Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Hej boys,

Så det är rätt tufft att spela med amazonen. Jag försöker att använda mig av rörelse och positionering så mycket jag kan. Hennes skills är verkligen ingen höjdare för Guffa rules men jag ska göra allt jag kan för att klara detta. Nyckeln ligger framförallt i, som jag tror jag nämnt tidigare, runor och mf. Jag tänker rent spontant att Kwame har rätt. Hon kan bli jävligt bra med rätt gear. Det kan förvisso de flesta. Dock..här verkar klivet från brist på gear till riktigt bra gear vara synnerligen stort

Skillmässigt har jag filat på några varianter:

Impale med massa extra speed(kräver cannot be frozen för freeze mitt i animationen är livsfarligt. Detta är exakt varför normal blir en lektion. Jag måste snappa upp allt sånt och sedan respecca utifrån vad jag hittat för föremål och med baserat på vad jag lärt mig). Detta uppenbarligen kombinerat med en life tap off hand. Valkyrie och doge/evade skulle det vara. Då tar valken och mercen hand om mycket medans jag positionerar mig och sen move in for the kill. Jag kommer även komplettera dem mycket när det kommer till cold immunes och lightning immunes. Detta kommer kräva runor och tungt fokus på mf. Det blir alltså risky business på normal och början av nightmare. Jag måste nämligen få resists, damage reduction, block, faster hit recovery och annat för att kunna klara mig med denna taktiken. Jag kommer ju inte ha nån block eller resist boost från sköld. Knockback kommer jag också se till att ha i ett eller flera föremål så att jag har normal attack på off handen som jag snabbt kan switcha till för att slå mig fri om de omringar mig. Attack speeden, dodge etc kommer göra att detta fungerar utmärkt

Återkommer senare med fler alternativ som jag filar på och desto mer om hur det går och vart mina skillpoints är för närvarande

ps tack för go´feedback och tips! Gläder mig att vi är så många som skriver igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Miss är det inte. Man har en sjuk skada med bra gear. Jag har haft en full perfekt ama, slaktade i pvp.
Tips till TS: Köp dig en javelin med 30 faster run walk med nån decent sköld. Väldigt bra o kitea med. (ha som offhand alltså)

Vad jag hört så var den bättre innan patch 1.10. Och Magic Arrow som jag testade en gång gjorde ingen effekt alls. Det var som att skjuta vattenpilar som splashade när den träffade monstren utan att göra ett dugg i skada. Har aldrig svurit så mycket innan jag gav upp skiten. Magic Arrow använde jag bara för att slippa bära en massa pilar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Amazon verkar åt helvete. MF är nog de du får satsa på hårt nu i början och i princip kör ett par rundor för att få gear. Sen gå vidare till nightmare. Utan gear blir de skit av henne, vilket de blir för alla hjältar men rätt mycket mer för amazon. Finns ett set för amazon tidigt nu början, där en pilbåge ingår. Vettifan vad det heter, kan va bra och ha, så får du lite set bonus också.

Permalänk
Medlem

vilken underbar värld : ) man postar och sen käkar man några goda kotletter med potatis och lite god salldsgrej. Sen kommer man tillbaka och ser några reposts

julen är definitivt på väg! : )

Permalänk
Medlem

jag kommer nog att fortsätta på min amazon som jag kom till act5 på innan jag slutade spela, jag har kört all in på cold arrows (för extra skada på lvl 30 versionen) och skillat upp så att jag kan få valk på lvl 30 också.

jag själv tror att nyckeln är att ställa sig rätt och se till att man alltid kan röra sig bakåt, om man fastnar med amazonen är man nog ganska död.

ska kolla upp alla mercs ifrån act2, och skaffa mig den tankigaste som får springa runt med min valk, just nu har jag en från act3 som gör all skada åt mig (jag har bara MF gear, medans han har 0:P) jag har funderat lite på om det skulle vara värt att skaffa en från act 5? vet inte hur mycket life / damage de har om man ger dem lite items, någon som vet?

jag har helt hoppat över alla melee vapen och javalines, då jag känner att det inte kommer funka för mig personligen (inte min spel stil i D2), men jag kan verkligen se att det finns potential i att köra det, finns mera typer av skada man kan köra senare i NM / hell mot immune mobs.

var roligt att kolla på när du spelade igår Guffa!

Permalänk
Medlem

Det låter som en bra idé. Då kan du varna mig för situationer i nightmare som jag kan tänkas dö på annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Amazon verkar åt helvete. MF är nog de du får satsa på hårt nu i början och i princip kör ett par rundor för att få gear. Sen gå vidare till nightmare. Utan gear blir de skit av henne, vilket de blir för alla hjältar men rätt mycket mer för amazon. Finns ett set för amazon tidigt nu början, där en pilbåge ingår. Vettifan vad det heter, kan va bra och ha, så får du lite set bonus också.

Dock är farming helt uteslutet här så inget man kan satsa på. Dessutom är bågen du nämner typ kass då den gör för lite skada.

Skrivet av Daast:

ska kolla upp alla mercs ifrån act2, och skaffa mig den tankigaste som får springa runt med min valk, just nu har jag en från act3 som gör all skada åt mig (jag har bara MF gear, medans han har 0:P) jag har funderat lite på om det skulle vara värt att skaffa en från act 5? vet inte hur mycket life / damage de har om man ger dem lite items, någon som vet?

Som merc är det act2 som gäller, Auran från dom är helt enkelt så mycket bättre än alla alternativ. Som amazon skulle jag sagt att en act2 nm defensive med holy freeze vore det solklara valet i kombination med en valkyre.

Angående en själv ska det bli intressant att se hur Guffas spjut försök går då min egen erfarenhet är att pilbåge gör otroligt dålig skada så länge man inte har super gear.

Permalänk
Medlem

min plan hittils har varit att ta en ännu svårare väg, genom att sänka dmg och resistance mot att öka gold och magic find. jag har precis dödat andariel och tagit mig vidare till act 2 där jag gjort första två questen mer eller mindre(om nu stony tomb kan räknas. det är ju inget direkt quest men ändå)

jag har satt 1 poäng i impale, 1 i cold arrow och sen resten i critical strike

mercen har gold och mf find, liksom jag. vi har kommit upp oss rätt bra på den fronten.

jag hittade hennes set på armorn. den är schysst men det är mf som gäller så man måste vara smart och låta setet vila

mest troligt tack vare de risker detta innebär så hittade vi denna godbiten i jailen efter att ha fightats mot en massa champions/fantatics whatever

då jag hittade denna så bytte jag ut min normal/impale taktik med ett rare spear mot normal attack och en resist all 7 -spike shield

jag har nu normal attack med critical strike ca 60%, sköld och massor av gold och mf på mig och mercen. lite annat gött också med mana steal when struck, en båge i off handen med normal/cold arrow

mercen har en 3 socket spetum med lite extra damage. kommer nog bli en malice på den skulle jag tro och då har vi normal kirrad för honom(mest troligt)

just nu är det immobilation build i kombination med valkyrie och impale(som sagt med speed och cannot be frozen som krav) det som gäller. off hand blir life tap/dim vision/terror beroende på hur det går

Permalänk
Medlem

hennes set kan vara bra på normal men därefter tvivlar jag starkt på det. det skulle kuna funka genom nightmare om man får upp rätt bow skill levels men på hell-ingen challe

kom ihåg att normal och nightmare(början åtminstone) måste vara mf hunt och tufft att överleva. annars gör du mest troligt nåt fel och kommer inte överleva på hell. det tycker jag är en rimlig tumregel

så med tanke på detta så är hennes set inte att rekommendera. det ger förvisso 40% mf och cannot be frozen men mf är inte tillräcklig och frozen är inte värt nåt om du inte har tillräcklig dmg. fast det är klart..

med immobilation arrow så är inte ursprungsvapnet så värst avgörande kanske. dock lär inte funka ändå

Permalänk
Medlem

Så igår kände jag en märklig sak när jag kom ner i halls of the dead. Med critical strike och sceptern, respektive bågen så flyger monstren skrikande tillbaka till avgrunden. Jag har satt så pass mkt i vitality att jag når 200 drygt. Med mitt nya bälte och 3 fack i varje så kastar jag i mig healing som det behövs och hugger vilt till höger och vänster i en storm av död och monsters vrål-de kan verkligen inte stoppa mig som det är nu. jag rusade rakt in i ett rum fyllt med horadrims och skelett. Det var som en tornado av ben och rök. Det kommer bli en bra runda på normal och jag är glad att jag gjorde min research innan. hade jag valt jab eller nån bow skill med elementarmagi så hade jag blivit alldeles för manaberoende och det hade varit kostsamt i längden samt riskfyllt mot manaburners senare i spelet. Dessutom är jab, liksom zeal livsfarligt i och med omringad-faktorn.

Fast det är klart. Jag hade kunnat sätta ¾ på mana(i bältet) men det hade kostat. Såhär kostar det inget och jag kan fokusera mer på gold och magic find i mina gear

Jag kommer behöva mer fhr dock. jag har hamnat i en obehaglig lock down flera ggr som kommer göra ont senare i spelet

Good news igår var att jag hittade flera nya topazer samt mf gloves och boots efter lite gamblande

2 eth och 2 tir är de runor jag hittat hittills. har massor av gems dock och juvve. efter att kuben hittades igår är jag nu redo att börja fixa och trixa lite

Permalänk
Medlem

http://classic.battle.net/diablo2exp/classes/amazon.shtml

här tar jag min mesta information. för er som är tveksamma angående nåt visst

Permalänk
Medlem

venom poison javelin

vad jag förstår saken så borde det kunna bli en grym combo mot de som inte är immuna

får jag runor till treachery denna gången också så borde jag absolut köra på det

Venom caps the poisoning duration at 0.4 seconds, thus preventing long term poisoning. Consequently, all other items will only inflict poison damage for 0.4 seconds. Example: Though 700 damage over 10 seconds might seem impressive only 28 damage will be inflicted due to the 0.4 seconds cap.

If a character who is buffed with Venom uses a physical skill that also inflicts poison (Poison Dagger for example), the duration is instead set to 0.4 seconds plus the duration of the skill itself, while the rate of damage is added to the attack. This results in a monstrous amount of damage added to the skill. For example, if a necromancer with level 15 Venom from Treachery Rune Word active uses level 25 Poison Dagger (which poisons over 11.6 seconds), the duration of the poison will be set to 12 seconds (11.6 + 0.4), and Venom will provide a total of 9150-9750 damage over that period (305/0.4*12 to 325/0.4*12).

Permalänk
Medlem

tänkte på det du sa kwame om att ha javelin som off hand. jag har en båge istället men har använt javelin också. det är helt klart en schysst lösning. speciellt så här tidigt. använde det med barbaren och paladinen också tidigt. fram tills att man byter till wand så är det tidseffektivt som fan. speciellt bra när man har aktiverat xp shrine

Permalänk
Medlem

angående magic arrow så borde det inte komma som en chock att den inte skulle vara effektiv. den skillen ger ju ingen extra skada att snacka om (+1 per level haha) utan omvandlar endast en del till magisk skada

har du en galen båge och max critical damage så kan den vara bra som alternativ mot immuna motståndare. annars bör den lämnas skulle jag säga

edit: jag har reagerat på fler saker än just hennes faster hit recovery och det är cast time eller rättare sagt cast frames. town portal känns som en evighet när hon kastar den. Det visar sig att hon är extremt dålig på både att block, faster hit recovery och cast time. sån här info är väldigt viktig när man utvärderar gear. +30 % snabbare block är guld för henne och ger 6 frames snabbare block med vapnet jag använder medans paladin exempelvis bara hade vunnit 1 frame. Riktigt skumt att hon inte har bättre hit recovery med spjut. Nåja. Allt för balansen. Den goda nyheten är att det kommer finas en massa fördelar med henne för att kompensera detta. Jag har för avsikt att hitta dem : )

Permalänk
Medlem

Vad gäller merc så skulle jag tro att merc med freeze aura är bäst, generellt sett. däremot tror jag att flera mercs med viss gear kan vara desto bättre för vissa karaktärer i vissa lägen. särskilt med vissa runord

du måste fundera på vad du vill ha ut av mercen och maximera sättet han eller hon komplementerar din gubbe/plan

ett exempel är att en merc som inte träffar tillräckligt är värdelös även om han fryser ner motståndarna för att du oftast behöver hans hjälp med att få ner dem. scenariot kan vara att han och du anfalls av ett pack zombies med cold immune. då fryser han ner dem så att de desto långsammare dödar honom medan du anfaller dem desto mer säker eftersom de är så sega och targetar honom. problemet på hell är att varje gång han dör och i detta scenariot gör han det om och om igen så ryker din budget bit för bit och de kommer läka hela tiden medan han inte läker tillräckligt med life tap(om du nu har det) eftersom han missar så pass ofta och varje gång han missar så ökar risken för att han blir locked i hit recoveryn(återigen det är ju hell)

denna pengakrisen kommer skicka paniken genom dig och i den så kommer benägenheten att göra nåt dumdristigt att öka och sen tar dem dig

Permalänk
Medlem

Jag kan väl skriva ett inlägg så du slipper känna att du skriver för tomma hus. Kul läsning, även för mig som antagligen lagt mer tid på att läsa den här tråden än vad jag har spenderat spelandes Diablo 2.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

act 5 har såklart samma problem men det har inte aim mercen och inte trollkarlen på act 3. act 3 har i och för sig andra problem.

act 5 dock. han har betydligt bättre recovery och kan avända gear till barbaren. dessa kan om man har flyt ge en schysst boost. utöver detta så är han inte så sårbar mot cold immunes och de är vanliga på hell

poängen är i alla fall att olika situationer onekligen kräver olika mercs för att göra det bästa av situationen

Permalänk
Medlem

Tack Sca! Det gläder mig!

idag skriver jag bara av mig för det har varit så mycket go aktivitet på sistone att jag inte har några problem med att skriva 10 posts på rad på egen hand haha

Permalänk
Medlem

raikko! läser du tråden? nyfiken på hur det gick för dig i slutändan med druiden och amazonen

Permalänk
Medlem

Läste denna tråd första gången för ett par veckor sedan och tänkte då testa att spela upp en Assassin med dina regler.
Har i nuläget kommit till act 2 Hell utan för stora problem. Dock är jag nog väldigt långsam och noga med att verkligen rensa allt på alla kartor så att jag får till så hög level som möjligt och därav kan försöka få hyfsade skills och gear.

Är för nuvarande level 73 och kör trap build med lightning och fire. Skapar lite problem med de som är immuna mot båda men man kan ju inte lyckas med allt

Permalänk
Medlem

kom hem från julfesten precis. grym mat, goa människor, goa drycker och chefen meddelar att det blur julbonus! som om inte det var nog så har vi en ny kämpe! fan vad kul! så jävla kul! : )

får du en stund över så visa gärna lite gear och skills!

stött på några svårigheter? vad tycker du om spelstilen?

Permalänk
Medlem

Scrabman, hur lyckades du komma förbi svårighetsväggen vid act1 Hell som bara traps assassin? Levlade du från start på normal till där du är nu, med enbart traps?
Fick du inte väldigt mycke mana problem under resans gång?

Också sugen på att veta hur mycke MF du lirade med från start, och vilket gear du har för tillfället.
Min nya kickassin är lvl 16 tror jag och akt 2 på normal, jag lirar inte ofta men suget börjar komma igen!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Avstängd

Mitt jullov börjar imorgon och jag är sugen att börja med D2 igen. Jag körde en paladin till lvl 30 i somras och sen började skolan och jag had einte tid längre. Men jag funderar på att starta en amazon med pilbåge. Får se vad som händer, isåfall lägger jag upp bilder och grejer här så tråden kommer igång lite.

Permalänk
Medlem

härligt!

det blir ju massa boys som lirar nu! : )

woo!

mitt bästa tips är som jag sa tidigare att välja nån man kan identifiera sig med. tappar man suget efter normal eller halva normal så blir det bara massa bortkastad tid. försök sätta dig in i det verkligen. då blir det desto roligare och kommer att hålla i känner jag. för övrigt blir det galet mycket roligare på nightmare och fram

Permalänk
Medlem

Flexis, jag började med traps direkt för att underlätta under resans gång på nightmare. Dock fokuserades det lite för mycket på lightning skada och inte tillräckligt på fire vilket skapade enorma problem direkt i act 1 Hell. Så beslöt mig för att använda en reset från act 1 quest 1 för att korrigera det felet och sedan dess har det gårr mycket bättre. Och jag kan nog bara säga att manan har varit ett väldigt stort problem under hela tiden då traps kostar rätt mycket och jag inte lagt mer i energy mer än bas och lite bonus från items.

Mina skills för stunden ser dock ut som följande.
Fire Blast 20
Shock web 11
Charged bolt Sentry 14
Lightning Sentry 20
Death Sentry 9
Claw mastery 1
Burst of speed 1
Fade 1
Psychic hammer 1
Weapon block 1
Cloak of shadows
Shadow warrior 1

Kommer att satsa på att levla upp Death sentry mera och kanske Charged bolt sentry. Utöver det kan det kanske behövas ett eller två skills till i Fade för att öka resistance mellan act 3 och 5.

Attributes:
ca 76 str
ca 76 dex
250 vita
Energy base

samt 30 poäng som inte är placerade ännu. Dessa kommer att plaseras ut i behov om jag får bättre items som jag inte kan använda med de stats jag har för stunden.

Min gear är rätt klen ändån med tanke på level. Har bara ett par unika och det är Tearhauch Greaves som ger frv och all resist. Skulle gärna byta om jag hittade bättre dock
Har dock haft tur med charms iaf, har en trap charm och 4 st +14-19 liv small och även då en del resist charms för att inte doppa allt för lågt på den negativa skalan!
MF har dock varit sparsamt har kört med kanske 70-100 från slutet av act 4 normal tills nu med lite byten av gear osv.
Head: Lore runord
2 st claws, ena med +2 assassin skill och ena med +2 traps
hand: lite random resist och MF
Ringar: Nagelring/ resit ring (byter vid tillfälle) den andra är en mana och resist. Amu: +19 all res (gjord i cube) och en MF amulet.
Bälte: rare mesh belt med faster hit recovery.
Rustning: Hawkmail (skäms lite men det är en livräddare för mig som lever på fart och inte kan bli frusen)

Permalänk
Avstängd

Act 2 och act 4 är roligast, act 1 är skit och act 3 är bara en stor djungel. Act 5 är siså. Tombsen är roliga i act 2, vet inte varför, det bara är så. Eller typ när man ska ner i maggot lair, det är bara att peppra i en linje. Sorc lightning haha, så jävla nice, osså en jävla massa mana pots.

Permalänk
Medlem

Jag lirade lite igen igår med min lvl 16 assassin. Låg på starten av akt 2.
Var speccad:
8 Dragon Talon och resten 1 poäng på alla lightningtraps och shadow skills.

Så jag hann rensa ut Radamant från Sewers, och cleara första Tombsen utanför Lut Gholain. Slutade på 18.5 i level, så nu har jag en shadow warrior och Fade som aktiva skills.
Under resans gång uppgraderade jag min merc till en akt 2 offencive snubbe som gav oss båda "blessed aim", och jag gav honom en socketad rustning med mer MF, så allt han dödar har ännu större chans att droppa bra grejer jämfört med om jag skulle slå sista stöten.
Om jag hinner lira mer ikväll är planen att få kuben från Halls of the dead, och sedan hitta waypointen i Far Oasis.

Jag börjar nog lägga upp bilder när jag hittar grejer eller når en slags milstolpe.

(om det ändå fanns en talentpoint som ökade MF med 1% per poäng, jag skulle sätta allt där fram till hell och sedan specca om! )

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

riktigt härliga uppdateringar!

gött att höra flexis!

låter som att du har en bra plan scrab!

hahaha mf..det vore i så fall amazonen som skulle hatt det : )

fan hawkmailen e grym! inget att skämmas för. har du uppgraderat den i kuben? inget att underskatta. jag hade ju twitchroe mer eller mindre genom hela spelet

Permalänk
Medlem

Min assassin fick ett tragiskt slut strax efter jag kommit ner i tomben till Duriel på Hell. Blev inlåst i ett hörn utan möjlighet till flykt. Får se om jag startar en ny imorgon igen och ser om det lyckas bättre den gången.

Permalänk
Avstängd

Duriel är åt helvete. Det är nog den svåraste bossen av alla. Jag brukar alltid lägga upp en town portal direkt när jag kommer ner till Duriel så att där alltid finns in portal öppen. Man hinner slå 3-4 slag innan man måste ta portalen. Riktigt dryg boss.