Det var en tråkig upplevelse för dig och jag hoppas verkligen att det löser sig.
Men vad vill du att vi ska diskutera egentligen?
Verkar redan som att diskussionen har skjutit iväg mer än jag själv tänkt. Snarare dela med mig av min upplevelse samt se om det är fler än jag som har haft liknande problem?
Vill du att de ska få chansen att försvara dig borde du ha lagt detta i deras tråd istället.
Det har jag gjort.
#14853811
Du har helt enkelt bara haft otur.
Absolut, men frågan är hur långt den sträcker sig. Vad jag INTE har nämnt här är de två tidigare beställningarna 2011 där jag fortfarande har en Taurus Überkill som har varit på service(garanti ärenden) ett flertal gånger men fortfarande har samma problem, samt en i7 som felsöktes men inte blev utbytt, som jag själv har felsökt tillsammans med vänner och konstaterat är trasig. Detta är bara toppen på isberget så att säga.
Håller med om att paketeringen ser åt helvete ut.
Själv har jag dock bara gott att säga om Inet.
Jo, jag har alltid förespråkat Inet fram tills nu.
Sedan länge har torp och sisjön haft värdelös service... Tackar vet jag Inet på ringön i Göteborg. Bästa internet butiken på västkusten!
Beställningen har varit genom webshoppen samt servicen via telefon, butiksvisiten har bara varit min sista utväg.
Väldigt tråkigt bemötande, inte alls vad jag är van vid från inet.
Tycker du ska kontakta inet centralt ang kompensation, samt att butiken i fråga behöver sträckas upp lite.
Som ovan, men jag tackar för stödet i frågan.
Tror också du haft otur men håller definitivt med om att de borde slängt in mer bubbelplast. Trist att du inte fått ett bra bemötande, skriv i Inet tråden så skall du se att det löser sig i ett nafs.
Japp det har jag gjort med, känns bara tråkigt att det ska behöva dras så långt.
Läs på trivselreglerna under §1 innan ni skriver inlägg så slipper moderatorerna att radera inlägg på löpande band.
*En mängd meningslösa eller otrevliga inlägg raderade*
***
Jag uppmanar trådskaparen att på ett tydligare sätt framföra vad du vill ha hjälp med eftersom alla trådar i forumet måste ha ett diskussionsvärde, se §3.4 i reglerna. Blogginlägg och liknande hör inte hemma i forumet och leder till trådlåsning.
Som #1, tror att diskussionen redan verkar flöda.
Jo Inet är i normala fall bra. Men sitt inte o skyll på FLDa, han har ju trotts allt råkat illa ut.
Tackar för stödet. Det är inte alltid helt lätt att vara konsument bland stora företag.
Jag tror att de mesta av oss har haft dåliga erfarenheter, även från de bästa butiker som finns.
När jag köpte datorn i min sign från inet så fick jag också massa problem. Satte ihop datorn och minnena slutar fungera, går tillbaka får nya och även dem är trasiga.. Detta märkte jag direkt vid installationen av Windows.. Även i samma paket fick jag också en bruten CPU. Man såg klart o tydligt att Intel Kylaren vart använd. Gick tillbaka med CPUn samtidigt som de första minnena. När de andra minnen var trasiga gick jag tillbaka till butik. Och bad dem öppna upp nästa paket jag skulle få o testa dem där.. Dem funka.. Kommer hem och installerar windows, och märker efter allt att utgångarna på fronten är trasiga. Ljud in/ut. Och jag kommer ju inte använda dem, men har man köpt en dator, så vill man ju att allt ska funka, även om man inte använder dem.. De tråkigt och irriterande när de ligger i baktanken att något inte funkar.
Ringde Inets support och de sa att de beställer en frontdel av chassit med hela knappsatsen till mig utan kostnad. Och jag fick även behålla den gamla.
De var ju surt och irriterande, JA. Men jag tycker inte dem förtjänar "Konsument Sparken" för de. Alla gör fel, och ibland handlar de också om otur.. Ditt paket var inte acceptabelt för 1 öre, och jag personligen hade tagit paketet till butik och bett dem beställa ett nytt paket till mig. De lär t.o.m. gå snabbare o få hem ett nytt paket på 1 dag än att gå fram o tillbaka efter varje del man installerat?:P
Jag håller med, men det verkade aldrig vara ett alternativ heller. Enligt support skulle jag testa allt själv och se om/vad som var trasigt. Jag hade kunnat bibehålla mig rätten för öppet köp men även det hade varit en process när jag har kort om tid. Dra lärdom av detta och beställ aldrig någon under pressade tidsramar!
Upplever att det snarare är trådskaparen som saknat ödmjukhet. Har man lyckats stöta sig med Inet som är framröstad som nätets bästa butik, bäst support etc. så bör man fundera på sin egen ödmjukhet till andra. Tycker inte att man kan bete sig hur som helst hur duktig man tycker att man själv är.
Ska man ha en bra dator måste man räkna med att det kan ta lite tid. Även om man kan få hem alla delar till nästa dag måste man bygga ihop det, testa det och arbeta med mjukvaran innan den blir bra. Dessutom kan saker tillstöta som krångel, att vissa komponenter inte fungerar som förväntat och/eller att man måste komplettera med någon del.
Bor man granne med en vettig databutik kanske man kan ordna det samma dag men det är långt ifrån alla som har den lyxen. Om någon skulle be mig bygga en dator skulle jag åtminstone vilja ha en vecka tillgodo så jag hinner se till att personen i fråga får en bra dator.
Visst, jag kanske inte har de rundaste kanterna när det gäller saker som jag har köpt när det känns som att det jag har fått lika gärna kunde vara i soporna, men tro mig, jag blir inte en gladare och nöjdare kund av ett taskigt bemötande, och jag vill i min naiva värld tro att företag vill ha nöjda kunder som gärna återkommer för att spendera sina pengar hos dem.
Att jag skulle bo granne med en butik hade ju varit trevligt, men det är ju falskt, oavsett hur långt eller kort tid det tar för mig att åka dit innebär ju fortfarande att det kostar mig tid och pengar. Extra trevligt är det när man är sjuk.
Det finns ingen butik eller företag som är perfekt, har haft mängder av dåliga erfarenheter på olika företag men tänker inte sluta köpa där för det. Var en del text så jag läste inte allt men du får helt enkelt skicka tillbaka om du nu inte redan löst det. Tror också att när man beställer så väldigt mycket på en gång så kan det bli fel på vägen också, ibland är det ju posten som är problemet med.
PS: Så som dina paket ser ut på utsidan gör alltid mina paket om det är mycket grejer. Men det som spelar roll är väl hur det ser ut inuti
Som noterat ovan fanns det skador, och paketeringen verkar ha varit en del av problemet. Att man sedan får saker som företaget i sig inte kan råda för är fortfarande inte acceptabelt om inte företaget tar ansvar och står för kvalitén på produkten, att de sedan i sin tur kanske får kontakta sina leverantörer är inte något jag som kund ska behöva lida för.