Permalänk
Proffsmoddare

Square 6.9

Låt mig presentera mitt senaste bygge!

Stomme av planhyvlad furu och kvartsstav.
Sidor av makrolon och vattenskuren aluminium.
Beklädnad med konstläder.

För mer information och bilder från bakom kulisserna så hänvisar jag till byggloggen.

Specs:

Asus Maximus VI Impact
Intel I7 4770k
2x 4gb Corsair Vengeance LP 1600 MHz
Antec Kühler H2O 620
Corsair Force GT 180GB
Silverstone ST45SF-G
Asus GTX 760 DC2OC
2x Noctua NF-R8
1x Noctua NF-F12 PWM

Två 80 mm fläktar från Noctua sköter lufttillförsel. Via insidan på chassits ovansida trycks luften bak till grafikkortet. Radiatorn sitter monterad i botten med en 120 mm Noctua i pull. Nätaggregatet har eget insug i botten men med möjlighet att genom en förslutningsbar 120x15 mm glipa ventilera ut luft från chassit.

Ett stort tack riktas till Corsair för sponsring av SSD!

Chassit visas här utan frontpanel. Kommer inom kort uppdatera med några fler bilder där panelen sitter på.

Square 6.9 på ASUS ROG Nordics FB.

Square 6.9

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Blev det läder? Snyggt!
Fast tycker nästan att du skulle haft en clean framsida också, typ en perforerad plåt eller något. Tror jag hade kunnat bli riktigt snyggt, fast å andra sidan kanske det inte passar in så bra till lädret...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Älskar att se Noctua fläktar! 5/5

Permalänk
Medlem

fyfan vad snyggt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Blev det läder? Snyggt!
Fast tycker nästan att du skulle haft en clean framsida också, typ en perforerad plåt eller något. Tror jag hade kunnat bli riktigt snyggt, fast å andra sidan kanske det inte passar in så bra till lädret...

Tack!
Ja det är konstläder. Jag har faktiskt gjort i ordning två framsidor med samma form som chassit vilka placeras distanserat framför och då "täcker" fläktar och SSD. Kan användas om man vill ha en helt clean front. Fäst med de två skruvarna som finns på var sida om SSDn.

En gjord av spegelglas..

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mudzi:

Älskar att se Noctua fläktar! 5/5

Älskar att använda Noctuas grejer! Ibland passar ju dessutom färgerna till temat

Skrivet av Fabbeee:

fyfan vad snyggt.

Tack!!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Fler bilder! Insida etc!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

Coolt bygge! Men vill se mer än bara baksidan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

SKitcoooolt! Lite mer närbilder på detaljer skulle uppskattas!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

a, du får börja tillverka chassin för fan!
vattnas i munnen efter den där ju
skulle gjort lite mer plats för ett fetare grafik kort,
grymt!
edit:
kollade byggloggen, synd att inte bilderna var editera "irad" samt skulle gärna vill se bild underifrån!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Bilder på insidan har varit intressant, hur än trångt det kan vara. Dock är det väl inte svårt att koll in hos byggloggen.

5/5, för ett snyggt bygge samt att det är trevligt att se Noctua användas.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Men var tar ditt 760 luft ifrån nu när du satt konstläder i vägen?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Tack!
Ja det är konstläder. Jag har faktiskt gjort i ordning två framsidor med samma form som chassit vilka placeras distanserat framför och då "täcker" fläktar och SSD. Kan användas om man vill ha en helt clean front. Fäst med de två skruvarna som finns på var sida om SSDn.

En gjord av spegelglas..

Trevligt, lägg gärna upp en bild om du har tid någon gång.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av filipandre:

Fler bilder! Insida etc!

Insidan kan du kolla in i byggloggen Finns även en 3D-modell där som är väldigt lättöverskådelig.

Skrivet av Marticus:

Coolt bygge! Men vill se mer än bara baksidan!

Tack! Vad mer vill du se?

Skrivet av JohanFalk:

Bilder på insidan har varit intressant, hur än trångt det kan vara. Dock är det väl inte svårt att koll in hos byggloggen.

5/5, för ett snyggt bygge samt att det är trevligt att se Noctua användas.

Tack så mycket! Jag har resonerat så att det är det färdiga chassit som visas här i galleriet och resten i byggloggen.

Skrivet av infigo:

Men var tar ditt 760 luft ifrån nu när du satt konstläder i vägen?

Om du kikar i byggloggen så har jag beskrivit hur luftflödet fungerar. Frontfläktarna trycker luften bakåt till grafikkortet via insidan på chassits ovansida.

Skrivet av hag.com:

Trevligt, lägg gärna upp en bild om du har tid någon gång.

Det ska jag försöka ordna!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Har länge velat se dvd, förstärkare etc i läder, så mycket snyggare än vanlig svart eller grå metall. Du lugger ett steg före!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Batman:

Har länge velat se dvd, förstärkare etc i läder, så mycket snyggare än vanlig svart eller grå metall. Du lugger ett steg före!

Läder ger ett riktigt trevligt intryck! Gärna ihop med alu

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Snyggt! Lite fler närbilder samt bilder på lädret också kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Insidan kan du kolla in i byggloggen Finns även en 3D-modell där som är väldigt lättöverskådelig.

Tack! Vad mer vill du se?

Tack så mycket! Jag har resonerat så att det är det färdiga chassit som visas här i galleriet och resten i byggloggen.

Om du kikar i byggloggen så har jag beskrivit hur luftflödet fungerar. Frontfläktarna trycker luften bakåt till grafikkortet via insidan på chassits ovansida.

Det ska jag försöka ordna!

Ja insidan är en början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Verkar vara snyggt. Tycker inte att bilderna är speciellt informativa dock.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
ASUS Nordic

Snyggt som attans, älskar att du har lagt ned tid på bilderna också. 5/5. La upp en länk här: https://www.facebook.com/rognordic

Permalänk
Medlem

vill du sälja chassit? eller tillverka en till? jag köper GÄRNA.
ps. skojar INTE

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Marticus:

Ja insidan är en början

Får ordna det

Skrivet av Pan.Pan:

Verkar vara snyggt. Tycker inte att bilderna är speciellt informativa dock.

Tack! Det är inte riktig meningen att bilderna ska vara informativa

Skrivet av kinc:

Snyggt som attans, älskar att du har lagt ned tid på bilderna också. 5/5. La upp en länk här: https://www.facebook.com/rognordic

Tack så mycket! Den sidan ska jag följa, trots att jag inte har fb. Är det du som driver?
Ja själva fotograferingen var ganska tidskrävande. Mörkt och kallt ute i en gammal bod haha.

Skrivet av Quiki:

vill du sälja chassit? eller tillverka en till? jag köper GÄRNA.
ps. skojar INTE

Allt är till salu för rätt pris

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Har uppdaterat galleriet med lite mer information angående kylningen i chassit. Kanske kan räta ut några frågetecken för tillfället!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Grädden på moset skulle vara ett tygskydd som man använder till högtalare. För det lilla extra diskreta och ev dammfilter funktion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Bilder på insidan tack!

Permalänk
Medlem

Måla mig avis! Ruggigt snyggt.

Du skulle kunna starta hobbyfirma och bygga custom chassin åt folk? Skulle lätt köpa ett.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av crownofthorns:

Bilder på insidan tack!

Har uppdaterat med några bilder där man ser mer av insidan!

Skrivet av rabiat:

Måla mig avis! Ruggigt snyggt.

Du skulle kunna starta hobbyfirma och bygga custom chassin åt folk? Skulle lätt köpa ett.

Tack! Haha just detta chassi är kanske lite knepigt att bygga flera av.
Men någon variant av "IP66" skulle jag allt kunna leverera Håll utkik, fler byggen kommer!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

blir en 3:a av mig, tänkte först sätta en 2:a men du har trots allt gjort ett snyggt jobb med träet.

nu spelar ju mina personliga åsikter in men jag hade hellre sett hdd på framsidan löst på ett annat sätt, det föll mig itne i smaken. sen att noctua fläktarna syns gillar jag inte heller och i helhet var jag inte förtjust i varken front eller kanter, men du gjorde ett bra jobb att pussla ihop det invändigt.

EDIT: satte en 2:a ändå när jag såg att kablar itne var sleevade eller färger vad kombinerade.

hade gärna sett fler byggen i stil med ditt IP66 som jag är ett fan av

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av pokelia:

blir en 3:a av mig, tänkte först sätta en 2:a men du har trots allt gjort ett snyggt jobb med träet.

nu spelar ju mina personliga åsikter in men jag hade hellre sett hdd på framsidan löst på ett annat sätt, det föll mig itne i smaken. sen att noctua fläktarna syns gillar jag inte heller och i helhet var jag inte förtjust i varken front eller kanter, men du gjorde ett bra jobb att pussla ihop det invändigt.

Först, tack för konstruktiv kritik!

SSDn behöver faktiskt inte sitta monterad där den gör, men tycker den symboliserar prestanda.
Du får kika in snart igen när jag lagt upp bilder med en annan front så får vi se vad du tycker då!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

För mig är detta en solklar femma...det är bara att kolla byggloggen...
Ser man till vilka betyg andra får i galleriet för att de bling-bling:ar sina riggar lite, så är det du gjort i en helt annan liga...

Jag kan bara avundsjukt konstatera att jag hade velat ha de maskinella resurser du verkar ha tillgång till