OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem

Stryk mig från listan.

Fixade strykningen själv.

Visa signatur

.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................

Permalänk
Medlem

Slänger ut en invite här då jag fick mailet igår och den går snart ut.

Enjoy

You have a new invite!

Dear fanboy/girl,

Whoop whoop! You have just received an invite to purchase the OnePlus One.

To use this invite, please follow this link to claim it as yours (you have less than 24h to do so): https://account.oneplus.net/invite/claim/TJO0-YWXF-CGHM-VDR5. If you haven't yet registered your account, no problem. Just follow this link: https://account.oneplus.net/sign-up

Remember that this invite can only be used for orders shipping to Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, Taiwan, United Kingdom, and United States.

The invite will expire 24 hours from when we sent this email, not necessarily when you received it, please claim it as soon as possible as expired invites are not re-activated.

Enjoy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pete_79:

Slänger ut en invite här då jag fick mailet igår och den går snart ut.

Enjoy

You have a new invite!

Dear fanboy/girl,

Whoop whoop! You have just received an invite to purchase the OnePlus One.

To use this invite, please follow this link to claim it as yours (you have less than 24h to do so): https://account.oneplus.net/invite/claim/TJO0-YWXF-CGHM-VDR5. If you haven't yet registered your account, no problem. Just follow this link: https://account.oneplus.net/sign-up

Remember that this invite can only be used for orders shipping to Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, Taiwan, United Kingdom, and United States.

The invite will expire 24 hours from when we sent this email, not necessarily when you received it, please claim it as soon as possible as expired invites are not re-activated.

Enjoy!

Stort tack!

Ledsen att tacket dröjde en kvart men jag passade på att beställa telefonen bums för att slippa oroa mig för att någonting skulle få timeout eller upphöra.

När jag får mina egna invites så kommer jag tillbaka hit och delar med mig.

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Pete_79:

Slänger ut en invite här då jag fick mailet igår och den går snart ut.
...

Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppdaterade listan med min status och beställningsdatum (underlättar för övriga att se när invites kan beräknas komma).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ändrat mig och stryker mig från listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem

Tror inte det finns så många bots faktiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Tror inte det finns så många bots faktiskt...

Det finns en hel del

Finns massa trådar om det...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det finns en hel del

Finns massa trådar om det...

På Sweclockers forum? Bevis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

På Sweclockers forum? Bevis?

Generella bots, jösses.

Sluta trolla.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Fasen missade min invite som jag fick idag klockan 11:00 försökte claima den klockan 20:30. Är jag diskad från listan pga detta?
Mvh Joel

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är förvånad, annonserade ut en invite tidigt i morse här i tråden som det var lite halv-panik med att jag inte skulle hinna ge bort. Men endast EN person hörde av sig och ville ha den? Nåväl, han blev iaf oerhört glad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Jag måste säga att jag är förvånad, annonserade ut en invite tidigt i morse här i tråden som det var lite halv-panik med att jag inte skulle hinna ge bort. Men endast EN person hörde av sig och ville ha den? Nåväl, han blev iaf oerhört glad!

Eftersom det var jag som fick inviten från MrBoXon så grönmarkerar jag mig på listan. Jag återkommer självfallet med invites tlll de som står kvar.

Återigen, stort tack till MrBoXon

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Jag måste säga att jag är förvånad, annonserade ut en invite tidigt i morse här i tråden som det var lite halv-panik med att jag inte skulle hinna ge bort. Men endast EN person hörde av sig och ville ha den? Nåväl, han blev iaf oerhört glad!

Jag såg inlägget så sent att bara antog att inviten redan var borta

Permalänk
Medlem

Hur länge till tar det innan man får invite?

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling

Permalänk

Bestämde mig för att köpa en Invite istället och beställt min 1+1 häromdagen, så notera det i listan #89.

Kommer givetvis dela invites här när de väl kommer, och kommer (till skillnad från många andra ser det ut som?) följa listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Generella bots, jösses.

Sluta trolla.

Vadå generella? Vi snackade om bottar i sweclockers forum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Bestämde mig för att köpa en Invite istället och beställt min 1+1 häromdagen, så notera det i listan #89.

Kommer givetvis dela invites här när de väl kommer, och kommer (till skillnad från många andra ser det ut som?) följa listan.

Det är ju bra att du ska dela dina invites... Det värkar som det inte händer något men ändå.

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling

Permalänk
Skrivet av adasjo:

Det är ju bra att du ska dela dina invites... Det värkar som det inte händer något men ändå.

Vill man ha tag i en just nu känns det som att man får knarka några timmar varje dag på olika trådar här o där, Oneplus forums, Reddit // hitta lite tävlingar/utlottningar och hoppas på att man har en rejäl skopa tur egentligen.

Tyvärr tar det ju tid att få sina egna invite även när man beställt Mobilen, så blir ju kanske ändå rätt segdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Vadå generella? Vi snackade om bottar i sweclockers forum...

Nej, du pratar om bottar i Sweclockers. Inte vi.

Du är medveten om att en bot kan leta på flera ställen? Det är inget man installerar på en sajt.....
Att det mesta indexeras och på så sätt blir väldigt enkelt att plocka. Till och med Google har en sådan funktion där du blir pingad om att X-sökord finns..

Det är en länk/kod som behövs, inte mer.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nej, du pratar om bottar i Sweclockers. Inte vi.

Du är medveten om att en bot kan leta på flera ställen? Det är inget man installerar på en sajt.....
Att det mesta indexeras och på så sätt blir väldigt enkelt att plocka. Till och med Google har en sådan funktion där du blir pingad om att X-sökord finns..

Det är en länk/kod som behövs, inte mer.

"Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem"

Jo, vi pratade specifikt om att någon använde sig av en bot för att plocka på Sweclockers, läs inläggen..
Så den uppdateras på någon millisekund som klickar på den och claimar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

"Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem"

Jo, vi pratade specifikt om att någon använde sig av en bot för att plocka på Sweclockers, läs inläggen..
Så den uppdateras på någon millisekund som klickar på den och claimar?

Nej. Det är din tolkning av det hela. Sluta nu.

Bots letar efter just X-ordet. Därav försvinner de snabbt från Oneplus forum också.

Så fort någon klickar på Claim, så försvinner den. Tar inta många sekunder. Allt du behöver göra är att vara inloggad.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Hiraeth:

"Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem"

Jo, vi pratade specifikt om att någon använde sig av en bot för att plocka på Sweclockers, läs inläggen..
Så den uppdateras på någon millisekund som klickar på den och claimar?

Man måste inte vara inloggad för att läsa forumet. En bot som är pekad på specifika sidor och kollar efter "https://account.oneplus.net/invite/claim/" skulle lätt plocka den på ett par sekunder (långt mycket snabbare än vad en människa skulle kunna läsa den posten). Prova googla på "OnePlus Invite" så hamnar faktiskt denna tråd på första sidan så att tro att det inte finns bots som läser Sweclockers är ganska hög chans.

Visa signatur
Permalänk

Woop, woop! Skriv upp mig på listan för en 64 GB!

edit: typo

Permalänk

Vill gärna vara med på ett hörn, min LG 4XHD blir så jä*la varm efter 10 min. aktivt användande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordazar:

Stort tack!

Ledsen att tacket dröjde en kvart men jag passade på att beställa telefonen bums för att slippa oroa mig för att någonting skulle få timeout eller upphöra.

När jag får mina egna invites så kommer jag tillbaka hit och delar med mig.

Lugnt, hoppas du blir nöjd med luren.

Skrivet av Sir Hitman:

Om man inte vill ta tiden att gå efter listan så kan man väll iallafall ta det i PM så den iallafall går till en medlem istället för bots?

EDIT: aha gick faktiskt till en medlem

Sorry, viste inte att botar snodde dessa koder. Men det ju bra att den gick till en medlem.

/Pete

Permalänk
Medlem

Har en invite men den är kopplad till mitt OPO community konto. Vet nån om det finns nåt sätt att kringå detta & ge någon härifrån invite:n?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Slapinator:

Har en invite men den är kopplad till mitt OPO community konto. Vet nån om det finns nåt sätt att kringå detta & ge någon härifrån invite:n?

Om du har claimat inviten så är den knuten till ditt konto.
Under dagen igår blev det en del prat om dom som blivit lurade vid köp genom annans konto. Där en invite är knuten till kontot men ägaren säger att han ändå vill dela med sig av inviten och då lånar ut sitt konto till beställaren tills betalning är gjord och sedan efter det loggat in på kontot och ändrat leveransadressen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle Gärna ta emot en invite till 64GB eller 16GB spelar ingen stor roll

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Om du har claimat inviten så är den knuten till ditt konto.
Under dagen igår blev det en del prat om dom som blivit lurade vid köp genom annans konto. Där en invite är knuten till kontot men ägaren säger att han ändå vill dela med sig av inviten och då lånar ut sitt konto till beställaren tills betalning är gjord och sedan efter det loggat in på kontot och ändrat leveransadressen.

Ok, jo claimade den för att jag trodde nån i familjen skulle ha den & tänkte inte mig för.
Men den får väl ligga där tills den inaktiveras, ingen lust att ge bort nånting som sedan kan sluta med massa strul åt båda hållen.