Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

akt 2 går som på räls, nästa är att ta sig in i palatset i stan. Hittade denna,

Gammal kär bekant:) ... min mf är riktigt bra nu och det "regnar" nästan unika och set:) ... bara 1 användbar hittills dock och det är duskdeep hjälmen, kan vara bra att spara på inför kommande utmaningar.

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

akt 2 går som på räls, nästa är att ta sig in i palatset i stan. Hittade denna,

http://i62.tinypic.com/2igncph.jpg

Gammal kär bekant:) ... min mf är riktigt bra nu och det "regnar" nästan unika och set:) ... bara 1 användbar hittills dock och det är duskdeep hjälmen, kan vara bra att spara på inför kommande utmaningar.

Räknas inte bältet med 30% mf som bra eller har du ännu mer på ditt nuvarande bälte?

Edit:
Dessa tre blir jag tvungen att sälja även om man egentligen vill spara allt pga för liten kista

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Räknas inte bältet med 30% mf som bra eller har du ännu mer på ditt nuvarande bälte?

Visst är det bra, jag använder goldwrap nu ... tog bilden när jag identifierade bältet:) ... gold drops är mycket bra nu också, tack vare bältet, så jag har börjat gambla lite ringar och amuletter ... en hyfsad amulett fixad redan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Diablo dödad men inte utan problem då Diablo med lätthet dödade vargarna. Mercen gjorde mer skada med sin malice poleaxe vapen. Hittat en Unik hjälm Duskdeep Full Helm samt en del från ett set Isenhart's Parry Gothic Shield

Har även givit min merc en Snowy Circlet som ger 9 - 28 cold damage

Edit:
Jag la märke till att man ska ge fan i andra program när man spelar Diablo. Nu hackar (gummibandseffekt) spelet så in i h-e bara för det. Får hitta ett lämpligt ställe där jag kan starta om spelet utan att behöva springa så långt. Som det är nu är det mer risk att man åker dit tack vare hackandet

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Japp, diablo får man passa sig mot ... jag ser inte fram mot den fighten kan jag säga!

För övrigt så är duriel historia på nm. Jag måste säga att det var längesen jag hade så kul med ett spel, hade det på känn och kan rekommendera det till alla som vill ha en utmaning:)

Har haft mer flyt med mf-drops ... nedan har ni bilderna ... kan säg att jag blev lite girig mot duriel, det var tufft men mercen lyckades ta honom och med mitt fulla mf-gear (nu 349%) och belöningen syns på bilden. Det var inga uppgraderingar men det märks att det funkar:)

denna hittade jag

denna gamblade jag:) ... trevlig bonus till mf för 2 delar

en till shael runa ... funderar på att använda den till mitt nästa drop som var en

om ni inte vet vad det är så är det denna

som sagt, lite långsam till min build men det går ju att socka den med shaels om man vill:)

Så, då var julledigheten över så det blir nog lite långsammare tempo framöver, men jag ser fram emot spännande drops i akt 3-5:)

Lycka till alla ni andra ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har varit utan nät pga flytt under en vecka nu men har spelat lite under kvällar och ledig tid då det inte behövs nät för att köra som tur är

Startade om en assassin med samma buiild som tidigare och har nu klarat av spelet utan problem. Största problemet var Ancients på hell då de har resists mot både fire och lightning så min merc fick verkligen jobba och visa sina krafter. Det hela kostade en en hel del potions som jag före striden placerat ut på marken för att inte behöva bryta och börja om. Tror det tog ca 15 fulll, 20 healing och 15 mana totalt vilket är helt galet då jag klarat av dessa med flera gubbar tidigare fast på ladder utan att behöva använda mer än 2 potions

Tyvärr tog jag ingen bild på slutskärmen men ska ta en på character screen iaf och lägga upp vid senare tillfälle.
Får se vad det blir sedan för gubbe. Har lite lust att köra paladin men av erfarenhet så kommer det vara på tog för enkelt då jag har haft 4st som varit över 90 tidigare på ladder. Så funderar faktiskt lite på Amazon eller kanske eller en druid.

Permalänk
Medlem

wow! ett stort grattis scrabman!

boys! tunga finds! härligt med så goda nyheter!

Permalänk
Medlem

Ett fåtal bilder på assassinen och skills efter ett långt äventyr.

Permalänk
Medlem

Är i slutet av act5. Fick ta ett break då jag ska jobba inatt men datorn får stå på hela tiden. Får köra resten när jag kommer hem runt 05:20 (kort arbetstid som tidningsutdelare ) Nu kör jag malice på en maul och det har gått bra. Snart har jag även harricane (motsvarande paladins freeze, men bara temporärt) också som ska frysa mina fiender som lättare ska bli offer. Ska slänga upp bilder eller kort filmsnutt senare när den är aktiverad

Skrivet av Scrabman:

Intressant, men traps är väl rätt kasst i hell sedan av egen erfarenhet? Är det där en gammal karaktär eftersom den är så högt levlad redan, annars måste du ha spelat väldigt snabbt

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrabman:

Har varit utan nät pga flytt under en vecka nu men har spelat lite under kvällar och ledig tid då det inte behövs nät för att köra som tur är

Startade om en assassin med samma buiild som tidigare och har nu klarat av spelet utan problem. Största problemet var Ancients på hell då de har resists mot både fire och lightning så min merc fick verkligen jobba och visa sina krafter. Det hela kostade en en hel del potions som jag före striden placerat ut på marken för att inte behöva bryta och börja om. Tror det tog ca 15 fulll, 20 healing och 15 mana totalt vilket är helt galet då jag klarat av dessa med flera gubbar tidigare fast på ladder utan att behöva använda mer än 2 potions

Tyvärr tog jag ingen bild på slutskärmen men ska ta en på character screen iaf och lägga upp vid senare tillfälle.
Får se vad det blir sedan för gubbe. Har lite lust att köra paladin men av erfarenhet så kommer det vara på tog för enkelt då jag har haft 4st som varit över 90 tidigare på ladder. Så funderar faktiskt lite på Amazon eller kanske eller en druid.

Är väldigt impad, nästan skeptisk till att du klarade det med bara Lightning damage (som iofs är fantastisk, det vet jag sedan jag laddrade med en trappasin) och en väldigt låg fireblast. Det finns så många vidriga mobs i hell, och att bara köra med traps låter helt underbart i teorin men omöjligt i praktiken trodde jag.
Grattis i alla fall, du måste vara bland de bästa d2spelarna som finns för att ha tålamodet att gå genom spelet på 1 damagesource.
Var är din andra assassin som dog, den du också lirade traps med? Eller deletade du den i Hero Selection Screenen?
Tycker du ska lira Sorc, du kan ju hantera spellschools väldigt bra! vore kul att se lite bilder på resans gång då också om du vill, för ja vill lära mig!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Intressant, men traps är väl rätt kasst i hell sedan av egen erfarenhet? Är det där en gammal karaktär eftersom den är så högt levlad redan, annars måste du ha spelat väldigt snabbt

Traps är väldigt bra i hell på grund av just att man inte behöver gå i närheten av mobs själv utan låter mercen döda en av dem och då tar Death sentry över och använder corps explotion.
Det tricket använde jag mig av vid alla lightning immuna annars skulle det varit helt kört.
Och nej det är en helt ny karaktär. Den som dog tog jag bort eftersom den var så tragisk att kolla på varje gång

Citat:

Är väldigt impad, nästan skeptisk till att du klarade det med bara Lightning damage (som iofs är fantastisk, det vet jag sedan jag laddrade med en trappasin) och en väldigt låg fireblast. Det finns så många vidriga mobs i hell, och att bara köra med traps låter helt underbart i teorin men omöjligt i praktiken trodde jag.
Grattis i alla fall, du måste vara bland de bästa d2spelarna som finns för att ha tålamodet att gå genom spelet på 1 damagesource.
Var är din andra assassin som dog, den du också lirade traps med? Eller deletade du den i Hero Selection Screenen?
Tycker du ska lira Sorc, du kan ju hantera spellschools väldigt bra! vore kul att se lite bilder på resans gång då också om du vill, för ja vill lära mig!

Hade ju faktiskt väldigt bra fire damage med med Fire blast som är tier 1 i trap skillsen. Den får även synergy skada av alla lightning traps som jag har och kommer dörför upp i runda svängar 1300-1600/ kast. Men ja, det tog lite med bara det och en halvklen merc ända fram till act 5 hell då jag hittade en 5 sockad polearm till han som ändrade det hela. Gjorde "Honor" runordet och sedan var det egentligen aldrig problem med att han inte gjorde nog med skada.

Som sagt får se vad som kommer sedan. Har som sagt även startat ladder igen och även om det är sjukt mycket bots som förstör så är det ändå rätt skoj att spela där. Så fort jag startar upp en ny kommer det nya bilder under resans gång!

Permalänk
Medlem

Hittat lite saker

Sigon's Gog Gauntlets (hade skorna sedan tidigare och har nu 2 av 6 delar)

Några ett par unika saker också
Skewer Of Krintiz Sabre som inte är så bra kanske

Ripsaw Flamberge (ethereal). Är det värt att testa detta svärd på en krigare från akt5 och dumpa den andra mercen från act2? det är ju 80% chans till open wounds med ripsaw svärdet. Jag kommer att test tror jag oavsett vad ni säger

Edit:
Ball är död, då återstår bara Cow Level. Får hoppas att jag hittar nåt bra där. Baal tappade bara en set skor (Sanders Riprap Heavy Boots) och nåt rare vapen, resten var skit

Hittade även Rite Of Passage Demonhide Boots (set boots) tidigare. Får se om jag sparar dessa eller inte

Edit2:
Inget vidare bra på Cow level heller Hittade väl nåt set vapen för paladin, men inget av värde

Så här ser det i alla fall ut med min hurricane för min druid. Den kostar dock mycket mana, men hjälper väldigt bra mot stora flockar av monster

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Galen progress alla gör Själv är jag vid tombsen innan duriel på normal, är lvl 22 tror jag, och har ännu bara hittat en unik sköld med Lightning damage och resist, och ganska hög blockrate. Det går ganska långsamt fram pga kicks med dragon talon och manabrist, börjar känna att jag kanske ska skita i min plan och gå traps nu när det visade sig fungera för den andra assassinen.
Jag har ju en respecc redan på normal..

Scrabman: varför satte du en poäng på shadow warrior och cloak of darkness? fade förstår jag pga resists och dmg reduce, men de andra 2?
Hur mycke poäng på energy lade du i början?
Såg på dina bilder att du har relativt hög str och dex, och jag fattar bara vitsen med str (man behöver det för gear).
Varför satte du ut så mycke på dex?
Funderar på att dumpa ca 20% på str, 30% på energy och 50% på vitality more or less, och specca om till traps.

När någon redan klarat spelet med guffarules med den karaktär man själv tänkte vara först med att klara, så minskas suget endel
Det är bara Sorc, Amazon och Druid kvar va? guffa tog paladin och barbar, necron va i princip klar först av alla med ianbondens försök för länge sen, och scrabman har tagit assassinen.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Galen progress alla gör Själv är jag vid tombsen innan duriel på normal, är lvl 22 tror jag, och har ännu bara hittat en unik sköld med Lightning damage och resist, och ganska hög blockrate. Det går ganska långsamt fram pga kicks med dragon talon och manabrist, börjar känna att jag kanske ska skita i min plan och gå traps nu när det visade sig fungera för den andra assassinen.
Jag har ju en respecc redan på normal..

Scrabman: varför satte du en poäng på shadow warrior och cloak of darkness? fade förstår jag pga resists och dmg reduce, men de andra 2?
Hur mycke poäng på energy lade du i början?
Såg på dina bilder att du har relativt hög str och dex, och jag fattar bara vitsen med str (man behöver det för gear).
Varför satte du ut så mycke på dex?
Funderar på att dumpa ca 20% på str, 30% på energy och 50% på vitality more or less, och specca om till traps.

När någon redan klarat spelet med guffarules med den karaktär man själv tänkte vara först med att klara, så minskas suget endel
Det är bara Sorc, Amazon och Druid kvar va? guffa tog paladin och barbar, necron va i princip klar först av alla med ianbondens försök för länge sen, och scrabman har tagit assassinen.

Nu var det inte riktat till mig, men jag brukar aldrig lägga nåt på energy när jag gör nån karaktär, det får ringar och annat fixa åt en. Det känns som slöseri med skillpoints. Du kan ju försöka att hitta leech mana så att du får tillbaka en hel del mana med Dragon Tail

Kommer ni ihåg tidigare versioner av Diablo då blizzard vägrade så man kunde köpa mana flaskor? det tog ett bra tag innan man fick sina flaskor

Man får ju automatiskt lite liv, stamina och mana per level utan att sätta några skillpoints. Finns lite annan bra info om karaktärerna http://classic.battle.net/diablo2exp/classes/
Amazon
Life +2
Stamina +1
Mana +1.5

Assassin
Life +2
Stamina +1.25
Mana +1.5

Barbar
Life +2
Stamina +1
Mana +1

Druid
Life +1.5
Stamina +1
Mana +2

Necromancer
Life +1.5
Stamina +1
Mana +2

Paladin
Life +2
Stamina +1
Mana +1.5

Sorceress
Life +1
Stamina +1
Mana +2

Edit:
Jaha då var det roliga slut. Mötte bågskyttar med curse + blessed aim = snabb död. Nu raderar jag spelet eftersom jag inte klarar av att överleva. Lycka till ni som forsätter

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Edit:
Jaha då var det roliga slut. Mötte bågskyttar med curse + blessed aim = snabb död. Nu raderar jag spelet eftersom jag inte klarar av att överleva. Lycka till ni som forsätter

Aj vad tråkigt att höra:( ... använde du ingen shield? Hoppas du ändrar dig och startar upp igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va segt att du dog amd du gillar ju spelet bra mycke, men har ofta dött i överväldigande situationer.. känns som du är för hetlevrad och ibland kommer för snabbt in i fighter jag vet själv att jag har det problemet i alla fall.

själv speccade jag om till traps och tog nyss duriel. förstod tillslut varför en 1-poängs shadow warrior ändå e bra att ha.. han kopierar ju skillsen jag har i mina egna mainskill/offskill, så med honom aktiv blir det en himla massa traps! speciellt bra är det nog med deathsentry som alltid gör corpse explosion.
i min mainskill slänger jag firebombs som gör ca 50dmg i min offskill har jag lightningsentry (1-poängare som gör ca 70 dmg) då jag nyss blev lvl 24.
jag har inte hittat nått av värde och allt jag har på mig är mf, tror jag är uppe i 100mf just nu.

har en fundering, vilken merc bör jag använda? jag slår ingenting så blessed aim är ju värdelöst, och jag castar mycke och håller mig borta från strider vilket gör att bara mana går åt egentligen.. dock behövs ju en tank, så jag kan ju inte köra på act3 castern eller act1 bågskytten, utan ja behöver nog veta om barbaren i akt5 är värd att ta, eller om nån specefik variant av en act2 merc är att föredra?

traps går ca dubbelt så snabbt att döda med som kicks atm..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

känns som att en defiance merc från akt 2 alltid är nyttig att ha om man känner att en character är lite squishy eller kanske en holy freeze merc också kan vara bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Aj vad tråkigt att höra:( ... använde du ingen shield? Hoppas du ändrar dig och startar upp igen

Spelet är avinstallerat så nej det blir inget på bra länge nu. Jag hade en maul (tvåhandsvapen). När dom sköt på mig så kunde jag inte röra mig och då var det kört :(. Nu blir det kanske Skyrim som är 3D Diablo och mitt absoluta favoritspel

Mina skills från förr har försvunnit, då kom jag ganska lätt till hell, vilket man inte kan säga att jag gör längre

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

har en fundering, vilken merc bör jag använda? jag slår ingenting så blessed aim är ju värdelöst, och jag castar mycke och håller mig borta från strider vilket gör att bara mana går åt egentligen.. dock behövs ju en tank, så jag kan ju inte köra på act3 castern eller act1 bågskytten, utan ja behöver nog veta om barbaren i akt5 är värd att ta, eller om nån specefik variant av en act2 merc är att föredra?

Som caster eller som någon med traps så är merc valet rätt lätt, på normal gäller act2 defensive för armor boost. Alternativet skulle kunna vara prayer som ger dig lite hp regen men det kommer vara rätt försumbart då det är rätt låg level på auran och den bara ger 1+auralevel hp/s och en level 22 merc inte har så hög aura level.

Sen när man kommer till act2 nm så är det dags att byta till en holy freeze merc som är det bästa merc valet för i princip alla chars och framför allt såna som inte är tankiga så de behöver vara snabbare än motståndarna.

Permalänk
Medlem

Dog den här tråden helt nu när jag dog?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Dog den här tråden helt nu när jag dog?

nä då ... har bara haft lite dåligt med tid att uppdatera från mitt håll:) ... klarade baal på nm igår så ska börja hell så småningom! Enda svårighteten på nm har varit ancients, de rollade lite småjobbiga kan man säga ... trodde det skulle gå åt skogen men jag klarade den sista krigaren men en rejuve potion kvar:) ... kändes fel att tp'a ut och försöka få en bättre roll ... men det visade sig att baal och hans minions var en piece of cake där jag inte behövde ens en rejuve ... baal fick inte ens ner mig på en halv healthglobe, Sopa ... men det känns som att hell blir en helt annan historia .. men är endå stolt att klara ancients på nm utan farmning ... inte illa:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör mer eller mindre enbart online nu eftersom det är betydligt roligare att kunna spela med andra och kunna byta saker lite då och då. Om det är flera som kör så är mitt account namn: Scrabman, bara att kontakta

Permalänk
Medlem

Hur går det för er alla? Saknar era uppdateringar nu i tenta tider

Permalänk
Medlem

Aja liten uppdatering kan ju aldrig skada även fast man kör online. Har precis fått upp en Smite paladin som kan leka lite i Uber tristram och se om man lyckas få fram lite hellfire charms. Lär dock ta ett tag eftersom det tar tid att farma nycklar för att komma dit.

Har även den klassiska mf sorcen för att hitta lite roligt samt för att sälja för att få till så bra gear som möjligt till de andra karaktärerna.

Permalänk
Avstängd

Uppdaterar lite. Glömde bort denna trådne hihi. Har tenta nu på onsdag så blivit lite spelande bara.

Min amazon är i 71 nu. Är på Nightmare för tillfället. Ska döda Ancients för att komma vidare. Kör med strafe/FA builden. Kul som fan. Har satt runordet Crescent moon på min merc så har oändligt med mana i princip. Spammar som fan. Uppdaterar med mer imorgon kanske. Ni andra då?

Guffa död med din Amazon eller?

Hon ligger väl i tombsen på act 2 Hell. Guffa ballar ur. 2 hjältar som dött där för honom på hardcore. hehe. Gonatt.

Permalänk
Medlem

Yo boys!

Fruktansvärt stormigt på privata fronten så det har inte vatt lir på galet länge och ser ut att kunna dröja rejält men jag är kvar i slutet av normal. Verkar som Baal fick sista skrattet men tack och lov skrattar han från graven

Hörs i cyber space!/ Gus

Permalänk
Avstängd

Fan va sjukt. Har snart till Faith runordet till bowen. Jag hade redan Lem och Eld och nu droppade fan Jah. Fan vad sjukt, stå att det ska vara 0.000205% för den att droppa. Jag har fått dne att droppa. Behöver bara Ohm nu. Lär nog inte få den på ett tag känns det som. Har inte tillräckligt med runor heller så jag kan "cuba" mig upp till en Ohm.

Hur går det för er andra?

Ruskigt svårt på Hell med en amazon. Allting handlar om positionera sig rätt. Varit nära på att dö så många. Vissa gånger trodde jag att jag dött fast jag fortfarande levde:p. Så svårt är det :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Fan va sjukt. Har snart till Faith runordet till bowen. Jag hade redan Lem och Eld och nu droppade fan Jah. Fan vad sjukt, stå att det ska vara 0.000205% för den att droppa. Jag har fått dne att droppa. Behöver bara Ohm nu. Lär nog inte få den på ett tag känns det som. Har inte tillräckligt med runor heller så jag kan "cuba" mig upp till en Ohm.

Ruskigt svårt på Hell med en amazon. Allting handlar om positionera sig rätt. Varit nära på att dö så många. Vissa gånger trodde jag att jag dött fast jag fortfarande levde:p. Så svårt är det :D.

Det heter inte Hell utan orsak ^^

Skrivet av Guffa_Harley:

Yo boys!

Fruktansvärt stormigt på privata fronten så det har inte vatt lir på galet länge och ser ut att kunna dröja rejält men jag är kvar i slutet av normal. Verkar som Baal fick sista skrattet men tack och lov skrattar han från graven

Hörs i cyber space!/ Gus

Tjejen som ställer till problem? tur att man bara lever med en katt då så slipper man såna bekymmer

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hade inte koll på att du körde ladder, men svinkul att det droppar trevliga runor för dig
Har själv inte börjat på hell än med det kommer så småningom ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det heter inte Hell utan orsak ^^

Tjejen som ställer till problem? tur att man bara lever med en katt då så slipper man såna bekymmer

Haha you know it brother. De är omöjliga att leva med. Senaste året har vatt kämpigt men nu har vi gått isär och tiden får visa hur det blir mellan oss. Hade katt med mitt förra långa ex men hon behöll katten när jag flyttade ifrån stan.

Nu har jag varken brud eller katt men jag har mig själv och det är inte så lite. Har lustigt nog funderat på katt i flera år och kollat på en nu för under våra ca 5 år så kände jag att jag inte skulle ha tid till den

Brudar alltså! Haha Bah!