World of Warcraft Private server ( NTI Gymnasiet) Projekt

Permalänk

Tjena!

Nu håller vi på med ett projekt i skolan där vi ska ordna en private server på wow 4.3.4 (NTI GYmnasiet går jag på)
Tänkte kolla om ni har lite tips och tricks ang wow server på patchen 4.3.4.

Skriv gära vad ni tycker om denna ide!

PS

Vi har kollat med blizzard och dem sa att det var ok att göra en private server så länge det inte var på den senaste expansionen
Så det är helt lagligt att göra.

Permalänk

Tjena!

Nu håller vi på med ett projekt i skolan där vi ska ordna en private server på wow 4.3.4 (NTI GYmnasiet går jag på)
Tänkte kolla om ni har lite tips och tricks ang wow server på patchen 4.3.4.

Skriv gära vad ni tycker om denna ide!

PS

Vi har kollat med blizzard och dem sa att det var ok att göra en private server så länge det inte var på den senaste expansionen

Permalänk
Medlem

Så det är lagligt att sätta upp en privat wow-server om man inte kör på senaste patchen, hmm intressant.
Låter lockande att testa bara för sakens skull :).
Lycka till med projektet, synd att jag inte kan bidra med något eftersom jag är en sopa på wow ;).

Redigerat
Permalänk
Medlem

om den ska vara pvp-fokuserad är det bara att kopiera arena-tournament och kan känna att det är onödigt att ens börja då. pve brukar inte vara så lyckat på private servers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Skrivet av versions:

om den ska vara pvp-fokuserad är det bara att kopiera arena-tournament och kan känna att det är onödigt att ens börja då. pve brukar inte vara så lyckat på private servers.

Går det att skapa endast PvP fokuserad arena server?
Så att man i princip endast möter varandra i arena (säg ett kompis-gäng på 10 pers), och kan då köra på vilken version man vill (förutom senaste).

Jag har själv slutat med WoW för länge sedan, men det här lät väldigt lockande!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Går det att skapa endast PvP fokuserad arena server?
Så att man i princip endast möter varandra i arena (säg ett kompis-gäng på 10 pers), och kan då köra på vilken version man vill (förutom senaste).

Jag har själv slutat med WoW för länge sedan, men det här lät väldigt lockande!

Finns gott om sådan servers då pvp funkar bra som private server, pve däremot är ett stort skämt då de i princip aldrig har fungerande boss mechanics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael Hållberg:

Tjena!

har du Skrifligt bevis på detta, då flera personer som äger privata servrar är stämda av Blizzard!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

wow-one.com som kör feenix ska ju ha lyckats bra med detta, det svåra efter vad jag vet är att få till de scriptade sakerna dvs instanserna.
Att slänga upp själva servern i sig är inte så svårt, /kill kommandot är en rolig sak
Jag har tyvärr inte så mkt att tillföra på hur man sätter upp det men det finns mkt guider, bl.a http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-WoW-Private-Ser...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Finns gott om sådan servers då pvp funkar bra som private server, pve däremot är ett stort skämt då de i princip aldrig har fungerande boss mechanics.

Suveränt!

Jag lämnade av att jag vart så äcklad av all tid jag slösat på grinding i raids etc, visst, socialt var det riktigt roligt. Men då är en pvp server som sagt väldigt lockande.

Säg att man har en grupp vänner på kanske 10-15 pers, och enbart kör arena mot varandra, olika uppsättningar eller om man vill skapa lag och så, kan tro att det skulle kunna bli väldigt roligt i slutändan

Någon som har några tips på vart man kan börja? (sorry om jag lånar tråden )

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem

Bullshit, det är inte alls lagligt utan ni bryter mot upphovsrättslagen och tycker Blizzard att ni är irriterande nog så kommer dom stämma skiten ur er, det har hänt förr och kommer säkert hända igen.

Om ni nu ändå tänker gå vidare: Länk borttagen för att jag ej vill uppmuntra till piratkopiering av Blizzards mjukvara.

Sen var det ju förövrigt väldigt onödigt att du och dina klasskompisar gjorde 3 olika trådar om exakt samma ämne när innehållet i era trådstarter verkar vara copypastade.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Bullshit, det är inte alls lagligt utan ni bryter mot upphovsrättslagen och tycker Blizzard att ni är irriterande nog så kommer dom stämma skiten ur er, det har hänt förr och kommer säkert hända igen.

Om ni nu ändå tänker gå vidare: http://www.ownedcore.com/forums/world-of-warcraft/world-of-wa...

Sen var det ju förövrigt väldigt onödigt att du och dina klasskompisar gjorde 3 olika trådar om exakt samma ämne när innehållet i era trådstarter verkar vara copypastade.

Jag kan ju inte rå över varför mina kompisar kopierar min tråd bara för att trolla, men hur som haver så är det inte olagligt att göra en sådan server( har googlat en hel del på saken så det är inta alls BULLSHIT!

Permalänk

Jag kan ju inte rå över varför mina kompisar kopierar min tråd bara för att trolla, men hur som haver så är det inte olagligt att göra en sådan server( har googlat en hel del på saken så det är inta alls BULLSHIT!

Om de trollar så anmäl gärna deras trådar för att inte smutsa ner Sweclockers forum.

Skrev du inte att du tagit kontakt med Blizzard och de sa att det var OK i din original post?

Visa signatur

-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk

Lite konstigt.. Ni har gjort 3 trådar med samma text och alla tre skyller på varandra "kan inte hjälpa att han har kopierat av mig". Om ni vill har riktig hjälp så håll er till en tråd och samarbeta lite, annars blir det bara jobbigt att hjälpa 3 olika trådar om samma sak.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

men hur som haver så är det inte olagligt att göra en sådan server( har googlat en hel del på saken så det är inta alls BULLSHIT!

Vänta vänta?

skrev du inte precis

Citat:

Permalänk
Medlem

Jo, det är visst olagligt, du bryter inte bara mot Blizzards EULA (Det står bland annat att du måste vara en auktoriserad användare av deras tjänst för att få använda/spela World of Warcraft. även om du betalar för ditt vanliga wowkonto om du har ett sådant betyder inte det att du är auktoriserad för att få göra en pirat/privatserver utan du är bara auktoriserad för att spela på deras retailservrar.

När folk spelar på din privatserver istället för på Blizzards egna servrar förlorar Blizzard pengar på detta, och det skadar dom i längden.

Som jag sa förut, om Blizzard tycker att du är irriterande nog så kan dom bestämma sig för att stämma skiten ur dig/dina kompisar eller vem det nu är som håller på med detta, tycker förövrigt det är väldigt oansvarigt av eran lärare att inte kontrollera era tänkta projekt noggrant nog för att se att det är olagligt att hålla på med och det skulle antagligen även kunna påverka skolan om Blizzard får nys på det.

Förresten, om du nu har googlat "en hel del" på ämnet och kommit fram till att det inte alls är olagligt, då är du väldigt dålig på att googla.

Skulle förövrigt vilja be mod hålla koll på dessa trådar då man använder en oauktoriserad klient av WoW och oauktoriserade gratisservrar så bör detta räknas som piratkopiering.

Visa signatur

ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd flyttad ***

Jag har flyttat tråden till avdelningen "Spelservrar...".

Övriga trådar av medlemmar i detta projekt har låsts. Det är inte tillåtet att skapa flera om samma ämne.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Om detta inte följs kan samtliga trådar komma att låsas.

/KimTjik

Permalänk

From the EULA:

B. You agree that you shall not, under any circumstances:

(iii) host, provide or develop matchmaking services for the Game or intercept, emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard in any way, including, without limitation, through protocol emulation, tunneling, packet sniffing, modifying or adding components to the Game, use of a utility program or any other techniques now known or hereafter developed, for any purpose, including, but not limited to, unauthorized network play over the Internet, network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks or as part of content aggregation networks; or

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/wow_eula.html

copy paste från blizzards forum..
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1549392044#8

att den inte blev låst av moderatorn ovan är för mig ett mysterium... eftersom vi uppenbarligen diskuterar ert projekt som uppenbarligen inte tillåter användning av någon form av programvara för att efterlikna deras servrar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

att den inte blev låst av moderatorn ovan är för mig ett mysterium... eftersom vi uppenbarligen diskuterar ert projekt som uppenbarligen inte tillåter användning av någon form av programvara för att efterlikna deras servrar.

Jag har bett moderatorer med bättre kunskap om dessa frågor att komma med synpunkter. Det här är långt ifrån vad jag är intresserad av och har därför inte fördjupat mig i vad som gäller.

Jag ber er därför visa förståelse och avvakta lite grand.

Permalänk
Avstängd

Mikael Hållberg, studerande på NTI Gymnasiet. Undrar vad skolledningen tycker om att ni riskerar skolan på att bli bötfällda på miljonbelopp..

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Inaktiv

Visa gärna den där bekräftelsen från Blizzard där dom medger att ni får starta en privat server...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Jag har bett moderatorer med bättre kunskap om dessa frågor att komma med synpunkter. Det här är långt ifrån vad jag är intresserad av och har därför inte fördjupat mig i vad som gäller.

Jag ber er därför visa förståelse och avvakta lite grand.

Hatten av för det!

Permalänk

asså shit grabbar ni behöver ju inte lacka? :S
Jag har bara bet om era åsikter och tips och tricks, vi gör det här bara för att få kunskapen INTE för att tjäna pengar på det.
Dessutom förstår jag inte varför folk vill stänga tråden eftersom vi har inte ens startat servern, vi har inte ens beslutat om vi ska göra det.

Permalänk

Jag har bara bet om era åsikter och tips och tricks, vi gör det här bara för att få kunskapen INTE för att tjäna pengar på det.
Dessutom förstår jag inte varför folk vill stänga tråden eftersom vi har inte ens startat servern, vi har inte ens beslutat om vi ska göra det.

personligen föreslår jag att ni ska låta bli kan bli ganska dyrt att bli stämda av blizzard.

var nån server som 2010 blev nedstängd och ägarna fick betala 580mille i skadestånd eller vad de var...

http://www.gamasutra.com/view/news/29936/Blizzard_Wins_88M_Ju...

så kan bli en dyr resa för er om ni har otur.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

personligen föreslår jag att ni ska låta bli kan bli ganska dyrt att bli stämda av blizzard.

var nån server som 2010 blev nedstängd och ägarna fick betala 580mille i skadestånd eller vad de var...

http://www.gamasutra.com/view/news/29936/Blizzard_Wins_88M_Ju...

så kan bli en dyr resa för er om ni har otur.

Finns väldigt många aktiva privatservrar uppe, och jag tror inte att Blizzard kommer bry sig ett dugg om några småpojkar som sitter och spelar.

Permalänk
Medlem

Skrivet av m4gnify:

Finns väldigt många aktiva privatservrar uppe, och jag tror inte att Blizzard kommer bry sig ett dugg om några småpojkar som sitter och spelar.

Det spelar ingen roll om ni gör det för kunskapen eller för att tjäna pengar på det, det är fortfarande emot Blizzard's EULA, och jag tycker det är otroligt dumt att ni isåfall skulle riskera att hela skolan blir stämd på miljonbelopp. - Och anledningen till att tråden isåfall skulle bli stängd vore väl om en moderator som har lite kunskap inom området håller med om att det är piratkopiering.

Sen tror jag inte nödvändigt vis att en privatserver för WoW är det bästa sättet att lära sig hosta servrar, visst kan du lära dig lite smått hur SQL-databaser fungerar, men i övrigt hade jag rekommenderat att ni börjar med något annat, jag skulle rekommendera en server till ARMA 2/3 med något mission som kräver databaser, eller en DayZ MOD (Finns inte till standalonen ännu) server, på detta kan ini lära er lite basic hur databaser och/eller programmera lite smått när man kodar missionfiler till servern, det är nog ett av dom mest modvänliga spelen jag vet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Jag är rädd att tråden måste låsas då denna fråga bryter mot § 7 i reglerna. Detta eftersom användandet av sådana servar kringgår kopieringsskyddet i spelen. Mer information om denna regel finns här.