Permalänk
Cooler Master

Dreamhack summer 2014

Hej allihop!

Snart är det dags för Dreamhack igen. Cooler Master kommer självklart att ställa ut och visa de senaste produkterna. Alla ni som ska dit är varmt välkomna att besöka vårt bås och kom ihåg, vi har lagret fullt av läckra prylar som vi kommer att dela / tävla ut!

Permalänk
Medlem

Hej CM och välkomna till Swec. Är nöjd med era produkter som jag har köpt och tycker att ni gör ett strålande jobb :D.

För att göra det enklare för folk så kan ni citera de personerna ni skriver till

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är intresserad av Quickfire Rapid-i med MX Brown. Jag fick ett mail att det nu finns att beställa på eran europeiska webshop. Det finns dock inte med nordisk layout. När kommer den versionen?

Länk till webshoppen: http://www.cmstore.eu/cm-storm/keyboards/quickfire-rapid-i/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklasts:

Hej Azzon

Quickfire rapid kommer i en ny version som precis lanserats och heter Quickfire rapid I.
Det kommer att finnas på lager inom kort.

http://gaming.coolermaster.com/en/products/keyboards/rapid-i/

Aha okej.

Med tanke på att vanliga Quickfire Rapid är väldigt kvalitativt och tillverkat av Costar, undrar jag vilken OEM det är som tillverkar Rapid I och om det är minst lika kvalitativt?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Coolermasters idiotiska namn system på sina nätagg.

Detta börjar ju att bli rent ut sagt löjligt CoolerMaster!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hej!

Jag är intresserad av Quickfire Rapid-i med MX Brown. Jag fick ett mail att det nu finns att beställa på eran europeiska webshop. Det finns dock inte med nordisk layout. När kommer den versionen?

Länk till webshoppen: http://www.cmstore.eu/cm-storm/keyboards/quickfire-rapid-i/

Nu finns den nordiska versionen att välja i webshoppen.

Permalänk
Medlem

Hej, har en undran jag förgäves försökt hitta anledningen till på nätet utan resultat:
Jag har två tangentbord i quickfire TK-serien, det är modellen där "piltangentdelen" är borttagen, och i stället agerar numpaden som pilar, pgup osv när numlock är avstängt, med numlock på så funkar den som vanligt.

Jag har ett med bruna och ett med blå switchar, problemet är att när numlock är av så funkar inte numpaddelens entertangent på på det med blå brytare, med numlock på funkar den som vanligt. På det bruna tangentbordet så fungerar entertangenten oavsett om numlock är på eller av.
Finns det en anledning till att det är så?

Permalänk
Cooler Master

Hey,

Nicklas is on holiday and as his backup I can't write swedish, so have to answer in english. Also sorry that took ages to reply.

Skrivet av The-Architect:

Jag har ett med bruna och ett med blå switchar, problemet är att när numlock är av så funkar inte numpaddelens entertangent på på det med blå brytare, med numlock på funkar den som vanligt. På det bruna tangentbordet så fungerar entertangenten oavsett om numlock är på eller av.
Finns det en anledning till att det är så?

In older model TKs the enter key doesn't work when in "arrow" mode, but it was "fixed" for new models. So your blue one is older model.

- Saku

Permalänk
Medlem

Quickfire TK

Writing this in english as an precaution; I have issues with my Quickfire TK (BROWN) Keyboard, got it as christmas present this winter and started to behave wierd in the latest couple of weeks.

Randomly it turns off and stops working, and i try to detach and reattach the usb cable, but to no avail.
Tried connection to different USB ports, both those on the motherboard and the front ones.

Does not even work on another computer, and usually I have been forced to just wait and it will just as randomly turn on. (not at computer restart, but if I wait long enough, it turns back on.)

And today it happened again, just as yeasterday.
It has now been plugged in, but no sign of life from it for 2-3 hours.

Update: Now it started to work, just as randomly it shut off, it took aprrox. 15-16 hours for it to turn back on.

Tillägg:
Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Cooler Master

Furis, have you tried with another USB-cable? Sometimes those gets wonky and it does weird weird things. If happens again, I'd suggest to try that first.

If don't have spare cable, let me know and I'll see what we can do about that.

Permalänk
Medlem

CM Quickfire Rapid Bruna Switchar Nordisk Layout

Hej!

Jag undrar varför < knappen som sitter bredvid shift skriver ut ett § tecken och tvärtom? Jag fick mitt tangentbord i tisdags och trodde det var ett tillverkningsfel iomed att återförsäljaren sa de. Dem skickade ett nytt nu som också har samma problem. Börjar undra om det kanske inte är ett tillverkningsfel utan om det är medvetet eller så har jag maximal otur.

Det är bara dessa två som 'sitter fel' också, allt annat verkar funka och jag har svenska som språk inställt på datorn.

Skulle vara jättetacksam för svar då jag verkligen vill veta om det ska vara så eller om det är ett produktfel. Ni andra som sitter på Cooler Master har ni samma sak eller är det bara jag?

Jag är nog en av de få som faktiskt använder den knappen väldigt mycket och just därför är det viktigt för mig att den sitter på sin vanliga plats.

Tack.

Hello!
I have a CM Quickfire Rapid Brown Switches [Nordic]

I wonder why the < button located next to shift is printing a § character and vice versa on my keyboard? I got my keyboard last Tuesday and thought it was a manufacturing defect. They sent me a new one now that also has the same issue. Starting to wonder if it might not be a manufacturing defect, but if it's conscious decision from Cooler Master to make it this way?

Everything else seems to be in working order and I have Swedish as the language setting on my computer.

Would be very grateful for answers if this is a product defect or something else. The rest of you sitting on Cooler Master, you have the same thing or is it just me?

I'm probably one of the few that actually use that button a lot and this is precisely why it is important for me that it sits in its usual place.

Thanks.

Permalänk
Cooler Master

Nova Touch TKL

I slutet av September kommer Cooler Master att släppa det nya super tangentbordet Nova Touch TKL.
Ett riktigt bra tangentbord med de skönaste switchar jag känt på!
Klicka på länken för mer info!

http://event.coolermaster.com/signup/novatouch/

Alla ni som planerar att besöka Dreamhack Stockholm är varmt välkomna till vårt bås!

Permalänk
Medlem

Lite mer info kunde du väl ha tagit med i den posten nicklasts?

Som tex att det är Topre brytare (som det inte står ett dugg om på den länkade sidan) och inte dom vanliga Cherry MX brytarna som finns överallt nu för tiden.
Men kanske även att det går att använda Cherry MX tangenter om man nu skulle vilja det.
http://deskthority.net/wiki/Cooler_Master_Novatouch_TKL

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

En stilla undran, går det att köpa fläktfästena till Hyper 412S löst? och isåfal vart?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Cooler Master

En stilla undran, går det att köpa fläktfästena till Hyper 412S löst? och isåfal vart?

Hej Langelus

Javisst det går alldeles utmärkt. Vi har en reservdelsbutik på nätet där den finns tillgänglig.

Borde vara denna du söker.

http://www.cmstore.eu/cooling/accessories/hyper-412-accessori...

Permalänk
Medlem

Perfekt! Tack så mycket

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

nicklasts, när kommer novatouch till svenska butikshyllor? Det snackades om slutet av september. Har du någon ny info?

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklasts:

Hej Langelus

Javisst det går alldeles utmärkt. Vi har en reservdelsbutik på nätet där den finns tillgänglig.

Borde vara denna du söker.

http://www.cmstore.eu/cooling/accessories/hyper-412-accessori...

skulle ni kunna göra en rapid i med svarta brytare och blå/vit/röd backlight det hade varit trevligt då jag gillar svarta då röda är för lätta men vill ha linjär brytare

Permalänk
Cooler Master

nicklasts, när kommer novatouch till svenska butikshyllor? Det snackades om slutet av september. Har du någon ny info?

Hej Elevator Steve

Det lanserades i slutet av September. Första leveransen av den nordiska versionen är bekräftad att landa i slutet av Oktober.

Ha en bra dag!

Permalänk
Cooler Master

skulle ni kunna göra en rapid i med svarta brytare och blå/vit/röd backlight det hade varit trevligt då jag gillar svarta då röda är för lätta men vill ha linjär brytare

Hej Niklad

Tyvärr finns det inga planer på att släppa Rapid I med svarta brytare, men vi får se i framtiden.

Ha en bra dag!

Permalänk
Cooler Master

Fina priser från Cooler Master!

Hej!

Fyll i formuläret i nedanstående länk så har du chansen att vinna fina priser från Cooler Master!

https://www.surveymonkey.com/s/cmpsu

Permalänk

Vad händer med NovaTouch? Snart beställer jag realforce istället... Det enda jag hört från cooler master är "i oktober" "i slutet av oktober" "slutet av november" "i början av december"...
Komplett säger i början av december. Det är inte längre början av december så var är det?

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |

Permalänk
Cooler Master

Hej ElevatorSteve

Komplett fick nastan hela forsta sandningen och den anlande i slutet av November. Jag vet att de promotade det under Dreamhack sa det har helt enkelt tagit slut pa deras lager. Nasta sandning ar pa vag och ska vara dar ca den 13e som det star pa deras hemsida.

Ha en bra dag!

Mvh Nicklas

Permalänk

Bra. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2 st CM Storm Rapid-i tangentbord. Jag har nu haft dem i ca 3 veckor och båda har tangenter som led dioden slocknat på. Annars funkar de bra!

Verkar vara kass kvalité på dessa då det är flertalet som börjat rapportera om detta problem i CM supportforum.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har ett Cmstorm Quickfire rapid med röda brytare, som vänstra alt har slutat fungera på, när man googlar så får man snabbt reda på att det var ett vanligt problem i en viss serie, öppnade upp tangentbordet och som förväntat, ledningen till alt var av. Problemet är att garantin gick ut för lite drygt en månad sedan, men undrar om ni inte kan ha lite överseende med det i och med att det är ett vanligt, känt problem? Är det någon idé att ens försöka reklamera det på er hemsida eller hur ska man gå till väga?

http://www.overclock.net/t/1102940/cm-storm-quick-fire-rapid/...
https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/search?q=Left+al...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Om det är ett vanligt förekommande problem så kan du reklamera till den butik du köpte ifrån.
Du har tre år på dig att göra detta efter 6mån så är det DU som har skyldigheten att bevisa att det handlar om ett tillverkningsfel heller ett välkänt fel som gör att produkten ofta går sönder för tidigt.

Och nu när CM har gått ut med att detta felet finns så har du ju bevis.
Cm kanske tar tag i det själva men dom har inga som helst lagliga skyldigheter att göra det och OM dom tar tag i det så har dom inga som helst skyldigheter att betala några fraktkostnader så du kan få betala för båda dessa.

Går du till butiken med bevis som du nu har och det är inom tre år ifrån inköps datum så är dom skyldiga att ta tag i det och laga/byta ut varan, dom är även skyldiga att betala fraktkostnader plus eventuella andra kostnader "inom rimliga gränser".
Butiken kan ge dig en ny vara heller erbjuda pengar tillbaks (och det är då kontanter/insatt på kort/konto/tillgodo i butiken/presentkort) du kan kräva att få pengar tillbaks i exakt den from du betalade med dvs betalad du kontant kan du kräva kontanter kort så kan du kräva att få det insatt på kortet, var det presentkort kan du kräva presentkort (även butiken kan kräva att få betala tillbaks på det sätt du betaöade med tex om det var presentkort så får du presentkort).

Finns varan att få tag i hos andra butiker men den aktuella butiken (X) ej har den kvar(kan få fram så har du rätt till täckningsköp dvs du kan då köpa varan hos annan butik och kostar den mer så kan du kräva att X står för mellanskillnaden inom rimliga gränser.
Dvs du kan inte handla ifrån den dyraste butiken bara för att vara jävlig du behöver ej heller handla ifrån den billigaste.
Finns det bara två butiker med stor prisskillnad och du inet kan tänka dig att ha med den billiga att göra så är det svårare du får då troligen disskutera lite fram och tillbaks du kan troligen begära att dom får stå för en del av pengarna som den dyra butiken vill ha men kanske inte hela summan.

Visa signatur

Permalänk
Cooler Master

Har ett Cmstorm Quickfire rapid med röda brytare, som vänstra alt har slutat fungera på, när man googlar så får man snabbt reda på att det var ett vanligt problem i en viss serie, öppnade upp tangentbordet och som förväntat, ledningen till alt var av. Problemet är att garantin gick ut för lite drygt en månad sedan, men undrar om ni inte kan ha lite överseende med det i och med att det är ett vanligt, känt problem? Är det någon idé att ens försöka reklamera det på er hemsida eller hur ska man gå till väga?

Hej Bakgrund

Det är ingenting jag har hört om förut eller fått några klagomål om. Skulle du vilja vara snäll och ge mig serienummret på produkten så ska jag kolla om det är ett känt tillverkningsfel och om vi kan hjälpa till med ett utbyte.

Mvh Nicklas

Permalänk

Hej, jag fick idag hem ett Quickfire Rapid-I och jag älskade verkligen tangentbordet men märkte direkt att där var fel på det. Efter ungefär 1min så börjar tangentbordet blinka 3-5ggr snabbt och sedan kopplades det ifrån. Det slutade med att jag returnerade det direkt men vet ni varför det blev så?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Cooler Master

Tävling! Besvara ett par frågor om tangentbord och ni har chansen att vinna vårt nya tangentbord Nova Touch TKL som är ett av världens snabbaste mekaniska tangentbord.

http://eu.coolermaster.com/survey/switch/?utm_source=forum&ut...