Samtalsproblem Iphone 5

Permalänk

Samtalsproblem Iphone 5

Hej!

Jag har problem när jag ska ringa ett specifikt nummer, det går fram en ton och sen kommer det upp "Användare Upptagen". Det är samma sak när han ska ringa mig, en ton sen "Användare Upptagen". Vi har prövat och ringa till varandra när vi står bredvid varandra för att vara säker att ingen använder mobilen just då.

Det konstiga är att det är bara detta nummer som inte funkar, alla andra nummer funkar utan problem att ringa och ta emot samtal från.

Det började krångla för några veckor sedan, då kom man fram efter ca 4-5 försök. Nu funkar det inte alls.

Vad kan felet vara om man inte kan ta emot samtal från ett specifikt nummer?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kontakta era operatörer och be dem kolla på det tror jag är det bästa.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hmm det låter sjukt weird! Aldrig hört nå liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin0909:

Hej!

Jag har problem när jag ska ringa ett specifikt nummer, det går fram en ton och sen kommer det upp "Användare Upptagen". Det är samma sak när han ska ringa mig, en ton sen "Användare Upptagen". Vi har prövat och ringa till varandra när vi står bredvid varandra för att vara säker att ingen använder mobilen just då.

Det konstiga är att det är bara detta nummer som inte funkar, alla andra nummer funkar utan problem att ringa och ta emot samtal från.

Det började krångla för några veckor sedan, då kom man fram efter ca 4-5 försök. Nu funkar det inte alls.

Vad kan felet vara om man inte kan ta emot samtal från ett specifikt nummer?

Tack på förhand

Kan det vara Stör Ej-funktionen?

Permalänk

Problemet är löst!!!

Var så enkelt som att ta bort kontakten och sen lägga till samma nummer igen så funkade det att ringa igen

Så var bara en bugg troligtvis.