Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

jag är nere i tombsen nu. har rensat duriels tomb och nu återstår fakesen. shit vad enormous den var för att vara normal

thats what she said

aah okej du kör ladder. ja men det är ju nästan sakka lika : )

lycka till! skriv gärna av dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Man kan ju slå ner flera moster antar jag precis som barbaren och om man har två olika kraftade vapen som är bra på olika saker, en klo kanske är malice medan som sänker defensen med 100 för varje slag och den andra kanske kastar förbannelser typ amplified eller nåt så slipper man ju hålla på att swappa när man ska byta vapen. Förstärka slag samtidigt som den andra sänker defensen kan väl inte vara så dumt? fast då har jag ju förstås ingen nytta av Dragon Tail (tror jag inte i alla fall) :(. Ska man satsa på Dragon Claw då istället? som slår två snabba slag med båda klorna

Edit:
Klarat Andariel utan några större problem, men det är ju bara normal level än så länge

https://www.youtube.com/watch?v=JR7LQDFq_tg&feature=youtu.be

shit man! du nitade henne rejält! så ska demoner tas!

verkar som att assassin med din build blir svårslagen åtminstone fram till mitten slutet av nightmare. akta dig frö ranged attackers bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

shit man! du nitade henne rejält! så ska demoner tas!

verkar som att assassin med din build blir svårslagen åtminstone fram till mitten slutet av nightmare. akta dig frö ranged attackers bara!

Får man resetta? annars får jag starta om Den enda bra anledning till weapon block är att man kan blocka magic. Man kan inte blocka om man springer/går med sin Assassin vilket suger och man kommer ju inte upp i en skölds blockrate. Läste om det, citat nedan

Citat:

Weapon Block is a skill designed to help the claw assassin survive. Since she cannot block with two claws equipped, weapon block tries to amend that deficiency for her.

Unlike regular shield block that all characters use while they have a shield equipped, weapon block is not affected either by level or dexterity. Subsequently, it is also not affected by item mods that increase chance of blocking,(though block speed can be increased through faster block rate gear). The only way for the Assassin to increase her block chance when using this skill is to pour more points into it. As with most passive skills, Weapon Block suffers from diminishing returns, and no Assassin will ever reach the block cap for shields (75% chance to block) with this skill. However, unlike normal shield blocking, Weapon Block can block almost any elemental attacks from both PvM and PvP, making this skill nearly indispensable for many assassin PvP builds. (The only skills that weapon block will not block are those that arise from or travel along the ground: blaze, firewall, fissure, and moulten boulder.)

Weapon Block will not work when running or walking. It will only work when standing still, (teleporting), or attacking.

EDIT:
För sent nu, nu blir det omstart. Vore bra om du skrev nåt om resetting är tillåtet på förstasidan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Får man resetta? annars får jag starta om Den enda bra anledning till weapon block är att man kan blocka magic. Man kan inte blocka om man springer/går med sin Assassin vilket suger och man kommer ju inte upp i en skölds blockrate. Läste om det, citat nedan
EDIT:
För sent nu, nu blir det omstart. Vore bra om du skrev nåt om resetting är tillåtet på förstasidan

Vad menar du med resetting? Om du menar att använda resetten man får från quest 1 act1 så är den absolut tillåten och den har använts av de flesta av oss som försökt med Guffa style.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vad menar du med resetting? Om du menar att använda resetten man får från quest 1 act1 så är den absolut tillåten och den har använts av de flesta av oss som försökt med Guffa style.

Ja, jag menade den i första akten, men nu är det sent då han inte svarade innan han gick offline. Har börjat om nu

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ja, jag menade den i första akten, men nu är det sent då han inte svarade innan han gick offline. Har börjat om nu

Med tanke på att du bara kört igenom första acten kanske det var bäst så ändå då det inte är fel att ha sina resets sparade till senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kan du tala om vad det är för en som inte vet? är det nån tävling över bästa spelare?

Det är nog tävling de första 10 dagarna för att få upp en karaktär till maxlevel så fort som möjligt och hamna på listan. Dock är det mer eller mindre bara online läget för diablo 2.

Finns dock en möjlighet att jag återgår och kör lite assassin nu under ledigheterna över jul och så. Får se hur det blir framöver

Permalänk
Medlem

Sorry man. Har sett det först nu. Vi har diskuterat det så många tillfällen att jag trodde alla visste. De har en poäng dock. Du kan komma att torska senare i brist på rest. Tror assassin o amazon kan bli rätt beroende av optimal användning av resetsen

Permalänk
Medlem

ladder = online på battlenet där alla börjar om från noll. Finns i både d2 och d3!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Sorry man. Har sett det först nu. Vi har diskuterat det så många tillfällen att jag trodde alla visste. De har en poäng dock. Du kan komma att torska senare i brist på rest. Tror assassin o amazon kan bli rätt beroende av optimal användning av resetsen

Gör inget. Hittade precis nyss en Unik Nagelring med 19% mf + lite annat och det var bättre än föregående spel
Jag själv är inte så förtjust i onlinespel, i alla fall inte Diablo II då nätkoden suger rejält för mig. Monster är inte syncat med vad man ser på skärmen. Därför kan man bli träffad när dom inte är i närheten av en. Funkar dåligt även i nätverk har jag märkt

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

aah ok : )

so! lite update! Duriel gick ner precis och allt går enligt pla. lite noteable mentions:

jag var i flera rejält tuffa strider på act 2 och flera ggr hittade jag nåt grymt efter. det är när diablo 2 är som bäst : )

Permalänk
Medlem

så det var battle gear på och sen efter att duriel nästan var nere så bytte jag till mf gear på oss båda. han droppade 2 gröna och några gula samt ett blått. märks att jag fått upp mf´en. dock är det väldigt risky för jag har verkligen noll resist när jag skjuter med bågen eller nästan noll på alla åtminstone. 18 all och mer på nån eller några när jag har melee vapen

de han droppade var infernal-bältet och cathans ring

så första bilderna uppe!

Permalänk
Medlem

Jag själv är på andra akten och har hittat ett set bälte som ger 20% cold resistans Hsarus' Iron Stay bälte. Min skada ligger just nu på med Tigerstrike + Dragon Tail på max 719 skada och har ca 3 - 4 skillpoints kvar att dela ut innan Duriel, så en bit över 800 skada borde jag få tycker jag om jag inte satsar en del på Fade för att göra mig mer immun

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

wow hon blir verkligen farlig snabbt. jag skulle ta mer på minskad skada etc för så mkt dmg behöver man inte än. å andra sidan så har du kommit till hell innan så du vet vad du gör

götT! det bältet e bra tidigt. jag satsar på mkt mkt mf hela tiden eftersom elemental damage multipliers inte är så farliga än, bara man äår på sin vakt och inte underskattar faran

Permalänk
Medlem

Har 19 av 20 möjliga på Tigerstrike och skadan är med lite charms nu på 651 - 945. Skulle behöva lite bättre skor som sparkar skiten av demonerna. Mina nuvarande gör bara 6 - 12 skada. Börjar få lite problem att få in träffen då Dragon Tail (finishing move) bara är på första level

Edit:
Slog precis över till lvl 24 och nu är det Duriel som ska få bita på mina sparkar. Hittade en rare Cestus klo som var ethereal, men självreparerande, med andra ord så kan jag använda den så länge jag själv vill. Ska recorda kampen med Duriel så ni kan se hur det går. Har Tigerstrike 20 nu så maxskadan borde ligga runt 1000+

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

gött! lycka till!

Permalänk
Medlem

Inga problem där inte. Jag satte lite cold damage på min merc så Duriel blir lite segare. I Nightmare så kommer jag nog använda samma merc men med frozen aura

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

nice job!! tänk på att ge mercen death strike dock för ökad mf

droppade han nåt nice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

nice job!! tänk på att ge mercen death strike dock för ökad mf

droppade han nåt nice?

Tyvärr inte, en TAL runa samt några rare saker som inte var nåt att ha. Death Strike förresten, är det ett runord?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

aah ok. jag har aldrig sett det runordet

Permalänk
Medlem

menar du möjligtvis deadly strike?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

menar du möjligtvis deadly strike?

Ja, men du sa death strike. Det ordet har jag inte hört förut

Edit:
Hittade denna på act3. Dock var den ethereal typ, men å andra sidan var det inget speciellt med den heller. Handskarna är bra om man vill gambla mycket. 200% extra gold säger man inte nej till

Edit:
På samma act hittade jag senare dessa två

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

aah var det jag som startade det? : ) haha

jo men det viktiga var att du hittade unik. då vet man att man har tillräcklig mf

Permalänk
Medlem

ang. mf ... kunde inte hålla mig längre utan jag startade min första d2 hc gubbe igår. Det blev en paladin som jag tänkte värma upp med innan det blir ett tuffare val senare:)

Ska börja i tombsen innan duriel imorrn tänkte jag, men det e ju stört omöjligt att hitta nån mf-gear ju ... har nog inte mer än 30% o det hittar man fan inga unika med, hehe

får hoppas jag har mer flyt med dropsen i slutet av normal än jag haft hittils ... men fan vad kul det är, och vilken nerv ... mycket svårare än d3 på normal och har varit nära att stryka med några gånger ... ska bli kul och se hur långt jag kommer. Har ni tips till en paladin får ni gärna skriva några rader ... good luck boys!!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

ang. mf ... kunde inte hålla mig längre utan jag startade min första d2 hc gubbe igår. Det blev en paladin som jag tänkte värma upp med innan det blir ett tuffare val senare:)

Ska börja i tombsen innan duriel imorrn tänkte jag, men det e ju stört omöjligt att hitta nån mf-gear ju ... har nog inte mer än 30% o det hittar man fan inga unika med, hehe

får hoppas jag har mer flyt med dropsen i slutet av normal än jag haft hittils ... men fan vad kul det är, och vilken nerv ... mycket svårare än d3 på normal och har varit nära att stryka med några gånger ... ska bli kul och se hur långt jag kommer. Har ni tips till en paladin får ni gärna skriva några rader ... good luck boys!!

Gött att en till är igång! Angående tips till paladin så finns där en liten nätt tråd på sådär 60 sidor om tidigare försök med paladiner

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1242328-cor-v...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Visst hittar man unika utan mf, det gjorde jag med min första gubbe innan jag startade om, två stycken unika objekt till och med. Det kan variera mycket från spel till spel.

Ett klipp kommer snart när jag spöade Mephisto

Edit:
Här är klippet. Förminskat från 13,6GB till 107MB med Xvid4PSP 7.0.87, inte illa med tanke att kvaliteten inte är så stor skillnad, dock blir filmen sämre på youtube än offline

Edit:
Har klarat av act4 nu. Blev förvånad över hur veka minions var. Kanske har satsat rätt denna gång. Diablo själv var inte heller så jättesvår, men min merc dog lite för ofta. Hittade en SOL runa på act4 och det var väl det enda som var värt nåt. Diablo släppte enbart en massa rare items som inte var nåt vidare

Kommer ett klipp snart när jag minskat ner den lite. Blev en 16,6GB stor fil

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

ice glow!

all right! kul att höra! kul att du också känner att det är extra kul att spela såhär! jag tror spelet har en längre livslängd med detta spelsättet. framförallt i relation till hög spelglädje

det finns massor att säga om det där. ställ gärna direkta frågor så svarar vi efter förmåga. annars som sagt..det står massor i gamla tråden

mitt bästa råd är att du skapar en spelare som passar dig och som du kan identifiera dig med. då maxar du spelkänslan och viljan att överleva ökar vilket i sin tur kommer göra dig vassare och få en stor fördel gentemot fienderna, oavsett build

rent buildmässigt annars rekommenderar jag den jag använde eftersom jag klarade spelet så. vi kan börja med normal dock och build före resetten för att maxa dina chanser till överlevnad och mf. kör holy fire eller might. med detta klarar du dig med normal attack i left button, blir inte manaberoende och kan fokusera på vitality

off hand hade jag tatt en javelin för att speeda upp the killing. normal kan vara långdraget ibland och det är viktigt att man inte känner att det blir segt. om detta kommer så håll ut. det försvinner på nightmare

mf. fram till slutet av act 1 så är det topazjakt som gäller. föremålen du kan köpa börjar inte innehålla mf för än senare. oroa dig inte. du behöver mf först något senare i spelet även om det förstås e extra kul

första 2 topazer i en 2 socket hjälm. nästa två i en hjälm till mercen

därefter 2 socket armor och såfort du ser en 3 socket ring mail hos charsi så köper du den och därefter fyller du den. därefter en 3a till mercen

gör alla ytor. ringar och amuletter måste du alltså hitta själv.

gold find prioriterar jag som fan inna dessa kommer. du behöver få upp stashen snabbt så du kan gambla på act 2. du måste få upp cold resist inför duriel nämligen

det var så jag fick min circlet och lite annat

senare i spelet kan du gå in och ut ur stan för att få gloves och boots med mf men det är först betydligt senare

Permalänk
Medlem

bra jobbat Amdex! : )

jag upplever att samtliga försök är olika i vad man har flyt med. det som gäller är vad du gör med det. använd inte runor förrän du har minst dubletter(jag har fotast 3 minimum som regel) för du vet aldrig om det var den sista du hittar

jag har till runordet malice nu som jag brukar ge mercen men jag väntar tills jag har dubbelt eller trippelt av ith. övriga har jag extra av

Permalänk
Medlem

ps jag har ju hittat sigons boots också. helt glömt nämna det eftersom jag inte kan använda dem ännu. 70 styrka är inget dåligt krav

annars är jag klar med de första bitarna av act 3

hittade en stag bow med +1 bow crossbow skills som jag satt in 2 saphires(standard) och en gem med +7 max damage och 23 lightning resist

ligger på strax över 100% mf och har bytt bort ca 25 mf i ring och amulett mot 4 damage reduce och 6 % life steal så nu behöver jag knappt oroa mig för att bli tagen och har mer än tillräcklig mf

mercen i sin tur har sedan ca 50 mf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

bra jobbat Amdex! : )

jag upplever att samtliga försök är olika i vad man har flyt med. det som gäller är vad du gör med det. använd inte runor förrän du har minst dubletter(jag har fotast 3 minimum som regel) för du vet aldrig om det var den sista du hittar

jag har till runordet malice nu som jag brukar ge mercen men jag väntar tills jag har dubbelt eller trippelt av ith. övriga har jag extra av

Jag har Malice (Ith El Eth), men hittar ingen tresockad klo Ancient's Pledge (Ral Ort Tal) har jag också för skölden som jag heller inte hittat. Får man gå tillbaka till tidigare episoder och handla saker eller enbart på den nuvarande? är lite osäker på den regeln. Jag glömde säga att jag fick en perfekt Topaz kristall 24% mf när jag krossade Mephisto's soulsten

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare