Hej
Känner igen det där,,
Jag har felsökt och läst "loggar" i massor från Routern för att försöka få ordning på min E5172 från "Tre"
Min slutsats har blivit att det är DHCP modulen som är "bugg"
Normalt kommer en Router ihåg mac adressen och försöker lämna samma IP så långt det är möjligt. man inte denna router!
ska prova att köra statiskt när jag får tid, men då pratar vi 90 talet.... så länge du kör WLAN så funkar det hyggligt, men när du börjar köra LAN parallellt, då blir det skit på riktigt, den buggar alltid ut på natten, så något skumt är det.
Att Huawei skulle göra sådan här skit köper jag inte!, vad skiljer då TRE:s modell från "retale"? Till att börja med inget batteri.
så frågan är om det bara är för "strömlös" surfing det finns där, eller har man skippat kondingar i layouten för att det blir onödigt med ett batteri som buffrar ström, sedan tappar ju loggen klockan under uppstarten tills den kan kalibrera mot nätet vilket gör loggarna i routern helt omöjliga i flödet.
Jag har beställt ett batteri från USA som bör dyka upp inom någon Vecka.
Vad gäller hastighet så ligger jag på 52mbit och 17ms och det går som bara fa*, men stabiliteten är katastrof gällande tillförlitlighet.
jag har redan letat upp en ersättare,, men den ligger på stax under 4000:-
Så nu önskar jag alla som har denna router att dela med sig!!