MPC-HC V1.7.5 (64-bit)

Permalänk
Medlem

MPC-HC V1.7.5 (64-bit)

Har i dag uppdaterat MPC-HC (Media Player Classic - Home Cinema) från version mpc-hc v1.6.4.6052.x64 till mpc-hc v1.7.5.x64 och det fungerar utmärkt att spela upp exempelvis TS-filer om man först startar programmet och därifrån väljer önskad TS-fil. Men jag vill kunna öppna TS-filer direkt via utforskaren vilket fungerade utmärkt då jag hade mpc-hc v1.6.4.6052.x64 installerad men efter att ha installerat senaste versionen mpc-hc v1.7.5.x64 fungerar det inte längre att välja MPC-HC via "öppna med" i utforskaren i Windows 7. När jag försöker välja MPC-HC via "öppna med", "bläddra", C:\Program Files\MPC-HC\mpc-hc64.exe och väljer därefter "öppna" men då händer inget, programmet läggs inte bland de andra valbara programmen i "öppna med" rutan vilket gör att jag inte kan starta visning av TS-filer direkt via utforskaren som tidigare vilket är extremt irriterande. Vad är problemet varför fungerar det inte längre? Går det att åtgärda på något sätt?

http://mpc-hc.org/downloads/

Permalänk
Medlem

Har du prova ställt in i programmet att den ska kunna spela upp TS-filer?
Eller ställt in i standardprogram i kontrollpanelen att de ska kunna läsa de fil formatet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc