och fick det billigare för att man får stå ut med att '"alpha o betatesta".

Men det är klart, de ska ju alltid gnällas...

Permalänk

Om ni inte har någon att spela med kan ni komma in och spela med mig och mina polare, alltid någon som spelar SA nu IP till TS:n finns på hemsidan: http://flareaway.shivtr.com/ Lämna in en app om ni vill gå med i klanen också

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Är det inge mer som har benchmark och kan posta resultat på inställnigar FPS etc behöver kanske inte vara super noga men kul och se bara lite basic

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Kör på högsta inställning och 1080p men tycker allt ser lite suddigt ut ...allt i distans osv.
Nån som vet vilken inställning jag behöver ändra för detta?