mitt nätagg grillade datorn och slog ifrån på säkring?

Permalänk

mitt nätagg grillade datorn och slog ifrån på säkring?

vad gör man?

psun ifråga kommer ifrån ace of sweden

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

ace of sweden...

börja med att ta reda på om något fortfarande fungerar.

Permalänk
Medlem

Har du tur var de bara nätagget, skulle testat att byta det. Sen om det är komponenterna i sign du har så hade jag nog inte riskerat att testa byta processor m.m då om t.ex moderkortet är bränt så kan de bränna övriga nya komponenter du trycker i den.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Riv genast ut och kasta nätagget innan du sabbar ännu mer. Stort misstag att låta den sitta kvar eller försöka starta datorn med det agget.

Skaffa sen ett annat nätagg och börja testa vad som funkar.
Förklara bättre i mer detalj vad som händer i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

vad gör man?

psun ifråga kommer ifrån ace of sweden

Ace of sweden, är speciellt om det var ett raw deal agg ökända, och du borde bytt nätagg för länge länge sen.

Du får börja med att skaffa ett OK nätagg och sen börja kolla vad som fungerar i datorn, risken är ganska överhängande att nättagget tog med sig moderkortet, kanske mer, men med lite tur har resten klarat sig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Börja med att slänga skiten sen köpa ett nytt nätagg funkar datorn bra, annars är det bara att börja testa del för del till du hittat vad som är trasigt (och det kan vara ALLT).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!