Hej boys,
Så det är rätt tufft att spela med amazonen. Jag försöker att använda mig av rörelse och positionering så mycket jag kan. Hennes skills är verkligen ingen höjdare för Guffa rules men jag ska göra allt jag kan för att klara detta. Nyckeln ligger framförallt i, som jag tror jag nämnt tidigare, runor och mf. Jag tänker rent spontant att Kwame har rätt. Hon kan bli jävligt bra med rätt gear. Det kan förvisso de flesta. Dock..här verkar klivet från brist på gear till riktigt bra gear vara synnerligen stort
Skillmässigt har jag filat på några varianter:
Impale med massa extra speed(kräver cannot be frozen för freeze mitt i animationen är livsfarligt. Detta är exakt varför normal blir en lektion. Jag måste snappa upp allt sånt och sedan respecca utifrån vad jag hittat för föremål och med baserat på vad jag lärt mig). Detta uppenbarligen kombinerat med en life tap off hand. Valkyrie och doge/evade skulle det vara. Då tar valken och mercen hand om mycket medans jag positionerar mig och sen move in for the kill. Jag kommer även komplettera dem mycket när det kommer till cold immunes och lightning immunes. Detta kommer kräva runor och tungt fokus på mf. Det blir alltså risky business på normal och början av nightmare. Jag måste nämligen få resists, damage reduction, block, faster hit recovery och annat för att kunna klara mig med denna taktiken. Jag kommer ju inte ha nån block eller resist boost från sköld. Knockback kommer jag också se till att ha i ett eller flera föremål så att jag har normal attack på off handen som jag snabbt kan switcha till för att slå mig fri om de omringar mig. Attack speeden, dodge etc kommer göra att detta fungerar utmärkt
Återkommer senare med fler alternativ som jag filar på och desto mer om hur det går och vart mina skillpoints är för närvarande
ps tack för go´feedback och tips! Gläder mig att vi är så många som skriver igen!