Permalänk
Medlem

Vilken DXRacer passar mig?

Hej SweC!

Ska köpa ny dator stol och det blir antagligen en DXRacer men då kommer man till dethär med Serier F,R,D,M,U och jag får inte riktigt fram vilken serie som passar mig.

Jag är då 180-185cm lång och väger 75-80kg och därför undrar jag om någon med mer koll vet vilken serie som passar mig eller om någon med liknande längd och vikt har en DXRacer och kan rekommendera och berätta vilken serie som passar dig?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Hej SweC!

Ska köpa ny dator stol och det blir antagligen en DXRacer men då kommer man till dethär med Serier F,R,D,M,U och jag får inte riktigt fram vilken serie som passar mig.

Jag är då 180-185cm lång och väger 75-80kg och därför undrar jag om någon med mer koll vet vilken serie som passar mig eller om någon med liknande längd och vikt har en DXRacer och kan rekommendera och berätta vilken serie som passar dig?

Tack på förhand!

Hej något sent svarat här men undrar lite hur det gick för dig och vad valet blev(vilken serie)
Jag själv är intresserad av en sådan stol men har fastnat på vilket serie jag ska gå på.

Behöver din hjälp hör av dig är du snäll. Eller gärna någon annan med erfarenhet av dessa stolar.

Permalänk
Medlem

Kolla om ni har någon Chillibutik i närheten, de kan ha några DXracer inne. De har andra namn än F,R,D,M,U men det är samma modeller.
http://www.chilli.se/sv/artiklar/mobler/arbetsplats/kontorsst...

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Kolla om ni har någon Chillibutik i närheten, de kan ha några DXracer inne. De har andra namn än F,R,D,M,U men det är samma modeller.
http://www.chilli.se/sv/artiklar/mobler/arbetsplats/kontorsst...

Tack ska kolla på det, har du ägt någon av stolarna, i så fall vad tyckte du?

Permalänk
Medlem

Jag köpte Monza från Chilli, är nog en stol från D-serien. Inte en sekund har jag ångrat mitt köp (utom när jag flyttade, frugans stol från IKEA var mycket lättare att bära), jag sitter bättre i den stolen än i kinnarpsstolen på jobbet. Gedigen också, jag har haft den i nästan 1,5 år utan något problem.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Har en R-series, jag är 180, väger kring ~70 - något lägre. I början tyckte jag att själva sittpuffen var lite för kort, måhända för att jag brukar hasa framåt i stolen. Nu när jag vant mig vid stolen sitter jag dock rakryggad, hasar sällan fram sådär som man alltid gjort har aldrig känts bättre att sitta långa sessioner. Är inte stel i ryggen längre när man drar sig till sängs, vilket kunde hända förut när man suttit med böjd rygg ett bra tag.

Är det något mera du funderar över är det bara att citera så jag ser svaret.

mvh

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har en R-series, jag är 180, väger kring ~70 - något lägre. I början tyckte jag att själva sittpuffen var lite för kort, måhända för att jag brukar hasa framåt i stolen. Nu när jag vant mig vid stolen sitter jag dock rakryggad, hasar sällan fram sådär som man alltid gjort har aldrig känts bättre att sitta långa sessioner. Är inte stel i ryggen längre när man drar sig till sängs, vilket kunde hända förut när man suttit med böjd rygg ett bra tag.

Är det något mera du funderar över är det bara att citera så jag ser svaret.

mvh

Hej! Stort tack för din hjälp, Som du säger så brukar jag också hasa mig fram emellanåt framförallt när jag spelar

Så där klart blev man lite fundersam, undra om man ska gå på D serien istället.
Den här; (se alla mått
http://www.dxracer.net/cat5_d-series.html

Som är 570 i sittyta istället för 530 på R serien.
Vad tror du?

Armstöden är dom sköna? enkla att montera av om dom är i vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.gun:

Hej! Stort tack för din hjälp, Som du säger så brukar jag också hasa mig fram emellanåt framförallt när jag spelar

Så där klart blev man lite fundersam, undra om man ska gå på D serien istället.
Den här; (se alla mått
http://www.dxracer.net/cat5_d-series.html

Som är 570 i sittyta istället för 530 på R serien.
Vad tror du?

Armstöden är dom sköna? enkla att montera av om dom är i vägen?

Jo kanske, bästa vore väl att provsitta.

Armstöden har lite mjukt gummi ovanpå så man har armarna bekvämt, lite rangliga kan jag tycka. Men samtidigt är det enda jag kan klaga på.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W