Permalänk

23 år, man
Försöker somna runt 12-1 men brukar runt 5-7 tiden.

Om jag ska upp en viss tid så går jag upp den tiden, annars försöker jag få 6-8 timmars sömn, beroende på hur mycket jag har missat tidigare, tar igen 1 timme missad sömn från förra natten med att sova 15min mer.

Jag har svåra sömnvårigheter. Försöker ta reda på atm varför jag sover så dåligt, min hjärna slutar aldrig att tänka typ. har testat alla sömntabletter som ej är beroende framkallande men inga funkar. Jag dricker ej kaffe energidryck etc på dagarna. Just nu går jag på en utredning för ADD då jag har alla symptom för det. Så kan vara därför jag sover så dåligt, vet inte riktigt just nu. MEn spelar ingen roll heller hur aktiv jag har varit under dagen etc, jag kan verkligen ej sova på natten överhuvudtaget. Jag har också försökt få in dygnsrytms etc men det hjälper ej, är alltid trött och kan sova hur mycket som helst just under dagen, men under natten funkar det ej.

Permalänk

Man, 19 År.

På vardagar brukar jag "gå och lägga mig" runt 12 ish, men det blir oftast 01.00 istället.
Vaknar runt 06 varje dag, tar bussen 07.15- fungerar fint är inte alls trött. Inte helger heller. (Däremot självklart skulle det bästa vara 3-4 h mer sömn, det nekar jag inte. Men jag har blivit för van. )

På lediga dagar är det inte nämnvärt annorlunda, kanske går upp 8-9 istället för 6 så visst kanske lite mer sömn men då ska jag inte påstå att jag nannar 12-01 heller alltid. Emellanåt är det väl väldigt ojämna tider helgmässigt pga bakfylla, men det är ju en sak isej.

Jag sover som jag gör mest på grund av vana, dålig vana om man vill se det så.
Annars generellt äter vi väldigt sent i vår familj, vi är nattmänniskor och vi äter middag tidigast 22.00 på kvällen, vanlig vardag är mat vid 11-12. Sen duschar man efteråt då vi kör på Vedpanna och ingen orkar ha igång det under dagen/morgon. Kvällen gäller.

Tillägg: Hade kanske löst rätt mycket om vi bara ätit lite tidigare, hade jag flyttat hemifrån hade jag lätt försökt få till lite mer sömntimmar genom att käka runt 6, kunna (förhoppningsvis) duscha när jag vill och kanske faktiskt nanna runt 10-11.
Kan tillägga att jag inte sitter mycket vid datorn , och när jag väl är vid datorn så står jag. (Kör stående hemma och på jobbet- sjukt bra i längden och rätt skönt efter ett tag, kan rekommendera testa! )

Permalänk

26, man
Vardagar mellan 20.30-21.30 och vaknar när klockan ringer 05.40. På helgerna så turas jag och frugan om att sova längre. Vilket betyder runt 08.00, vår dotter vaknar 06.00 oavsett helg eller vardag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det varierar. Jag sover när jag är trött helt enkelt. Det kan man göra när man är singel och inte har ngn annan man måste ta hänsyn till
Fyller 40 om ett par månader. Normalt så sover jag 00-01 till 6-7. Träning innan jobbet och sen sover jag kanske 1-2 timmar när jag kommer hem från jobbet.
På helgerna kan jag sova lite mer. Beror på om jag har ngt vettigt att göra eller ej

Jag har rätt konstigt dygnsrytm halva året då jag följer baseball i USA och laget jag håller på spelar ofta sina hemmamatcher kl 4 på morgonen. Så då blir det att man går upp 4 och tränar framför tvn och sen går man till jobbet efter det.

Permalänk
Medlem

-Är 24 år
-Lägger mig kl 00:00 vardagar och helger
-Vaknar 07:40 vardagar
-Vaknar 08:30 helger typ

Är rutin människa:) Har hjälp mig mycket sluta med studier/intressen efter kl 21 varje dag.
Nästa steg är nog att säga nej till facebook efter kl 22 typ.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Heltidsarbetande pappa till två barn, 5 och 8 år. Sover alla dagar mellan 00.30 till 06.30. Sover som en klubbad säl och somnar på 5 röda. 37 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

-29 År, arbetar.
-Lägger mig 22-23.00 vardagar 24-01.00 helgdagar.
-Går upp 06.30 vardagar, och runt 7-8 helgdagar.

Sover dåligt så ibland blir det bara 3h sömn osv. Vaknar av minsta lilla ljud så blir inte ofta direkt djupsömn, minsta lilla så poof vaken. Störigt men så är det
Får jag 7h sömn utan vakna 15 gånger på natten så vaknar jag utvilad och pigg.

Permalänk
Medlem
  • 19 år man

• Lägger mig 20-21

• Går upp 5.15, lediga dagar runt 6.30

• Tränar innan dagen drar igång

Bor ensam så behöver inte smyga runt när man vaknar

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas