Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

ja det beror lite på var man bor. Mig tar det 20-30 minuter till inet och webbhallen i bil så det är endå nästan 3 mil fram och tillbaka (13km enkelresa). Har man längre så kan jag nog förstå

Bor själv olyckligtvis mitt ute i Värmland. Lång bilresa till Göteborg/Örebro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Bor själv olyckligtvis mitt ute i Värmland. Lång bilresa till Göteborg/Örebro.

Finns Inet i Örebro? Det var fan vad man missar saker i sin egen hemstad

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Finns Inet i Örebro? Det var fan vad man missar saker i sin egen hemstad

Kommer inte ihåg men tror jag läste att någon/några butiker fanns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Upplever att det snarare är trådskaparen som saknat ödmjukhet. Har man lyckats stöta sig med Inet som är framröstad som nätets bästa butik, bäst support etc. så bör man fundera på sin egen ödmjukhet till andra. Tycker inte att man kan bete sig hur som helst hur duktig man tycker att man själv är.

Ska man ha en bra dator måste man räkna med att det kan ta lite tid. Även om man kan få hem alla delar till nästa dag måste man bygga ihop det, testa det och arbeta med mjukvaran innan den blir bra. Dessutom kan saker tillstöta som krångel, att vissa komponenter inte fungerar som förväntat och/eller att man måste komplettera med någon del.

Bor man granne med en vettig databutik kanske man kan ordna det samma dag men det är långt ifrån alla som har den lyxen. Om någon skulle be mig bygga en dator skulle jag åtminstone vilja ha en vecka tillgodo så jag hinner se till att personen i fråga får en bra dator.

Så eftersom de ses som bra i mångas ögon så är de automatiskt ursäktade?! Det är ju fan samma jävla uppsyn till inet här på sweclockers som många ser upp till Apple. Det är en jävla butik och de kan självklart göra fel.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast

Inet har alltid krånglat för mig med. Min mus scrollhjul gick sönder, och jag frågade om de inte kunde skicka ut en ny så länge då det är den enda musen jag har att tillgå och jag vill inte vara utan mus i 5-10 dagar. Fick bara till svar att de inte kan göra något och det tar 5-10 dagar att kolla om musen är trasig eller ej, sedan kan jag få en ny. De vill verkligen inte att jag ska skicka in den med andra ord.

Skriver på Sweclockers och klagar, gissa om det blev fart på dem då. Webhallen har gjort detta tre gånger åt mig, med en skärm, ett par minnen samt en vattenkylare, utan att jag behövde skämma ut dem på Sweclockers för att de ska ta sitt jobb seriöst.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Inet har alltid krånglat för mig med. Min mus scrollhjul gick sönder, och jag frågade om de inte kunde skicka ut en ny så länge då det är den enda musen jag har att tillgå och jag vill inte vara utan mus i 5-10 dagar. Fick bara till svar att de inte kan göra något och det tar 5-10 dagar att kolla om musen är trasig eller ej, sedan kan jag få en ny. De vill verkligen inte att jag ska skicka in den med andra ord.

Skriver på Sweclockers och klagar, gissa om det blev fart på dem då. Webhallen har gjort detta tre gånger åt mig, med en skärm, ett par minnen samt en vattenkylare, utan att jag behövde skämma ut dem på Sweclockers för att de ska ta sitt jobb seriöst.

Att skriva på Sweclockers brukar få fart i sakerna då många ändå har lite koll här. Överraskande nog så är det faktiskt Webhallen som har eget sub-forum och ingen annan som Inet. Hade jag inte trott då Inet brukar hyllas som olympiska gudar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Han eller hon kanske upplever att få ett paket adresserat till en könslös människa vara en smula nedvärderande. Spelrecensenter får spelen leverarade i god tid innan release. Örebro - den genusanonyma blindtarm normala människor kallar gnällbältets huvudstad.

WTF?
Sedan när blev neutral samma sak som anonym? Vet du om TS är en man eller kvinna? Jag kunde då inte läsa mig till den informationen.
Och vem har påstått att ett spel har levererats sent? Författaren av inlägget jag svarade på, verkade betvivla att man kunde tjäna pengar på att spela spel, så till vida man inte är en streamer med flera miljoner följare. Min poäng var att man visst kan tjäna sitt levebröd på spel utan dessa premisser.
Roligt att man som invånare i Degerfors har mage att dela ut pikar till Örebro. ,-)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av FLDa:

Ingen tanke på att jag får lägga min tid och mina bensinpengar på att Inet inte kan stå bakom sina produkter, eller ens ha ett schysst kundbemötande. Kompensation är inte ens på tal.

Man får alltid lägga tid på saker som inte funkar. Inget konstigt där. Bensinpengar ska du inte heller ha. Du kan gå, cykla lr ta bussen. Väljer du köra så e det ditt val.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Man får alltid lägga tid på saker som inte funkar. Inget konstigt där. Bensinpengar ska du inte heller ha. Du kan gå, cykla lr ta bussen. Väljer du köra så e det ditt val.

Det är viss skillnad på vad du tycker och konsumentköplagen.

Permalänk
Skrivet av FLDa:

Är personligen nöjd med allt från Dustin hittills, kanske inte alltid rätt utbud eller pris, men de få gångerna jag har varit i behov av support har det varit kanske det mest smärtfria någonsin. Fått två trasiga razer möss som de kände till problemen med serien och sa bara till mig att slänga den och att jag kan välja något nytt i ungefär samma prisklass eller få en ny. Så det får dem ett stort plus för!

Har själv också en otroligt bra erfarenhet utav dustin, köpte ett moderkort som led av coilwhine, skickade tillbaka moderkortet men fick tillbaka det då en pinne till cpun var böjd. böjde själv tillbaka den kontaktade sedan dustin här på sweclockers och förklarade att moderkortet ändå led av coilwhine och tyckte att det var ett så pass stort fel att de skulle ta tillbaka det samt ge mig pengarna tillbaka. Fick tillbaka att jag kunde behålla moderkortet men få tillbaka alla pengarna.

Visa signatur

GPU: RTX 4090CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF850W Moderkort: Gigabyte Z590i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: Ncase M2 Skärm: LG C2 42" [B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Kommer inte ihåg men tror jag läste att någon/några butiker fanns där.

Inet har ingen här, de finns på dessa platser

http://www.inet.se/vara-butiker

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Helt off-topic. TS kan kontakta mig om någonting nytt tillkommer i ärendet, så låser jag upp ärendet på nytt.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)