Hjälp! Internet är på och fungerar men inte webbläsare

Permalänk
Medlem

Hjälp! Internet är på och fungerar men inte webbläsare

För ungefär två timmar slutade webbläsarna fungera jag kunde använda steam och spela spel,Skype och sådant men webbläsaren fungerar inte, även steam webbläsaren fungerar inte, Min iPad och mobil deras wi-fi fungerar inte heller, någon som vet problemet till detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samma här, webläsarna funkar inte, men att uppdatera antivirus funkar. Wifi till mobilen funkar inte heller.
Bor på småländska höglandet, har ADSL från Telia, Thomson router.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Låter som DNS strul. Testa med googles 8.8.8.8 resp 8.8.4.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy.97:

För ungefär två timmar slutade webbläsarna fungera jag kunde använda steam och spela spel,Skype och sådant men webbläsaren fungerar inte, även steam webbläsaren fungerar inte, Min iPad och mobil deras wi-fi fungerar inte heller, någon som vet problemet till detta?

Skickades från m.sweclockers.com

För en del blir det så där när man installerar senaste Avast antivirus.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Låter som DNS strul. Testa med googles 8.8.8.8 resp 8.8.4.4

pingade
30ms TTL 44 för 8.8.8.8
32ms TTL 44 för 8.8.4.4

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diesel:

pingade
30ms TTL 44 för 8.8.8.8
32ms TTL 44 för 8.8.4.4

OK. Sätt då dina DNS-settings i klienten/datorn till dessa o testa webbrowsern.

Permalänk
Medlem

Ändrade i datorerna, funkar nu. Men kommer inte ihåg hur jag gör det i routern, så till mobilen funkar det inte än.
Tack Tanis för hjälpen, stort tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diesel:

Ändrade i datorerna, funkar nu. Men kommer inte ihåg hur jag gör det i routern, så till mobilen funkar det inte än.
Tack Tanis för hjälpen, stort tack

Liknande fel i norrland, eller ja snarlikt. Allt inom sverige fungerar verkar de som men utanför blir "sidan kan inte visas" från och till och om sidor laddas blir det utan bilder. Hade liknande fel häromkvällen förra veckan. Nått fuffens har deras nät för sig men nån driftinfo har dom inte bemödat sig att lägga upp. Linan fungerar prima i övrigt tex bbk ger 20/1,5 som alltid. Kör auto dnsr i datorer och deras mög "smart"-router...

Ign.com (us), appaddict, cydia m.m. fungerar inte bra.
Bbk, aftonbladet, skype är ok.

Edit: var mer random än jag trodde, ja deras dnsr verkar helt vack. Får väl byta imorrn till några pålitligare. Vet knappt om det går i deras kassa router, sällan man är där och rotar för att dom gjort ett så anskrämligt gränssnitt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Liknande fel i norrland, eller ja snarlikt. Allt inom sverige fungerar verkar de som men utanför blir "sidan kan inte visas" från och till och om sidor laddas blir det utan bilder. Hade liknande fel häromkvällen förra veckan. Nått fuffens har deras nät för sig men nån driftinfo har dom inte bemödat sig att lägga upp. Linan fungerar prima i övrigt tex bbk ger 20/1,5 som alltid. Kör auto dnsr i datorer och deras mög "smart"-router...

Ign.com (us), appaddict, cydia m.m. fungerar inte bra.
Bbk, aftonbladet, skype är ok.

Edit: var mer random än jag trodde, ja deras dnsr verkar helt vack. Får väl byta imorrn till några pålitligare. Vet knappt om det går i deras kassa router, sällan man är där och rotar för att dom gjort ett så anskrämligt gränssnitt.

Jag har tittat i min Thomson tg789vn, går inte att byta DNS Det innebär att mobilen inte kan använda wifi hemma.

Visa signatur