Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Duriel är åt helvete. Det är nog den svåraste bossen av alla. Jag brukar alltid lägga upp en town portal direkt när jag kommer ner till Duriel så att där alltid finns in portal öppen. Man hinner slå 3-4 slag innan man måste ta portalen. Riktigt dryg boss.

Man bör ha mycket cold resistans mot honom. Jag brukar gambla och hoppas jag hittar åtminstone 60% cold resistans (normal level)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Trist att höra att just Duriel vart dödsstöten. Men bra jobbat att komma så långt! Hoppas du prövar igen, själv skulle jag gärna se lite bilder och lite uppdateringar genom normal/nightmare också, det är ju där man hittar de väsentliga uppgraderingarna

Själv har jag fått kuben, och är påväg till maggotlair. Rensat min kista från chipped gems och gjort dem lite större med kuben, samt fixat ihop ca 8 full rejuv pots. Börjar sätta varje poäng jag får på Fade.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

kommer in o skriver mer sen men låt mig bara säga

fan vad tradigt! men men grymt bra jobbat! låt oss utvärdera det hela så du vet vad du ska undvika vid nästa försök

flexis! bra jobbat! ett tips bara. du behöver inte full juvve än. håll dig till vanlig och ha fler istället

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, ligger lågt med rejuv till nightmare/hell då.

Har börjat titta extra mycke på skillen "Cloak of Darkness". http://classic.battle.net/diablo2exp/skills/assassin-shadow.s...
Den använde jag aldrig förra gången, och jag dog av Archers nere i en grotta i akt 1 hell har jag för mig. Archers kan ju inte skjuta alls när jag har använt cloaken.
Det jobbiga är att skillen scalar väldigt bra hela vägen till lategame, och jag har en stor brist på skillpoints!
Förra gången jonglerade jag Points på Fade, Venom, Shadow Master och så hade jag 5 på Death sentry for corpse explosion och ca 12 på dragon talon kicken som då kickar 3 gånger. Om jag ska jonglera med cloak of shadows också så behöver jag sänka poängen på fade, venom och min master. Måste planera detta!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

Trodde först det var en av tombsen i sig. fattade inte att det var duriel men i alla fall. Jag säger max cold, inga undantag. Gärna 5-10 plus max resist cold, cannot be frozen gear(hans cold damage förlänger coldtiden som hans holy freeze redan ger. Du vill minimera tiden som du är kall och långsam), increased movement speed och 4 spots på bältet. 8 juvve, 4 healing och 4 mana eller 6 healing 2 mana förresten. max cold resist på mercen. har du inte gear så peppra honom med 3 thawing potions inför varje nedgång

Direkt man går ner så tar man fram portalen och hot keyar sig life tap från sin off hand wand, ta sen en snabb "w" och byt till dit vapen

Rör dig till en öppen yta och börjar hela mercen som redan nu kommer vara attackerad av duriel

Går mercens health under halva så mer healing och om den rör sig för snabbt så juvve på honom

Dödar han mercen så går man mot portalen direkt. Inga undantag

Väck upp mercen ner igen och repetera

Själva striden är sen rekommenderad att ske med så mycket cold damage föremål som möjligt så ni saktar ner honom också. hell hjälper detta dock inte. holy freeze biter inte heller så tar hellre en might aura merc inför denna striden

På hell skulle jag även rekommendera slow effect weapons

Nyckeln ligger i alla fall i att hålla mercen vid liv och det är alltså tung fokus på precision och life tap

dessa är mina bästa tips för duriel

Permalänk
Medlem

lugnt man!

skippa den skillen. köp istället dim vision wand och varva din life tap wand med dim vision. du kommer behöva dem poängen på andra ställen precis som du skriver. jag hittade dim vision level 7 hos köpmännen. bara in och ut ur stan tills du hittar dem. detta var på hell såklart. tänk på att curses inte stackar så du tar dim vision när det är för många ranged attackers och life tap när det är vanliga omständigheter, samt vid bossar

Permalänk
Medlem

ett annat tips. överskatta inte +1, 2 eller 3 skill levels. damage reduction är betydligt viktigare i stort sett alla lägen. på hell borde ni fokusera på så många sol i rustningar som möjligt skulle mitt råd vara

jag tar gärna diskussionen och lyssnar på argument men vi snackar om potentiella 49 poängs reduction här

när ni fått gearen ni behöver(bör ni ha vid act 1 eller 2 nån stans med vissa undantag) så borde verkligen mycket fokus ligga på att reducera hotbilderna

flera mobbar kan knappt skada er om ni får upp bra reduction. se upp med multipliers bara. might, extra stong, fanaticism men även fire enchanted och cold enchanted(kommer nån med bägge dessa statsen så överskatta inte ert skydd med reduction)

attack rate måste vara minst runt 70 i och med att life tap är så viktig för överlevnaden(återigen grymt stort tack till han som en gång tipsade mig om detta)

jag tror det här med + skills är något som blir avgörande när man farmar och försöker nå sjuka levels etc och impa med max skada etc men på hell hard core, speciellt med guffa rules så kommer + skill levels ha desto mindre impact, relativt sett

Permalänk
Medlem

en sak till. assassin bör vara försiktig med multiple attacks. kom ihåg att du här, liksom amzon jab, paladin zeal, barbarian double swing blir låst i animationen tills den är klar. många gånger som jag varnat för tidigare är detta en galet kort stund som avgör om du hinner undvika att bli omringad eller inte

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni tänkt på det. förmodligen har ni det eftersom samtliga verkar så gamla i gamet men jag nämner det ändå eftersom det var en så stor upptäckt för mig

När man anfalls av flera stycken, framförallt på hell så blir man lätt interuppted. Av gammal vana, framförallt för de som farmat mycket eller kört softcore så kan jag föreställa mig att man bara trycker trycker trycker(vissa kanske till och med håller inne knappen. haha det lrde jag mig i detta försöket att man kan göra. jag använder det extremt sällan dock för det sabbar min spelkänsla) och kör hårt på det. min tanke/tips här om detta är att i vissa lägen är det bästa att låta dem slå några gånger och sen snabbt trycka i rätt läge. Alternativet blir att om du trycker konstant så hamnar du i osynk och får inte ut ett enda slag då de hela tiden avbryter dig

Permalänk
Medlem

Har Blizzard tagit bort digitala nedladdningen av Diablo II? Jag har tagit ner filerna men tydligen glömt skriva upp 26 nummer nycklarna för filerna. Jag vet att man kunde gå in på sidan och se dessa i sitt konto förut, men nu står det att Diablo II + LOD är unavailable eller går jag in på fel ställe?

Edit:
Hittade till slut Jäkla röra på deras hemsida. Bäst och kopiera över dessa till ett textdokument

Edit2:
Gahhh!! hur fick man musknapparna att funka i fönsterläge? får bara två knappar att funka 1 och 2 men inte mitten eller sidoknapparna som jag brukar använda för att swappa vapen och gömma/visa kartan. Jag kan inte använda grafikkortet på XP eftersom det inte finns nån drivrutin för grafikkortet om jag ska användas XP eller har dom släppt nån fix så att man kan köra Diablo II i fullskärm i Windows 7/8?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

grattis! nu är det bara att börja köra! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

grattis! nu är det bara att börja köra! : )

Kolla min edit2 också

Edit:
Löst, fick köra i XP kompatibelt läge

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

väntar på edit:3 där du har löst det!

skämt åsido..jag använder bara vänster o höger

vad gäller det andra så har jag inte den blekaste. jag kör ju windowed mode

ps! shit jag klarade det fan även med windowed mode! trodde streamen skulle bli ett för högt pris

Permalänk
Medlem

Men alltså, rätta mig om jag har fel:
Cloak of Darkness ger 3 större fördelar till en assassin.
1. När man castar den så slutar det mesta attackera dig, Archers kan inte skjuta och casters kan inte casta, allt står stilla tills du attackerar någon, och mobs kan bara attackera dig i melee range.
2. Du får en ganska fet defencebonus med högre skills. En ren % ökning av din egen defence är ju att jämnställa med damage reduced.
3. Fienderna får en ännu större defence reduktion i ren %. Speciellt användbart på bossar som då teoretiskt bör gå ner 50% lättare om man har satt upp 13 poäng på skillen. Dock lär ju Hell göra att skillen fungerar sämre på något sätt, men teoretiskt bör mina sparkar göra mer damage på mobs som har lägre defence? Och då bidrar ju skillen till att jag dödar snabbare, förutom att jag tål mer.
Det känns lixom som 3 bra fördelar...

Fade ger mig resist vilket är ett måste självklart, och även en osynlig damage reduce, så med lite tur av gear kommer jag kunna cappas med all damage reduced 50% samt ganska hög resist samt väldigt tålig mot curses. Lägger man på Cloak of Shadows i ekvationen bör jag ju tåla så mycke så inte ens mobs på Hell kan döda mig alltför lätt...

Venom och Dragon talon och corpse explosion (Death sentry) är ju mina enda damage källor, men nu när jag tänker på det du skriver om att sitta fast i animationen pga zeal/double/talon/jab så kanske jag ska hejda mig med en enkel spark, eller högst 2 sparkar.

Shadow Master och Mind Blast är mina crowd controllers, de kan man inte vara utan..

kanske värt att ha:

6 Dragon Talon (väldigt osäker på denna, ju mer poäng desto högre damage men också längre animation)
5 Death Sentry + 4 poäng för att nå till den skillen.
6 poäng på alla lösa shadow disciplines skills
10 Cloak of Darkness
15 Fade
15 Shadow Master
15 Venom

Det kräver lvl 76. Resten av levels samt alla skillböcker/rewards går till Fade, Shadow Master och Venom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hell är så annorlunda bara. monstren har hög armor, monsterlevel påverkar ofta negativt, de tål som fan, har galna resists och immunities, de läker sig och helar varandra, väcker upp varandra

Du måste hela tiden ställa saker mot varandra på ett helt annat sätt på hell. Med guffa rules speciellt

Jag tror kontrasten uppstår för att många är vana vid att inte behöva välja. Detta pga av endless gear find och xp, inklusive fler skill points och högre levels

Det jag fruktar kommer hända om du fokuserar för mycket på denna skillen är att din defense bonus inte hjälper dig tillräckligt mycket, att deras defense rating lower inte ger tillräckligt mycket samt att du i och med denna cursen inte läker medans du slår dem

Deras defense kommer vara tillräckligt bra ändå

De kommer anfalla dig så ofta att de kommer få in träffar ändå. Flera av dem bortser från def eftersom det är magi. Bone spear, fire spells, elemental damage(dessa kommer kunna komma utanför skärmen även om du cloakat dem).

Det finns immuna monster

Tiden tar helt plötsligt slut(är dessutom kortare på hell vill jag minnas) och du är upptagen med en eller två monster och då kommer helt plötsligt en storm mot dig

I och med att du har denna cursen aktiverad så kan du inte ha life tap på dem. utan lifetap är din merc alldeles för sårbar

Jag har använt cloak of shadows. Den är väldigt effektiv. Jag har även använt dim vision men jag anser att man måste växla mellan de två. När du väl strider mot de som kommer kunna se dig så måste life tap vara aktiverad. Cloaken eller dim vision bör bara vara för att ta bort vissa anfallare. Hindra dem från att skjuta eller spawna nya. dock anser jag att wands räcker.

Fade tycker jag är given att maxa. Inget snack. Men hur ska du komma upp i 50%?

Så vad jag fruktar mest är att du kommer hålla dig vid liv i bästa fall med din reduction och din defense bonus men deras attacker är endless på hell. Du måste få ner dem en i taget så snabbt du kan. din plan kommer bli för utspridd om man säger så.

Mind blast är jämförbar. Du kommer kontrollera dem och hålla dig vid liv ett tag till men de kommer inte döda varandra. På hell är dessutom tiden förkortad som sagt. jag fruktar att mind blast kommer ha samma effekt som cloak of shadows alltså. den kommer bara hålla dig vid liv längre och sen slår de sönder muren och stormar mot dig och omringar dig

Jag råder dig att lägga desto mer på offensiv och använder wands med attract, life tap och dim vision istället

Hade poängen inte varit begränsade så hade det som sagt varit en annan femma men när du måste välja mellan att maximera vissa faktorer så skulle mitt råd bli som det är

Permalänk
Medlem

min build rent spontant vore claw mastery, fade, shadow master och tiger strike

: )

jag skulle skaffa en grym claw, sköld med damage reduction(i och med att resisten blir så hög via fade) med sols, rustning med sols och hjälm med sols

life tap wand i offhanden som varvas med dim vision och attract

det bästa vore om life tap wanden hade knockback så har man normal attack för en snabb weapon swap om man blir trängd och slår sig ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Men alltså, rätta mig om jag har fel:
Cloak of Darkness ger 3 större fördelar till en assassin.
1. När man castar den så slutar det mesta attackera dig, Archers kan inte skjuta och casters kan inte casta, allt står stilla tills du attackerar någon, och mobs kan bara attackera dig i melee range.
2. Du får en ganska fet defencebonus med högre skills. En ren % ökning av din egen defence är ju att jämnställa med damage reduced.
3. Fienderna får en ännu större defence reduktion i ren %. Speciellt användbart på bossar som då teoretiskt bör gå ner 50% lättare om man har satt upp 13 poäng på skillen. Dock lär ju Hell göra att skillen fungerar sämre på något sätt, men teoretiskt bör mina sparkar göra mer damage på mobs som har lägre defence? Och då bidrar ju skillen till att jag dödar snabbare, förutom att jag tål mer.
Det känns lixom som 3 bra fördelar...

Fade ger mig resist vilket är ett måste självklart, och även en osynlig damage reduce, så med lite tur av gear kommer jag kunna cappas med all damage reduced 50% samt ganska hög resist samt väldigt tålig mot curses. Lägger man på Cloak of Shadows i ekvationen bör jag ju tåla så mycke så inte ens mobs på Hell kan döda mig alltför lätt...

Venom och Dragon talon och corpse explosion (Death sentry) är ju mina enda damage källor, men nu när jag tänker på det du skriver om att sitta fast i animationen pga zeal/double/talon/jab så kanske jag ska hejda mig med en enkel spark, eller högst 2 sparkar.

Shadow Master och Mind Blast är mina crowd controllers, de kan man inte vara utan..

kanske värt att ha:

6 Dragon Talon (väldigt osäker på denna, ju mer poäng desto högre damage men också längre animation)
5 Death Sentry + 4 poäng för att nå till den skillen.
6 poäng på alla lösa shadow disciplines skills
10 Cloak of Darkness
15 Fade
15 Shadow Master
15 Venom

Det kräver lvl 76. Resten av levels samt alla skillböcker/rewards går till Fade, Shadow Master och Venom.

Fade ger också en fysisk reducering, tror det var 1% per level och reducerara förbannelser

Citat:

Fade is a powerful ability of the Assassin. Once activated, it raises all resists of the Assassin for the duration. It also reduces curse duration, something only the Cleansing aura could do before the expansion. Fade also provides a hidden physical damage reduction of 1% per skill lvl.

Källa:
http://diablo.gamepedia.com/Fade_%28Diablo_II%29

Btw Jag kör också Assassin nu och har redan hittat min första unika hjälm, inget speciellt, men alltid bra som starthjälm Biggin's Bonnet Cap

Jag kommer att satsa på dessa
Tiger Strike: 20
Dragons Tail: 20 (slår ut en hel grupp med monster samtidigt)
Fade: 20
Weapon Block: ? ej säker än
Och resten är jag också osäker, det får framtiden visa

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

jo men den ger 20% på max. du skrev 50

cant blame a guy for trying men kom igen! det är 30 levels skillnad : )

Permalänk
Medlem

bra jobbat! gött att du hitatde en unik redan. har du ingen mf hjälm? mitt tips vore att fortsätta med mf hjälm om du har en. du behöver inte den boosten nu som hjälmen ger dig för att överleva nu skulle jag säga. skulle hellre ge den till mercen i så fall om han inte har mf-hjälm ännu

ska inte lägga mig i för mycket nu. sorry

ska vänta tills någon ber om råd i så fall. kan nog bli störigt annars

Permalänk
Medlem

det låter som en grym plan! ska kolla på weapon block

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jo men den ger 20% på max. du skrev 50

cant blame a guy for trying men kom igen! det är 30 levels skillnad : )

Vore bra om du citerar den du pratar med, det är ju mer än en som är här inne

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

haha jag har höga tankar om er! ni fattar : )

Permalänk
Medlem

jo det är 30 poängs skillnad, men jag fick det förra gången ganska lätt med hjälp av några få unika items, typ rockfleece och nått bälte och nån hjälm som gav ca 15-10-5% damage reduced.

Jag prövade martial arts förut, men det är för låg chans att få in träffar helt enkelt. Sparkarna sitter åtminstone. Jag är gärna åskådare till AMDs försök i alla fall!

Men ja, jag får väl se hur det går med skillsättandet senare.. kanske maxa 1-2 skills bara och låta de andra lida..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

jo det är 30 poängs skillnad, men jag fick det förra gången ganska lätt med hjälp av några få unika items, typ rockfleece och nått bälte och nån hjälm som gav ca 15-10-5% damage reduced.

Jag prövade martial arts förut, men det är för låg chans att få in träffar helt enkelt. Sparkarna sitter åtminstone. Jag är gärna åskådare till AMDs försök i alla fall!

Men ja, jag får väl se hur det går med skillsättandet senare.. kanske maxa 1-2 skills bara och låta de andra lida..

Jag har spelat så förr så jag vet :). Det gäller att få upp dexterity så mycket som möjligt för att öka både attack och defence

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

aah men då förstår jag desto bättre varför du vill åt lower defense

dock..som sagt..du kommer behöva välja bort life tap eftersom de tar ut varandra och det är inte värt det enligt mig

Permalänk
Medlem

Mitt andra unika objekt. Ett svärd som jag inte har nytta av som Assassin. Det var Blood Crescent Scimitar fast ethereal. Har bara 8% mf genom en amulett. har gått bra hittills. Min första skillpoint på weapon block är satt och redan nu märker man att man skyddar sig när man hör "klonk" ljudet när dom träffar rustningen :). Har dödat skatan i tornet utan problem

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

haha cool!

med lite extra skill levels så kommer man alltså upp i över 60 %

det är ju inte fy skam. vad är annars fördelen med två vapen för henne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

haha cool!

med lite extra skill levels så kommer man alltså upp i över 60 %

det är ju inte fy skam. vad är annars fördelen med två vapen för henne?

Man kan ju slå ner flera moster antar jag precis som barbaren och om man har två olika kraftade vapen som är bra på olika saker, en klo kanske är malice medan som sänker defensen med 100 för varje slag och den andra kanske kastar förbannelser typ amplified eller nåt så slipper man ju hålla på att swappa när man ska byta vapen. Förstärka slag samtidigt som den andra sänker defensen kan väl inte vara så dumt? fast då har jag ju förstås ingen nytta av Dragon Tail (tror jag inte i alla fall) :(. Ska man satsa på Dragon Claw då istället? som slår två snabba slag med båda klorna

Edit:
Klarat Andariel utan några större problem, men det är ju bara normal level än så länge

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Efter startat en ny assassin idag så beslöt jag mig för att ej fortsätta inom hardcore läget och istället skapa ett en ny karaktär på ladder istället. Känns mer som rätt ställe för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrabman:

Efter startat en ny assassin idag så beslöt jag mig för att ej fortsätta inom hardcore läget och istället skapa ett en ny karaktär på ladder istället. Känns mer som rätt ställe för mig

Kan du tala om vad det är för en som inte vet? är det nån tävling över bästa spelare?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare